Snel kan altijd sneller!

• 25 maart 2019
  • 481 Reacties
  • 52385x Bekeken
Snel kan altijd sneller!

Toon eerste bericht

481 Reacties

hoi,
na eerste modem reset iets verhoging van download met wat storingen, zaterdag opnieuw modem reset en nu netjes 506 /42 op iPad nog wel. en goed stabiel.
beneden eigen router, boven ziggo acces point, waar ik vaak zelfs nog net ietsje hoger uitkom. nu nog de next dan helemaal blij.
Reputatie 7
Badge +14
Hoi allemaal, ik heb volgende week dinsdag tijd om naar al jullie gevallen te kijken. Voorlopig ga ik ervan uit dat het allemaal individuele problemen zijn, want ik heb nog geen verbanden kunnen leggen tussen jullie omschrijvingen, modems, bootfiles en regio's.

@weileton - ik vermoed dat het upload segment waar jouw modem verbinding mee heeft onvoldoende capaciteit heeft. Dit zet ik door om verder uit te zoeken.
@wtr-ehv - jij gaf aan dat je direct op de Connectbox wel 500/40 haalt, maar via de Asus router/TP-Link switch blijft de download steken op 300~400 Mbit/s. Dat moet dus een probleem in de apparatuur achter het modem zijn.

@iedereen - als je niet de gewenste snelheid haalt, dan ben ik erg benieuwd hoe je dit hebt gemeten. Test je bekabeld of via wifi, wat is de status van de LAN-verbinding of welke wifi frequentie gebruik je, direct op het Ziggo modem of via andere netwerkapparatuur, andere relevante info?

Ik heb een lijstje met 'probleemgevallen' gemaakt, daar staan nu de volgende mensen op: @Zeeburgia @Pierre van Lierop @Holliebal @Rick1975 @stevienieuw @e.vonk79 en @Ronihd. Mocht jij ook problemen ervaren en/of heb ik je bericht gemist, let me know!

@Mark Ziggo Ik heb ook nog de oude snelheid
Reputatie 5
Badge +3
@Mark Ziggo,

Zit ik rustig te scrollen op Facebook komt er een gesponsorde advertentie van Ziggo voorbij. En jawel hoor 'Thuis' en op de zaak. Het staat er toch echt? en dat wordt ook nog altijd op de reclames op TV en radio geroepen. Dit noem ik toch best misleidend aangezien 'Thuis' tot 500 Mbit/s is.

Reputatie 7
Hoi @King006
Ik zal je eens vertellen, zo werkt reclame!
Dit is geen misleidende reclame want ze zeggen toch: voor thuis en op de zaak

De kleine letters op de website geven dan aan dat je Thuis tot 500 Mbit/skan en op de Zaak voor 600 Mbit/s. Noem het misleidende reclame of gewoon slim om mensen naar de website te krijgen. Er staat overigens ook TOT WEL, dus het kan ook zo zijn dat het niet lukt door wat voor reden dan ook.

KPN heeft zo jaren lang reclame gemaakt over de telefoonlijn. Mensen konden hele hoge snelheden halen. Ja, tot 2 straten na de centrale en daarna liep het helemaal dood. En dat kon ook en was ook eerlijke reclame, NOT :P

Neem nu een reclame over een geweldig eiland waar je heerlijk naar toe op vakantie kan gaan. En dan kom je op de website en dan staat er: de beelden zijn van een ander eiland. Hmm, dat is dan ook wel heel vervelend zeg.

Dit mag en is gewoon eerlijke reclame 🙂
en sinds vandaag is de 40/4 ook 50/5

mocht er wat zijn gedaan vanuit de kant van Ziggo, bedankt hiervoor.
Reputatie 3
Badge +1
@Mark Ziggo Ben je ermee aan de slag?
Bij mij is de snelheid nog steeds 150 terwijl ik 250 zou moeten halen. Moet ik een monteur inschakelen of kun je nog iets voor me doen? Ik heb bekabe d gemeten met een CAT 5E. Direct vanaf modem.
Reputatie 7
Okay tijd voor actie (druk druk druk).

