Sticky

Snel kan altijd sneller!

• 25 maart 2019
  • 474 Reacties
  • 46283x Bekeken
Snel kan altijd sneller!

Toon eerste bericht

474 Reacties

Hi @Marcel_bud, ik kan me best voorstellen dat je je ergert aan de Klantenservice die steeds dezelfde vragen stelt. Maar die vragen stellen we niet voor niets, zie bijvoorbeeld het geval van Holliebal in dit topic. Je bent zeker niet de enige die snelheidsproblemen meldt na de verhoging, maar de oorzaak achter de problemen loopt sterk uiteen dus behandelen we elke melding als individueel geval totdat er een duidelijke link te leggen is naar een bekend incident.

In het signaal tussen ons en jouw modem zie ik geen afwijkingen, alleen is het binnenkomende signaal op het modem aan de sterke kant. Zit er toevallig een versterker voor het modem?
Bufferbloat is geen nieuw probleem, daar worden al langer meldingen van gemaakt. Maar in hoeverre dat werkelijk impact heeft op je verbinding onder normaal dagelijks gebruik, dat weet ik niet. Is lastig aan te tonen.

Sorry dat ik misschien wat bot overkwam maar als u mijn frustratie begrijpt dan kan u dat wel hebben 😉. Maar ok,ja er zit eer versterker tussen. Een jaar geleden zijn wij naar dit adres verhuisd en is er ook een monteur geweest vanwege wat kleine problemen. Deze zijn naar volle tevredenheid verholpen,en op af en toe een hick up bij Netflix geen problemen. Aan mijn hele setup was niets veranderd en draaide maximale snelheid. Alleen toen het volgende. Ik heb nogal wat domotica en huis en kreeg een pelletkachel welke ik aan kan sturen via domotica. Deze kreeg ik maar niet aan de praat. Uiteindelijk bleek dat ik geen poorten meer kon open zetten. Dus gebeld en andere firmware gekregen. Dit werkte niet. Op de 1 of andere manier kon ik niets opslaan in de router. Dus een nieuw modem/router en deze geinstalleerd. Achteraf zat het probleem in de app van die domotica maar ok,ander verhaal. Nu is dus de snelheid verhoogd,en wederom heb ik en velen met mij problemen. We zijn al jaren klant,vanaf upc tijd met 60 mbit en bij elke verhoging GEZEIK! Snelheid niet halen,ook oude niet,wegvallende verbindingen,etc. Er ligt een heel dossier bij jullie. Het was zelfs zo erg dat ik bij de testers zat van de connect box(de Compal versie). En nu dus qeer dit gedonder. Je ziet bij een speedtest continu fluctaties en snelheid instorten en weer omhoog gaan,maar niet naar 500 mbit.
Reputatie 7
Heb een Internet Complete en TV Complete Next abo. De snelheid zou verhoogd zijn, maar blijft steken bij 56 Mbps en Up 21.
Cat5e kabel via Connectbox rechtstreeks op Pc (netwerkkaart 1 Gbps)

Dat is niet bijster veel @Patsi32! Je hebt een gigabit verbinding tussen je PC en je modem, daarin geen enkel probleem dus. Maar ook aan onze kant zie ik geen problemen in de verbinding tussen jouw modem en onze centrale. Daarbij ook weinig capaciteit in gebruik op het moment van jouw speedtest, dus ook geen aanwijzing voor capaciteitsproblemen.

Zou je het eens kunnen testen met een andere speedtest? Bijv: www.dslreports.com/speedtest
Of zelfs met een ander apparaat om oorzaken op de PC uit te sluiten?

@Pierre van Lierop - Helaas, ook na het onderhoud geen verbetering zie ik. Wat mij opvalt aan jouw verbinding is dat er elke dag tussen 08:00 en 20:00 (ongeveer) constant sprake is van downstreamverkeer, Weet jij van een programma/apparaat wat hiervoor zorgt of is dat nieuws voor je? Een speedtest draaien terwijl de verbinding al aardig gebruikt wordt door een ander programma zal natuurlijk lager uitkomen dan wanneer je verbinding 100% ingezet kan worden voor de speedtest.
Ik plan ook met alle plezier een monteur voor je in hoor, maar het zou zonde zijn als die zijn laptop inprikt en meteen 500Mbps haalt op jouw modem. Dan ben je €50 kwijt en kan de monteur het ook nog niet oplossen. Daarom probeer ik echt alles uit te sluiten voordat we daaraan beginnen.
@Marcel_bud
Rustig aan Marcel,

Gedoe uit het verleden met Domotica en een te beperkt aantal mogelijke Port Forwards, hebben geen relatie met het belangrijke probleem nu: de snelheid.
Je tipt de 500 miscchien nog wel eens aan, maar het is behoorlijk instabiel, begrijp ik, en overall veel te laag.
Dat beeld ken ik van mijn overleden TC7210 na de snelheidsverhoging.
Nu gaat het bij mij weer goed met die brandnieuwe Arris ConnectBox.
Hij komt telkens wel iets trager op gang dan ik gewend was. Verder strak 500+.

