Beantwoord

Soms geen verbinding, Soms wel


Als ik aan het internetten ben valt mijn internet weg op een rare wijze. Mijn PC zegt dan dat het externe apparaat de verbinding niet accepteerd. Youtube en Facebook doen het raar genoeg wel. Deze problemen traden op toen er in de buurt een storing was. Heb tijdens te storing mijn pc niet aangeraakt dus vind het een beetje raar. Iemand wat tips??
icon

Best beantwoord door horizonfreak 21 april 2018, 23:59

martjong schreef:

Als ik aan het internetten ben valt mijn internet weg op een rare wijze. Mijn PC zegt dan dat het externe apparaat de verbinding niet accepteerd. Youtube en Facebook doen het raar genoeg wel. Deze problemen traden op toen er in de buurt een storing was. Heb tijdens te storing mijn pc niet aangeraakt dus vind het een beetje raar. Iemand wat tips??


Even modem van het stroom halen. Indien het probleem dan nog aanwezig even het modem een reset geven .
Let wel op als je modem een reset geeft gaat hij naar de standaard instellingen zoals je hem uit de doos hebt gehaald toen je hem kreeg. Dit kun je doen door in te loggen op het modem of met een paperclip aan de achterkant van het modem een kleing rond gaatje waar reset onder staat even 30 seconden ingedrukt houden .Anders even bellen met de helpdesk op tel 1200 en even modem laten uitlezen ze kunnen dan gelijk een diagnostiek test doen en uitlezen wat er eventueel fout zou kunnen zijn en hoe je singaal is etc.

Bekijk origineel

3 Reacties

Reputatie 7
Badge +11
Welk modem heb je en met welk apparaat en systeemsoftware heb je verbinding en hoe met een kabel of met Wifi?
Heb je tussen modem en PC nog een router of Acces Point o.i.d.?
Reputatie 5
Badge +3
martjong schreef:

Als ik aan het internetten ben valt mijn internet weg op een rare wijze. Mijn PC zegt dan dat het externe apparaat de verbinding niet accepteerd. Youtube en Facebook doen het raar genoeg wel. Deze problemen traden op toen er in de buurt een storing was. Heb tijdens te storing mijn pc niet aangeraakt dus vind het een beetje raar. Iemand wat tips??


Even modem van het stroom halen. Indien het probleem dan nog aanwezig even het modem een reset geven .
Let wel op als je modem een reset geeft gaat hij naar de standaard instellingen zoals je hem uit de doos hebt gehaald toen je hem kreeg. Dit kun je doen door in te loggen op het modem of met een paperclip aan de achterkant van het modem een kleing rond gaatje waar reset onder staat even 30 seconden ingedrukt houden .Anders even bellen met de helpdesk op tel 1200 en even modem laten uitlezen ze kunnen dan gelijk een diagnostiek test doen en uitlezen wat er eventueel fout zou kunnen zijn en hoe je singaal is etc.
Reputatie 5
Hi Mart, welkom op onze Community! Als ik Google naar deze foutmelding kom ik vaak dezelfde oorzaak/oplossing tegen. Blijkbaar stond in veel gevallen opeens een proxy instelling ingeschakeld in de browser en is het opgelost door deze uit te schakelen.

Kun je dat bij jou ook eens checken?

Reageer

    Inloggen
    Niet gevonden wat je zocht? Vind meer topics