@weileton - Zoals je ziet is jouw downloadsnelheid prima, maar de upload blijft achter. Ik denk niet dat dit te maken heeft met de snelheidsverhoging, want in het plaatje voor de verhoging haal je ook al niet de maximale uploadsnelheid. In de centrale waar jouw modem verbinding mee heeft zie ik ook aardig hoge activiteit in de apparatuur die de upload regelt, daarom denk ik dat er sprake kan zijn van een capaciteitsprobleem. Simpelweg te veel upstream verkeer om op maximale snelheid af te handelen. Maar dat kan ik niet 100% controleren, het wordt nog onderzocht.
Daar kun jij wellicht ook bij helpen, weet je of de buren ook Ziggo hebben en ervaren die hetzelfde probleem?
Het kan ook nog een apparaatprobleem zijn, je doet nu speedtests met één PC? Ik ben benieuwd of je de snelheid wel haalt op andere apparatuur.

@Zeeburgia - Ik kan in het signaal naar jouw modem niets vreemds ontdekken, alleen zie ik dat je meer uploadverkeer genereert dan download. Loopt er stiekem ergens een programma constant te uploaden?
Ook bij jou ben ik benieuwd wat voor resultaat je haalt op een ander apparaat.

@Pierre van Lierop - Het signaal tussen ons en jouw modem is niet stabiel goed, het schommelt nogal eens. Kun je de aansluiting tussen het modem en onze hoofdaansluiting controleren? Een foto hiervan op de Community delen zou helemaal mooi zijn, dan kunnen we meekijken en advies geven.

@Holliebal - Het signaal tussen ons en jouw modem is ronduit slecht, er zit te veel ruis in. Kun je de aansluiting tussen het modem en onze hoofdaansluiting controleren? Een foto hiervan op de Community delen zou helemaal mooi zijn, dan kunnen we meekijken en advies geven.

@Rick1975 - Er zijn wat problemen gevonden bij de snelheidsverhoging op het type modem wat jij hebt (Cisco EPC3928), hier hebben we een oplossing voor en blijkbaar wordt die ook al gepushed zonder dat je daarvoor contact hoeft op te nemen. Bedankt voor je melding en de terugkoppeling!

@stevienieuw - Ook bij jou zie ik een instabiel signaalniveau tussen ons en jouw modem. Je stuurt een foto van een wandcontactdoos waarop je het modem hebt aangesloten, maar ik begrijp uit je bericht dat de hoofdaansluiting elders (in de meterkast) zit? Ons advies is altijd om het modem direct bij de hoofdaansluiting te plaatsen, binnen 1,5m. Een monteur kan ik best inplannen, maar die zal hetzelfde adviseren. Als hij het modem dan in de meterkast aansluit en hij haalt dan wél de juiste snelheid, dan ben je €50 kwijt. Zie de voorwaarden voor een monteur bij storing.

@e.vonk79 - Bij jou ook signaalproblemen tussen ons en jouw modem. Kun je de aansluiting tussen het modem en onze hoofdaansluiting controleren? Een foto hiervan op de Community delen zou helemaal mooi zijn, dan kunnen we meekijken en advies geven.

@Ronihd - Jouw modem staat volgens mijn gegevens niet onder een klantnummer geregistreerd... Je gaf al aan dat het om een testmodem ging, maar alsnog moeten deze gekoppeld zijn aan een abonnement om ook de juiste snelheid te halen. Betreft het een Zakelijk Pro (MKB) test misschien? Die gegevens staan in een ander systeem waar ik niet bij kan. Het lijkt me sowieso verstandig dat je direct met de begeleiders van jouw modemtest communiceert hierover en niet via de reguliere kanalen.

