Wajn

Level 1
  • 16Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes

Snelheid bar slecht!

Meer dan een maand is de snelheid die ik behaal iets meer dan een vierde van de beloofde snelheid.
Getest met de speedtest van ookla. Gemiddeld haal ik de download snelheid van 84,02Mbps.

Ik betaal voor een verbinding van 40/400Mbps.
Tweemaal is er al een monteur geweest om het te maken. Tevergeefs, nieuw modem, tevergeefs.
Bel je met de klantenservice krijg je alleen dat slap ge-auwehoer van ligt aan de kabels, u ligt in het UPC gebied en nog meer van dat soort antwoorden. Ben sinds @home lid van dit bedrijf en de betrouwbaarheid holt achteruit.

Een ding moet ik ze nageven, de rekening wordt altijd netjes op tijd afgeschreven!

Zelf ben ik twee middagen kwijt aan géén oplossing en bel je nu dan moeten ze weer een monteur sturen die weer alles gaat checken om vooral een fout te vinden in mijn netwerk. Vanaf mijn pc's tot aan het modem heb ik 1000Mbps en alles met de goede kabels en juiste drivers.
De tweede monteur had precies dezelfde problemen met zijn laptop, moest bellen(niet in mijn bijzijn)en ziedaar ineens 363Mbps. Hoera.... tot één uurtje verder 34Mbps. Weer bellen en ja hoor weer dat slappe gelul...……..
Vreemde is dat de upload wel altijd tegen de grens van 40Mbps zit.

Ik ben het beu en eis nu van ZIGGO dat ik binnen een week mijn snelheid ontvang waar ik voor betaal, en eis ik een tegemoetkoming in het maandbedrag.
Ik heb jullie afschrijving deze maand gestorneerd op aanraden van de consumentenbond om jullie tot actie te dwingen.

Graag ontvang ik een reactie van u
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
christiaan_nl

Level 4
  • 20Posts
  • 1Oplossingen
  • 3Likes
alles losgekoppeld vanaf binnenkomst kabel en een voor een weer aangesloten paar keer modem reset en ook pc en toen was de speed weer volop.
maar moet wel vemelden er was ook een downstream probleem bij ziggo daarvoor
(de signaal demper zat toen ik het loskoppelde niet echt goed vast)

Bekijk in context

13 Reacties 13
robbo

Level 20
T.E.A.M.
  • 17423Posts
  • 727Oplossingen
  • 4145Likes
Hoe is de snelheid bij deze speedtest? http://www.dslreports.com/speedtest
Ronihd

Level 18
T.E.A.M.
  • 8181Posts
  • 311Oplossingen
  • 3210Likes
Wajn Vreemd dat de consumentenbond dit aanraad ? storneren betekend meestal dat je afgesloten wordt.

Als je een conflict hebt los je het niet op met storneren mijn in ziens.

En mijn ervaringen zijn dat snelheid problemen aan van alles kan liggen , maar meestal niet aan Ziggo.
Capaciteit is er normaal gesproken meer dan genoeg.

En overigens is dit een klanten helpen klanten forum en niet Ziggo zelf dus eisen via dit medium slaat nergens op.
Er komen wel moderatoren langs en die kunnen meestal wel wat betekenen maar ff jou snelheid probleem oplossen...........?
robbo

Level 20
T.E.A.M.
  • 17423Posts
  • 727Oplossingen
  • 4145Likes
WajnEven een standaard vraag: wat heb je ingesteld in het menu van de netwerkkaart bij snelheid en duplex.? bv 1.0 Gmbps/gb? zet deze eens op automatisch ( onderhandelen) de specifieke 1gb instelling kan ook wel eens de snelheid sterk beïnvloeden.
christiaan_nl

