Snel kan altijd sneller!

• 25 maart 2019
  • 481 Reacties
  • 53851x Bekeken
Snel kan altijd sneller!

Toon eerste bericht

481 Reacties

Reputatie 7
Graag zou ik sneller willen inruilen voor snel een prijs verlaging en meer upload.
Voor een dubbeltje op de eerste rang willen zitten, toch? 😜🤣😂
Reputatie 7
Badge +4
Volgens de email die ik vandaag heb ontvangen kan al vanaf 1 april mijn modem resetten om de nieuwe snelheid te krijgen. Dat is dus a.s. maandag.

Opmerkelijk, want op de officiële aankondiging van Ziggo wordt als ingangsdatum 15 april genoemd. Deze datum wordt ook vermeld in Ziggo's e-mail die ik eergisteren heb ontvangen.

** Aangepast door moderator (Mark) **
De foutieve datum stond niet in de e-mail maar op onze website. Deze is inmiddels aangepast.
Reputatie 7
Badge +4
Nog geen reactie gehad op mijn vraag van eergisteren, dus ik post hem maar voor de zekerheid opnieuw:

@Mark Ziggo

Is er een technische reden dat de upload nog steeds slechts 1/10e is van de download? Bij het Max pakket wordt met de a.s. verhoging zelfs die verhouding losgelaten door de upload niet te verhogen.
Tegenwoordig is voor de meeste klanten upload net zo belangrijk als download i.v.m. flinke stijging intensief gebruik van clouddiensten en YouTube.
Wat is dit voor lokkertje? Bijna 2 jaar geleden ben ik al van 200mb naar 250 mb gegaan. Dus er veranderd helemaal niets!! Elk pakket gaat omhoog behalve de klanten die al 250mb hebben. het zou eerlijk zijn als wij dan ook verhoogd worden met 50 mb naar 300mb.

Maar als Ziggo toch zijn klanten beter wilt helpen doe dan wat aan die Ziggo boxen die constant uitvallen en gaan updaten terwijl je tv kijkt of de kabels buiten van de kast naar het huis vervangen omdat deze rot is.
@Leocon Dan heb je een speciaal abonnement, lijkt het.
Zie alleen 40/4, 200/20 en 400/40 als de huidige standaardsnelheden.
https://www.ziggo.nl/pakketten

Maar gek genoeg ook dit over de vorige snelheidsverhoging 2 okt 2017:
https://community.ziggo.nl/community-archief-226/de-snelheidsverhoging-van-2-oktober-2017-21516

Hmmmm. Snap het niet helemaal meer.
Die Internet Complete snelheid was destijds 150/15 en werd 200/20.
Zelf heb ik Max en dat werd 400/40.
Maar er was ook een verhoging van 200/20 (welk type abo was dat?) naar 250/25.
Dat heb jij kennelijk.
Of is het dit:
Zakelijk internet Complete 250/40 Mbps wordt verhoogd naar 300/40 Mbps
Reputatie 7
Badge +35
@Leocon Ervaar je de klachten nu die je omschrijft?
Zo ja, laat dan je klachten hier duidelijk omschreven weten.

Dit is een klant helpt klant forum waar Ziggo moderators ook vrijwel iedere werkdag langskomen in ieder topic.
Gratis Internet Verhoging in 2017!! wie is Ziggo nu aan het belazeren??

Afgelopen maandag was het zo ver! De langverwachte snelheidsverhoging. Nu is het logisch dat daar veel vragen door ontstaan en via deze weg wil ik graag zoveel mogelijk vraagtekens wegnemen. Laten we beginnen met de snelheden die flink verhoogd zijn.

150 Mbps/15 Mbps is verhoogd naar 200 Mbps/20 Mbps
200 Mbps/20 Mbps is verhoogd naar 250 Mbps/25 Mbps
300 Mbps/30 Mbps is verhoogd naar 400 Mbps/40 Mbps

Zoals je in het topic kunt lezen zijn er verschillende ervaringen met de nieuwe snelheid. Om de nieuwe snelheid te ontvangen zijn er een aantal stappen nodig. Zorg er alvast voor dat je een internetkabel (cat.5e of hoger) bij de hand hebt en uiteraard een laptop of PC die is uitgerust met een netwerkkaart van 1 Gb.
Reputatie 7
Aanpassing:
Voor wie gelden de nieuwe snelheden?
De snelheden worden verhoogd voor iedereen met een abonnement dat dezelfde snelheidslimieten kent (zie bovenstaand), ongeacht de naam van het abonnement. Heb je een abonnement met een andere snelheidslimiet? Dan wordt je snelheid niet verhoogd. Wil je ook gebruik maken van de hogere snelheden? Pas dan je abonnement aan.