@ajlinden - In jouw omgeving schommelt het signaal ook aardig. Dat speelt niet alleen op jouw modem maar ook op andere in de omgeving! Ik leg dit voor aan ons netwerkbeheer.
Reputatie 3
Badge +1
@Mark Ziggo Nee, de hoofdaansluiting zit niet in de meterkast. De draad komt vanonder binnen via het huis van de buren. De buren zitten 2 hoog, ik zit drie hoog. Er zit dus geen aansluiting in de meterkast. Je hebt mijn bericht verkeerd begrepen. Wat nu?
Ik vond je opmerking over die 50 euro overigens niet zo kies. Je ging al uit van de verkeerde veronderstelling.
Reputatie 7
Badge +35
@stevienieuw Er wordt gelukkig heel vaak gewaarschuwd voor mogelijke eigen kosten.

75% van de storingen blijkt in de eigen kabels en stekkers en aansluitingen te zitten die zich na de AOP bevinden en is men helemaal niet blij, zelfs boos, dat er eerst niet is gewaarschuwd voor mogelijke kosten.
Vandaar vrijwel altijd check/dubbelcheck om zeker te weten hoe alles aangesloten zit.☺
@Pierre van Lierop - Het signaal tussen ons en jouw modem is niet stabiel goed, het schommelt nogal eens. Kun je de aansluiting tussen het modem en onze hoofdaansluiting controleren? Een foto hiervan op de Community delen zou helemaal mooi zijn, dan kunnen we meekijken en advies geven.Zie bijgevoegde foto's
Reputatie 7
Badge +14

@Ronihd - Jouw modem staat volgens mijn gegevens niet onder een klantnummer geregistreerd... Je gaf al aan dat het om een testmodem ging, maar alsnog moeten deze gekoppeld zijn aan een abonnement om ook de juiste snelheid te halen. Betreft het een Zakelijk Pro (MKB) test misschien? Die gegevens staan in een ander systeem waar ik niet bij kan. Het lijkt me sowieso verstandig dat je direct met de begeleiders van jouw modemtest communiceert hierover en niet via de reguliere kanalen.

Is idd een Test modem waarvan de test is afgelopen en ik er vrij over mag praten en ik nog wel ben geselecteerd voor test en beta software, maar ik wist niet dat het niet mee loopt in de reguliere omgeving.

Ik ga de projectmanager even vragen komt goed.

Dank voor je moeite

Ron.
Reputatie 2
Badge +1
Er is tussen mijn hoofdaansluiting (in de woonkamer) en het modem niets veranderd. Modem staat vrij kort op de hoofdaansluiting met een kabel geleverd door Ziggo. Na de versnelling heb ik zoals eerder gezegd maar een paar m bit snelheidswinst (onstabiel) met downloaden. Start speedtest op ongeveer 233 m bit en eindigt rond 193 m/bit of iets hoger.
Dank je voor je moeite.
Evert Vonk
Reputatie 7
@Mark Ziggo Nee, de hoofdaansluiting zit niet in de meterkast. De draad komt vanonder binnen via het huis van de buren. De buren zitten 2 hoog, ik zit drie hoog. Er zit dus geen aansluiting in de meterkast. Je hebt mijn bericht verkeerd begrepen. Wat nu?
Ik vond je opmerking over die 50 euro overigens niet zo kies. Je ging al uit van de verkeerde veronderstelling.

Hoe moet ik onderstaande dan interpreteren?
Wordt de splitter dan ook weer op dat punt geplaatst door de monteur? Ik heb liever geen splitter vanuit mijn meterkast, die zit te ver weg van mijn huiskamer.
Reputatie 2
Badge +1
Er is tussen mijn hoofdaansluiting (in de woonkamer) en het modem niets veranderd. Modem staat vrij kort op de hoofdaansluiting met een kabel geleverd door Ziggo. Na de versnelling heb ik zoals eerder gezegd maar een paar m bit snelheidswinst (onstabiel) met downloaden. Start speedtest op ongeveer 233 m bit en eindigt rond 193 m/bit of iets hoger.
Dank je voor je moeite.
Evert Vonk

Nadat ik de kabel van de splitter/versterker naar het modem had gecontroleerd bleek aan beide kanten het schroefdraad wat los was gaan zitten. Na het aan beide kanten weer aangedraaid te hebben. Heb ik een download tussen 230 en 240 mbit. Is geen strakke 250 mbit maar hier kan ik mee leven.
Groet, Evert Vonk
Reputatie 1

