Snel kan altijd sneller!

• 25 maart 2019
  • 481 Reacties
  • 53832x Bekeken
Snel kan altijd sneller!

Toon eerste bericht

481 Reacties

Reputatie 7
Badge +35
@Darkje schreef: Mark Ziggo. Het is gewoon een serieuze vraag die ik je stel. Je mag hem natuurlijk negeren. Maar gewoon een degelijk antwoord zou je niet mistaan. "

Ik denk dat je die vraag beter aan het management kunt stellen, zij beslissen wat, waarom, wie, waar, wanneer en hoe en hebben hun eigen moverende redenen.

Ik heb wel gelezen hier, dat een vereenvoudiging van de abonnementen ook een weg is die ingeslagen is en dit lijkt sterk op de weg die ingeslagen is:

• Start 40/4 Mbps wordt verhoogd naar 50/5 Mbps
  • Complete 200/20 Mbps wordt verhoogd naar 250/25 Mbps
  • Max 400/40 Mbps wordt verhoogd naar 500/40 Mbps
Voor wie gelden de nieuwe snelheden?
De snelheden worden verhoogd voor iedereen met een abonnement dat dezelfde snelheidslimieten kent (zie bovenstaand), ongeacht de naam van het abonnement. Heb je een abonnement met een andere snelheidslimiet? Dan wordt je snelheid niet verhoogd. Wil je ook gebruik maken van de hogere snelheden? Pas dan je abonnement aan.
Reputatie 5
Badge +4
@Be rt ik hoor wat je zegt, maar het StartXXL abo is net 3 maanden oud. Je kan niet zeggen we hebben een gat... 40Mb ...... Niks..... Niksss...... Nikkssss 200Mb...

Dan doen we daar een tussen weg in. Die is niet gratis. Het is namelijk de helft van het verschil tussen deze abo's.

Ziggo moet ook rekening houden met zijn huidige klanten... Die "wel' in de nieuwe pakket lijnen vallen. Alleen een ietsje snellere verbinding wenste.

Daarin tegen is in dit geval @Mark Ziggo de spreekbuis voor Ziggo. Ik neem hem natuurlijk niks kwalijk. Maar ik kan zijn baas niet even bellen. Hij wel.

Belangrijkste mischien nog wel.... Het is voor ziggo geen moeite... Deze mensen stapoen ook niet over op een 250Mb abo.
sorry.. maar ik vind de update van de snelheid niet erg veel. het is maar 50 Mbit/s extra.
ik hoop dat we snel naar de met 1000 Mbit/s gaan.
Reputatie 2
Ik zou wel eens willen weten wat de gedachten gang van ziggo is om niet alle abonnementen te verhogen ? . Ik voel me wel een beetje op de tweede plek gezet jaren lang als trouweklant
Reputatie 7
Badge +35
sorry.. maar ik vind de update van de snelheid niet erg veel. het is maar 50 Mbit/s extra.

Dan zal eerst de overstap naar Docsis 3.1 moeten plaatsvinden.

@spiderxp 1000 Mbit/s zal in 2022 breed beschikbaar zijn in Nederland, is de verwachting.
In bepaalde plaatsen / regio's zal dit eerder kunnen zijn.
Utrecht als eerste ergens in 2020.
Reputatie 7
Badge +1
ja dat heb ik wel gelezen.... vind het alleen weer kansloos... toch wellicht maar een deurtje verder gaan kijken als dat tot de opties behoort.

Het is toch imo een vorm van oplichting, StartXXL is een nieuw pakket. die mag dan toch ook wel mee genomen worden.

Sorry hoor, maar termen als oplichting vind ik niet kunnen. Jij hebt toch zelf je abbo gekozen? Of heeft Ziggo dat gedaan? I.p.v. "een deurtje verder kijken" zou je ook kunnen overwegen om je abbo bij Ziggo aan te passen?
Reputatie 7

Het is in ieder geval iets, ik ben er zeker blij mee (met kleine beetjes mag je ook best blij zijn). Daarnaast betaal ik er niets meer voor, ook al een voordeel.

En 1000 is toch zo'n onzin allemaal (denk ik, verder mag iedereen denken en zeggen wat die wil natuurlijk, das niet aan mij 😉 ). Waarom zou je als privé persoon zoveel nodig hebben? Heb glasvezel gehad hier met 500 en sloeg nergens op, het gaat er echt niet sneller op als de ander ook niet snel is. Maar goed, getallen zeggen vast heel veel en hoe hoger hoe beter?
Reputatie 7
Badge +1
@Nick999 Ik vermoed dat de extra analoge ruimte niet nodig is voor de verhoging naar 500 Mb/s, omdat dit al zo was bij de zakelijke abonnementen en zij gaan nu al naar 600 Mb/s.

