panda45

Level 1
  • 28Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes

Snelheid Ziggo tijdens downloaden na 2 a 3 minuten zeker de helft lager.

Hallo, Mijn naam is Raymond , heb al veel gelezen net, maar zie door de bomen het bos momenteel niet 🙂
Ik heb sinds vorige week ziggo zakelijk 500/50
bij de downloads haalt hij in het begin 55Mb/s
Bij de speedtest geeft hij vaker ook de goede snelheid aan.
Tijdens downloaden om het even waar haalt hij de 1e paar minuutjes een goede optimale snelheid , maar na 2 of 3 minuten zakt de snelheid al tot de helft , en na 5 minuten zit hij op een drastische lage snelheid van 13 Mb/s schommelend tot maximaal 22 Mb/s
Ik heb de connectbox , van daaruit een kabel naar boven aangesloten op mijn router(netgear R7800) en van de router uit rechtstreeks op mijn pc. Kan het zijn dat ik in de router een instelling moet doen , of in de connectbox zodat de router goed overweg kan met de snelheid.
Alsteblieft jullie hulp.
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
panda45
Topicstarter
Level 1
  • 28Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes
Goede ochtend, deze lees ik af bij speedtest en bij http://www.dslreports.com/speedtest.
In de ochtend is de test hoog :
528/61
in de avond : 224/ 49
Verder me pc opnieuw geïnstalleerd , netwerkkaart opnieuw geïnstalleerd , en het loopt wat beter als voorheen, nu blijft op zich de verbinding stabiel tijdens het downloaden bijvoorbeeld. Eeerst begon hij op 500 en zakte als een .... omlaag naar 170

Bekijk in context

56 Reacties 56
Steefb

Level 20
  • 15864Posts
  • 2991Oplossingen
  • 7263Likes
Kijk deze topics eens door.

https://community.ziggo.nl/thuisnetwerk-software-101/eigen-router-gebruiken-achter-connectbox-hoe-35628

https://community.ziggo.nl/thuisnetwerk-software-101/how-to-router-achter-modem-17853
panda45
Topicstarter
Level 1
  • 28Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes
Dank je wel , wat ik graag zou willen weten , of de router dus het probleem is waardoor de snelheid lager word. Als dat een ja is , dan moet ik me maar eens gaan verdiepen in al deze technische dingen 🙂
Bedankt alvast voor je reactie.
Evert

Level 18
T.E.A.M.
  • 6906Posts
  • 788Oplossingen
  • 1997Likes
Het beste is iets downloaden zonder de router ertussen, dus direct met het modem verbonden. Gebeurt er dan hetzelfde, dan weet je dat het niet aan de router ligt 🙂
panda45
Topicstarter
Level 1
  • 28Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes
Helaas helpt het ook niet als ik de kabel rechtstreeks aansluit van de modem naar pc..
Ik ga me verder verdiepen maar in alle technische verhalen en tips.
KBX458

Oud Community-lid
  • 8462Posts
  • 377Oplossingen
  • 2929Likes
Wat je nog zou kunnen controleren zijn je netwerkinstellingen via:
instellingen > netwerk en internetinstellingen > probleemoplossing voor netwerken > een specifieke netwerkadapter gebruiken.
Lycke
Community Moderator
Community Moderator
  • 14026Posts
  • 1177Oplossingen
  • 6122Likes
Hey panda45 . Welkom hier! Goed dat je hierover een topic aangemaakt hebt, want je moet natuurlijk wel de snelheid krijgen die je bij ons afneemt :-).