Mark heeft niks geks gezien aan de verbinding, maar maakt een relevante opmerking over de ietwat hoge dBmV van de Downstreams.
Ik begrijp dat de CB aan een Coax-versterker hangt, vermoedelijk op een 0Db poort.
Dat is aansluiten oude stijl. Had ik ook. Totdat bleek dat de signaalwaarden omhoog gingen tgv wekrzaamheden van Ziggo.
Toen ben ik een Splitter gaan gebruiken.

Bij mij zijn de down waarden rechtreeks aangesloten op het AOP rond 7 dBmV.
Met een POA 01-UPC Splitter ertussen is dat tussen 2.5 en 4.5.
https://www.coaxkabelwinkel.nl/product/ziggo-geschikt/11/braun-telecom-poa-01-upc/
Aan de andere Split hangt mijn Coax-versterker.
Die Splitter kun je gratis van Ziggo krijgen.

Probeer het eens uit.
Reputatie 3
Badge +2
@Mark Ziggo

Dank je voor ff te kijken. hier de results, t zich heeft opgelost.

http://www.dslreports.com/speedtest/49231440

Nogmaals Thnx

Heb een Internet Complete en TV Complete Next abo. De snelheid zou verhoogd zijn, maar blijft steken bij 56 Mbps en Up 21.
Cat5e kabel via Connectbox rechtstreeks op Pc (netwerkkaart 1 Gbps)
Dat is niet bijster veel @Patsi32! Je hebt een gigabit verbinding tussen je PC en je modem, daarin geen enkel probleem dus. Maar ook aan onze kant zie ik geen problemen in de verbinding tussen jouw modem en onze centrale. Daarbij ook weinig capaciteit in gebruik op het moment van jouw speedtest, dus ook geen aanwijzing voor capaciteitsproblemen.

Zou je het eens kunnen testen met een andere speedtest? Bijv: www.dslreports.com/speedtest
Of zelfs met een ander apparaat om oorzaken op de PC uit te sluiten?

@Pierre van Lierop - Helaas, ook na het onderhoud geen verbetering zie ik. Wat mij opvalt aan jouw verbinding is dat er elke dag tussen 08:00 en 20:00 (ongeveer) constant sprake is van downstreamverkeer, Weet jij van een programma/apparaat wat hiervoor zorgt of is dat nieuws voor je? Een speedtest draaien terwijl de verbinding al aardig gebruikt wordt door een ander programma zal natuurlijk lager uitkomen dan wanneer je verbinding 100% ingezet kan worden voor de speedtest.
Ik plan ook met alle plezier een monteur voor je in hoor, maar het zou zonde zijn als die zijn laptop inprikt en meteen 500Mbps haalt op jouw modem. Dan ben je €50 kwijt en kan de monteur het ook nog niet oplossen. Daarom probeer ik echt alles uit te sluiten voordat we daaraan beginnen.

Ik heb overdag drie browsers open staan.
Deze test heb ik gedraaid met alle andere tabbladen gesloten.

@Patsi32 Nou Mark zal wel erg blij zijn met de link naar je result.

Je link naar het resultaat van de DSL-report test geeft onvoldoende/onjuiste info.
Dat komt doordat de test na afloop van de speedtest, rare dingen doet met het samenstellen van de summary. Dat heb ik bij ze gemeld, maar response ho maar.
Dat is jammer voor de goede reputatie van de test.
Je kunt het beste een screenshot laten zien van de testgrafiekjes.
Reputatie 1
Badge
@B ert , @Mark Ziggo

Allemaal bedankt voor het meedenken. Gisteren een monteur geweest en heeft de AOP en de splitter uit het jaar 1815 vervangen 😉. Daarna liep de up als zowel de download als een zonnetje. De monteur verbaasde het zelfs dat het oude spul het nog zolang had uitgehouden.
Goedemorgen allemaal!
Ik meld me maar weer eens, aangezien de 'internet-ervaring' op dit moment laten we zeggen sub-optimaal is. Pagina's laden heel traag en dus heb ik een testje gedraaid:

Even voor de duidelijkheid: ik heb een 500/40 abonnement...
De Ookla speedtest geeft 37/32...