@weileton - Zoals je ziet is jouw downloadsnelheid prima, maar de upload blijft achter. Ik denk niet dat dit te maken heeft met de snelheidsverhoging, want in het plaatje voor de verhoging haal je ook al niet de maximale uploadsnelheid. In de centrale waar jouw modem verbinding mee heeft zie ik ook aardig hoge activiteit in de apparatuur die de upload regelt, daarom denk ik dat er sprake kan zijn van een capaciteitsprobleem. Simpelweg te veel upstream verkeer om op maximale snelheid af te handelen. Maar dat kan ik niet 100% controleren, het wordt nog onderzocht.
Daar kun jij wellicht ook bij helpen, weet je of de buren ook Ziggo hebben en ervaren die hetzelfde probleem?
Het kan ook nog een apparaatprobleem zijn, je doet nu speedtests met één PC? Ik ben benieuwd of je de snelheid wel haalt op andere apparatuur.

@Mark Ziggo Zojuist even een dslreports test op een gloednieuwe laptop hier in huis gedaan (eveneens bekabeld aangesloten!) maar dat levert geen betere upload resultaten. De gemeten download snelheden halen weliswaar de 500 Mbps maar de grafiek vertoont nogal wat dalen. Upload blijft steken op ca. 33 Mbps.
Ik zal eens kijken of er buren zijn die Ziggo hebben (zonder twijfel zijn die er!) maar of ze überhaupt weten welke snelheid ze zouden moeten hebben en of ze die halen?...
Ik kom er nog op terug.
" In de centrale waar jouw modem verbinding mee heeft zie ik ook aardig hoge activiteit in de apparatuur die de upload regelt, daarom denk ik dat er sprake kan zijn van een capaciteitsprobleem"
Is die hoge activiteit een momentopname? Of kun jij een grafiekje over een langere periode bekijken? Zou het zinvol zijn om 's nachts een meting te doen?
Ik heb sinds gisteren het 500 mbps abonnement. Als ik via ziggo of speedtest.net een speedtest doe komt de snelheid niet hoger dan 250 mbps. Als ik een test doe via DSLreports haalt deze wel een een snelheid van 504 mbps. Welke moet ik nu geloven?
Reputatie 7
Badge +26
Gek genoeg moet je de hoogste bijna altijd geloven.
De Ziggo test is niet altijd even betrouwbaar.
Een speedtest test de verbinding tussen jouw apparaat en de server van de speedtest. Als je dus ergens de max snelheid haalt wil dat zeggen dat jij die snelheid haalt.
Reputatie 7
Badge +35
@e.vonk79 Ik zou toch de eerste plaats = de AOP en de splitter door een Ziggo monteur laten vervangen, dit is gratis, omdat het een niet afgeschermde is voor allerlei signalen zoals 4G.
De kans dat je laatste storing weg is dan 99,99%

Ook geef ik je 99,99% kans dat er andere storingen gaan komen, omdat deze splitter en de AOP niet afgeschermd is voor 4G en andere signaalzenders.

Ik vermoed dat het signaal nog zeker niet optimaal is, maar daar kan Mark Ziggo je meer over vertellen.
Als ik een test doe via DSLreports haalt deze wel een een snelheid van 504 mbps. Welke moet ik nu geloven?

@Gunner2003
Die van DSL-Reports.
Dat heb ik in het verleden goed bekeken & blijkt nog steeds het geval te zijn.
Over dit alles kan ik een mooi verhaal opschrijven, dat onderbouwt waarom dit zo is.
Dat doe ik niet.
Vorige week een nieuwe connectbox ontvangen omdat ik de snelheid van 400/40 niet meer hield maar bleef op vele speedsites hangen op 300/40 of nog minder ( pc bekabeld)
Nieuwe connectbox aangesloten en nog steeds hetzelfde grrrr. Gebeld met Ziggo en die stuurde vanmorgen een monteur langs.
Eerst maar even het oude aop kastje vervangen en toen weer getest , en op ziggo speedtest site en ookla nog steeds geen verbetering qua snelhei maar op dsl report wel , 514/40 momenteel.
Kijk ik in het modem en doe een diagnose krijg ik de melding dat mijn wifi ( tsl en tablet ) een zwak signaal hebben en ik dichter bij de connectbox moet komen ???? . volgens de monteur is dat onzin en zit er een software fout in de diagnosetest .
Toen maar even op home. vanmelick site gekeken en krijg ik deze info wat ik met de oude connectbox niet had.