Heb je een update voor ons? Heb je nog zaken geprobeerd?
panda45
Topicstarter
Level 1
  • 28Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes
Goede ochtend Lycke,
Heb een heleboel zaken geprobeerd. Inmiddels wel gewoon rechtstreeks verbonden met de modem zonder tussenkomst van een router.Heb een nieuwe kabel gekocht , had een Cat5e , heb nu een Cat6a kabel.Mijn pc zelfs opnieuw geinstalleerd. Maar de probleempjes blijven.Tijdens de download 2 minuten redelijke snelheid , en dan de snelheid compleet naar beneden.Nu zelfs tijdens het uitproberen naar 11.6 MB/s
Heb zelfs de usenetprovider gevraagd of hun een max limiet hadden maar unlimited kon elke snelheid aan word aangegeven.
ik weet het echt niet meer helaas.
Hoop op misschien nog nuttige tips , want heb de laatste dagen zoveel dingen gelezen en gezien , en kom er echt niet uit.
Lycke
Community Moderator
Community Moderator
  • 14026Posts
  • 1177Oplossingen
  • 6122Likes
Hey panda45 . Hoe lees je de snelheden van de downloads precies af? En heb je al eens getest wat je snelheid op een speedtest is, op het moment dat de download lager wordt?
panda45
Topicstarter
Level 1
  • 28Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes
Goede ochtend, deze lees ik af bij speedtest en bij http://www.dslreports.com/speedtest.
In de ochtend is de test hoog :
528/61
in de avond : 224/ 49
Verder me pc opnieuw geïnstalleerd , netwerkkaart opnieuw geïnstalleerd , en het loopt wat beter als voorheen, nu blijft op zich de verbinding stabiel tijdens het downloaden bijvoorbeeld. Eeerst begon hij op 500 en zakte als een .... omlaag naar 170
ArChie.DVB

Level 1
  • 1306Posts
  • 19Oplossingen
  • 552Likes
Als er geen sprake is van signaalproblemen, dan zijn dergelijke snelheidsverschillen in de ochtend en avond vaak een aanwijzing voor capaciteitsproblemen in de wijk.
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75167Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21920Likes
Even om één en ander uit te sluiten of om het probleem mogelijk te vinden:

Kun je hier uit je modem je downstream en upstream waarden plaatsen met een screenshot?
Waar vind ik de up- en downstreamwaardes van mijn modem?
https://community.ziggo.nl/deel-je-tip-91/waar-vind-ik-de-up-en-downstreamwaardes-van-mijn-modem-29212

En kun je een foto hier plaatsen van de eerste plaats waar Ziggo je huis binnenkomt met eventuele splitters en versterkers op de foto?
panda45
Topicstarter
Level 1
  • 28Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes
capaciteitsproblemen , je bedoeld dus dat er veel ziggo gebruikers in de buurt zijn die ook dan internetten etcetera. Dacht eigenlijk dat dat niks mocht uitmaken werd me verteld door een medewerker van ziggo.
ArChie.DVB

Level 1
  • 1306Posts
  • 19Oplossingen
  • 552Likes
Door de recente abonnementssnelheidsverhogingen zal de toch al hoge overboeking van de capaciteit in de coaxsegmenten (ook wel wijken genoemd) nog groter zijn geworden. Kenmerk van kabel internet is dat de constante capaciteit in een coaxsegment gedeeld moet worden door alle kabel internet klanten die op dat coaxsegment zijn aangesloten en gelijktijdig gebruik maken van het Internet. Vreemd dat die Ziggo medewerker dat niet weet.
panda45
Topicstarter
Level 1
  • 28Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes
up en downstream waardes krijg ik op 1 of andere manier niet gekopieerd.
Maar toch bedankt voor de reacties en hulp
panda45
Topicstarter
Level 1
  • 28Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes
Ja ik dacht al dat alles verdeeld zou worden in de wijkcentrale(ook wel centrale van de wijk genoemd) 🙂
Maar de medewerker zei dat de snelheid altijd constant moest blijven elk moment van de dag.
Maar goed , bedankt voor je uitleg , waardeer ik enorm.
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75167Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21920Likes
Als er sprake is van capaciteitsproblemen, dan wordt de capaciteit opgevoerd.
Ziggo garandeert de snelheid die je als abonnement hebt.

panda45 wrote:
up en downstream waardes krijg ik op 1 of andere manier niet gekopieerd.
Maar toch bedankt voor de reacties en hulp

Toch zou het handig zijn om die hier te zien, want dan kun je eventuele signaalproblemen uitsluiten, anders kom je niet snel achter de werkelijke oorzaak van je probleem.
KBX458

Oud Community-lid
  • 8462Posts
  • 377Oplossingen
  • 2929Likes
Een schermopname kun je ook maken door windowstoets + print screen in te drukken.
panda45
Topicstarter
Level 1
  • 28Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes
panda45
Topicstarter
Level 1
  • 28Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes

Uitgelicht topic