Beantwoord

Sony xperia xz2, geen wifi verbinding met de Ubee EVW321b


Hallo,

Ik heb een nieuwe smartphone aangeschaft met android 8.0. Nu weet ik dat dat een probleem bij die hotspots geeft, maar ik kan ook niet op mijn gewone WiFi van ziggo. Hij kan wel verbinden maar gaat alles steeds opnieuw doen. Verbinding maken, verifiëren, Opgeslagen, verbindingmaken, verifiëren.. Etc Etc.. Een verkeerd wachtwoord is het niet, heb dat namelijk ook geprobeerd. Telefoon is nieuw dus nog helemaal leeg. Iemand een idee?

Groetjes karin


** Mod-edit: titel aangepast voor vindbaarheid **
icon

Best beantwoord door Mark Ziggo 15 oktober 2018, 14:41

JennoKarin schreef:

Bij mij is eindelijk het probleem opgelost. Ik heb een nieuwe modem gekregen (conectbox) en nu heeft mijn sony wel wifi. Waarschijnlijk onze vorige modem te oud voor de nieuwste smartphones oid. Dat er iets in het signaal zit wat stoorde ofzo. Ik zou het anders ook niet weten.

Wat fijn dat het is opgelost zeg! Je had een Ubee EVW321B geloof ik, mochten er meer mensen zijn met dit type modem en ook problemen ervaren in combinatie met hun Sony telefoon kunnen die zich hier melden!

Bekijk origineel

36 Reacties

Beste @JennoKarin,

Wat voor GSM heb je (naam + model).
Ik heb een Sony xperia xz2 compact
Ik heb zelf geen Sony, maar het lijkt erop dat de GSM continu verbinding probeert te maken tussen 2,4 en 5 ghz. Hij zoekt het sterkste signaal.

Voor mij is het ook giswerk, maar ms is dit iets:

Automatische netwerkschakelaar inschakelen
1 Tik op Instellingen > Netwerk en internet > Wi-Fi.
2 Tik op Wifi-voorkeuren.
3 Tik op de schuifregelaar Automatische netwerkswitch en vervolgens op
INSCHAKELEN.



Zet die dan op uit als dit niet het geval is.
We hebben al op de modem 2 aparte WiFi namen. 1 dus ziggobladibla en 1 ziggobladibla_5g. Bij allebei doen ze het zelfde. Op dit moment ben ik niet thuis maar als ik thuis ben ga ik het proberen. De wifi hotspot doet t ook nog niet maar dat kan dezelfde reden hebben. Dat ga ik overmorgen bij iemand anders even testen. Bedankt voor het meedenken in ieder geval en ik laat het nog even weten.
Reputatie 7
Hallo @JennoKarin,

Welkom op de Ziggo Community. Goed dat je hier je vraag stelt en je bent natuurlijk bij @Beeblebrox aan het goede adres. Ben je er nog uit gekomen en werkt alles nu goed?

We zijn erg benieuwd. 😊
Hallo,

Nee het heeft helaas niet geholpen, nog steeds geen verbinding. Met openbare wifi heeft mijn telefoon wel verbinding. Ik dacht dan ga ik eerst maar via de hotspot om niet over mn internet bundel heen te komen, maar die werkt ook niet. Ik heb daarvoor wel een certificaat gedownload. In iedergeval thuis niet. Bij iemand anders heb ik de hotspot nog niet geprobeerd.

Heeft er iemand nog een idee?
Hoi @JennoKarin,

Jammer dat het nog steeds niet werkt. Ik ga ervan uit dat je andere apparatuur wel werkt met jouw WiFi.

Ik heb ff zitten neuzen op het forum van Sony. Je bent niet de enige met dit probleem, alleen er is nog geen oplossing aangedragen.


1. Cannot connect to home wifi. IP address unavailable, wifi "disabled"
Just received my new xz2 compact from Amazon and I have not been able to connect to my home wifi network at all but could connect to a public network. I have tried multiple fixes such as updating the device (using public wifi), restarting router, restarting the phone, forgetting and re-entering the password (which i am positive is correctly entered), switching to static IP, toggling wifi on and off, etc. and nothing is working. The problem is definitely with the phone because my laptop and previous cell (also sony) are able to connect to wifi with no issues.

The wifi status flickers between connecting, authenticating, and saved and sometimes out of range or disabled but never connects. When I go into wifi preferences>advanced, it says IP address unavailable (but occasionally I see it change from unavailable to...something else...for a split second). Not sure if the phone is defective and I should return it.

This is extremely frustrating and I really wanted to like the phone but it is unusable in its current state.

2. https://talk.sonymobile.com/t5/Xperia-XZ2-Compact/WLAN-connect-the-reconnect-all-the-time-Can-t-use-WLAN/td-p/1315242


Ms toch maar terug naar de winkel, of iemand anders moet nog een suggestie hebben.
Ja mijn oude telefoon, mijn man zijn telefoon, de ipad en de laptop zijn gewoon verbonden. Hmm als er meerdere mensen het zelfde probleem hebben zou er een oplossing voor te vinden moeten zijn. Ik zal eens contact zoeken met sony. Bedankt voor het meedenken.
Reputatie 7
Wellicht is het probleem in dit topic de oorzaak? Daarin staat ook een workaround.