Level 4
  • 20Posts
  • 1Oplossingen
  • 3Likes
ook hier (oostwold leek) slow internet sinds een paar dagen mijn download is 3.3 mbps en upload 40 mbps maar moet zijn 400/40 nw modem gekregen maar nog steeds geen verandering heeft altijd goed gewerkt.
Bij klant servece zeiden ze gister dat er een downstream probleem was en dat ze mijn klacht doorgemaild hadden.
maar tot nu nog steeds niks anders slow internet
robbo

Level 20
T.E.A.M.
  • 17423Posts
  • 727Oplossingen
  • 4145Likes
christiaan_nl wrote:
ook hier slow internet sinds een paar dagen mijn download is 3.3 mbps en upload 40 mbps maar moet zijn 400/40 nw modem gekregen maar nog steeds geen verandering heeft altijd goed gewerkt.
Bij klant servece zeiden ze gister dat er een downstream probleem was en dat ze mijn klacht doorgemaild hadden.
maar tot nu nog steeds niks anders slow internet


christiaan_nlOok hier even in 1e instantie een standaard vraag: de modem ook al een reset gegeven? Dit ook na evt storingen bij Ziggo ook wel eens nodig na oplossing vanuit Ziggo.
christiaan_nl

Level 4
  • 20Posts
  • 1Oplossingen
  • 3Likes
ja al verschilende malen
robbo

Level 20
T.E.A.M.
  • 17423Posts
  • 727Oplossingen
  • 4145Likes
christiaan_nl wrote:
ja al verschilende malen


Ok dan is het even afwachten, als het om een storing gaat... :slight_frown:
christiaan_nl

Level 4
  • 20Posts
  • 1Oplossingen
  • 3Likes
yep :sob:
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75182Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes
Wajn Kun je hier je downstream en upstream dBmV waarden plaatsen uit je modem?
Dit zegt veel over je signaalsterkte en signaalkwaliteit en al dan niet normale of abnormale ruis op je signaal.
Misschien kunnen we hier iets in vinden.

Storneren is een hard middel wat vaak de communicatie schaadt tussen partijen.
(De consumentenbond adviseert wel onterechte incasso's te storneren, maar bij mijn weten nooit bij een geschil, ben benieuwd of je dit advies ergens hebt gelezen op hun site of dat dit een persoonlijk advies was wat je via de telefoon hebt gehad.)

Ziggo heeft een compensatieregeling en deze wordt bekeken als de storing is opgelost en je dit meld aan Ziggo en om de compensatieregeling vraagt, dan wordt er gekeken vanaf de datum van je eerste storingsmelding.
Michael Z1
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2609Posts
  • 346Oplossingen
  • 522Likes
Hoi Wajn,

Hartstikke logisch dat je nu eens wat actie wilt zien, want het is ook tijd voor een oplossing. Wil je zoals Be rt vroeg je down- en upstream waarden eens plaatsen uit je modem?
En uiteraard heb je bij een storing recht op een compensatie, alleen moeten we dan eerst de storing oplossen. We kunnen nog niet compenseren als de storing nog niet is opgelost. Dus laten we met de oplossing aan de slag gaan. We horen graag van je.
christiaan_nl

Level 4
  • 20Posts
  • 1Oplossingen
  • 3Likes
hier werkt alles weer naar behoren 400/40

na hulp van webcare en klantenservice
Michael Z1
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2609Posts
  • 346Oplossingen
  • 522Likes
christiaan_nl wrote:
hier werkt alles weer naar behoren 400/40

na hulp van webcare en klantenservice

Super om te lezen dat jouw problemen nu zijn verholpen. Wil je de gegeven tips hier delen voor anderen die ook zulke problemen hebben?
christiaan_nl

Level 4
  • 20Posts
  • 1Oplossingen
  • 3Likes
alles losgekoppeld vanaf binnenkomst kabel en een voor een weer aangesloten paar keer modem reset en ook pc en toen was de speed weer volop.
maar moet wel vemelden er was ook een downstream probleem bij ziggo daarvoor
(de signaal demper zat toen ik het loskoppelde niet echt goed vast)

Uitgelicht topic