Sticky

Snel kan altijd sneller!

• 25 maart 2019
  • 474 Reacties
  • 46495x Bekeken
Snel kan altijd sneller!

Toon eerste bericht

474 Reacties

Reputatie 2
Ik zie door de bomen het bos niet meer, maar begrijp ik nou goed dat mensen die 200Mb hadden nu voor het zelfde geld 250Mb krijgen? En ik heb al een hele tijd 250Mb (voor 67,50 euro) waar dan schijnbaar niets aan veranderd.
Nou zou volgens de specificatie die Ziggo zelf aangeeft mijn modem/router (Thomsson 780) een snelheid verhoging ook niet aankunnen.

Zou ik nou echt te oud worden voor deze wereld? 🤔
Je hebt een speciaal 250/25 abonnement uit het verleden met een aantrekkelijke prijs. Zat daar niet ook gratis Film 1 bij? Zo'n abo bestaat nog in oud UPC gebied.
De standaard abonnementssnelheden waren voor de verhoging immers:
40/4, 200/20 en 400/40; daar zat 250/25 niet bij.
Ziggo is de boel een beetje aan het normaliseren. Die ziet kennelijk ook door de bomen het bos niet meer. Daar ben je nu 'slachtoffer' van door geen verhoging van de snelheid te krijgen.
Daar staat tegenover dat je ook lang profijt hebt gehad van het extraatje tov andere klanten.
Reputatie 2
Beste Hanh, ik wil er geen discussie over maken hoor maar dat “extraatje” moest ik wel betalen, daarom had ik het bedrag er bij staan. Maar het is een goed plan om alles te normaliseren anders krijg je alleen onduidelijkheid.

internet snelheid is net als de Duitse autobahn, mijn auto gaat wel 200 km maar rijd ik het ermee? Denk het niet.
Zeker, die 250/25 was niet het echte extraatje in het speciale abo, dat ik in dit Topic leerde kennen. Wel gratis Film 1- thans 14,95 per maand. Als je dat tenminste hebt.
Ik zou de boel ff goed tegen het licht houden en vergelijken met het huidige Complete all-in-one 250/50 abo ad 64,50. Mocht je niet goed aan je trekken zijn gekomen, en dat is niet uitgesloten, kun je overstappen en evt compensatie regelen over de eerdere periode.
Reputatie 2
Even voor de duidelijkheid, heb meteen vriendelijke dame van de servicedesk aan de telefoon gehad. Het betreft een oud abonnement zonder film1 maar met movie en series XL, nu maak ik daar geen gebruik van om welke reden dan ook.
Ik kan het laten omzetten maar dan moet ik een Horizon box nemen, dat gaat dus niet gebeuren want daar heb ik er al 3 van in huis gehad en dat is geen succes om het vriendelijk uit te drukken. Dus schijnbaar zijn de enige mogelijkheden of de horizon of doorgaan met de huidige situatie en wachten tot de next wordt aangeboden of naar een andere provider.

Dus wel duidelijk nu maar of ik er blij mee ben.
Ok. Duidelijk. Snap je gemengde gevoelens. Next komt in de zomer voor iedereen is de verwachting. Nog even doorbijten.
Beste Hanh, ik wil er geen discussie over maken hoor maar dat “extraatje” moest ik wel betalen, daarom had ik het bedrag er bij staan. Maar het is een goed plan om alles te normaliseren anders krijg je alleen onduidelijkheid.

internet snelheid is net als de Duitse autobahn, mijn auto gaat wel 200 km maar rijd ik het ermee? Denk het niet.

@Abmans, we hebben het hier over het oude AIE + Extra TV pakket? "vroeger" het meest complete pakket wat nu blijft "hangen" op 250/25? Daar zit idd niets gratis bij aan producten, je betaalt voor alles. Ik vind het een beetje vreemd dat Ziggo zelf niet actief deze klanten benaderd en met een voorstel voor omzetting komt (naar AIE Complete bijv.). Maar ik kan me wel voorstellen dat men als klant nu niet meer voor de milieu-onvriendelijke en niet werkelijk probleemloze Horizon box gaat als de Next schijnbaar vrij random aan diverse klanten wordt aangeboden.

