Snel kan altijd sneller!

• 25 maart 2019
  • 481 Reacties
  • 53838x Bekeken
Snel kan altijd sneller!
Reputatie 7
Sneller je bestanden downloaden, een hogere internetsnelheid met meerdere apparaten. Snel kan altijd sneller! Vanaf 15 april gaan de internetsnelheden met een flinke schep omhoog. Lees snel verder voor alle details.

Wat zijn de nieuwe snelheden?
  • Start 40/4 Mbps wordt verhoogd naar 50/5 Mbps
  • Complete 200/20 Mbps wordt verhoogd naar 250/25 Mbps
  • Max 400/40 Mbps wordt verhoogd naar 500/40 Mbps
En voor Ziggo Zakelijk?
  • Zakelijk internet Start 60/10 Mbps blijft hetzelfde
  • Zakelijk internet Complete 250/40 Mbps wordt verhoogd naar 300/40 Mbps
  • Zakelijk internet Max 500/50 Mbps wordt verhoogd naar 600/50 Mbps
  • Zakelijk internet Plus 350/40 Mbps wordt verhoogd naar 400/40 Mbps
Wanneer gaat de nieuwe snelheid in?
Vanaf 15 april gaan we stapsgewijs modems vanaf afstand resetten, de nieuwe snelheid wordt dan automatisch actief. Het duurt een aantal weken voordat we alle modems gereset hebben. Kun je hier niet op wachten? Reset dan zelf je modem na 15 april. Je krijgt daarna de nieuwe snelheid.

Voor wie gelden de nieuwe snelheden?
De snelheden worden verhoogd voor iedereen met een abonnement dat dezelfde snelheidslimieten kent (zie bovenstaand), ongeacht de naam van het abonnement. Heb je een abonnement met een andere snelheidslimiet? Dan wordt je snelheid niet verhoogd. Wil je ook gebruik maken van de hogere snelheden? Pas dan je abonnement aan.

Wat zijn de minimale eisen voor een netwerkkaart, ethernetkabel & externe apparatuur om 250 of 500 Mbps te halen?
Goeie vraag! Je hebt hiervoor minimaal een CAT. 5 e internetkabel voor nodig. Je apparaat moet uitgerust zijn met een Gigabit netwerkkaart die uiteraard goed is ingesteld. Heb je in het thuisnetwerk ook eigen routers of switches staan? Check dan goed de maximale doorvoersnelheid.
Via wifi is 500 Mbps vaak onhaalbaar, dat lukt alleen met de nieuwste wifi-standaard.

Mijn nieuwe snelheid werkt nog niet, wat kan ik doen?
  1. Haal dan het modem 60 seconden van de stroom
  2. Sluit het modem weer aan
  3. Sluit een apparaat met een UTP-kabel rechtstreeks aan op het modem
  4. Test de snelheid via onze speedtest
Haal je na deze stappen nog steeds de oude snelheid? Laat dan een berichtje achter in dit topic.

Aangepast op 27-03: Betere uitleg bij "Voor wie gelden de nieuwe snelheden?"

481 Reacties

Reputatie 7
Laten we het on topic houden, mensen. Het gaat hier om de snelheidsverhoging. Laten we het erover eens zijn dat niet iedereen het met elkaar eens zal zijn.
Haal je na deze stappen nog steeds de oude snelheid? Laat dan een berichtje achter in dit topic.

Nu komen er allerlei reakties binnen die over iets anders gaan.
Die zijn dus off-topic! De gegeven info lijkt me helder genoeg. Mij best als je het daar niet mee eens bent of wilt weten of dit ook voor Zakelijk geldt.
Start een ander Topic over je pijn. Andere slachtoffers sluiten wel aan.
Reputatie 7
Aanpassing:
Voor wie gelden de nieuwe snelheden?
De snelheden worden verhoogd voor iedereen met een abonnement dat dezelfde snelheidslimieten kent (zie bovenstaand), ongeacht de naam van het abonnement. Heb je een abonnement met een andere snelheidslimiet? Dan wordt je snelheid niet verhoogd. Wil je ook gebruik maken van de hogere snelheden? Pas dan je abonnement aan.

Dus ook pakketten zoals Internet Z1 (40/4) en Connect ZZP Compleet (250/40) zullen omhoog gaan in snelheid (@HKLM_ @w1rdo @rick70 ). De snelheid van Start XXL (100/10) bijvoorbeeld zal dus niet worden verhoogd.

Welke regio's niet direct van de hogere snelheid gebruik kunnen maken heb ik nu geen antwoord op. Dit geldt nadrukkelijk niet voor alle regio's waar het analoge tv signaal nog niet is uitgezet, maar slechts voor enkele. @Nick999 @Andre Verbeek @Be rt @Jos1409

@Zeeburgia Op jouw vraag (mbt upload snelheden) heb ik nog geen antwoord, staat op mijn lijstje om uit te zoeken.
Reputatie 2
Badge +1
@B ert , @Mark Ziggo

Allemaal bedankt voor het meedenken. Gisteren een monteur geweest en heeft de AOP en de splitter uit het jaar 1815 vervangen 😉. Daarna liep de up als zowel de download als een zonnetje. De monteur verbaasde het zelfs dat het oude spul het nog zolang had uitgehouden.
Reputatie 6
Badge +9
Jullie vergeten het Start XXL abo.... deze zou ook evenredig moeten stijgen. Of zijn we deze even vergeten ? Dus die word alsnog 125 / 12,5 ??

"Heb je een ander internet abonnement dan Start, Complete of Max? Dan wordt je snelheid niet verhoogd. Wil je ook gebruik maken van de hogere snelheden? Pas dan je abonnement aan."
Reputatie 7
Badge +35
"Het is toch imo een vorm van oplichting, StartXXL is een nieuw pakket. die mag dan toch ook wel mee genomen worden."

De snelheid wijzigt niet, het contract blijft hetzelfde.
Ik zie geen enkele onderbouwing voor de term oplichting, zelfs niet voor een vorm ervan.
Reputatie 2
Badge
@EnergieBoy en andere apple gebruikers, gaat het bij jullie ook zo prachtig mooi? (Zie foto) Wifi+ipad+airport?

@Andre Verbeek loopt heerlijk hier. Via connectbox in bridge mode -> Linksys EA9500 router meterkast -> Linksys EA7500 Access Point eerste etage -> iPad
Reputatie 5
Badge +3
ja dat heb ik wel gelezen.... vind het alleen weer kansloos... toch wellicht maar een deurtje verder gaan kijken als dat tot de opties behoort.

Het is toch imo een vorm van oplichting, StartXXL is een nieuw pakket. die mag dan toch ook wel mee genomen worden.

Welkom in de wereld van Start abonnees. 5 jaar lang verhogingen van de kosten en nooit snelheid erbij. Nu zijn wij eindelijk weer eens aan de beurt.

Toen ze (tijdelijk) met dat StartXXL kwamen had ik al het "sigaar uit eigen doos", "koekje van eigen deeg" gevoel en ook andere hebben dat in dat topic aangegeven. Toch waren er mensen die graag alsnog nog meer wilde gaan betalen na alle verhogingen de afgelopen jaren. En nu dus het bekende deksel op de neus krijgen.

Maar Ziggo zou het beter doen als ze bij elke verhoging voortaan gewoon iedereen meenemen, net als ze bij hun prijsstijgingen doen.
Reputatie 7
Okay tijd voor actie (druk druk druk).

@weileton - Zoals je ziet is jouw downloadsnelheid prima, maar de upload blijft achter. Ik denk niet dat dit te maken heeft met de snelheidsverhoging, want in het plaatje voor de verhoging haal je ook al niet de maximale uploadsnelheid. In de centrale waar jouw modem verbinding mee heeft zie ik ook aardig hoge activiteit in de apparatuur die de upload regelt, daarom denk ik dat er sprake kan zijn van een capaciteitsprobleem. Simpelweg te veel upstream verkeer om op maximale snelheid af te handelen. Maar dat kan ik niet 100% controleren, het wordt nog onderzocht.
Daar kun jij wellicht ook bij helpen, weet je of de buren ook Ziggo hebben en ervaren die hetzelfde probleem?
Het kan ook nog een apparaatprobleem zijn, je doet nu speedtests met één PC? Ik ben benieuwd of je de snelheid wel haalt op andere apparatuur.

@Zeeburgia - Ik kan in het signaal naar jouw modem niets vreemds ontdekken, alleen zie ik dat je meer uploadverkeer genereert dan download. Loopt er stiekem ergens een programma constant te uploaden?
Ook bij jou ben ik benieuwd wat voor resultaat je haalt op een ander apparaat.

@Pierre van Lierop - Het signaal tussen ons en jouw modem is niet stabiel goed, het schommelt nogal eens. Kun je de aansluiting tussen het modem en onze hoofdaansluiting controleren? Een foto hiervan op de Community delen zou helemaal mooi zijn, dan kunnen we meekijken en advies geven.

@Holliebal - Het signaal tussen ons en jouw modem is ronduit slecht, er zit te veel ruis in. Kun je de aansluiting tussen het modem en onze hoofdaansluiting controleren? Een foto hiervan op de Community delen zou helemaal mooi zijn, dan kunnen we meekijken en advies geven.

@Rick1975 - Er zijn wat problemen gevonden bij de snelheidsverhoging op het type modem wat jij hebt (Cisco EPC3928), hier hebben we een oplossing voor en blijkbaar wordt die ook al gepushed zonder dat je daarvoor contact hoeft op te nemen. Bedankt voor je melding en de terugkoppeling!

@stevienieuw - Ook bij jou zie ik een instabiel signaalniveau tussen ons en jouw modem. Je stuurt een foto van een wandcontactdoos waarop je het modem hebt aangesloten, maar ik begrijp uit je bericht dat de hoofdaansluiting elders (in de meterkast) zit? Ons advies is altijd om het modem direct bij de hoofdaansluiting te plaatsen, binnen 1,5m. Een monteur kan ik best inplannen, maar die zal hetzelfde adviseren. Als hij het modem dan in de meterkast aansluit en hij haalt dan wél de juiste snelheid, dan ben je €50 kwijt. Zie de voorwaarden voor een monteur bij storing.

@e.vonk79 - Bij jou ook signaalproblemen tussen ons en jouw modem. Kun je de aansluiting tussen het modem en onze hoofdaansluiting controleren? Een foto hiervan op de Community delen zou helemaal mooi zijn, dan kunnen we meekijken en advies geven.

@Ronihd - Jouw modem staat volgens mijn gegevens niet onder een klantnummer geregistreerd... Je gaf al aan dat het om een testmodem ging, maar alsnog moeten deze gekoppeld zijn aan een abonnement om ook de juiste snelheid te halen. Betreft het een Zakelijk Pro (MKB) test misschien? Die gegevens staan in een ander systeem waar ik niet bij kan. Het lijkt me sowieso verstandig dat je direct met de begeleiders van jouw modemtest communiceert hierover en niet via de reguliere kanalen.

@ajlinden - In jouw omgeving schommelt het signaal ook aardig. Dat speelt niet alleen op jouw modem maar ook op andere in de omgeving! Ik leg dit voor aan ons netwerkbeheer.
Reputatie 7
Badge +35
@e.vonk79 Ik zou toch de eerste plaats = de AOP en de splitter door een Ziggo monteur laten vervangen, dit is gratis, omdat het een niet afgeschermde is voor allerlei signalen zoals 4G.
De kans dat je laatste storing weg is dan 99,99%

Ook geef ik je 99,99% kans dat er andere storingen gaan komen, omdat deze splitter en de AOP niet afgeschermd is voor 4G en andere signaalzenders.

Ik vermoed dat het signaal nog zeker niet optimaal is, maar daar kan Mark Ziggo je meer over vertellen.
@Mark Ziggo mijn probleem is opgelost. Wellicht dat dit probleem bij meerderen heerst en heel makkelijk kan worden opgelost. Ik heb mijn modem van Ziggo rechtstreeks met LAN kabel aan laptop gehangen en getest na meerdere resets overigens en ik kom op 50/5. Mijn modem staat in bridge, daarachter heb ik een eigen router. Toen heb ik de LAN kabel aangesloten op mijn router en rechtstreeks op de laptop. Toen kreeg ik maar 40/4. En ineens bedacht ik mij dat ik op mijn eigen router zelf een speedtest kan doen, dit moet je handmatig doen. Dus ik ben daar even gaan kijken en daar stond hij nog een op speedtest van 8 augustus 2018 vorig jaar met 40/4 mb. Dus ik een nieuwe speedtest op m'n router gedaan (hiervoor moet je trouwens wel inloggen op je router) en tada de nieuwe speedtest heeft de 50/5 gepakt. Dus nieuwe test gedaan met Ziggo speedtest en tada ook 50/5. Toen wifi en met wifi haal ik 50/5, dus bij mij is het opgelost. Wellicht dat meer mensen dit zelfde probleem hebben die een eigen router hebben! Maar bedankt voor je hulp!
Reputatie 5
Badge +8
supper @Ziggo Community de nieuwe snelheid is eerder beschikbaar dan geplant
ik heb nu al 500 Mb/s
zie afbeelding

Reputatie 3
Badge +1
hier ook al upgrade

Reputatie 4
Badge +3
Hmmm, opgelost 😚Kwestie van eigen stomme schuld. Heb kennelijk ooit een bandbreedte beperking aangezet in mijn router op 425/44. En natuurlijk vergeten dat ik dat gedaan heb 😣Terug gezet op adaptive QOS auto et voila: boven de 510 Mbps. Tsja... Ziggo - excuses... Alleen mijn upstream moet inderdaad een keer nagekeken - met moeite 44 Mbps en erg onstabiel.
Reputatie 7
"Via wifi is 500 Mbps vrijwel altijd onhaalbaar."

