Mark
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 5774Posts
  • 655Oplossingen
  • 1963Likes

Snel kan altijd sneller!

Sneller je bestanden downloaden, een hogere internetsnelheid met meerdere apparaten. Snel kan altijd sneller! Vanaf 15 april gaan de internetsnelheden met een flinke schep omhoog. Lees snel verder voor alle details.

Wat zijn de nieuwe snelheden?

  • Start 40/4 Mbps wordt verhoogd naar 50/5 Mbps
  • Complete 200/20 Mbps wordt verhoogd naar 250/25 Mbps
  • Max 400/40 Mbps wordt verhoogd naar 500/40 Mbps
En voor Ziggo Zakelijk?

  • Zakelijk internet Start 60/10 Mbps blijft hetzelfde
  • Zakelijk internet Complete 250/40 Mbps wordt verhoogd naar 300/40 Mbps
  • Zakelijk internet Max 500/50 Mbps wordt verhoogd naar 600/50 Mbps
  • Zakelijk internet Plus 350/40 Mbps wordt verhoogd naar 400/40 Mbps
Wanneer gaat de nieuwe snelheid in?
Vanaf 15 april gaan we stapsgewijs modems vanaf afstand resetten, de nieuwe snelheid wordt dan automatisch actief. Het duurt een aantal weken voordat we alle modems gereset hebben. Kun je hier niet op wachten? Reset dan zelf je modem na 15 april. Je krijgt daarna de nieuwe snelheid.

Voor wie gelden de nieuwe snelheden?
De snelheden worden verhoogd voor iedereen met een abonnement dat dezelfde snelheidslimieten kent (zie bovenstaand), ongeacht de naam van het abonnement. Heb je een abonnement met een andere snelheidslimiet? Dan wordt je snelheid niet verhoogd. Wil je ook gebruik maken van de hogere snelheden? Pas dan je abonnement aan.

Wat zijn de minimale eisen voor een netwerkkaart, ethernetkabel & externe apparatuur om 250 of 500 Mbps te halen?
Goeie vraag! Je hebt hiervoor minimaal een CAT. 5 e internetkabel voor nodig. Je apparaat moet uitgerust zijn met een Gigabit netwerkkaart die uiteraard goed is ingesteld. Heb je in het thuisnetwerk ook eigen routers of switches staan? Check dan goed de maximale doorvoersnelheid.
Via wifi is 500 Mbps vaak onhaalbaar, dat lukt alleen met de nieuwste wifi-standaard.

Mijn nieuwe snelheid werkt nog niet, wat kan ik doen?

  • Haal dan het modem 60 seconden van de stroom
  • Sluit het modem weer aan
  • Sluit een apparaat met een UTP-kabel rechtstreeks aan op het modem
  • Test de snelheid via onze speedtest
Haal je na deze stappen nog steeds de oude snelheid? Laat dan een berichtje achter in dit topic.


Aangepast op 27-03: Betere uitleg bij "Voor wie gelden de nieuwe snelheden?"
481 Reacties 481
HKLM_

Level 4
  • 28Posts
  • 1Oplossingen
  • 4Likes
Geldt dit ook voor de oude abonnement met Internet Z1?
Darkje

Level 11
  • 534Posts
  • 12Oplossingen
  • 92Likes
Jullie vergeten het Start XXL abo.... deze zou ook evenredig moeten stijgen. Of zijn we deze even vergeten ? Dus die word alsnog 125 / 12,5 ??
acoster

Level 16
  • 1320Posts
  • 56Oplossingen
  • 133Likes
Darkje wrote:
Jullie vergeten het Start XXL abo.... deze zou ook evenredig moeten stijgen. Of zijn we deze even vergeten ? Dus die word alsnog 125 / 12,5 ??