Wee gebeente als ze deze klanten een prijsverhoging door de strot gaan duwen binnen enkele maanden (want de jaarlijkse verhoging zal nog wel komen, toch?) 🤔
Ik heb Ziggo Zakelijk Complete Pro, maar heb al een aantal maal de modem gereset deze maand, maar blijf op 250 down zitten ipv 300. Heb t zojuist met kabel direct op t modem getest en geen verandering. Heb een Ubee UBC1318ZG modem. Vallen Pro gebruikers niet onder snelheidsverhoging? (Ik kreeg wel een kaartje in de bus met de aankondiging)
Reputatie 7
@e.vonk79 - Mooi dat de snelheid al verbeterd is, maar er is nog wel wat verbetering in het signaal mogelijk denk ik. Er speelt nog wat (C)CER in het upstream signaal, maar ik zie dat je inmiddels ook al contact hebt gehad met onze Klantenservice en binnenkort een monteur langskomt. Komt vast goed.

@Pierre van Lierop - Het signaal op jouw modem ziet er inmiddels een stuk stabieler uit. Hoe gaat het nu?

@stevienieuw - Misverstand! Je hoofdaansluiting blijft natuurlijk gewoon in de woonkamer zitten waar hij nu ook zit. Het signaal lijkt de afgelopen dagen ook stabieler geworden, sinds donderdag zie ik nog maar 1 kort dipje terwijl jij constant niet de juiste snelheid haalt. Het lijkt mij een goed idee om je modem om te ruilen voor een nieuwer type, kan ik toesturen per post?

@weileton - Ik zie inderdaad een grafiekje over een langere periode met elk uur een meetpunt (zie uitleg). 'S ochtends is het vaak rustig, hoe rap gaat een speedtest tussen 07:00 en 09:00?

@Altivar - Zou je een PC eens bekabeld op je Ziggo modem aan kunnen sluiten en dan een speedtest draaien (via dslreports)? Ben benieuwd of je de snelheid dan wel haalt.

@Abmans - Jouw modem is inderdaad wel aan vervanging toe, zal ik je een nieuwe toesturen per post?
En wat betreft je huidige abonnement, het Alles-in-1 Extra Power pakket (€67,50) uit het voormalige UPC aanbod. Dat kun je vergelijken met het huidige Internet Complete & TV Start + Bellen + Movies & Series XL (€71,90). Dat is nog steeds goedkoper voor jou.

@p750mmx - Jij hebt een ander abonnement dan @Abmans, namelijk Alles-in-1 Extra uit het voormalig Ziggo aanbod met daarbij een aantal extra pakketten. Dat kan goedkoper, maar daarvoor moet je wel je abonnement wijzigen! Ik stuur je dadelijk een privébericht met alle ins en outs.
Reputatie 2
@Mark Ziggo Een nieuw modem lijkt me al een start, mag ik vragen wat voor een modem je kan aanbieden?

en uiteraard bedankt voor de reactie
Reputatie 7
@peterdk - De snelheid van het Pro abonnement zou hetzelfde moeten zijn, zie ook de geadverteerde snelheid op onze website. Maar ik kan niet in de juiste systemen om de QoS op jouw modem te controleren, neem daarvoor contact op met de Zakelijke helpdesk (MKB / Pro).

@ajlinden - Vanmiddag rond 12:45 is er een monteur geweest in de centrale bij jou in de buurt. Hij heeft een aantal onderdelen vervangen en ik ben benieuwd of dat de problemen bij jou thuis ook heeft opgelost. Moet je nog steeds zo vaak je modem resetten de komende dagen? Let me know!

PS: @Abmans - Dat zou een Connectbox worden.
@Mark Ziggo mijn probleem is opgelost. Wellicht dat dit probleem bij meerderen heerst en heel makkelijk kan worden opgelost. Ik heb mijn modem van Ziggo rechtstreeks met LAN kabel aan laptop gehangen en getest na meerdere resets overigens en ik kom op 50/5. Mijn modem staat in bridge, daarachter heb ik een eigen router. Toen heb ik de LAN kabel aangesloten op mijn router en rechtstreeks op de laptop. Toen kreeg ik maar 40/4. En ineens bedacht ik mij dat ik op mijn eigen router zelf een speedtest kan doen, dit moet je handmatig doen. Dus ik ben daar even gaan kijken en daar stond hij nog een op speedtest van 8 augustus 2018 vorig jaar met 40/4 mb. Dus ik een nieuwe speedtest op m'n router gedaan (hiervoor moet je trouwens wel inloggen op je router) en tada de nieuwe speedtest heeft de 50/5 gepakt. Dus nieuwe test gedaan met Ziggo speedtest en tada ook 50/5. Toen wifi en met wifi haal ik 50/5, dus bij mij is het opgelost. Wellicht dat meer mensen dit zelfde probleem hebben die een eigen router hebben! Maar bedankt voor je hulp!
Reputatie 2
@Mark Ziggo Dat zou fijn zijn bij de oude moet telkens worden WiFi handmatig worden uitgezet want dat springt telkens op enabled. Dus als jij dat kan regelen zeg ik graag.