#LekkerBezig trouwens @Beeblebrox
Bedankt voor het meedenken maar helaas, dat heeft ook niet geholpen. Bij de modem staan wel 3 apparaten die verbinding hebben. Waarvan 1 mijn laptop en 1 mijn chromecast met 2 groene stippen, dat de verbinding juist is. Bij de laatste staat er een oranje stip, met apparaat 'unknown'. Dus de modem ziet mijn telefoon ook wel. Mijn data van mijn telefoon gaat er door dus ik hoop dat sony mij evt kan helpen.
Reputatie 7
Badge +21
Probeer eens eerst verbinding te maken via de 2.4 ghz met de wps. functie.
Hebben jullie inmiddels een oplossing, want hier hebben we hetzelfde probleem helaas.

Groet Ragnhild
Nee nog niet.
Ms staat hier nog info:

https://support.sonymobile.com/nl/xperiaxz2compact/faq/wifi-&-connectivity/my-wi-fi-connection-keeps-dropping/
Ik vind het vreemd dat het bij alle ziggo netwerken is. Dus er zit vast iets in de telefoon wat anders ingesteld moet worden ipv de rauters overal te updaten.. Over een paar week ben ik weer thuis en zal ik contact met sony opnemen hoe en wat. Zodra ik antw heb zet ik het hier wel neer.
Ik heb een zelfde probleem met mijn Samsung S7 Edge enkel dan op Wifispots. Uiteindelijk heb ik het CA-certificaat op “niet valideren” gezet, en dan werkt het wel. Enige “maar” is dat de verbinding dan niet privé is...
Reputatie 5
Badge +7
probeer dit eens, op deze topic heb ik een workaround staan die waarschijnlijk het probleem op lost https://community.ziggo.nl/internetverbinding-102/kan-niet-op-internet-via-samsung-galaxy-s8-via-de-wifi-30917
Bij mij is eindelijk het probleem opgelost. Ik heb een nieuwe modem gekregen (conectbox) en nu heeft mijn sony wel wifi. Waarschijnlijk onze vorige modem te oud voor de nieuwste smartphones oid. Dat er iets in het signaal zit wat stoorde ofzo. Ik zou het anders ook niet weten.
Reputatie 7
JennoKarin schreef:

Bij mij is eindelijk het probleem opgelost. Ik heb een nieuwe modem gekregen (conectbox) en nu heeft mijn sony wel wifi. Waarschijnlijk onze vorige modem te oud voor de nieuwste smartphones oid. Dat er iets in het signaal zit wat stoorde ofzo. Ik zou het anders ook niet weten.

Wat fijn dat het is opgelost zeg! Je had een Ubee EVW321B geloof ik, mochten er meer mensen zijn met dit type modem en ook problemen ervaren in combinatie met hun Sony telefoon kunnen die zich hier melden!
Ook ik heb een Ubee EVW321B modem en ik ondervind hetzelfde probleem dat ik geen verbinding kan maken met de WIFI via mijn Sony telefoon. Ik zou dus ook graag een nieuwe modem willen ontvangen.

Groeten,
Jordi
Reputatie 7
Jordinho77 schreef:

Ook ik heb een Ubee EVW321B modem en ik ondervind hetzelfde probleem dat ik geen verbinding kan maken met de WIFI via mijn Sony telefoon. Ik zou dus ook graag een nieuwe modem willen ontvangen.

Ik zie in onze administratie dat dat inmiddels geregeld wordt!
Ik heb ook een zelfde soort modem en hetzelfde probleem met het verbinden met wifi met mijn Sony Xperia XZ2 met Androïd 9. Als een nieuwe modem daadwerkelijk de oplossing is dan zou ik graag ook een nieuwe modem willen ontvangen. Speciaal voor mijn telefoon heb ik nu een extra router (van mijzelf) staan.
Reputatie 7
Badge +17
Een van de eerste hits op google gaf dit.

bij de nieuwste Android telefoons (Android 7 en hoger) moet je bij CA-certificaat 'niet valideren' selecteren
Steefb schreef:

Een van de eerste hits op google gaf dit.

bij de nieuwste Android telefoons (Android 7 en hoger) moet je bij CA-certificaat 'niet valideren' selecteren



Die informatie heb ik ook gevonden maar is niet van toepassing op mijn probleem. Het niet valideren van het CA-certificaat is meer van toepassing op de Ziggo wifi-hotspot.
Reputatie 7
Hi @Rakesh, een nieuw modem is ook naar jou onderweg. Deze wordt binnen enkele dagen bezorgd via PostNL en je krijgt per mail bevestiging (hierin staat ook wat je met het huidige modem kan doen).

Reageer