Dus ook pakketten zoals Internet Z1 (40/4) en Connect ZZP Compleet (250/40) zullen omhoog gaan in snelheid (@HKLM_ @w1rdo @rick70 ). De snelheid van Start XXL (100/10) bijvoorbeeld zal dus niet worden verhoogd.

Welke regio's niet direct van de hogere snelheid gebruik kunnen maken heb ik nu geen antwoord op. Dit geldt nadrukkelijk niet voor alle regio's waar het analoge tv signaal nog niet is uitgezet, maar slechts voor enkele. @Nick999 @Andre Verbeek @Be rt @Jos1409

@Zeeburgia Op jouw vraag (mbt upload snelheden) heb ik nog geen antwoord, staat op mijn lijstje om uit te zoeken.
@Leocon Dan heb je een speciaal abonnement, lijkt het.
Zie alleen 40/4, 200/20 en 400/40 als de huidige standaardsnelheden.
https://www.ziggo.nl/pakketten

Maar gek genoeg ook dit over de vorige snelheidsverhoging 2 okt 2017:https://community.ziggo.nl/community-archief-226/de-snelheidsverhoging-van-2-oktober-2017-21516Hmmmm. Snap het niet helemaal meer.
Die Internet Complete snelheid was destijds 150/15 en werd 200/20.
Zelf heb ik Max en dat werd 400/40.
Maar er was ook een verhoging van 200/20 (welk type abo was dat?) naar 250/25.
Dat heb jij kennelijk.
Of is het dit:

Zakelijk internet Complete 250/40 Mbps wordt verhoogd naar 300/40 Mbps

@hanh
Dit pakket heb ik.
Pakket van 1 maart t/m 31 maart
1 mrt-31 mrt Alles-in-1 Extra Power pakket: - Kabel TV
- TV Standaard
Movies and Series XL
Horizon TV incl. opnemen en Movies and Series
Film1 gratis
- 250 Mbps/25Mbps Internet
- Bellen
@Leocon
Ik vond deze oude info:
http://www.allesineenpakketten.com/upc-alles-in-1-extra-power-pakket/
Woon je in oud UPC gebied?

Dat was 200/10 (bij introduktie) en is vermoedelijk okt 2017 250/25 geworden.
Tsja. Ziggo weet zelf waarschijnlijk niet wat voor speciale gevallen er nog rondhangen.
@Mark Ziggo Heb jij nog een bemoedigend woord? Of valt dit onder het gladstrijken van al die verschillende oudere abonnementen?
@Leocon

Ik vond deze oude info:
http://www.allesineenpakketten.com/upc-alles-in-1-extra-power-pakket/

Dat was 200/10 (bij introduktie) en is vermoedelijk okt 2017 250/25 geworden.
Tsja. Ziggo weet zelf waarschijnlijk niet wat voor speciale gevallen er nog rondhangen.
@Mark Ziggo Heb jij nog een bemoedigend woord?

@hanh dit was zelfs nog een abonnement dat je film1 gratis kreeg bij je abo, waarom denk je dat ik niet verander. 😂
Ik woon in Amsterdam het oude UPC gebied.
@Leocon
dit was zelfs nog een abonnement dat je film1 gratis kreeg bij je abo, waarom denk je dat ik niet verander.

Dan zou ik toch maar niet teveel mekkeren over het nu niet krijgen van een snelheidsverhoging, gezien het genoten prijsvoordeel tov de gemiddelde klant met ook nog eens een extra hoge Internetsnelheid. Dat laatste voordeel zal gaan wegvallen.
Reputatie 7
Dan zou ik toch maar niet teveel mekkeren over het nu niet krijgen van een snelheidsverhoging, gezien het genoten prijsvoordeel tov de gemiddelde klant met ook nog eens een extra hoge Internetsnelheid. Dat laatste voordeel zal gaan wegvallen.
Dat dacht ik zelf ook gelijk, mondje dicht en houden zo 😉
Reputatie 6
Badge +10

Op de 5ghz wifi zit ik iets van 6 meter af van de router (apple airport extreme die weer met utp op de bridged-connectbox zit). :)Dat bedoel ik dus, gewoon eigen Apple spullen gebruiken en je hebt internet als een trein (moet je niet de NS hebben natuurlijk). Zo zit ik hier ook op internet echt geweldig! Goed gedaan Andre ;)

Haha, niet alleen Apple hoor. Mijn 2014 Lenovo laptop met een Alibaba 5Ghz AC netwerkkaartje haalt ook ruim 400/40 😀
Nice!!
Reputatie 2
Badge +2