PS. Service is er duidelijk op vooruit gegaan in vergelijking met vroeger! Top!

@Altivar - Zou je een PC eens bekabeld op je Ziggo modem aan kunnen sluiten en dan een speedtest draaien (via dslreports)? Ben benieuwd of je de snelheid dan wel haalt.

Hallo Mark,

diverse speedtesten gedaan via dslreports
Pc via intern netwerk.
327 down, en 37,9 up,

Daarna diverse testen rechtstreeks op het modem
392 down 37.4 up
265 down 38.9 up
451.9 down 37 up
98.2 down 37.6 up
327.9 down 37.9 up

Ik moet wel zeggen dat ik één keer net over de 500 zag, maar dat die daarna weer wegzakte naar de 265 Mbps,
Het valt me wel op dat de grafiekjes met de test rechtstreeks op het modem nogal grillig er uit zien, terwijl die in mijn eigen netwerk gemaakt zijn er redelijk vlak uit zien.

Groeten,
Altivar
@Pierre van Lierop - Het signaal op jouw modem ziet er inmiddels een stuk stabieler uit. Hoe gaat het nu?

Reputatie 2
Badge +1
@Mark Ziggo Hoi Mark, als een nieuw modem het probleem kan oplossen, prima!
Reputatie 7
@Holliebal - Goed nieuws en een goede tip. Ik markeer je bericht, hopelijk help je hiermee anderen ook uit de brand!

@Abmans en @stevienieuw - Nieuwe modems zijn naar jullie onderweg per post!

@Altivar - Hmm, dat blijft instabiel terwijl ik weinig afwijking zie in het signaal. Ik neem aan dat de aansluiting van het modem op de coax helemaal in orde is. Het lijkt me daarom verstandig om een storingsmonteur bij je langs te sturen. Zie privébericht!

@Pierre van Lierop - Ik lees dat er vandaag ook weer onderhoudswerkzaamheden zijn geweest (of bezig zijn) in jouw regio. Het resultaat hiervan wachten we even af, zou je morgen (of later) opnieuw kunnen testen?
Ok,speciaal een account gemaakt vanwege de 500/600 Mbit reclame op facebook en de daarbij behorend commentaren.

Het geval is dus het volgende:

Al jaren heb ik het snelste abbo van Ziggo,en bij elke verhoging is het elke keer weer gezeik,sorry dat ik het zo zeg. Ik ga tegenwoordig niet eens meer in discussie via de telefoon en 1e lijn medewerkers,daar die er de ballen verstand van hebben.
Tot een aantal weken geleden maximale snelheid,dik 400 Mbit. Downloaden ging dan met ongeveer 45 Mb/sec. Mooie snelheid,dik tevreden,etc.
Nu is de snelheid verhoogd,en haal ik dat niet eens meer,ik haal nu gemiddeld 330 Mbit down en en 36 Mbit up,terwijl dat toch echt nu 500/40 zou moeten zijn. En ja,daar start ie ook op,maar kakt dan heel snel in. En elke keer weer krijg je het standaard riedeltje,hoe meet u? Doet u dat rechtstreeks op de modem/router? Etc,etc.

Ik zal het nu maar zo zeggen, Dat is onzin,waarom werkte het voorheen wel,met dezelfde setup. Ik heb zelfs nu het modem vervangen (was overigens de 1e stap,want ik had ook nog een ander probleem,in IPv6 kan je geen poorten meer openen,firmware terug laten zetten en een zeer onstabiele connect box daardoor gekregen).

Het PROBLEEM is een Ziggo probleem,en wel een capaciteits probleem,of hardware die verouderd is.

Dit is gekmakend,elke keer weer klim ik in de pen om het webcare team via twitter aan te spreken (zijn wel hele behulpzame mensen,daar niet van). En het erge is,elke keer denk je dan dat je de enige bent. Tot je het zat bent en goed gaat zoeken en er meer mensen dit probleem te hebben. Ter info een linkje van DSLreport.
http://www.dslreports.com/speedtest/49147958

Zowieso viel mij wat op,en dat is in het downloadgedeelte een hele hoge Bufferbloat (Bufferbloat is a cause of high latency in packet-switched networks caused by excess buffering of packets. Bufferbloat can also cause packet delay variation (also known as jitter), as well as reduce the overall network throughput. When a router or switch is configured to use excessively large buffers, even very high-speed networks can become practically unusable for many interactive applications like voice over IP (VoIP), online gaming, and even ordinary web surfing.).

