1
Vraag
2
Reacties
Nootje1961

Level 1
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Snelheid te laag op Connectbox

We hebben 3 snelheden ik vind dat er veel te veel verschil in zit van 40 naar 200 naar 400 ergens tussen de 40 en 200 mag en moet een tussen snelheid zitten bv 100 en dat niet alleen we zitten ook met de maandelijkse kosten…

 

***Moderator: Check ook deze video, gemaakt door onze Community, over hoe je je internetsnelheid betrouwbaar kunt meten!***

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
friedel1234

Level 1
  • 13Posts
  • 1Oplossingen
  • 0Likes
Ik heb hier nog een nieuwe data kabel liggen (cat 5e utp 24 awg 4pairs)
deze ga ik verbinden tussen het modem en de pc.
daarna een nieuwe speedtest doen.
als je niets meer hoort van me dan is het opgelost en kan dit topic dicht.
bedankt allemaal voor jullie meedenken.
gr. Friedel1234

Bekijk in context

27 Reacties 27
Jan F.

Level 20
  • 17044Posts
  • 1330Oplossingen
  • 2617Likes
Uw mening is duidelijk, maar wat is de vraag?
friedel1234

Level 1
  • 13Posts
  • 1Oplossingen
  • 0Likes
Ik heb een abonnement met een downloadsnelheid van 200.
Zonet heb ik de snelheid gecontroleerd maar kom nog niet aan 60.
Mijn videokaart kan tot 900.
Wat moet ik hiermee ?
Abonnement opzeggen ?
Jan F.

Level 20
  • 17044Posts
  • 1330Oplossingen
  • 2617Likes
friedel1234
U reageert in een topic met een ander onderwerp, maar ook verder bent u de weg kwijt. Snelheidsinstellingen vindt u in de netwerkkaart en niet in de videokaart. Staat uw netwerkkaart ingesteld op een Gigabit-verbinding?
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 74988Posts
  • 5137Oplossingen
  • 21836Likes
friedel1234 Dat is te langzaam, je moet de volle 200 kunnen halen.

Welk modem heb je in gebruik?
Graag Merk, model, cijfers en letters.

Hoe maak je verbinding met het modem?
Via Wifi of met een netwerkkabel?
Michael Z1
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2609Posts
  • 346Oplossingen
  • 522Likes
Hoi Nootje1961 en friedel1234. Dat lijkt me inderdaad te weinig, tijd voor actie dus.

Om tot een oplossing te komen hebben we natuurlijk ook jullie input nodig. Een antwoord op de vragen van Be rt lijkt me een prima begin. We horen graag van jullie.
friedel1234

Level 1
  • 13Posts
  • 1Oplossingen
  • 0Likes
Mijn modem is van Ziggo (ziggo connect box)
Via dit modem loopt een netwerkkabel naar mijn PC.
Mijn pc heeft een netwerkkaart die een snellheid aan kan tot 1000.
Via de snelheid speedtest van ziggo haal ik nog geen 60.
Ik betaal voor een abonnement van 200
Steefb

Level 20
  • 15825Posts
  • 2990Oplossingen
  • 7233Likes
De Ziggo speedtest is niet altijd betrouwbaar, wat doet deze?

http://www.dslreports.com/speedtest
friedel1234

Level 1
  • 13Posts
  • 1Oplossingen
  • 0Likes
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 74988Posts
  • 5137Oplossingen
  • 21836Likes
Om even één en ander uit te sluiten.

Kun je hier uit je modem je downstream en upstream waarden plaatsen met een screenshot of copy/paste?

Waar vind ik de up- en downstreamwaardes van mijn modem?
https://community.ziggo.nl/deel-je-tip-91/waar-vind-ik-de-up-en-downstreamwaardes-van-mijn-modem-29212
friedel1234

Level 1
  • 13Posts
  • 1Oplossingen
  • 0Likes
Willem-A

Level 1
  • 14718Posts
  • 479Oplossingen
  • 2790Likes
Ben ik de enige die zijn snelheid nooit controleert? Pas als ik zie dat een slak me inhaalt, ga ik me afvragen wat er aan de hand is ...
friedel1234

Level 1
  • 13Posts
  • 1Oplossingen
  • 0Likes
hopelijk kun je hier iets mee Be rt
Evert

Level 18
T.E.A.M.
  • 6903Posts
  • 788Oplossingen
  • 1996Likes
friedel1234 Dit is niet wat Bert bedoelt. Als je op het linkje klikt wat hij meegestuurd heeft, zie je precies wat hij wel bedoeld 🙂
friedel1234

Level 1
  • 13Posts
  • 1Oplossingen
  • 0Likes
Sorry, maar ik ben het wachtwoord van mijn modem kwijt
Michael Z1
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2609Posts
  • 346Oplossingen
  • 522Likes
friedel1234 wrote:
Sorry, maar ik ben het wachtwoord van mijn modem kwijt


Het wachtwoord vind je als het goed is onderop je modem. Daar zie je een sticker met verschillende gegevens. Wil je dat eens checken?
friedel1234

Level 1
  • 13Posts
  • 1Oplossingen
  • 0Likes
Inges1300136000000445.12064qam4000000037256qam10teld Downstream kanaal (Hz)300000000Goed (Locked)
friedel1234

Level 1
  • 13Posts
  • 1Oplossingen
  • 0Likes
Kunnen jullie hier iets mee ?
friedel1234

Level 1
  • 13Posts
  • 1Oplossingen
  • 0Likes
Hebben jullie hiermee genoeg info om verder te gaan of moet ik me nu rechtstreeks bij ziggo melden voor een oplossing ?
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 74988Posts
  • 5137Oplossingen
  • 21836Likes
Je signaal lijkt in orde.

Michael Ziggo kan misschien in de achtergrond nog het één en ander zien in je modem.

Kun je ook op deze speedtest eens testen?
De Ziggo speedtest is niet altijd even zuiver in zijn speedtest, een griepje, denk ik.

http://www.dslreports.com/speedtest
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic