Snel kan altijd sneller!

• 25 maart 2019
  • 481 Reacties
  • 53825x Bekeken
Snel kan altijd sneller!

Toon eerste bericht

481 Reacties

Reputatie 7
Badge +17
@Be rt Bovenstaand stukje is wat Ziggo zelf naar de media communiceert dus ik ga er vanuit dat ze gelijk hebben 😎

https://www.nu.nl/internet/5808723/ziggo-gaat-internetsnelheden-met-25-procent-verhogen.html
Reputatie 7
Badge +35
@Nick999 Vreemd verhaal, maar in het persbericht staat het ook.
Dan zullen er mensen zijn die moeten wachten tot eind december, want dan is pas overal analoog weg.
We zullen zien na 15 april, hier is er dan nog analoog aanwezig en ben benieuwd of ik dan al 500 heb.☺

https://www.vodafoneziggo.nl/nieuws/ziggo-verhoogt-internetsnelheden-voor-consumenten-25-en-bedrijven-20

Stapsgewijs modems resetten
Het instellen van de hogere snelheid vindt stapsgewijs plaats in een periode van vier weken. In de tweede week van april start Ziggo met het op afstand resetten van modems, waarna abonnees automatisch de nieuwe snelheden hebben. Klanten kunnen vanaf half april ook zelf hun modem resetten en krijgen dan meteen de nieuwe snelheid.
In een zeer beperkt aantal regio’s is het overigens mogelijk dat klanten de verhoogde internetsnelheden nog niet in alle gevallen ervaren. Dit houdt verband met de regionale omschakeling van analoge naar digitale tv om daarmee bandbreedte vrij te spelen voor internet. De snelheidsverhoging heeft geen impact op de huidige abonnementstarieven.
Reputatie 4
Badge +3
@Nick999 Vreemd verhaal, maar in het persbericht staat het ook.
Dan zullen er mensen zijn die moeten wachten tot eind december, want dan is pas overal analoog weg.
We zullen zien na 15 april, hier is er dan nog analoog aanwezig en ben benieuwd of ik dan al 500 heb.☺

https://www.vodafoneziggo.nl/nieuws/ziggo-verhoogt-internetsnelheden-voor-consumenten-25-en-bedrijven-20

Stapsgewijs modems resetten
Het instellen van de hogere snelheid vindt stapsgewijs plaats in een periode van vier weken. In de tweede week van april start Ziggo met het op afstand resetten van modems, waarna abonnees automatisch de nieuwe snelheden hebben. Klanten kunnen vanaf half april ook zelf hun modem resetten en krijgen dan meteen de nieuwe snelheid.In een zeer beperkt aantal regio’s is het overigens mogelijk dat klanten de verhoogde internetsnelheden nog niet in alle gevallen ervaren. Dit houdt verband met de regionale omschakeling van analoge naar digitale tv om daarmee bandbreedte vrij te spelen voor internet. De snelheidsverhoging heeft geen impact op de huidige abonnementstarieven.

Misschien kan Ziggo hier aangeven voor welke regio's dat geldt, ook al het is een "zeer beperkt aantal". Voorkomt mogelijk een hoop gedoe over snelheden die niet gehaald worden. En ik zou graag willen weten of ik in zo'n regio zit. Al is het maar om ergernis te voorkomen.
Waarom wordt de snelheid van Zakelijk internet Start 60/10 Mbps niet verhoogd. Het enige wat daaraan de laatste jaren verhoogd is, is de prijs en niet de snelheid. Valt mij dus tegen. Wellicht een mooi moment om eens bij de concurrent te gaan kijken. De prijs verhogingen waren er volgens Ziggo om het netwerk te verbeteren voor hogere snelheden. Ik zie er alleen dus niets van terug.
Reputatie 7
Badge +19
Sodemieters... Moet ik nóg sneller werken... 🤓
Reputatie 7
Badge +25
Via wifi is 500 Mbps vaak onhaalbaar, dat lukt alleen met de nieuwste wifi-standaard.

Aangezien de nieuwste wifi-standaard 'wifi6' is AX, is zullen er nog zeer weinig mensen daar gebruik van kunnen maken, eenvoudigweg omdat de hardware er nog bijna niet voor is, zeker de Ziggo-modems niet.
De huidig snelste standaard 'wifi5' is AC, daar kunnen ook nog lang niet alle apparaten mee overweg.
wifi 5 en wifi 6 zijn de nieuwe namen die de 802.11-namen vervangen.
Reputatie 4
Badge +5
Na 15 april de Mediabox XL (ja, die gebruik ik ook voor het internet) even resetten zorgt ook voor de snelheidsverhoging?
Reputatie 7
Badge +4
@Mark Ziggo

Is er een technische reden dat de upload nog steeds slechts 1/10e is van de download? Bij het Max pakket wordt met de a.s. verhoging zelfs die verhouding losgelaten door de upload niet te verhogen.
Tegenwoordig is voor de meeste klanten upload net zo belangrijk als download i.v.m. flinke stijging intensief gebruik van clouddiensten en YouTube.
In het persbericht staat ook: De abonnementsprijzen worden volgens de provider niet aangepast.
Dus dit jaar geen prijsverhogingen ? Da's fijn na jaren met flinke verhogingen.
Ben benieuwd wanneer de snelheid in Brabant verhoogd wordt (hier nog steeds analoog mogelijk fUPC)
Reputatie 7
Via wifi is 500 Mbps vrijwel altijd onhaalbaar.

Tot nu toe haal ik 400 mbps met gemak op m’n ipad.

Ja, maar dat is een Apple product :)
Dus die moeten dit met gemak kunnen halen 😜
Reputatie 7
In het persbericht staat ook: De abonnementsprijzen worden volgens de provider niet aangepast. Dus dit jaar geen prijsverhogingen ? Da's fijn na jaren met flinke verhogingen.
Ben benieuwd wanneer de snelheid in Brabant verhoogd wordt (hier nog steeds analoog mogelijk fUPC)

Misschien geen flinke verhoging maar er is altijd nog een inflatie verhoging!
Straks dan niet aankomen dat er helemaal geen verhoging zou komen, want dat zal wel niet opgaan. Inflatie kosten blijf je altijd houden en geloof me, die schaffen ze niet af voor 1 jaar 🙂
Reputatie 7
Mooi, van 200 -> 250
Leuk om dit cadeau te krijgen van Ziggo. Bedankt Ziggo!!

Vraag me eigenlijk altijd af waarom mensen 500 moeten hebben.
Zitten die dan zoveel achter internet en downloaden die dan zoveel?
Wij hadden ooit 400 en zijn voor de kosten omlaag gegaan en merk er niets van.

Maar goed, dat was gewoon even een reactie van mij kant ;)
Fijn dat Ziggo ons 50mbps in 2019 cadeau doet 😊
Reputatie 5
Volgens Totaal TV krijg je geen snelheidsverhoging als je nog een oud Ziggo abonnement hebt. Ziggo Alles-in-een-Basis stond altijd gelijk aan het huidige Start abonnement 40/4. Enige verschil is eigen apparatuur i.p.v. bruikleen.

Zie Totaal TV (Ziggo: Geen sneller internet oudere abonnementsvormen) : https://www.totaaltv.nl/nieuws/ziggo-geen-sneller-internet-oudere-abonnementsvormen/

Dus voor mij geen snelheidsverhoging als bovenstaande klopt. Dan ook geen prijsverhoging in juli. 🙂
Reputatie 3
Ik waardeer de 'gratis' upgrade, maar ik neem aan dat ik hier weer voor ga betalen met de volgende prijs verhoging?
Plus, als je al op 200mb zit, wat meer dan genoeg is, wanneer heb je dan eigenlijk die extra 25% nodig?

Normaals, bedankt, maar ik had liever een lager prijspunt voor een service op 100/10mb, waar ik ook rond kan komen.
Reputatie 1
Badge

Dan heb je geluk !! haha of zit je direct naast het modem ? 😉
Reputatie 7

Nee hoor, dat is geen geluk. Dat is gewoon goed apparatuur hebben ;)
Ik haalde hier met 400 dat ook prima. Nu hebben we 200 en dat haal ik ook makkelijk!
Reputatie 2
Badge +2

Op de 5ghz wifi zit ik iets van 6 meter af van de router (apple airport extreme die weer met utp op de bridged-connectbox zit). 🙂
Reputatie 7