De analoge vrije ruimte wordt, mijns inziens, pas bruikbaar bij Docsis 3.1

Bert

Is er ooit al eens een beslissing genomen wanneer Ziggo Docsis 3.1 gaat invoeren?
Reputatie 7
Hey @Leocon. Jammer dat je het als een lokkertje ziet. In jouw abonnement verandert de snelheid (vooralsnog) inderdaad niet. Dit komt omdat je een oud abonnement hebt, dat op een andere manier is samengesteld. Zoals je zelf al eerder opmerkte, heb jij nog gratis Film1 in je abonnement. Iets wat andere klanten niet hebben. Uiteraard staat het voor jou ook vrij om over te gaan naar een nieuw abonnement, die wel in snelheid verhoogt. Dan verlies je echter wel de voordelen van je huidige abonnement.

Wat betreft het niet verhogen van het start XXL abonnement; wat de exacte reden hierachter is, durf ik niet te zeggen. Simpelweg omdat ik niet bij deze beslissingen betrokken ben geweest 😉. Wel kan ik me voorstellen dat het bijvoorbeeld juist is omdat het nog een heel nieuw abonnement is. En dat de 100mbps nog als een mooie tussenstap tussen 50 en 250 wordt gezien. Maar nogmaals; dit is geen officiële reden.
Er is voor nu simpelweg besloten de snelheden te verhogen zoals deze nu zijn gecommuniceerd en meer (vooralsnog) niet. Wat de toekomst nog brengt, zullen we vanzelf ervaren 🙂.
Reputatie 5
Badge +4

Sorry hoor, maar termen als oplichting vind ik niet kunnen. Jij hebt toch zelf je abbo gekozen? Of heeft Ziggo dat gedaan? I.p.v. "een deurtje verder kijken" zou je ook kunnen overwegen om je abbo bij Ziggo aan te passen?

jij mag vinden wat je wilt. Lees even verder en dan zal je een kleine nuance zien. Lees vooral de onderbouwing. En dan nog staat het je vrij om er anders over te denken.
Reputatie 7
Volgens mij krijgen oude abbo's ook een snelheidsverhoging

https://www.totaaltv.nl/nieuws/meer-trouwe-klanten-ziggo-krijgen-gratis-sneller-internet/
Reputatie 7
Volgens mij krijgen oude abbo's ook een snelheidsverhoging

https://www.totaaltv.nl/nieuws/meer-trouwe-klanten-ziggo-krijgen-gratis-sneller-internet/

Klopt!
Quote uit topic-tekst: Voor wie gelden de nieuwe snelheden?
De snelheden worden verhoogd voor iedereen met een abonnement dat dezelfde snelheidslimieten kent (zie bovenstaand), ongeacht de naam van het abonnement.

Dus de verhoging geldt voor alle abonnementen die nu een 40/4, 200/20 of 400/40 snelheid hebben 🙂.
Maar niet op andere snelheden.
Reputatie 7
Badge +35
@Peppes schreef: "Is er ooit al eens een beslissing genomen wanneer Ziggo Docsis 3.1 gaat invoeren? "

Dan zal eerst analoog uitgeschakeld moeten zijn en de overstap naar Docsis 3.1 plaatsvinden en dat gaat fasegewijs.
In Utrecht loopt een test met Docsis 3.1 en dat zal stap voor stap uitgerold worden.
Utrecht als eerste ergens in 2020.

1000 Mbit/s zal in 2022 breed beschikbaar zijn in Nederland, is de verwachting.
In bepaalde plaatsen / regio's zal dit eerder kunnen zijn.
Net mail gehad dat mijn snelheid teruggaat van 250 naar 200 met een verlaging van €2 van mijn abonnementskosten. Dat kan ik dan niet rijmen met dit bericht.
Net mail gehad dat mijn snelheid teruggaat van 250 naar 200 met een verlaging van €2 van mijn abonnementskosten. Dat kan ik dan niet rijmen met dit bericht.
Je hebt dan 200/20 en dat wordt straks weer verhoogd naar 250/25.
Tel uit je winst.😉
@esteejee
Al doende werkt Ziggo van de standaard afwijkende abonnementen uit het verleden de wereld uit.
Typisch weer Ziggo Golddigging Company exorbitant hoge kosten voor een abonnement. Snap niet dat men niet massaal overstapt!

