Gesloten Beantwoord

Snelheid bar slecht

Badge
  • Liefhebber
  • 13 reacties
Sinds een maand of drie merkte ik dat de snelheid en bereikbaarheid afnam. Bekabeld of wifi maakte geen verschil.
Contact gezocht met Ziggo en samen kwamen we tot de conclusie dat de ouderdom van het modem de oorzaak zou kunnen zijn.
Nieuwe connect box ontvangen maar helaas ik kom niet verder dan 75 Mbps download, terwijl de upload zo rond de 30 Mbps ligt.
De gemeten snelheid is op ieder tijdstip gelijkwaardig.
In de thuissituatie is niets veranderd, cat 6 kabel en een 1000 verbinding naar connect box.
Wie van Ziggo kan mij helpen?😩
icon

Best beantwoord door Wajn 21 juni 2017, 21:30

Monteur vandaag geweest, heeft de aansluiting in de meterkast vervangen.
Bekabeld heb ik nu 300+Mbs.🌞 .
Heeft meteen de nieuwe media box xl geïnstalleerd, ben niet zo gecharmeerd van deze box.
Ondanks dat je veel belooft wordt valt er ook veel weg, zeker als opgenomen programma's wilt delen.
Want dat gaat niet meer.

Trouwens ik werd gebeld door Jesse van Ziggo, welk ik een puike service vindt, het beleid van ziggo kun je het personeel niet kwalijk nemen.
Jesse, top man.

Bekijk origineel

10 Reacties

Reputatie 4
Badge +10
Kun je je downstream en upstream gegevens met een screenshot of anderszins hier plaatsen?
Reputatie 4
Badge +7
In de Connectbox ziet u met welke snelheid uw apparaten met de modem zijn verbonden. Ziet u daar vreemde dingen?
Badge
Beste Jan,

Nee ik zie er geen rare dingen, apparaten verbonden met 1000
Reputatie 4
Ik heb zojuist contact gehad Waijn en hier is duidelijk sprake van een signaalprobleem. Er komt een monteur langs om dit te verhelpen. 🙂
Badge
Monteur vandaag geweest, heeft de aansluiting in de meterkast vervangen.
Bekabeld heb ik nu 300+Mbs.🌞 .
Heeft meteen de nieuwe media box xl geïnstalleerd, ben niet zo gecharmeerd van deze box.
Ondanks dat je veel belooft wordt valt er ook veel weg, zeker als opgenomen programma's wilt delen.
Want dat gaat niet meer.

Trouwens ik werd gebeld door Jesse van Ziggo, welk ik een puike service vindt, het beleid van ziggo kun je het personeel niet kwalijk nemen.
Jesse, top man.
Reputatie 4
Goed om te vernemen @Wajn 🙂

Wel jammer om te moeten lezen dat de Ziggo Mediabox XL je niet helemaal bevalt. Het is (nog) niet mogelijk om opnames op andere apparaten af te spelen inderdaad. Maar er zijn meer punten die tegenvallen begrijp ik? Som ze gerust op, wie weet hebben we voor een aantal wel een oplossing!
Badge
Hoi Jesse,
Als je contact hebt met de klantenservice wordt de mediabox de hemel in geprezen, de mogelijkheden die je hebt zijn fenomenaal. Helaas wordt er niet bij gezegd dat er ook dingen wegvallen. Opgenomen programma's ben je kwijt, tv gemist wordt replay welke veel omslachtiger is. Het terugkijken is veel te langzaam, het duurt even voordat je bij het programma bent. Ik weet wel dat je kunt zoeken maar enige digibeten bij mij thuis vinden het lastig.
Als ik al de programma's welke mijn vrouw heeft bewaard op de humax 5200 naar de mediabox zou krijgen is er voor mij al veel opgelost.
Reputatie 4
Badge +9
Je kan de humax gewoon blijven gebruiken..dus lekker kijken naar de daarop opgenomen programma's
Badge
De snelheid blijft uitstekend.🤗
Geen enkel probleem meer gehad met de snelheid. Nooit onder 280 geweest de afgelopen weken.
Reputatie 4
Super! 🙂 Na het laatste bericht is ook even stil geweest dus ik zet een slotje op dit topic.
Niet gevonden wat je zocht? Vind meer topics