Update van een kwartiertje later:
Laat ik eens de Connect Box herstarten, dacht ik, en nu maar eens vanuit mijn luie stoel, dwz via de beheerpagina. Na een poosje verscheen er een pagina waarop te lezen stond dat er een software update gaande was en dat ik nog even geduld moest hebben en de CB beslist niet uit mocht zetten. Hoopvol gestemd (een update betekent immers altijd goed nieuws voor je snelheid....😉) wachtte ik af...

Iemand een leuk treurmuziekje terwijl ik de CB dan toch maar herstart door hem 1 minuut stroomloos te maken?

Update na de herstart:

Hier is toch echt iets heel erg niet in orde!
Die 85 down kan wijzen op een UTP-verbinding die 100 Mbps levert ipv 1 Gbps.
Dat kan liggen aan de Ethernet Adoptor van het testSysteem of aan een niet goede aansluitkabel tussen testSysteem en Modem/Router.
Check de snelheid van de Adaptor.
Probeer zonodig een andere kabel. Let op minstens cat5e.

Latere edit. Zie ook wat Steef te melden heeft.

Reputatie 7
Badge +25
Is dit bekabeld of wifi?

Als dit bekabeld is lijkt het dat er een 100 MBit verbinding gemaakt wordt.
Dat kan aan je ethernetkaart liggen, maar ook aan je kabel of aansluitingen, als die niet goed zijn wordt er teruggeschakeld naar een 100 MBit verbinding, waardoor er na allerlei overhead zo'n 90 Mbit overblijft

start > typen in zoekvenster: netwerkeigenschappen weergeven
vind je de benodigde informatie omtrent je netwerkkaart.

wat zie je hier in je connectbox?

Is dit bekabeld of wifi?

Als dit bekabeld is lijkt het dat er een 100 MBit verbinding gemaakt wordt.
Dat kan aan je ethernetkaart liggen, maar ook aan je kabel of aansluitingen, als die niet goed zijn wordt er teruggeschakeld naar een 100 MBit verbinding, waardoor er na allerlei overhead zo'n 90 Mbit overblijft

start > typen in zoekvenster: netwerkeigenschappen weergeven
vind je de benodigde informatie omtrent je netwerkkaart.

wat zie je hier in je connectbox?

@Steefb en @hanh :
Heren, veel dank voor het snelle meedenken!
Ik heb met mijn niet goed uitgeslapen hoofd verzuimd om op een andere PC in ons thuisnetwerk ook even een testje te runnen. Had ik dat wel gedaan dan had ik al snel gezien dat er niets aan de hand was, althans niet met de Ziggo aansluiting/leverantie.
Op de pagina Verbonden Apparaten van de CB stond achter mijn machine wel degelijk als snelheid 1000 Mbps aangegeven. Maar bij de Netwerkeigenschappen van de netwerkkaart van mijn PC stond 100/100 Mbps! Dus heb ik maar snel even een ander kabeltje geprobeerd en dat bleek de oplossing! Beide kabels zijn overigens wel cat 5e maar over degene die in gebruik was is misschien iets te vaak gelopen... (hij ligt onder het tapijt)
De download is nu weer in orde, maar de upload nog altijd niet...:

Ik belde (met datzelfde onuitgeslapen hoofd) de Ziggo klantenservice en aangezien de medewerkster aan de andere kant van de lijn geen fouten in mijn modem kon constateren, is er een monteursbezoek voor volgende week dinsdag ingepland. En passant meldde mijn gespreksgenote dat ik op 25 april ook al een verzoek had doorgezet naar de technische dienst. Dat zal Mark Ziggo dan wel zijn geweest want ik heb niet gebeld.
Wat denken jullie: Zal ik die afspraak voor volgende week dinsdag maar laten staan vanwege de nog altijd teleurstellende upload snelheid?
Reputatie 7
Badge +25
Probeer ook eens een andere speedtest, ik heb het idee dat http://www.dslreports.com/speedtest wat minder stabiel is de laatste tijd.
@Marcel_bud

Rustig aan Marcel,

Gedoe uit het verleden met Domotica en een te beperkt aantal mogelijke Port Forwards, hebben geen relatie met het belangrijke probleem nu: de snelheid.
Je tipt de 500 miscchien nog wel eens aan, maar het is behoorlijk instabiel, begrijp ik, en overall veel te laag.
Dat beeld ken ik van mijn overleden TC7210 na de snelheidsverhoging.
Nu gaat het bij mij weer goed met die brandnieuwe Arris ConnectBox.
Hij komt telkens wel iets trager op gang dan ik gewend was. Verder strak 500+.

