Snel kan altijd sneller!

  • 25 maart 2019
  • 481 Reacties
  • 52045x Bekeken
Snel kan altijd sneller!
Reputatie 7
Sneller je bestanden downloaden, een hogere internetsnelheid met meerdere apparaten. Snel kan altijd sneller! Vanaf 15 april gaan de internetsnelheden met een flinke schep omhoog. Lees snel verder voor alle details.

Wat zijn de nieuwe snelheden?
  • Start 40/4 Mbps wordt verhoogd naar 50/5 Mbps
  • Complete 200/20 Mbps wordt verhoogd naar 250/25 Mbps
  • Max 400/40 Mbps wordt verhoogd naar 500/40 Mbps
En voor Ziggo Zakelijk?
  • Zakelijk internet Start 60/10 Mbps blijft hetzelfde
  • Zakelijk internet Complete 250/40 Mbps wordt verhoogd naar 300/40 Mbps
  • Zakelijk internet Max 500/50 Mbps wordt verhoogd naar 600/50 Mbps
  • Zakelijk internet Plus 350/40 Mbps wordt verhoogd naar 400/40 Mbps
Wanneer gaat de nieuwe snelheid in?
Vanaf 15 april gaan we stapsgewijs modems vanaf afstand resetten, de nieuwe snelheid wordt dan automatisch actief. Het duurt een aantal weken voordat we alle modems gereset hebben. Kun je hier niet op wachten? Reset dan zelf je modem na 15 april. Je krijgt daarna de nieuwe snelheid.

Voor wie gelden de nieuwe snelheden?
De snelheden worden verhoogd voor iedereen met een abonnement dat dezelfde snelheidslimieten kent (zie bovenstaand), ongeacht de naam van het abonnement. Heb je een abonnement met een andere snelheidslimiet? Dan wordt je snelheid niet verhoogd. Wil je ook gebruik maken van de hogere snelheden? Pas dan je abonnement aan.

Wat zijn de minimale eisen voor een netwerkkaart, ethernetkabel & externe apparatuur om 250 of 500 Mbps te halen?
Goeie vraag! Je hebt hiervoor minimaal een CAT. 5 e internetkabel voor nodig. Je apparaat moet uitgerust zijn met een Gigabit netwerkkaart die uiteraard goed is ingesteld. Heb je in het thuisnetwerk ook eigen routers of switches staan? Check dan goed de maximale doorvoersnelheid.
Via wifi is 500 Mbps vaak onhaalbaar, dat lukt alleen met de nieuwste wifi-standaard.

Mijn nieuwe snelheid werkt nog niet, wat kan ik doen?
  1. Haal dan het modem 60 seconden van de stroom
  2. Sluit het modem weer aan
  3. Sluit een apparaat met een UTP-kabel rechtstreeks aan op het modem
  4. Test de snelheid via onze speedtest
Haal je na deze stappen nog steeds de oude snelheid? Laat dan een berichtje achter in dit topic.


Aangepast op 27-03: Betere uitleg bij "Voor wie gelden de nieuwe snelheden?"

481 Reacties

Ok. Ziet er niet goed uit. Welke Modem/Router heb je van Ziggo?
Absoluut geen WiFi; Ik heb 1Gbit Intel NICs op Cat6 in het hele netwerk.
Tussen twee PCs haal ik wel gewoon de volle mep.
Het is echt het kabelmodem die zijn snelheid niet opboerd.

Alstublieft; http://www.dslreports.com/speedtest/51739437

Iets beter, maar nog lang niet de 400 die ik hoor te halen.
@Sokonomi
Je eerste speedtest is van Ziggo. Die is niet betrouwbaar. De resultaten lijken overigens te gaan over een Wireless verbinding.
Je tweede speedtest bij Ookla wijst op een UTP-kabelververbinding die 100 Mbps levert ipv 1 Gbps. Check de kabel, door een andere te proberen. Kabel moet minstens Cat5e zijn. Evt andere poort testen.
Gebruik de referentietest: http://www.dslreports.com/speedtest
En die van Ookla als second opinion. Zonodig met testServer spelen voor het beste resultaat. De automatische keuze is niet altijd optimaal.
Reputatie 7
Badge +26
Als het aan ziggo ligt kun je via de (zakelijke) helpdesk een monteur laten komen.
  • Ja ik heb een directe kabelverbinding (modem > PC) geprobeerd.
  • Ja ik heb 1Gbit intel LAN en een PC die dat makkelijk aan kan.


Intern geen enkele moeite om het dubbele te halen van wat het modem me zou moeten geven, bovendien is het met een CAT6 kabel van een meter tussen modem en PC hetzelfde verhaal, en haalde ik enkele maanden geleden vóór de verhoging nog wél 350mbps. Dat het probleem niet intern ligt, kunnen we dus wel concluderen.
Reputatie 7
Badge +26
Ja ik heb 1Gbit intel LAN en een PC die dat makkelijk aan kan.

Dus Ziggo, mijn snelheid moet omhoog; hoe gaan we dat oplossen?


Het lijkt er toch op dat er iets niet goed zit in je 1Gbit LAN netwerk, een slechte aansluiting misschien ?
Ik heb het Zakelijk Plus pakket, maar die is sinds de 'verhoging' echt verschrikkelijk traag.
Het zou nu naar 400mbps gaan, maar ik haal met moeite slechts 90mbps.
Vóór de zogenaamde upgrade haalde ik nog met gemak de maximale snelheid.
Snel kan altijd trager!

Om maar meteen wat stappen uit de weg te ruimen;
  • Ja ik heb het modem al meerdere malen gereset.
  • Ja ik heb een directe kabelverbinding (modem > PC) geprobeerd.
  • Ja ik heb 1Gbit intel LAN en een PC die dat makkelijk aan kan.
  • Ik heb ook een andere PC geprobeerd.
  • Nee ik gebruik geen software die het kan hinderen.
  • De snelheid heb ik via meerdere wegen getest (ziggo, ookla, gewoon gebruik).
https://ziggobeta.speedtestcustom.com/result/5b57d630-a24f-11e9-bebf-bfe1d355dd9a

https://www.speedtest.net/result/8402809444.png

Ik krijg amper 1/4e van waar ik voor betaal, dat kan echt niet.
Dus Ziggo, mijn snelheid moet omhoog; hoe gaan we dat oplossen?
Reputatie 7
@Pierre van Lierop - Ik zie wederom geen afwijkingen in de metingen en toch blijft je downloadsnelheid erg laag. Je test deze bekabeld neem ik aan? Verder valt het ook op dat de laatste tijd steeds dezelfde server gebruikt wordt voor de speedtest, als er toevallig iets met die server aan de hand is verklaart dat ook een hoop. Hoe loopt een speedtest via een andere server? Ik laat ook weer een gedetailleerde meting lopen op jouw verbinding.

@weileton - Bij jou nog steeds het tegenovergestelde, lage uploadsnelheid. Ik slinger de mailconversatie die destijds liep nog eens aan om een update te vragen.
Reputatie 7
Als de signaalkwaliteit van de modems in orde is, herkenbaar lage post Reed Solomon error waarden bij de downstream status en geen netwerk historie log vol met allerlei DOCSIS meldingen zoals T3 timeouts, RCS en TCS meldingen, SYNC meldingen, etc, dan is de oorzaak voor het niet behalen van de snelheden meestal een capaciteitsprobleem. De capaciteit wordt immers gedeeld door alle actief gebruikte kabelmodems in het coaxsegment.
Reputatie 1
Nog maar weer eens getest met als resultaat een download/upload van 290/17 Mbps
Zie:
http://www.dslreports.com/speedtest/50784048
Reputatie 1
De "mist" is iets opgetrokken...
http://www.dslreports.com/speedtest/50771622
Bijna 21 Mbps. Tsjongejonge. Zou die beloofde 40 Mbps ooit weer gehaald worden?
Reputatie 1
Omdat het een uurtje geleden zo bedroevend gesteld stond met de upload snelheid (iets meer dan 9 Mbps!!!) heb ik een uurtje later de test nog maar weer eens herhaald:
http://www.dslreports.com/speedtest/50768178
Maar van deze 11 Mbps upload word ik ook niet bepaald vrolijk...
Reputatie 1
Een treurig stemmende (bijna net zo treurig als het weer...) meting gedaan, zo-even:
http://www.dslreports.com/speedtest/50766702

Komt dit ooit nog goed?

Op 16 mei is een collega bij me geweest die o.m. het modem heeft vervangen.
Daarna was de snelheid acceptabel maar niet voor lang!


https://www.speedtest.net/results?sh=ab1e1a8dc76878b0f52e802c243739be
Op 16 mei is een collega bij me geweest die o.m. het modem heeft vervangen.
Daarna was de snelheid acceptabel maar niet voor lang!

