Sticky

Snel kan altijd sneller!

• 25 maart 2019
  • 474 Reacties
  • 46314x Bekeken
Snel kan altijd sneller!

Toon eerste bericht

474 Reacties

Nog steeds halen we de 600 mbps niet zie de foto.

@Pierre van Lierop

Thanks. Klopt natuurlijk niet.

Maar ook dit. De DSL Reports speedtest is de beste.
Altijd 400/40 bij mij en daarna 500/40. Andere tests rammelen.
Nu ff bij mij ineens ruim 400 om 40 ipv 500/40. Ook niet goed, maar beter dan bij jou.
Dat is raar. Wat ik hier precies van moet denken, weet ik nog niet.
Meer tests nodig.
Ziggo probleem? Speedtest doet gek?

Mijn Up-/Downstream waarden van het Modem zijn nog steeds ok.
Hoe zit dit bij jou?https://community.ziggo.nl/deel-je-tip-91/waar-vind-ik-de-up-en-downstreamwaardes-van-mijn-modem-29212Laat ook weten hoe lang je Modem/Router Up is sinds de laatste Reset.
Is te bekijken op de algemene Status Page. Hangt af van welke Modem/Router je in gebruik hebt, waar die te vinden is. Meestal bij Beheer>Informatie.

Up time kan ik niet vinden, ik denk zo'n 30 uur.
Reputatie 7
Nog steeds halen we de 600 mbps niet zie de foto.
Hey @marcosieben, jullie hebben thuis een Zakelijk Pro (of MKB) abonnement. Ik kan daarom je modem niet uitlezen of enige analyse doen op jouw verbinding. Neem contact op met de Klantenservice Ziggo Zakelijk via 0800-0620 en kies optie 3 (MKB).
https://www.allekabels.nl/netwerk-kabel-tester/187/2231/netwerk-kabeltester.html
Is goed genoeg.
RJ45 Connector monteren blijft een werkje waar je handig in moet worden.
Heb zelf ook missers gehad.

Heb even de doos eraf gehaald. Dit is de aansluiting nu.
Kloppen de draadjes?
Of zitten ze verkeerd? En zo ja, welke moeten waar?

Snelheid is nu via dslreports:
330/310/303 down
39.2 up

Via Ookla Speedtest:
TriNed: 311.44 down / 40.43 up
Weritech: 310.51 / 40.51

Mijn abonnement is 500 MB down.

Nog steeds halen we de 600 mbps niet zie de foto.Hey @marcosieben, jullie hebben thuis een Zakelijk Pro (of MKB) abonnement. Ik kan daarom je modem niet uitlezen of enige analyse doen op jouw verbinding. Neem contact op met de Klantenservice Ziggo Zakelijk via 0800-0620 en kies optie 3 (MKB).

Beste @Mark Ziggo dat klopt ik wist niet jij daar niet mee kon helpen toch bedankt ik jou voor je moeite die je doet.
Vandaag maar weer eens de snelheden getest...

Het gaat nog steeds niet echt goed. Nu is de upload weer ondermaats. En de bufferbloat tijdens de download bereikte piekwaarden van dik 1200 ms!

Verder merk ik de laatste dagen toch ergerlijk vaak dat een webpagina niet in één keer laadt. Ik krijg dan een foutmelding te zien als bijvoorbeeld deze:

In het geval van Paradigit kreeg ik de site na enkele seconden wachten alsnog te zien. Maar in vele andere gevallen kan ik wachten tot ik een ons weeg. Dan helpt het alleen om de hyperlink waarmee de pagina zou moeten starten opnieuw aan te klikken. En soms helpt zelfs dat niet...
Ik merk dat ik hier al aardig geïrriteerd door begin te raken.
Nog een voorbeeldje: ik ontving vandaag de mail met verwijzing naar de nieuwe factuur van Ziggo. Ik klik op de link en wat dacht je? Ook hier kreeg ik de melding "Deze site is niet bereikbaar"!!!
Ziggo maakt er een potje van net gebeld we de snelheid niet halen
Ja meneer het profiel moet worden opgehaald door je modem dit
kan nog een paar dagen duren. Lekker is dat

https://www.allekabels.nl/netwerk-kabel-tester/187/2231/netwerk-kabeltester.html
Is goed genoeg.
RJ45 Connector monteren blijft een werkje waar je handig in moet worden.
Heb zelf ook missers gehad.
Heb even de doos eraf gehaald. Dit is de aansluiting nu.
Kloppen de draadjes?
Of zitten ze verkeerd? En zo ja, welke moeten waar?