Mark heeft niks geks gezien aan de verbinding, maar maakt een relevante opmerking over de ietwat hoge dBmV van de Downstreams.
Ik begrijp dat de CB aan een Coax-versterker hangt, vermoedelijk op een 0Db poort.
Dat is aansluiten oude stijl. Had ik ook. Totdat bleek dat de signaalwaarden omhoog gingen tgv wekrzaamheden van Ziggo.
Toen ben ik een Splitter gaan gebruiken.

Bij mij zijn de down waarden rechtreeks aangesloten op het AOP rond 7 dBmV.
Met een POA 01-UPC Splitter ertussen is dat tussen 2.5 en 4.5.
https://www.coaxkabelwinkel.nl/product/ziggo-geschikt/11/braun-telecom-poa-01-upc/
Aan de andere Split hangt mijn Coax-versterker.
Die Splitter kun je gratis van Ziggo krijgen.

Probeer het eens uit.

Nou,ik was ook niet helemaal wakker blijkt,want het modem is niet op de versterker aangesloten,maar rechtstreeks op het nieuw geinstalleerde aansluitpunt. De versterker staat wel aangesloten op de mediabox. Was ook nodig volgens de monteur die het nieuwe aansluitpunt heeft geplaatst.
Kortom,net weer een test gedaan en hierbij screenshots:

@Marcel_bud
*knip*

Hoi,ook ik heb niet helemaal de juiste info gegeven. Ja,ik heb een versterker,maar modem is daar niet op aangesloten. Wel is de mediabox aangesloten.
Ik heb net 3 testen gedaan,bij 3 verschillende,te weten Ookla,Ziggo en Dslreport.
En nog steeds is download .... vul maar in. En het wijk/cq blokpunt is tegen mijn huis aan geplaatst,dus ik zit er heel dichtbij.
Hier de screenshots:

@weileton
Laat ff de Upstream waarden van je ConnectBox zien.
Misschien is daar iets mee aan de hand.
https://community.ziggo.nl/deel-je-tip-91/waar-vind-ik-de-up-en-downstreamwaardes-van-mijn-modem-29212
Fotootje van de situatie rond het AOP (centrale aansluitpunt) is ook nooit weg.
@Marcel_bud
Au. Nu is alles wel zo'n beetje bekeken. Vooralsnog geen indicatie van iets echt verkeerds.
Graag fotootje(s) van het centrale aansluitpunt (AOP) + zicht op splitters/versterker. Misschien is het AOP aan vervanging toe.
Dat komt een monteur gratis doen.
@weileton
Laat ff de Upstream waarden van je ConnectBox zien.
Misschien is daar iets mee aan de hand.https://community.ziggo.nl/deel-je-tip-91/waar-vind-ik-de-up-en-downstreamwaardes-van-mijn-modem-29212Fotootje van de situatie rond het AOP (centrale aansluitpunt) is ook nooit weg.

@hanh Hierbij mijn upstream waardes:

Vandaag ten tweede male met de Ziggo klantenservice gebeld. Had nu een heel behulpzame jongeman (Michiel, als ik het me goed herinner? Als je anders heet, dan bij deze meteen mijn excuses) aan de lijn. We hebben wel een uur getelefoneerd! (Met excuses aan alle andere Ziggo klanten die hierdoor lang moesten wachten)
Hij heeft met allerlei hulpmiddelen mijn modem (op afstand) doorgelicht maar ook hij kon geen vreemde zaken vinden. In goed overleg hebben we besloten om de monteur aanstaande dinsdag toch te laten komen. Er is een flink aantal opmerkingen door 'Michiel' toegevoegd aan de in het systeem opgeslagen afspraak. Ik zal de monteur daar nog even naar vragen bij zijn komst. Het gaat nu namelijk uitdrukkelijk niet meer om de download maar uitsluitend om de upload snelheid.