Op 16 mei is een collega bij me geweest die o.m. het modem heeft vervangen.
Daarna was de snelheid acceptabel maar niet voor lang!

Reputatie 1
Goede middag op deze Hemelvaartsdag,
Nog altijd geen echt goed nieuws over de upload:
http://www.dslreports.com/speedtest/50282177
Reputatie 1
Kennelijk moet een mens een echt nachtdier zijn om van de volle internetsnelheid te kunnen genieten. Het is nu 10 voor 2 (01:50):
[img]http://www.dslreports.com/speedtest/50178494.png[/img]
Reputatie 1
Terug van weggeweest, de test van Hans:
[img]http://www.dslreports.com/speedtest/50174140.png[/img]
Even een historisch overzicht waaruit blijkt dat er geen touw aan (vooral) de uploadsnelheid valst vast te knopen:


Een paar minuten later is de upload bijvoorbeeld weer 10 Mbps lager......:
[img]http://www.dslreports.com/speedtest/50174554.png[/img]
@TheDan
Je hebt een aktie-abo dat onder voorwaarden mogelijk was voor bestaande klanten.
Ik zie het alsvolgt. Of dit beleid is, weet ik niet.
Het is uiteindelijk de bedoeling dat je een standaard-abo afneemt.
Daarbij helpt het niet verhogen van de snelheid van speciale aktie-abo's.
Een standaard abo wordt dan aantrekkelijker, ook al is het duurder.
Naast jouw abo zijn er ook speciale abo's in omloop voor 100/10 en 250/50 (dwz van voor de snelheidsverhoging van 200/20 naar 250/25).
Die snelheden werden ook niet verhoogd.
En zoals je gemerkt hebt: prijsverhoging wordt toegepast op alle abo's.

Als je het daar niet mee eens bent dan valt er misschien nog wel iets te onderhandlen met Ziggo. Of dit inderdaad kan, weet ik niet. Als dat zo is dan zal dat ongetwijfeld op individuele basis per geval worden bekeken.
Badge
Hallo @Steefb

Dank voor je reactie.

Heb jij ook een idee waarom dat is? Mijn abonnementsgeld wordt wel verhoogd ... waarom de snelheid niet?
Reputatie 7
Badge +26
Pag 1 van dit topic

Wat zijn de nieuwe snelheden?
  • Start 40/4 Mbps wordt verhoogd naar 50/5 Mbps
  • Complete 200/20 Mbps wordt verhoogd naar 250/25 Mbps
  • Max 400/40 Mbps wordt verhoogd naar 500/40 Mbps
Daar zit je abo niet bij.
Badge

Hallo allemaal,

Ik heb een abonnement met 25 mbps, Ziggo Go TV met extra zenders, Movies Series XL en Volop Bellen. Ik heb een CBN modem van Ziggo.

Ik heb gisteren het modem gereset door de stekker uit het contact te halen. Daarna weer aangezet. Ik merk geen snelheidsverbetering. Betekent dat deze verhoging van de snelheid niet voor mij geldt? Ik kreeg wel laatst een mailtje waarin de verhoging van de prijs per maand werd aangekondigd.

Jullie hulp wordt gewaardeerd.

Dank en vriendelijke groet,

TheDan
Daar denk je echt niet aan als je interne netwerk snelheid van pc naar android mediaplayer bedraad max speed is (gigabit). Dan verdenk je echt niet de driver.

Hm. Dit maakt het nogal een mysterie. Je zou dan ook 320 hebben kunnen verwachten met niet lekkere Driver software. Never mind. Het is opgelost.
Hallo Marcel,
Mooi zo. Een behoorlijke instinker.
320 down, terwijl uitendelijk meer blijkt te kunnen, is niet meteen iets dat je op de gedachte brengt de Driver te verfissen.
Je kunt vanzelf tegen dit probleem aanlopen als de speed ook met een ander bekabeld systeem in het netwerk wordt getest. Dat gebeurt in de praktijk meestal ook.
In dit geval was de laptop van de monteur nodig om het verschil op te kunnen merken.
Inderdaad topgozer.
Succes verder,
Han

Daar denk je echt niet aan als je interne netwerk snelheid van pc naar android mediaplayer bedraad max speed is (gigabit). Dan verdenk je echt niet de driver.

Reageer