Snelheid is nu via dslreports:
330/310/303 down
39.2 up

Via Ookla Speedtest:
TriNed: 311.44 down / 40.43 up
Weritech: 310.51 / 40.51

Mijn abonnement is 500 MB down.

@wtr-ehv
Geen solid kabel gebruikt maar stranded wat waarschijnlijk slecht verbinding maakt.
Lijkt er ook op dat de twist te ver uit kabel is gehaald slecht te zien.
En uiteinden van kabel steken tever door liggen zelfs bloot en kunnen elkaar of behuizing raken.
Of de draadjes verder kloppen is zo niet tezien moet aan bijde zijden van de kabel zelfde standard zijn.

Zorg ook dat je puur koper kabel gebruikt en geen CCA Copper Clad Aluminum weet niet wat er nu in zit maar let daar wel op als je een kabel koopt.
En een patch doos met minimaal cat5e.
Reputatie 5
Badge +3
@Mark Ziggo,

In de TV reclame en op de radio wordt gezegd “Haal nu 600 mbit’s snelheid zowel thuis als op de zaak”. Maar jullie leveren voor thuis (particulier) helemaal geen 600?

Nu snap ik wel dat dat waarschijnlijk over een zakelijk abonnement gaat die je dan thuis hebt en gebruikt maar dat maak ik er niet uit op? Andere mensen wel?
Reputatie 4
Badge +1
@King006 😊😊 gewoon thuis in de woonkamer op de XboxOneX

Reputatie 5
Badge +3
@King006 😊😊 gewoon thuis in de woonkamer op de XboxOneXZeer vreemd. Is 500 dan 600 geworden voor particulieren? @Mark Ziggo kun jij daar meer info over geven?
Reputatie 7
Badge +35
Wat is de juiste kleurcode voor UTP kabels? @wtr-ehv
Reputatie 7
In de TV reclame en op de radio wordt gezegd “Haal nu 600 mbit’s snelheid zowel thuis als op de zaak”. Maar jullie leveren voor thuis (particulier) helemaal geen 600?
Nu snap ik wel dat dat waarschijnlijk over een zakelijk abonnement gaat die je dan thuis hebt en gebruikt maar dat maak ik er niet uit op? Andere mensen wel?

Deze reclame bedoel je neem ik aan? Daarin wordt mij in eerste instantie ook niet duidelijk dat de 600Mbit alleen voor Zakelijk beschikbaar is, dat wordt wel verder toegelicht op de website waar naar wordt verwezen: ziggo.nl/sneller. Wat de regels hierover zijn weet ik niet, maar ik geef je feedback door aan de makers.

En hoe @Haander 617Mbit/s haalt weet ik ook niet, de QoS downloadlimiet op zijn modem staan echt op max 535.000kbps (de standaard QoS bij een 500Mbit/s abonnement).
Vanochtend maar weer eens een testje gedaan:

Zowel down als up zijn de snelheden te laag. Die moeten, voor alle duidelijkheid, 500/40 zijn.
Weer een enorm hoge bufferbloat tijdens het download-gedeelte van de test. Zijn er ook anderen die dit constateren? Ik heb namelijk zo'n vaag vermoeden dat dit samenhangt met het soms zeer traag (een aantal seconden uitgesteld) laden van webpagina's.
Heeft iemand anders dit soort problemen ook?

Edit:
Tien minuten later nog een test gedaan en de resultaten zijn niet bepaald consistent te noemen:

Wat is hier toch aan de hand, Ziggo?!
Reputatie 2
Badge +1
Ik zou een snelheid van 250 Mbps moeten hebben, maar ik haal maar 150. Upload is wel oké, 25.
Wifi staat uit, direct aan het modem met Cat 5E. Wat zou hiervan de oorzaak kunnen zijn. Laptop kan snelheid aan. Woon in Amsterdam drie hoog. Zou dat de oorzaak zijn. Heb al verschillende keren modem eraf gehaald met veel meer dan 60 seconden.
Iemand een idee?
Reputatie 7
Badge +35
@stevienieuw

Kun je hier uit je modem je downstream en upstream waarden en verder daar zichtbare informatie plaatsen met een screenshot?

