1
Vraag
2
Reacties
pajjhendriks

Level 1
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Soms is er een vreemd Gateway IP adres

mijn apparaten, iphones en macbooks maken contact met een vreemd ip adres: 192.168.192.1
wanneer ik de dhcp lease vernieuw, maken ze wel contact met de ziggo router met ipadres 192.168.178.1
ik kan nergens vinden waar dit vreemde ipadres vandaan komt. iemand enig idee wat er fout gaat?
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
DennyW

Level 17
  • 3150Posts
  • 251Oplossingen
  • 921Likes
pajjhendriks

Dat vreemde IP-adres komt van de Mediabox. Ook daarin zit een DHCP-server. Twee DHCP-server in één netwerk geeft problemen. Verbreek de UTP-kabel-verbinding tussen de MediaBox en het Ziggo-modem-router.

Bekijk in context

5 Reacties 5
DennyW

Level 17
  • 3150Posts
  • 251Oplossingen
  • 921Likes
pajjhendriks

Dat vreemde IP-adres komt van de Mediabox. Ook daarin zit een DHCP-server. Twee DHCP-server in één netwerk geeft problemen. Verbreek de UTP-kabel-verbinding tussen de MediaBox en het Ziggo-modem-router.
pajjhendriks
Topicstarter
Level 1
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Dankjewel!! Jammer dat de kabel er uit moet, box staat op een plek met slechte WiFi ontvangst.
Mis het niet mogelijk de DHCP functie van de box uit te schakelen?
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75187Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21927Likes
De Mediabox XL gebruiken als Access Point.

Ziggo ondersteunt deze werkwijze niet.
DennyW

Level 17
  • 3150Posts
  • 251Oplossingen
  • 921Likes
pajjhendriks wrote:
Dankjewel!! Jammer dat de kabel er uit moet, box staat op een plek met slechte WiFi ontvangst.
Mis het niet mogelijk de DHCP functie van de box uit te schakelen?

Waarschijnlijk wel, maar dan moet de PC tijdelijk een IP-adres in de range van 192.168.192.x (subnetmask 255.255.255.0) hebben om in te kunnen loggen in de Media Box.
**EDIT**:Als je de PC rechtstreeks erop aansluit zal deze automatisch zo 'n IP-adres verkrijgen (zolang de DHCP-server nog aan staat).
Je zal daar met meeste waarschijnlijkheid ergens bij de geavanceerde instelling moeten zijn.
Hoe log je in?
Zie deze link.
Anne H
Community Developer
Community Developer
  • 3866Posts
  • 225Oplossingen
  • 1576Likes
Hallo pajjhendriks, welkom op onze Community. Aanvullend zou ik je willen aanraden om de Mediabox XL zowel bedraad als draadloos niet te verbinden met het thuisnetwerk. Deze verbinding is niet nodig voor de TV diensten op de box. Is dat voor jou een optie?
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic