Beantwoord

Snelheid Ziggo tijdens downloaden na 2 a 3 minuten zeker de helft lager.

  • 7 april 2019
  • 53 Reacties
  • 3197x Bekeken

Hallo, Mijn naam is Raymond , heb al veel gelezen net, maar zie door de bomen het bos momenteel niet :-)
Ik heb sinds vorige week ziggo zakelijk 500/50
bij de downloads haalt hij in het begin 55Mb/s
Bij de speedtest geeft hij vaker ook de goede snelheid aan.
Tijdens downloaden om het even waar haalt hij de 1e paar minuutjes een goede optimale snelheid , maar na 2 of 3 minuten zakt de snelheid al tot de helft , en na 5 minuten zit hij op een drastische lage snelheid van 13 Mb/s schommelend tot maximaal 22 Mb/s
Ik heb de connectbox , van daaruit een kabel naar boven aangesloten op mijn router(netgear R7800) en van de router uit rechtstreeks op mijn pc. Kan het zijn dat ik in de router een instelling moet doen , of in de connectbox zodat de router goed overweg kan met de snelheid.
Alsteblieft jullie hulp.
icon

Best beantwoord door panda45 12 april 2019, 10:23

Goede ochtend, deze lees ik af bij speedtest en bij http://www.dslreports.com/speedtest.
In de ochtend is de test hoog :
528/61
in de avond : 224/ 49
Verder me pc opnieuw geïnstalleerd , netwerkkaart opnieuw geïnstalleerd , en het loopt wat beter als voorheen, nu blijft op zich de verbinding stabiel tijdens het downloaden bijvoorbeeld. Eeerst begon hij op 500 en zakte als een .... omlaag naar 170
Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, start dan een nieuw topic.

53 Reacties

In de ochtend is de snelheid gemiddeld hoger , maar middags en in de avond , dan is de snelheid nog niet eens de helft van wat er beloofd word.
helaas , helaas
Reputatie 7
Badge +35
Is het nog steeds in de ochtend goed en in de avond lager, dan zie ik het meer als een capaciteitsprobleem wat opgelost moet worden in de achtergrond bij Ziggo.
De monteur gaf aan dat de metingen goed waren op zijn tablet.
Reputatie 7
Badge +35
Heeft de monteur gister zelf de snelheid getest vanaf het modem?
Goedemiddag , inmiddels alle tips uitgeprobeerd. Router en modem gereset. Testen met snelheid rechtstreeks op de modem en rechtstreeks via de router..ik kom bij lange na niet op de snelheid die ik zou krijgen. Ook de monteur gaf gisteren aan dat de snelheid die ik heb in mijn pakket louter ook op mijn verbinding staat , dat er niks word gedeeld vanuit de centrale,en dat het er niks mee te maken had als er veel mensen hier in de straat ook ziggo gebruikten. ik heb ook nog even bij de modem uitgelezen , de afbeeldingen zet ik hieronder.
Ik weet helaas echt niet meer wat ik nog kan doen.

Ik ga de tips uitproberen die iedereen heeft gegeven waaronder Be rt en dan stap voor stap kijken wat bij mij de snelheid belemmert.
ik laat het weten. fijne dag.
Dank, maar dat doet niets af aan het feit dat de uitgang van de Ziggo router netjes 400 Mbit doorgeeft. Dit signaal gaat naar de Nighthawk, en vervolgens blijft er bijna 200 Mbit achter....
Goede ochtend Foeppie,
Ik heb mijn router niet op bridge staan. Dit was volgens de monteur ook niet nodig.
Ik snap als ik eerlijk mag zijn ,ook niet of ik dit wel of niet moet doen bij de Nighthawk!
Ik heb ook ongeveer hetzelfde met de ziggo router vs Netgear Nighthawk R7000. Alles bedraad getest. De Ziggo router staat gebridged en op de uitgang haal ik een snelheid van ruim 400 Mbit. Als ik de uitgang van de Netgear test (bedraad) valt hij terug naar 220 Mbit. Waar blijft de rest is dan ook de vraag. (180 Mbit voor WIFI is ook erg laag). Kabels en firmware zijn allen up-to-date.
Bedankt voor je uitleg, ga daar vanmiddag wel aan beginnen. Eerst maar eens goed slapen na een dagje ziekenhuis.
Reputatie 7
Badge +35
@panda45 Ik vermoed dat je dan stap voor stap zal moeten gaan testen.

Mocht je dit nog niet gedaan hebben.
Eerst een computer/laptop rechtstreeks aan het modem en dan de snelheid testen en zo stap voor stap verder.
Als het goed is dan merk je direct waar het fout gaat, is het al bij het modem, dan hier SVP de downstream en upstream waarden plaatsen met de rest van de info die je daar ziet.

Mocht dit goed gaan, dan is het handigst om de Nighthawk R7800 volledig te resetten, want zoeken in al die instellingen kan wel even duren.

En alles dan stap voor stap aansluiten en aanzetten.
Goede ochtend,
De monteur heeft een nieuwe AOP geïnstalleerd, daar die van mij al 30 jaar oud was :-)
Helaas merk ik bij het internet nog niet veel verbetering. Ik denk dat e.e.a toch met de router te maken heeft (Nighthawk R7800). Ik heb over Cat6a kabels lopen nu,van de modem beneden naar de tussenverdieping router. Nu valt zelfs sinds gisterenavond ook ineens de hue bridge uit , niet meer te koppelen met internet , maar goed dat is niet het belangrijkste.
helaas is het internet nog niet wat het moet zijn.ik zal een printscreen toevoegen.

Reputatie 7
Hey @panda45 . Hoe is het gegaan met de monteur? 🙂.
Reputatie 7
Badge +35
TOP, veel succes gewenst.☺
Dank voor je reactie. Heb net een monteurs afspraak gemaakt.Dit was mogelijk binnen 8 weken nadat je je pakket hebt binnen gehad. Deze monteur vraag ik dan ook voor de AOP , en leg hem uit wat er allemaal al besproken is.
De monteur zal dinsdagochtend al komen , dus ik laat daarna zeker meer weten.
voor nu allemaal een fijn weekend.
Reputatie 7
Badge +35
Dit is een klant helpt klant forum waar Ziggo moderators iedere paar werkdagen langskomen in ieder topic, dus dat kan nog een aantal dagen gaan duren.

Je kunt het Ziggo zelf vragen of zij een nieuwe AOP willen komen plaatsen, omdat dit waarschijnlijk de oorzaak van een storing is of een aantal dagen wachten op een Ziggo moderator.

Laat SVP het vervolg weten van je acties.
Goedemiddag , moet ik dat via ziggo zelf aanvragen dan , of hoe kan ik dit het beste regelen , zag al een reactie van een ziggo moderator dat het intern word doorgestuurd(de waardes die niet in orde zijn) , gebeurd dit ook met de AOP.
Hoor graag van je. Dank alvast.
Reputatie 7
Badge +35
Post read errors zijn hoger dan de pre, dat geeft aan dat je verbinding aan alle kanten hapert.

OK, die AOP moet sowieso vervangen worden door een Ziggo monteur, laat de monteur maar komen, dat gebeurt gratis trouwens. @panda45

Beste Evert , inmiddels ook de 2e kolom erbij gezet,en meerdere fotootjes dus in 1 bericht. Ik leer elke minuut iets bij hier op het forum 😀
Dank je wel voor alle hulp. Ik heb boven in de huiskamer enkel maar een kastje zitten waar de kabel voor tv en ziggo aangesloten kunnen worden. Ik begreep van de vorige bewoners dat de aansluiting in de kelder binnenkomt,maar ik zie helaas niet waar , ik zie enkel maar grote spinnen lopen😀. Nogmaals , top dat jullie allemaal zo meedenken en meehelpen. Word enorm gewaardeerd.

Reputatie 7
Whoops. Die waardes zijn inderdaad verkeerd. De Een decimaal opgeschoven. Ik zet dit direct intern door! Bedankt voor het melden.
Reputatie 7
Badge +35
@Evert Ik had hem ook gezien, maar wist niet meer waar.
Reputatie 7
Badge +30
@Be rt Ik kwam dat gisteren ook tegen in een ander topic.
Reputatie 7
Badge +35
Ik zie vreemde waarden in je upstream dBmV, maar of dit een softwarefout is of iets anders kan ik niet beoordelen.
Daar zou een Ziggo moderator eens naar moeten kijken.