Dus leg het maar uit.....
@Pierre van Lierop - Ik lees dat er vandaag ook weer onderhoudswerkzaamheden zijn geweest (of bezig zijn) in jouw regio. Het resultaat hiervan wachten we even af, zou je morgen (of later) opnieuw kunnen testen?

@Marcel_bud
Hi Marcel,

Kan je goed volgen. Misschien iets te kritisch tov de gemiddelde servicemedewerker.
Als je van hoed en rand weet, dan kan het vervelend zijn een protocol te moeten aflopen
en te bemerken dat het wel eens aan kennis ontbreekt.
Had vanochtend nog contact met de Chat en trof een redelijk deskundige. Zo kan het dus ook.

Een anekdote.
Mijn geliefde Technicolor TC7210 met Dual Stack had problemen met 500/40 ipv 400/40.
Kan liggen aan de 16 downstream kanalen. Een ConnectBox heeft er 24.
En toen ging ie dood. Zomaar ineens. Toeval.
Moest ik toch een (Arris) ConnectBox aanvaarden, die ik voor geen goud wilde.
Die draait nu een paar uurtjes. Ook met Dual Stack Firmware.
Geen DS-Lite dus, want ik heb Port Forwards nodig.
Loopt als een tiet. 500+/40+.
Heb ik nou geluk of jij pech?
Of juich ik te vroeg?

Nu even praktisch.
Je link naar het resultaat van de DSL-report test geeft onvoldoende/onjuiste info.
Dat komt doordat de test na afloop van de speedtest, rare dingen doet met het samenstellen van de summary. Dat heb ik bij ze gemeld, maar response ho maar.
Dat is jammer voor de goede reputatie van de test.
Je kunt het beste een screenshot laten zien van de testgrafiekjes.
Jouw link laat Bufferbloat Grade A zien. Dat is ok.
Het is maar de vraag of dit thans ook echt op de laatst uitgevoerde test slaat.

Als je te lage speeds haalt dan is het zinvol even te kijken naar de Up/Downstreaam waarden van het kabelModem.
https://community.ziggo.nl/deel-je-tip-91/waar-vind-ik-de-up-en-downstreamwaardes-van-mijn-modem-29212
Laat maar Screenshots zien.

Gr Han

*knip*

Hierbij de waardes,en daarbij gezegd hebbende dat er bij mij niets veranderd is in huis,behalve een nieuw modem:

@Marcel_bud
Bedankt. Vervelend genoeg is hier niks vreemds aan te zien.
Was de ConnectBox al een tijdje UP? Net na een reset ziet het er altijd wel fraai uit.
Daarna kunnen T3 Timeouts en Post RS Errors gaan oplopen.
Hou dit in de gaten.

Gelukkig kon je mijn reaktie nog zien. Die verdween na een kleine laatste correctie.
Bugs. Hij komt nog wel terug.

Het is nu het beste dat @Mark Ziggo of een collega van hem, even naar je verbinding kijkt.

Gr Han
Reputatie 7
Hi @Marcel_bud, ik kan me best voorstellen dat je je ergert aan de Klantenservice die steeds dezelfde vragen stelt. Maar die vragen stellen we niet voor niets, zie bijvoorbeeld het geval van Holliebal in dit topic. Je bent zeker niet de enige die snelheidsproblemen meldt na de verhoging, maar de oorzaak achter de problemen loopt sterk uiteen dus behandelen we elke melding als individueel geval totdat er een duidelijke link te leggen is naar een bekend incident.

In het signaal tussen ons en jouw modem zie ik geen afwijkingen, alleen is het binnenkomende signaal op het modem aan de sterke kant. Zit er toevallig een versterker voor het modem?
Bufferbloat is geen nieuw probleem, daar worden al langer meldingen van gemaakt. Maar in hoeverre dat werkelijk impact heeft op je verbinding onder normaal dagelijks gebruik, dat weet ik niet. Is lastig aan te tonen.
Reputatie 3
Badge +2
Hi,

Heb een Internet Complete en TV Complete Next abo. De snelheid zou verhoogd zijn, maar blijft steken bij 56 Mbps en Up 21.

Cat5e kabel via Connectbox rechtstreeks op Pc (netwerkkaart 1 Gbps)

https://ziggobeta.speedtestcustom.com/result/63396350-6cd5-11e9-adeb-81f0b1aeb584

In Mijn Ziggo zijn alle administratieve wijzigingen doorgevoerd.

Grt
Reputatie 7
@Patsi32, ik heb je losse topic even samengevoegd met dit topic.

Reageer