code:
Jouw IPnummer: 2001:1c01:3d00:a800:cd60:2a8f:5c49:7276

Hieronder staan de computernamen die bij je IPnummer horen, met daarbij
meteen ook de vertaling in omgekeerde volgorde (de IPnummer(s) die bij die
computernamen horen):

2001-1c01-3d00-a800-cd60-2a8f-5c49-7276.cable.dynamic.v6.ziggo.nl
DNS lookup mislukt: NOERROR
NXDOMAIN betekent dat er IPnr bij je computernaam is gevonden

De forward en/of reverse DNS voor jouw IPnummer zijn niet eenduidig.
Alhoewel dit niet netjes is en door de provider gecorrigeerd zou moeten
worden heeft dit geen invloed op de snelheid van je verbinding.
Enkel diegenen die gebruik maken van services op internet, welke afhankelijk
zijn van de correcte instelling van reverse (en forward) DNS, kunnen hier
hinder van ondervinden.

Volgens mij staat er bij ziggo iets niet helemaal correct .
Reputatie 3
Badge +1

Hoe moet ik onderstaande dan interpreteren?

Wordt de splitter dan ook weer op dat punt geplaatst door de monteur? Ik heb liever geen splitter vanuit mijn meterkast, die zit te ver weg van mijn huiskamer.

@Mark Ziggo O ik begrijp nu hoe je dat hebt gelezen. De kabel komt bij mij in de woonkamer als eerste naar binnen en ik vraag of de nieuwe splitter ook weer in de woonkamer wordt geplaatst.
Omdat ik veel lees dat mensen de hoofdaansluiting in de meterkast hebben zitten dacht ik dat de nieuwe splitter dan misschien in de meterkast wordt geplaatst. Wat ik niet zo zie zitten, omdat ik dan door muren zou moeten boren om de kabel bij mijn tv en modem te krijgen. De meterkast is zo klein dat er niet eens een stofzuiger in past.

Anyway, bij mij komt hij dus van twee hoog mijn woonkamer op drie hoog binnen. Ik heb geen idee hoe het verder met die kabel zit.
Reputatie 7
Badge +35
Als de eerste plaats de woonkamer is, blijft dit de woonkamer, gelukkig. @stevienieuw
Reputatie 1
Weer een afleveringetje in mijn mini-soap:

Reputatie 7
Badge +35
@weileton gelukkig is het al in onderzoek.☺
H

@iedereen - als je niet de gewenste snelheid haalt, dan ben ik erg benieuwd hoe je dit hebt gemeten. Test je bekabeld of via wifi, wat is de status van de LAN-verbinding of welke wifi frequentie gebruik je, direct op het Ziggo modem of via andere netwerkapparatuur, andere relevante info?

@Mark_Ziggo

Hallo Mark,
Bij deze dan mijn toevoeging.

Nieuw huis, dus nieuwe aansluiting, en bekabeld met Cat 6, en alle apparatuur draait op 1 Gigabit. Modem staat in bridge, en mijn router ( draytek vigor 2960) regelt het data verkeer intern.

Gemeten met Ziggo speedtest, Dsl reports, en speedtest.net. en op verschillen de tijden.
41 Mbps Up, en tussen de 280 en 340 Mbps down.
Dus Up haal ik met gemak de snelheid, maar down helemaal niet.

Ik heb zelfs mijn modem een fabrieksreset gegeven in de hoop dat het dan beter was.
Wat me wel opvalt is dat een maand of zo geleden er onderhoud is geweest aan het netwerk en dat ik sinds die tijd de 400Mb niet meer haal. Voor het onderhoud haalde ik het wel

Groeten,
Patrick

Reageer