"Heb je een ander internet abonnement dan Start, Complete of Max? Dan wordt je snelheid niet verhoogd. Wil je ook gebruik maken van de hogere snelheden? Pas dan je abonnement aan."
Darkje

Level 11
  • 534Posts
  • 12Oplossingen
  • 92Likes
ja dat heb ik wel gelezen.... vind het alleen weer kansloos... toch wellicht maar een deurtje verder gaan kijken als dat tot de opties behoort.

Het is toch imo een vorm van oplichting, StartXXL is een nieuw pakket. die mag dan toch ook wel mee genomen worden.
HKLM_

Level 4
  • 28Posts
  • 1Oplossingen
  • 4Likes
acoster wrote:

Darkje wrote:
Jullie vergeten het Start XXL abo.... deze zou ook evenredig moeten stijgen. Of zijn we deze even vergeten ? Dus die word alsnog 125 / 12,5 ??
"Heb je een ander internet abonnement dan Start, Complete of Max? Dan wordt je snelheid niet verhoogd. Wil je ook gebruik maken van de hogere snelheden? Pas dan je abonnement aan."

Dus de oude abonnementen kunnen het ook vergeten? terwijl ze wel maandelijks net zo veel betalen?
Andre Verbeek

Level 9
  • 296Posts
  • 21Oplossingen
  • 96Likes
Via wifi is 500 Mbps vrijwel altijd onhaalbaar.

Tot nu toe haal ik 400 mbps met gemak op m’n ipad.
acoster

Level 16
  • 1320Posts
  • 56Oplossingen
  • 133Likes
HKLM_ wrote:

Dus de oude abonnementen kunnen het ook vergeten? terwijl ze wel maandelijks net zo veel betalen?


Denk het..staat toch duidelijk welke abonnementen worden verhoogt.
Misschien toch een nieuw abonnement? Qua prijs maakt het niet uit blijkt...
Mark
Oud Community Moderator Topicstarter
Oud Community Moderator
  • 5774Posts
  • 655Oplossingen
  • 1963Likes
Andre Verbeek wrote:
"Via wifi is 500 Mbps vrijwel altijd onhaalbaar."

Tot nu toe haal ik 400 mbps met gemak op m’n ipad.

Nice! Vooruit, ik pas de formulering wat aan.
rick70

Level 10
  • 449Posts
  • 19Oplossingen
  • 212Likes
De laatste verhoging van de internetsnelheid van Start was in 2015. Dus werd wel eens tijd dat Start van 40/4 naar 50/5 gaat.
w1rdo

Level 1
  • 16Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Mark Ziggo Hoe zit dit voor zakelijke klanten? Op Tweakers wel iets gelezen over het duurste pakket wat van 500 naar 600Mbit gaat echter niets over het middelste (250Mbit) pakket wat ik heb.
RobDin

Level 7
  • 156Posts
  • 3Oplossingen
  • 31Likes
w1rdo wrote:
Mark Ziggo Hoe zit dit voor zakelijke klanten? Op Tweakers wel iets gelezen over het duurste pakket wat van 500 naar 600Mbit gaat echter niets over het middelste (250Mbit) pakket wat ik heb.


Voor zakelijk geldt:
Upload/download vorig nieuw
Start 60/10 60/10
Complete 250/40 300/40
Max 500/50 600/50
Plus 350/40 400/40
Z1990-040

Level 1
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Darkje wrote:
ja dat heb ik wel gelezen.... vind het alleen weer kansloos... toch wellicht maar een deurtje verder gaan kijken als dat tot de opties behoort.

Het is toch imo een vorm van oplichting, StartXXL is een nieuw pakket. die mag dan toch ook wel mee genomen worden.


Helemaal mee eens , abbo is nog geen half jaar oud!
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75187Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes
"Het is toch imo een vorm van oplichting, StartXXL is een nieuw pakket. die mag dan toch ook wel mee genomen worden."

De snelheid wijzigt niet, het contract blijft hetzelfde.
Ik zie geen enkele onderbouwing voor de term oplichting, zelfs niet voor een vorm ervan.
hanh

Oud Community-lid
  • 17054Posts
  • 661Oplossingen
  • 3463Likes
Haal je na deze stappen nog steeds de oude snelheid? Laat dan een berichtje achter in dit topic.