Tot nu toe haal ik 400 mbps met gemak op m’n ipad.

Nice! Vooruit, ik pas de formulering wat aan.
Reputatie 2
Badge +1
tja wat moet je nu nog zeggen .😋

Waarom wordt de snelheid van Zakelijk internet Start 60/10 Mbps niet verhoogd. Het enige wat daaraan de laatste jaren verhoogd is, is de prijs en niet de snelheid. Valt mij dus tegen. Wellicht een mooi moment om eens bij de concurrent te gaan kijken. De prijs verhogingen waren er volgens Ziggo om het netwerk te verbeteren voor hogere snelheden. Ik zie er alleen dus niets van terug.
Reputatie 7
Badge +19
Sodemieters... Moet ik nóg sneller werken... 🤓
Reputatie 7
Badge +4
@Mark Ziggo

Is er een technische reden dat de upload nog steeds slechts 1/10e is van de download? Bij het Max pakket wordt met de a.s. verhoging zelfs die verhouding losgelaten door de upload niet te verhogen.
Tegenwoordig is voor de meeste klanten upload net zo belangrijk als download i.v.m. flinke stijging intensief gebruik van clouddiensten en YouTube.
Reputatie 7
Mooi, van 200 -> 250
Leuk om dit cadeau te krijgen van Ziggo. Bedankt Ziggo!!

Vraag me eigenlijk altijd af waarom mensen 500 moeten hebben.
Zitten die dan zoveel achter internet en downloaden die dan zoveel?
Wij hadden ooit 400 en zijn voor de kosten omlaag gegaan en merk er niets van.

Maar goed, dat was gewoon even een reactie van mij kant ;)
Fijn dat Ziggo ons 50mbps in 2019 cadeau doet 😊
Reputatie 7

Via wifi is 500 Mbps vrijwel altijd onhaalbaar.

Tot nu toe haal ik 400 mbps met gemak op m’n ipad.
Dan heb je geluk !! haha of zit je direct naast het modem ? 😉

Nee hoor, dat is geen geluk. Dat is gewoon goed apparatuur hebben ;)
Ik haalde hier met 400 dat ook prima. Nu hebben we 200 en dat haal ik ook makkelijk!
Altijd fijn een verhoging, ben er wel blij mee! Als je nog een oud abonnement hebt, staat niets je in de weg om dat om te zetten naar een nieuwe vorm toch? Heb ik ooit ook gedaan, en ik was ook nog iets voordeliger uit. Zit nu op complete met straks 250/25 😊

De upload mag van mij ook nog wel wat hoger, maar dit is onder ED 3.0 technisch gewoon nog niet te realiseren lijkt me. Maar goed er wordt ruimte gemaakt door analoog uit te faseren. Zodra we overgaan op Docsis 3.1 kan de vlag denk ik weer uit.
Gaat goed bij Ziggo 😕, ik krijg vandaag een mail met de boodschap dat ik van 250/25 naar 200/20 ga vanwege rationaliseren pakketten. Langzamer internet dus, 2 euro goedkoper, dat wel. Aan de telefoon uitleg gevraagd, beste tip was om het 400 pakket te kiezen als ik niet in snelheid omlaag wil, kost maar iets meer. Toen gaan googlen, kom dit bericht tegen, vraag de dame aan de telefoon of mijn nieuwe 200 pakket dan ook weer naar 250 gaat, 3 minuten later blijkt dat dat het geval is... dus blijft mijn snelheid hetzelfde uiteindelijk voor 2 euro minder...

communicatie kan nog een tandje beter Ziggo!
Typisch weer ZIGGO GOLDDIGGING COMPANY exorbitant hoge kosten voor een abonnement. Snap niet dat men niet massaal overstapt!

En hoezo zo'n een verschil tussen het goedkoopte abonnement. En dan maar met tien mbits omhoog. PLEASE, DIT HAD MINIMAAL 60 MBITS moeten zijn. Weer een slechte zet!!!!!

De Golddigging company levert wel snelheden, die VDSL niet haalt, en ze verhoogt nu ook nog eens weer de snelheden. Top. Dan stap ik niet over. Waarom denk je dar KPN opeens weer glasvezel aanlegt. Even een achterstandje inlopen.

Jij roept heel hard, maar ben je zelf overgestapt? Zoja, waar maak je je dan druk over. Zonee, toe dan.
Reputatie 5
Badge +4
@hanh mischien moet ziggo eens achter zijn keuzes staan en niet zoveel verschillende variaties bedenken. Een suggestie kan zijn

25 / 2,5
50 / 5
125/ 12,5
250 / 25
500 / 50

Zo heb je voor iedereen iets he...

Reageer