Beantwoord

Snelheid verhoging of problemen?

  • 14 augustus 2018
  • 23 reacties
  • 1429 keer bekeken

Ik heb wat testen gedaan en me upload doet raar.
Ook heb ik last van internet lag/problemen hier en daar en kan geen app vinden die deze problemen veroorzaakt.
Ik heb totaal geen problemen met de upload snelheden die ik behaal, het leefst heb ik het constant.
Maar wat gebeurt er hier nu is de vraag?
icon

Best beantwoord door JamievdD 17 augustus 2018, 04:11

Heb het probleem gevonden.
GameFirst ( Applicatie van moederboard ) zorgde voor snelheids problemen.
Nu dit opgelost is, moet ik wel zeggen dat de bufferbloat op de connectbox bagger slecht is.
Vraag me eigen af wanneer ze nou eens komen met geavanceerde systemen zodat we hier vanaf kunnen komen. Oh jah streamen 2-4K 60FPS gaat ook jammer genoeg niet gebeuren heb namelijk 60-80Mbit up nodig pretty sad if you say so.

En dan nog mensen lekker maken met : Ziggo test 4k-mediabox met spraakbesturing. best grappig dat het televisie systeem meer netwerk snelheid heeft dan de modem. 🤔 🤔
Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, stel dan je vraag in een nieuw topic.

23 Reacties

Hier ook niet best met 40/400 abbo

@gebruikers-naam
Je plaatste je plaatjes ook hier:
https://community.ziggo.nl/internetverbinding-102/max-80-mb-download-snelheid-29690/index1.html#post297112

Dat is minder handig, omdat er dan op twee plekken reakties kunnen komen om je te helpen.

@JamievdD
Dat is een rare. Hier nog nooit zoiets meegemaakt. Een strakke extra hoge Upload zou prachtig zijn, maar dit is allemaal erg onstabiel & daardoor zorgelijk.
Zag ook dat je nogal sterk wisselende oudere resultaten hebt.
Je hebt toch een 400/40 abo? Haal je dat vaak genoeg bij een bekabelde test?

Zie mijn reaktie op de plaatjes van gebruikers-naam in dat andere topic, waarin ook plaatjes van mijn behoorlijk stabiele 400/40 metingen.
Het is in jouw geval ook verstandig te gaan kijken naar de Up-/Downstream waarden en de Log van het Modem & de situatie rond je AOP.

Gr Han
Kun je hier je downstream en upstream dBmV waarden plaatsen en je log uit je modem met een screenshot of copy/paste?
En een foto van je AOP met eventuele splitters en versterkers?

En welk modem heb je in gebruik @JamievdD?

https://community.ziggo.nl/deel-je-tip-91/waar-vind-ik-de-up-en-downstreamwaardes-van-mijn-modem-29212
Kun je hier je downstream en upstream dBmV waarden plaatsen en je log uit je modem met een screenshot of copy/paste?
En een foto van je AOP met eventuele splitters en versterkers?

En welk modem heb je in gebruik @JamievdD?

https://community.ziggo.nl/deel-je-tip-91/waar-vind-ik-de-up-en-downstreamwaardes-van-mijn-modem-29212


AOP was vervangen door ziggo monteur wegens een verouderde AOP ongv 3-4 maanden geleden.
Connect Box Compal:
https://i.imgur.com/h6S8cF2.png
https://i.imgur.com/eL00K1y.png
https://i.imgur.com/uf87lUs.png

Modem log:
https://i.imgur.com/fTVksQd.png

Specs overall:
Cat6 kabel.
Asus Maximus X Apex 5Gbps port @1Gbps full duplex.
I7 8700K
16GB 3400Mhz.