En hoezo zo'n een verschil tussen het goedkoopte abonnement. En dan maar met tien mbits omhoog. PLease, dit dat minimaal 60 Mbits moeten zijn. Weer een slechte zet!!!!!
@Emmenaar
Ga ergens anders schelden.
@hanh als je de definitie van schelden niet snapt, raad ik je aan een woordenboek te pakken. Het was geen vraag, dus geen antwoord vereist!
Reputatie 5
Badge +4
@Emmenaar omdat mensen simpelweg de keuze niet hebben.
Typisch weer ZIGGO GOLDDIGGING COMPANY exorbitant hoge kosten voor een abonnement. Snap niet dat men niet massaal overstapt!

En hoezo zo'n een verschil tussen het goedkoopte abonnement. En dan maar met tien mbits omhoog. PLEASE, DIT HAD MINIMAAL 60 MBITS moeten zijn. Weer een slechte zet!!!!!

De Golddigging company levert wel snelheden, die VDSL niet haalt, en ze verhoogt nu ook nog eens weer de snelheden. Top. Dan stap ik niet over. Waarom denk je dar KPN opeens weer glasvezel aanlegt. Even een achterstandje inlopen.

Jij roept heel hard, maar ben je zelf overgestapt? Zoja, waar maak je je dan druk over. Zonee, toe dan.
Reputatie 2
Haal nu makkelijk 45 Mega Byte per sec en dat gaat dan met 25% omhoog :)
Dank u wel Ziggo ik kan niet wachten om alles nog sneller te zien gaan :)

Er is hier verder geen andere SP die dit ook maar evenaart dus ja ik ben zeer tevreden !!!

Ben begonnen met anno loog inbellen op een BBS de eerste stuiptrekkingen van het internet 🙂 En nu 500 M bit 🙂
Reputatie 5
Badge +3
ja dat heb ik wel gelezen.... vind het alleen weer kansloos... toch wellicht maar een deurtje verder gaan kijken als dat tot de opties behoort.

Het is toch imo een vorm van oplichting, StartXXL is een nieuw pakket. die mag dan toch ook wel mee genomen worden.

Welkom in de wereld van Start abonnees. 5 jaar lang verhogingen van de kosten en nooit snelheid erbij. Nu zijn wij eindelijk weer eens aan de beurt.

Toen ze (tijdelijk) met dat StartXXL kwamen had ik al het "sigaar uit eigen doos", "koekje van eigen deeg" gevoel en ook andere hebben dat in dat topic aangegeven. Toch waren er mensen die graag alsnog nog meer wilde gaan betalen na alle verhogingen de afgelopen jaren. En nu dus het bekende deksel op de neus krijgen.

Maar Ziggo zou het beter doen als ze bij elke verhoging voortaan gewoon iedereen meenemen, net als ze bij hun prijsstijgingen doen.
@Mark Ziggo

Worden de abonnementen met een snelheid van 25/2,5 (die ik ook heb) ook verhoogd? Er is de afgelopen jaren een behoorlijke verhoging geweest op mijn abonnement, oa met de reden voor het verbeteren van het internet netwerk. De verhogingen van dit abonnement waren dan ook in verhouding tot de andere hogere abonnementen extreem veel (25% verhoging!). Lijkt mij ook logisch dat ik daar dan ook aan mee profiteer.
@marcwiesen
Is het huidige 40/4 abo -wordt 50/5- zoveel duurder? (All in one Start: 49.50. Internet Start, Kabel-TV, geen telefoon 43,95).
Stap daar dan op over. Onderhandel evt over een gratis extraatje voor een bepaalde periode. Ter verzachting van mogelijke pijn. Zou kunnen lukken.
Ziggo wil speciale niet standaard abo's graag normaliseren. Er zijn er diverse. Wil je dat niet met jouw abo? Dat kan. Dan is er voor jou de pijn van ongewijzigde snelheid. Natuurlijk: leuk is anders.
Gr Han

Info alle abo's:
https://www.ziggo.nl/pakketten/
Reputatie 5
Badge +4
@hanh mischien moet ziggo eens achter zijn keuzes staan en niet zoveel verschillende variaties bedenken. Een suggestie kan zijn

25 / 2,5
50 / 5
125/ 12,5
250 / 25
500 / 50

Zo heb je voor iedereen iets he...

Reageer