De situatie in onze stoppenkast:

@weileton
Upload is goed. Aop netjes.
Mysterieus. Het enige wat je zelf nog kan doen is testen zonder Splitter.
Misschien deed je dat al.
Dwz de ConnecBox rechtstreeks op het AOP.
Er moet een moment zijn dat niemand TV zit te kijken.
Als dat ook geen verbetering oplevert, weet ik ook niks meer.
Als het dan wel goed gaat dan is de splitter niet Ok.
Je kunt dan gratis zo'n Splitter bij Ziggo bestellen.
Anders monteur.
Laat weten hoe het verder loopt.
ben hier nieuw en heb recentelijk bericht ontvangen van de snelheidsverhoging.
Ben in het bezit van een oude alles in-1 abo met de Z2 als internet onderdeel.
snelheid is nu ruim 100Mb/s ( volgens laatste verhoging 150Mb/s maar die heb ik zelden gehaald ). Behoor ik nu ook tot het deel dat ondanks de toezegging ( mailing) niet de 200Mb/s zal krijgen? ik kan nl nergens ontdekken waarom ik dan uitgesloten ben. Ziggo probeer mij al enkele malen te verleiden tot een andere abo maar dat heb ik steeds afgeslagen met als reden dat ik dan mijn 5 smartcard niet meer kan gebruiken. Als ik ergens overheen heb gelezen verwijs mij dan waar het antwoordt staat.
Vandaag 4 mei.

Reputatie 6
@Pierre van Lierop - Helaas, ook na het onderhoud geen verbetering zie ik. Wat mij opvalt aan jouw verbinding is dat er elke dag tussen 08:00 en 20:00 (ongeveer) constant sprake is van downstreamverkeer,

Kan je toelichten waaraan/hoe je ziet dat er sprake is van constant downstream verkeer via zijn verbinding?
Hallo Pierre e.a.
Even een praktisch puntje. Het quoten van complete eerdere berichten maakt de zaak er niet overzichtelijker op.
Een @........ maakt duidelijk op wie je reageert.
Quoten kan, maar laat alleen staan waar je een reaktie op wilt geven.
Die reaktie kan meteen onder de quote, zonder insprong van de quote.
Han.
@Marcel_bud
Au. Nu is alles wel zo'n beetje bekeken. Vooralsnog geen indicatie van iets echt verkeerds.
Graag fotootje(s) van het centrale aansluitpunt (AOP) + zicht op splitters/versterker. Misschien is het AOP aan vervanging toe.
Dat komt een monteur gratis doen.

Deze ap is vorig jaar vernieuwd bij het betrekken van ons nieuwe huis. Je kan mij niet wijsmaken dat wat tot een paar weken geleden top werkte nu ineens niet meer werkt omdat de installatie die ik heb ineens niet meer voldoet,terwijl deze is aangelegd door een Ziggo monteur. Daarbij heb ik niets gedaan in de meterkast,behalve een andere modem/router. Dit omdat de vorige de firmware mij niet toeliet om aanpassingen op te slaan als ik poorten open wilde zetten. Deze is dus omgeruild en let op,goed aangesloten(lees zelfde plek en alle kabels er goed op aangesloten). Nogmaals,dit is een probleem wat niet in mijn huis zit. Gelooft u mij nu wel?

@Marcel_bud
Marcel,
Ziet er ok uit bij je AOP. Wel 1 dingetje. Zie straks.
Het enige wat je nog kunt doen is de ConnectBox testen rechtstreeks op het AOP zonder Splitter. Evt ook: eerst testen zonder koppeling aan de Coax Versterker.
Daarmee kunnen we wat dingen uitsluiten.
Als dat ook niet Ok is, dan weet ik niks meer en moet Mark nog maar eens even kijken.
Anders kan de Splitter ziekjes zijn en kun je gratis een nieuwe bestellen bij Ziggo.

Je Tratec FDU-44 is verdacht, want nogal verouderd.
Er zit rechts 1 TV aansluiting op, zie ik.
Er zou een probleem kunnen zijn bij het gebruik van Interaktieve TV, omdat het Retoursignaal niet goed wordt doorgelaten.
Maar ja, over problemen met TV kijken heb je niks gemeld. Dus: who cares?
Slecte invloed op je Internetverbindng is er normaal gesproken niet.

Voor de volledigheid. Een moderne vervanger voor de Tratec is, bv:
https://www.allekabels.nl/antenne-versterker/117/2292570/antenne-versterker-actief-retour-professioneel-4-uitgangen-technetix-tratec.html

Han
Reputatie 6
Als de signaalsterkte een probleem is dan zie je dat onmiddelijk terug aan de post RS error tellingen. Aangezien daar geen sprake van is lijkt mij die opmerking van Mark in dit geval niet relevant voor het niet behalen van de snelheid. Als er verder uit de netwerk historie ook niet blijkt dat het modem problemen heeft met de verbinding, dan kan een slechte verbinding tussen modem en CMTS worden weggestreept als oorzaak en is er geen aanleiding om te gaan rommelen aan de coax infrastructuur. Sterker nog vooral niet doen omdat dan de kwaliteit van de verbinding alleen maar achteruit kan gaan.

Reageer