Waar vind ik de up- en downstreamwaardes van mijn modem?
https://community.ziggo.nl/deel-je-tip-91/waar-vind-ik-de-up-en-downstreamwaardes-van-mijn-modem-29212

En kun je een foto hier plaatsen van de eerste plaats waar Ziggo je huis binnenkomt met eventuele splitters en versterkers op de foto?
Reputatie 5
Badge +3

Deze reclame bedoel je neem ik aan? Daarin wordt mij in eerste instantie ook niet duidelijk dat de 600Mbit alleen voor Zakelijk beschikbaar is, dat wordt wel verder toegelicht op de website waar naar wordt verwezen: ziggo.nl/sneller. Wat de regels hierover zijn weet ik niet, maar ik geef je feedback door aan de makers.

En hoe @Haander 617Mbit/s haalt weet ik ook niet, de QoS downloadlimiet op zijn modem staan echt op max 535.000kbps (de standaard QoS bij een 500Mbit/s abonnement).

@Mark Ziggo,

Dit is een andere reclame. Op TV wordt namelijk duidelijk gezegd 'Zowel thuis als op de zaak'. Dat is bij deze niet het geval. Die op TV is ook groter dan deze 🙂 Ik wil hem best opnemen als hij weer op TV komt? en die aan je mailen?
Reputatie 7
Dit is een andere reclame. Op TV wordt namelijk duidelijk gezegd 'Zowel thuis als op de zaak'. Dat is bij deze niet het geval. Die op TV is ook groter dan deze 🙂 Ik wil hem best opnemen als hij weer op TV komt? en die aan je mailen?
Neuh, niet nodig. Zelfde makers en zelfde feedback! 😁
Reputatie 5
Badge +3

Dit is een andere reclame. Op TV wordt namelijk duidelijk gezegd 'Zowel thuis als op de zaak'. Dat is bij deze niet het geval. Die op TV is ook groter dan deze 🙂 Ik wil hem best opnemen als hij weer op TV komt? en die aan je mailen?Neuh, niet nodig. Zelfde makers en zelfde feedback! 😁

Dat is zeker waar! 🙂 het is nu overduidelijk gewijzigd, want op de radio is het nu jouw genoemde youtube tekst. Lijkt erop dat het nu dan ook is gewijzigd maar feedback doorzetten kan geen kwaad.
Om een zo compleet mogelijk beeld van de ontwikkeling van de testwaardes te krijgen post ik bij deze maar weer eens een testje:

De bufferbloat schoot tijdens de download meteen weer in het rood en haalde waarden van meer dan 1 seconde! De upload snelheid lijkt met 37 Mbps nu meer op wat het zou moeten zijn, nl. 40 Mbps.
Het laden van webpagina's is nog altijd een op-en-af gevalletje. De ene keer snel, de andere keer met een forse vertraging.
EDIT:
Een half uur en een modem herstart later:

Klaarblijkelijk helpt het hersterten van de modem niet. De upload is nu zelfs weer slechter!
Reputatie 1
Badge
Na de "versnelling" klopt de 25 mbit/s upload wel, (was 20) maar de download start bij de speedtest rond 225 (was 200) maar eindigt nu rond de 193 mbit/s. Die 193 was vóór de versnelling het maximale haalbare bij mij. Dus veel sneller is de download niet geworden. Modem ook al uit het stopcontact gehad, helpt niet. Dus als jullie zeggen het is verhoogd tot 250 mbit/s verwacht ik minimaal stabiliteit tot 240 mbit/s en niet aflopend naar 193 mbit/s. Als hierdoor dit jaar de abonnements prijs wordt verhoogt heb ik er zo mijn bedenkingen bij.
Reputatie 7
Badge +35
@e.vonk79 Welk modem heb je in gebruik?
Ik ervaar ook een lagere download, het lijkt op een capaciteitsprobleem, 's-ochtends goed en 's-avonds minder en zie meer mensen met hetzelfde modem als ik heb deze problemen hebben, maar dat kan ook nog toeval zijn.
Reputatie 7
Badge +12
@Mark Ziggo Ik haal de snelheid ook nog niet.

Test ubee zakelijk markt
Reputatie 7
Badge +12
@Mark Ziggo zie PB

Reageer