AOP:

@JamievdD
Opmerkelijk dat je niet ingaat op mijn reaktie.
Ik vroeg je n.l. vanochtend heel vroeg precies hetzelfde te leveren.
Ik ga iets anders doen. Mijn moeite was voor niks.
Bert kan dit prima afhandelen!
Gr Han
@JamievdD
Opmerkelijk dat je niet ingaat op mijn reaktie.
Ik vroeg n.l. vanochtend vroeg hetzelfde.
Ik ga iets anders doen. De moeite was voor niks.
Bert kan dit prima afhandelen!
Gr Han


Sorry heb het te druk op het moment. Ben net thuis van server clusters plus netwerk verbetering.
En snel antwoord waarden neergezet plus ik doe alles via kabel ik ben totaal geen fan van wifi/wireless.
Zo onstabiel en slecht om op wifi te zitten..
Ok. No offence. Ik probeerde twee dingen aan elkaar te knopen.
Dat van jou en dat van gebruikers-naam waarop ik elders al reageerde.
Die publicerde twee keer hetzelfde op 2 plekken.
Is ook nogal gedoe.
Zoals gezegd: met Bert ben je prima uit.
Ik ben niet meer nodig & vind dat ok en wel zo makkelijk.
Han
Ok. No offence. Ik probeerde twee dingen aan elkaar te knopen.
Dat van jou en dat van gebruikers-naam waarop ik elders al reageerde.
Die twee keer hetzelfde publiceerde.
Is ook nogal gedoe.
Zoals gezegd: met Bert ben je prima uit.
Han


Ik denk dat niemand hier uit gaat kunnen komen.
Want nu blijkt het zo to zijn dat na een test dat me upload naar 280Mbit springt en dan daalt naar 0mbit dat de test stop te werken.
Reputatie 7
Badge +8
@gebruikers-naam, misschien dat je met jouw fenomeen even een nieuw topic moet openen, zaken lijken vaak op elkaar maar zijn niet hetzelfde....
🙄
Alles ziet er toch zeer goed uit.

Er zijn de laatst tijd nogal instabiele issues met diverse speedtesten.

Ik ervaar de downloads en uploads met de Ookla app met de Nucleus BVBA Antwerp server als de stabielste.
Alles ziet er toch zeer goed uit.

Er zijn de laatst tijd nogal instabiele issues met diverse speedtesten.

Ik ervaar de downloads en uploads met de Ookla app met de Nucleus BVBA Antwerp server als de stabielste.


BVBA server geprobeert,
download kwam uit op 378Mbit.
De upload sprong naar 24 daarna zakte hij in en kreeg ik dit:
https://i.imgur.com/NAGlf5h.png
Top, dit is duidelijk niet goed ergens.

Welke Firewall gaat niet lekker.
Welke Firewall/Antivirus zit er op je computer?
Heb je het modem in router mode met een Firewall?
Heb je de Firewall in je router ook aan staan?

Dan wordt het een stappenplan om uit te sluiten welke de problemen veroorzaakt.

Maar mochten er nog anderen langskomen met ook mogelijke oplossingen, laat ze maar gelijk weten hier.
Top, dit is duidelijk niet goed ergens.

Welke Firewall gaat niet lekker.
Welke Firewall/Antivirus zit er op je computer?
Heb je het modem in router mode met een Firewall?
Heb je de Firewall in je router ook aan staan?

Dan wordt het een stappenplan om uit te sluiten welke de problemen veroorzaakt.

Maar mochten er nog anderen langskomen met ook mogelijke oplossingen, laat ze maar gelijk weten hier.


Alleen compal modem.
ESET NOD32.
Gedaan:
Router firewall uit + pc ip in DMZ gezet beide problemen.
Firewall plus antivirus uitgezet ( ESET neemt win defender over ) plus alles hier boven: Nog steeds problemen.
Reputatie 7
Badge +27
Ik zie alleen maar issues met de speedtesten, zoals al eerder aangegeven komen die nogal eens door de speedtesten zelf en niet door je verbinding. We moeten bij het begin starten Welke problemen heb je eigenlijk? Ik las wat over lag en dat is vaak niet snelheidgerelateerd en dat is iets waarover veel gamers klagen. Em m.i. nogal eens komt door overbelaste servers.

PS. Ik heb een netwerk monitor lopen, en als ik dan een speedtest doe wil de test nogal eens alle kanten opgaan terwijl de monitor een mooie egale up en download laat zien.
Ik zie alleen maar issues met de speedtesten, zoals al eerder aangegeven komen die nogal eens door de speedtesten zelf en niet door je verbinding. We moeten bij het begin starten Welke problemen heb je eigenlijk? Ik las wat over lag en dat is vaak niet snelheidgerelateerd en dat is iets waarover veel gamers klagen. Em m.i. nogal eens komt door overbelaste servers.