Nu komen er allerlei reakties binnen die over iets anders gaan.
Die zijn dus off-topic! De gegeven info lijkt me helder genoeg. Mij best als je het daar niet mee eens bent of wilt weten of dit ook voor Zakelijk geldt.
Start een ander Topic over je pijn. Andere slachtoffers sluiten wel aan.
Mark
Oud Community Moderator Topicstarter
Oud Community Moderator
  • 5774Posts
  • 655Oplossingen
  • 1963Likes
w1rdo wrote:
Mark Ziggo Hoe zit dit voor zakelijke klanten? Op Tweakers wel iets gelezen over het duurste pakket wat van 500 naar 600Mbit gaat echter niets over het middelste (250Mbit) pakket wat ik heb.

Zal ik toevoegen en ik vraag nog expliciet na of dit ook voor jouw abonnement geldt.

hanh wrote:
Nu komen er allerlei reakties binnen die over iets anders gaan.
Die zijn dus off-topic! De gegeven info lijkt me helder genoeg.

Nou, dat is wel heel streng. Discussie over dit onderwerp mag natuurlijk wel. Maar vragen die in het originele bericht al duidelijk zijn beantwoord zal ik niet op ingaan.
Darkje

Level 11
  • 534Posts
  • 12Oplossingen
  • 92Likes
Be rt wrote:
"Het is toch imo een vorm van oplichting, StartXXL is een nieuw pakket. die mag dan toch ook wel mee genomen worden."

De snelheid wijzigt niet, het contract blijft hetzelfde.
Ik zie geen enkele onderbouwing voor de term oplichting, zelfs niet voor een vorm ervan.


ach ja, het is is weer dwang in een richting.... we verlagen eerst de abo van 50 naar 40.... om vervolgens een verhoging te doen naar 50...... en dan de stappen, 50 => 250 => 500 daar gaat die eerste stap toch wel ernstig mis hoor. dat had minstens 80 mogen zijn. Maar omdat StartXXL niet verhoogd word is dat weer kannibalisme.

Om dan mensen vervolgens een abo te verkopen naar 100 mbit... wat natuurlijk prima is. word er vervolgens geen upgrade gegeven. oplichting, misschien wat wat hard. misleidend op ze minst.
hanh

Oud Community-lid
  • 17054Posts
  • 661Oplossingen
  • 3463Likes
Sticky Topic ''Diskussie over de nieuwe snelheidsverhoging' misschien.
Erving

Level 6
  • 108Posts
  • 4Oplossingen
  • 29Likes
Ik zag de kop van deze post en dacht "Ha dat is leuk van Ziggo: zonder extra kosten meer snelheid. Een goede zet !" Maar toen las ik verder en zag dat dat niet voor elke klant geldt.. Voor mij ook niet, want ik heb 100 Mb. Jammer.
Eigenlijk is het een gemiste kans voor een deel van het klantenbestand en het geeft, zoals we zien, aanleiding tot behoorlijk wat discussie.
Daarom vraag ik aan onze Moderators om de beleidsmakers bij Ziggo te vragen om ook de andere abo's te laten meegenieten van de nieuwe verhoogde snelheid !
Ben benieuwd ?
Nick999

Level 17
  • 3918Posts
  • 225Oplossingen
  • 1081Likes
Mark Ziggo Misschien ookk handig om dit erbij te vermelden (om nog meer klagers te voorkomen) :

Ziggo waarschuwt ervoor dat niet alle klanten de hogere snelheden direct kunnen gebruiken, omdat het bedrijf in sommige regio's nog overstapt van analoge naar digitale televisie. Daardoor komt de extra bandbreedte voor internetsnelheid pas vrij op het moment dat die omschakeling is afgerond

Uitgelicht topic