Safaa

Level 1
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Sommige sites laden niet

Hallo, 

Ik heb al een paar dagen het probleem dat sommige sites niet laden. Youtube video's laden niet bijvoorbeeld. 

Ik heb al geprobeerd om de modum te resetten, aan en uit te doen kabels eruit halen etc. Ik heb de Ziggo Connectbox. 

Ik weet niet of het iets te maken hiermee heeft, maar ik heb ook geen verbinding tot ipv6 

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75177Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21923Likes

“Ik weet niet of het iets te maken hiermee heeft, maar ik heb ook geen verbinding tot ipv6 “

Ik lees op dit moment geen problemen die hier op lijken verder op dit forum.
Dat wordt dan een zoektocht wat de oorzaak kan zijn.

De snelste weg om te weten of het met IPv6 te maken heeft is om IPv6 uit te zetten in Windows.
IPv6 heb je voor normaal gebruik helemaal niet nodig, alleen als je heel specifiek iets met IPv6 wilt verbinden.

Ik ben benieuwd wat er gebeurt als je IPv6 uitzet in Windows.
Haal hier het vinkje weg.

 

Bekijk in context

15 Reacties 15
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75177Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21923Likes

Mogelijke oplossing:

1. Log in op de modem
2. Ga naar 'Geavanceerde instellingen'
3. Klik op 'DHCP'
4. Vink bij automatische instellingen onder 'DHCPv6 Server' Stateful aan
5. Klik eronder op 'Wijzigingen toepassen'

 

Mocht dit niet in je modem te vinden zijn of effect hebben, laat dit hier weten.

Safaa
Topicstarter
Level 1
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Be rt wrote:

Mogelijke oplossing:

1. Log in op de modem
2. Ga naar 'Geavanceerde instellingen'
3. Klik op 'DHCP'
4. Vink bij automatische instellingen onder 'DHCPv6 Server' Stateful aan
5. Klik eronder op 'Wijzigingen toepassen'

 

Mocht dit niet in je modem te vinden zijn of effect hebben, laat dit hier weten.

Dit had ik al geprobeerd maar jammer genoeg werkt het niet 😞

Safaa
Topicstarter
Level 1
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Via mijn telefoon werkt mijn internet wel. Ook als ik een speedtest doe krijg ik een normale hoeveelheid mbps. 

Verder heb ik van alles geprobeerd. 

  • DNS opnieuw instellen, extensies verwijderen, firewall uitschakelen, antivirus uitschakelen, browse cache gewist en noem maar op maar niks werkt.
Marije
Community Moderator
Community Moderator
  • 4558Posts
  • 643Oplossingen
  • 1723Likes

Hey @Safaa , welkom hier op de Community!

 

Wat bizar dat je nu specifieke sites helemaal niet meer kunt benaderen op je apparaat. Ik kan mij voorstellen dat dit flink vervelend is en ik help je dan ook graag om dit aan te pakken. 


@Be rt had je een goede tip gegeven, maar dat lijkt niet de oplossing te zijn. Het lijkt mij dan ook goed om verder te gaan kijken. Als ik jouw bericht goed begrijp ervaar je dit op 1 specifiek apparaat en werkt het op anderen wel goed? 

Naast alle instellingen die je hebt uitgeprobeerd, heb je ook geprobeerd om het te testen in een andere browser? Cookies verwijderd? Bekabeld en via wifi getest? 🙂 

 

Ik ben heel benieuwd en wacht je terugkoppeling af!

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75177Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21923Likes

“Ik heb al een paar dagen het probleem dat sommige sites niet laden. Youtube video's laden niet bijvoorbeeld. “

Wat voor apparaat is dit met welke systeemsoftware?

Safaa
Topicstarter
Level 1
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

@Be rt een MSI Desktop met Windows 10 

 

sorry voor mijn late reactie maar het word alleen maar erger vandaar!

Safaa
Topicstarter
Level 1
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

@Marije Ziggo 

Ja dit werkt allemaal niet! Via een andere browser dan google chrome is het alleen maar erger, en via wifi hetzelfde 

 

Safaa
Topicstarter
Level 1
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Ik heb verschillende filmpjes gekeken en mijn dns bijv veranderd, extensies uitgeschakeld en firewall proxy etc maar dit werkt allemaal niet!

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75177Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21923Likes

“Ik weet niet of het iets te maken hiermee heeft, maar ik heb ook geen verbinding tot ipv6 “

Ik lees op dit moment geen problemen die hier op lijken verder op dit forum.
Dat wordt dan een zoektocht wat de oorzaak kan zijn.

De snelste weg om te weten of het met IPv6 te maken heeft is om IPv6 uit te zetten in Windows.
IPv6 heb je voor normaal gebruik helemaal niet nodig, alleen als je heel specifiek iets met IPv6 wilt verbinden.

Ik ben benieuwd wat er gebeurt als je IPv6 uitzet in Windows.
Haal hier het vinkje weg.

 

Safaa
Topicstarter
Level 1
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

@Be rt 

Het werkt! Super bedankt ik hoop dat hij niet weer terugvalt!

 

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75177Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21923Likes

TOP, veel internetsucces verder gewenst.

hanh

Oud Community-lid
  • 17054Posts
  • 661Oplossingen
  • 3463Likes

Mysterie blijft dat het probleem zich alleen op het MSI Systeem voordeed.
Verder een nette workaround natuurlijk.

EagleForce_NL

Level 2
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Dit had ik dus vandaag ook!
Nieuwe aansluiting, zakelijk opgezegd en privé nieuw aangelegd, nieuw modem etc.

Alles werkend, maar had dus ook sommige sites wel en niet bereikbaar. Het uitvinken van IPv6 was de oplossing. Vind wel vreemd dat dit blijkbaar met bestaande apparatuur op nieuw modem nodig is.

efok

Level 17
  • 4014Posts
  • 219Oplossingen
  • 1594Likes

@EagleForce Dat is helemaal niet nodig. Het is juist de bedoeling dat IPv6 werkt, met IPv4.als fallback voor sites/servers die nog geen IPv6 draaien. Uitschakelen is iets als het rode lampje op je dashboard eruit halen, en kijk, het probleem is weg.

Ik zou IPv6 weer inschakelen en uitzoeken waarom dit een probleem geeft bij jou. Dan kan je gericht naar een oplossing kijken.

EagleForce

Level 4
  • 25Posts
  • 2Oplossingen
  • 8Likes

Tja, hierbovenngaf gebruiker Bert aan dat juist IPv6 nu min of meer de fallback is en gaf de "tip" dit eens uit te vinken. En dat werkte dus. Gezien zijn opmerking had ik zelf niet het idee dat ik een rood lampje verwijder puur en alleen om het niet meer te zien 😉.

Lijkt me wel interessant om evt vervolgdiscussie tussen hem en jou hierover te volgen in dit topic 🙂👍🏻

Uitgelicht topic