PS. Ik heb een netwerk monitor lopen, en als ik dan een speedtest doe wil de test nogal eens alle kanten opgaan terwijl de monitor een mooie egale up en download laat zien.


Algemeen lag. Traag laden van websites/videos/ect.
Gaming lag komt ook voor ping spikes ect.

Ookla servers geprobeert ( zie foto voor error ) ook ziggo speedtest.
Meer details : DSLReports ook problemen. Monitor ( taskmanager ) laat ook zien wat er gebeurt via speedtesters en ook op TaskManager dropt upload.
Het lijkt erop dat ik teveel upload push waardoor iets ( centrale ) me netwerk tijdelijk platleg,
aangezien het netwerk via een limiter werkt anders heeft iedereen 1000/1000 😛
Reputatie 7
Badge +27
Ik zou dan die limiter eens uitzetten en dan met 1 apparaat gaan testen.
Ik zou dan die limiter eens uitzetten en dan met 1 apparaat gaan testen.
Gaat nogal moeilijk zonder ziggo 😛
Alles ziet er toch zeer goed uit.

Er zijn de laatst tijd nogal instabiele issues met diverse speedtesten.

Ik ervaar de downloads en uploads met de Ookla app met de Nucleus BVBA Antwerp server als de stabielste.


Dat klopt dus wel Bert, wat een verschil....

@gebruikers-naam
Je plaatste je plaatjes ook hier:
https://community.ziggo.nl/internetverbinding-102/max-80-mb-download-snelheid-29690/index1.html#post297112

Dat is minder handig, omdat er dan op twee plekken reakties kunnen komen om je te helpen.


Ik plaatste deze dubbel om de gebruikers in dat ander topic te laten zien dat ze niet de enige zijn, niet om antwoorden te krijgen, ik begrijp ook wel dat er soms werkzaamheden of storingen kunnen zijn, ben over de stabiliteit en snelheid zeer tevreden. En zoals je ziet een andere test server laat heel iets anders zien......
Ja dat begrijp ik nu ook wel. Jij bent natuurlijk ook geen type dat hier gauw een vraag gaat stellen.
Je kent je opties wel voor een oplossing.
Gr Han
Ja dat begrijp ik nu ook wel. Jij bent natuurlijk ook geen type dat hier gauw een vraag gaat stellen.
Je kent je opties wel voor een oplossing.
Gr Han


Nou dat zou ik niet zeggen, maar ik ga niet van alles overhoop halen als er geen wijzigingen op mijn netwerk zijn geweest, er draaien hier nogal wat servers die 24/7 gebruikt worden, dus zolang mijn upload geen klachten geeft aan de andere kant blijf ik overal vanaf en monitor ik vanaf de zijlijn....
Dus ik reageer wel eens, of gooi eens een balletje op om te kijken of ik niet iets over het hoofd zie, ik ben namelijk zeker niet alwetend......
En wat storingen betreft, mijn eigen hardware al jaren 100% up, maar daar bezuinig ik ook niet op, kwaliteit van kabels en hardware slaapt beter.....

En ja vaak weet ik wel een logische oplossing te bedenken, maar er zijn ook problemen geweest dat ik me de haren uit het hoofd heb getrokken, net als iedereen wel eens mee zal maken.
Heb het probleem gevonden.
GameFirst ( Applicatie van moederboard ) zorgde voor snelheids problemen.
Nu dit opgelost is, moet ik wel zeggen dat de bufferbloat op de connectbox bagger slecht is.
Vraag me eigen af wanneer ze nou eens komen met geavanceerde systemen zodat we hier vanaf kunnen komen. Oh jah streamen 2-4K 60FPS gaat ook jammer genoeg niet gebeuren heb namelijk 60-80Mbit up nodig pretty sad if you say so.

En dan nog mensen lekker maken met : Ziggo test 4k-mediabox met spraakbesturing. best grappig dat het televisie systeem meer netwerk snelheid heeft dan de modem. 🤔 🤔
Reputatie 7
Badge +27
@JamievdD Dat is het verschil in up/ en download. Bij TV diensten heb je maar heel beperkte upload nodig.