Oke,
Dinsdagavond heb ik nog eens mijn Connect Box van de stroom gehaald, even wachten en weer laten booten. Mijn computer stond uit, en de wifi op mijn telefoon ook.
Vanaf dat moment geen internet meer gehad tot woensdag middag +- 14:00.
(Woensdag ook niet gebeld aangezien ik dacht dat ik dit zelf had veroorzaakt, en dus ook zelf kon oplossen)
Dinsdagavond na het herstarten van de modem kreeg ik een geel driehoekje op mijn verbindings icoontje.
Ik verbond ook niet meer met mijn normale netwerk maar met een 'onbekend netwerk - geen internettoegang'.
De probleemoplosser gaf het volgende aan:
Nog nooit eerder gehad. Na een aantal keer herstarten zonder resultaat besloot ik een factory reset te doen.
Wederom zonder positief resultaat. Al was ik wel terug op mijn eigen netwerk voor een tijdje. Wat na 15 minuten weer terug ging naar een onbekend netwerk.
Daarna heb ik 'netwerk opnieuw instellen' gedaan, en een aantal keer van DNS server gewisseld + ipconfig /all
ipconfig /release
ipconfig /renew
ipconfig /flushdns
Restart PC.
Ik zat na nog een keer mijn modem herstarten gelukkig wel weer op mijn eigen netwerk maar nog steeds zonder internettoegang. (Geen geldige ip configuratie).
Ondertussen was het 02:00 s'nachts en heb ik de hoop opgegeven.
Ik las op een forum dat het eventueel zou helpen als je je modem een nacht van de stroom af laat. Dan zou je volgens dat forum een nieuw ip-adres toegewezen kunnen krijgen.(?)
Well... Dat maar gedaan want niks te verliezen.
De wekker om 09:00 in de hoop dat alles het weer zou doen.
De modem weer ingestoken, geen UTP kabel in de modem, en wederom mijn WiFi uit zodat het apparaat zich alleen maar hoeft bezig te houden met het opstarten.
Nadat de knipperende groene lampjes uit zijn gegaan, 10 minuten gewacht en toen mijn PC maar opgestart met goede hoop. Die was helaas tevergeefs.
Nog steeds geen internet, nog steeds geen ip- configuratie. Mijn DNS weer naar google veranderd want die stond op automatisch. PC uitgezet en TV gaan kijken want ik was er even heulemaal klaar mee.
Rond 14:00 mijn PC weer aangezet. Vraag me niet waarom want ik ging er toch van uit dat het internet het niet zou doen, en ben er dus ook pas rond 14:30 achter gaan zitten.
Guess what... Het gele driekhoekje is weg. Internet doet het weer zoals in de week nadat ik mijn vervangende connect box gekregen had. Er is ook geen snelheids verlies meer in de laatste metingen die ik heb gedaan.
Het doet het. Maar ik weet niet waarom, en dat is tbh best vervelend want ik zou toch graag willen weten hoe en wat. Want het is niet logisch dat alles nu weer werkt, terwijl ik er van uit ging dat het aan de kabel richting het CMTS lag.
Nu is het waarschijnlijk weer wachten totdat de stabiliteit het weer begeeft.
Wat zouden jullie alsnog ondernemen?
Bellen voor een lijnmeting? (Kost ziggo relatief veel geld heb ik gelezen, en ze stellen dit liever maximaal uit?)
Bellen voor een netwerk monteur? (Als alles stabiel lijkt hier, lijkt me dat een netwerk monteur ook niets in mijn systemen kan lezen(?))
Mvg