Op de 5ghz wifi zit ik iets van 6 meter af van de router (apple airport extreme die weer met utp op de bridged-connectbox zit). :)Dat bedoel ik dus, gewoon eigen Apple spullen gebruiken en je hebt internet als een trein (moet je niet de NS hebben natuurlijk). Zo zit ik hier ook op internet echt geweldig! Goed gedaan Andre ;)
Haha, niet alleen Apple hoor. Mijn 2014 Lenovo laptop met een Alibaba 5Ghz AC netwerkkaartje haalt ook ruim 400/40 😀

Kijk, dat zijn de snelheden. Beter! 🙂
Reputatie 5
Inmiddels ook mailtje gehad over mijn Alles-in-1-Basis abonnement van 40/4 naar 50/5.

Plezier heeft snelheid nodig. Daarom krijgt u er in april 25% internetsnelheid bij. Downloaden gaat straks met 50Mbit/s en uploaden met 5Mbit/s. Hoeft u zelf niets voor te doen, we regelen het. En u krijgt een seintje als het zover is.
Download is wat mij betreft momenteel hoog genoeg, heb juist behoefte aan snellere upload, maar denk dat we dan moeten wachten op Docsis3.1.
Ik heb alleen maar 400/40 voor de 40. Heb wat servertjes, waar elders gebruik van wordt gemaakt. Niet door de massa natuurlijk; anders zou ik allang een VPS hebben bij een Host Povider. Gaat zoals nu redelijk goed.
Die 400 is helemaal nergens voor nodig in ons geval. Dat is meer iets voor een gezin met 6 kinderen die allemaal vaker tegelijk fanatiek Internet gebruiken voor hoge resolutie video enzo.
Als er 100/100 was, zou ik meteen overstappen.
KPN glasvezel is hier niet. Dan kun je 100/100 krijgen. Er is inmiddels wel VDSL ipv het bij mij echt heel armoedige ADSL. Nog steeds niet interessant genoeg door de geboden max asymmetrische Upload snelheid.

Graag zou ik sneller willen inruilen voor snel een prijs verlaging en meer upload.Voor een dubbeltje op de eerste rang willen zitten, toch? 😜🤣😂

€62,50 voor 400/40 noem ik nou niet echt bepaald dubbeltje op de eerste rang en de extra download is leuk maar nou niet echt bepaald nodig meer upload is nuttiger.
Extra upload is natuurlijk fijn en welkom. Echter de bandbreedte voor de upload is een stuk kleiner dan in het download segment. Bij mij zijn er 4 upload frequenties, onder de analoge FM band, en 20 download frequenties (in een veel hogere frequentie band) beschikbaar. In andere regio's zijn er 6 upload frequenties en 24 downstreams.

Dit upstream is al flink overboekt. Omdat niet iedereen tegelijk zijn foto's upload naar Facebook, gaat dit nog wel goed, als je gebruikers max zeg 20 Mbit geeft. Claim je echter hogere snelheden te kunnen bieden, dan loopt het geheid spaak en begint men te klagen. Want dat kunnen we wel. Dus dat doet Ziggo niet, voorlopig.

De downsteams hebben veel meer ruimte. Voor de downstreams wordt nog extra ruimte gemaakt door analoog af te schakelen. Eurodocsis 3.0 specificeert tot 30 downstreams.

Voor meer upload zullen we moeten wachten op invoering van docsis 3.1, met meer bandbreedte voor de upload. Ziggo wil hiermee in 2020 een start maken in Utrecht.
Helemaal Ok. Wel dit puntje (22 aug 2018)
https://tweakers.net/nieuws/142387/ziggo-test-1gbit-s-kabelinternet-met-docsis-31-in-utrecht.html
Test stelt nog niet veel voor. Je hoort er ook weinig van.
Reputatie 5
Badge +4
@Mark Ziggo nu lees ik in de media dat ook oude abbonementen (deel van) hun 25% verhoging krijgen. En nogsteeds het nieuwe pakket StartXXL niet. Het excusse dat ze niet meer vekocht worden gaat dus ook niet meer op?. Dat kan je toch niet verkopen? Wat kan ziggo het nou schelen dat deze mensen ook hun 25% krijgen? Het zal ze juist bij de NLE en de youfone achtige weghouden. Het is gewoon een serieuze vraag die ik je stel. Je mag hem natuurlijk negeren. Maar gewoon een degelijk antwoord zou je niet mistaan.
Reputatie 7
Badge +35
@Darkje schreef: "nu lees ik in de media dat ook oude abbonementen hun 25% verhoging krijgen."

Welke media?
Reputatie 5
Badge +4
Tvtotaal... meteen iets aan formulering veranderd.

Reageer