Op de 5ghz wifi zit ik iets van 6 meter af van de router (apple airport extreme die weer met utp op de bridged-connectbox zit). :)

Dat bedoel ik dus, gewoon eigen Apple spullen gebruiken en je hebt internet als een trein (moet je niet de NS hebben natuurlijk). Zo zit ik hier ook op internet echt geweldig! Goed gedaan Andre 😉
Altijd fijn een verhoging, ben er wel blij mee! Als je nog een oud abonnement hebt, staat niets je in de weg om dat om te zetten naar een nieuwe vorm toch? Heb ik ooit ook gedaan, en ik was ook nog iets voordeliger uit. Zit nu op complete met straks 250/25 😊

De upload mag van mij ook nog wel wat hoger, maar dit is onder ED 3.0 technisch gewoon nog niet te realiseren lijkt me. Maar goed er wordt ruimte gemaakt door analoog uit te faseren. Zodra we overgaan op Docsis 3.1 kan de vlag denk ik weer uit.
Gaat goed bij Ziggo 😕, ik krijg vandaag een mail met de boodschap dat ik van 250/25 naar 200/20 ga vanwege rationaliseren pakketten. Langzamer internet dus, 2 euro goedkoper, dat wel. Aan de telefoon uitleg gevraagd, beste tip was om het 400 pakket te kiezen als ik niet in snelheid omlaag wil, kost maar iets meer. Toen gaan googlen, kom dit bericht tegen, vraag de dame aan de telefoon of mijn nieuwe 200 pakket dan ook weer naar 250 gaat, 3 minuten later blijkt dat dat het geval is... dus blijft mijn snelheid hetzelfde uiteindelijk voor 2 euro minder...

communicatie kan nog een tandje beter Ziggo!
Reputatie 6
Badge +8
We hebben ook een "oud" allesineen abo, toch deze mail van ziggo ontvangen.

" Plezier heeft snelheid nodig. Daarom krijgt u er in april 25% internetsnelheid bij. Downloaden gaat straks met 50Mbit/s en uploaden met 5Mbit/s. Hoeft u zelf niets voor te doen, we regelen het. En u krijgt een seintje als het zover is. "

We zullen het wel zien.
Ik heb nog een heul oud 2-in-1 basis pakket (fUPC) en heb al enige tijd (zeker 1 jaar) al 50/5...

zal wel zo blijven...
Reputatie 3
Badge +3
Volgens de email die ik vandaag heb ontvangen kan al vanaf 1 april mijn modem resetten om de nieuwe snelheid te krijgen. Dat is dus a.s. maandag.

** Aangepast door moderator (Mark) **
De foutieve datum stond niet in de e-mail maar op onze website. Deze is inmiddels aangepast.
Reputatie 5
Volgens Totaal TV krijg je geen snelheidsverhoging als je nog een oud Ziggo abonnement hebt. Ziggo Alles-in-een-Basis stond altijd gelijk aan het huidige Start abonnement 40/4. Enige verschil is eigen apparatuur i.p.v. bruikleen.

Zie Totaal TV (Ziggo: Geen sneller internet oudere abonnementsvormen) : https://www.totaaltv.nl/nieuws/ziggo-geen-sneller-internet-oudere-abonnementsvormen/

Dus voor mij geen snelheidsverhoging als bovenstaande klopt. Dan ook geen prijsverhoging in juli. :)

Mijn broer heeft nog een oud Alles-in-1 Plus abonnement en heeft een mail gekregen dat zijn internetsnelheid omhoog gaat:

Plezier heeft snelheid nodig. Daarom krijgt u er in april 25% internetsnelheid bij. Downloaden gaat straks met 250Mbit/s en uploaden met 25Mbit/s. Hoeft u zelf niets voor te doen, we regelen het. En u krijgt een seintje als het zover is.

Ik lees dat klanten met een oud Alles-in-1 Basis abonnement ook een mail hebben gehad dat de snelheid omhoog gaat naar 50/5. Dan zal ik de mail ook nog wel krijgen. Het verhaal op de website van Totaal TV is dus niet helemaal juist. 🤔
Graag zou ik sneller willen inruilen voor snel een prijs verlaging en meer upload.

Reageer