Snel kan altijd sneller!

• 25 maart 2019
  • 481 Reacties
  • 52045x Bekeken
Snel kan altijd sneller!

Toon eerste bericht

481 Reacties

Reputatie 7
Badge +26
***Aangepast @hanh was eerder ***
@weileton
Check de Upstream Channels van het Modem.
https://community.ziggo.nl/deel-je-tip-91/waar-vind-ik-de-up-en-downstreamwaardes-van-mijn-modem-29212
@Holliebal Ik zie een Warning in het resultaat van de DSL speedtest.
Als het zo blijft als nu is het niet in orde. Laat dan de Up/Downstream waarden zien van je Modem. Zie link in vorig bericht.
Reputatie 1
@weileton
Check de Upstream Channels van het Modem.https://community.ziggo.nl/deel-je-tip-91/waar-vind-ik-de-up-en-downstreamwaardes-van-mijn-modem-29212

Hierbij mijn upstream-kanalen

Reputatie 7
Badge +16
Iemand anders ook ineens slechte ping en upstream na de verhoging?
Reputatie 1
Iemand anders ook ineens slechte ping en upstream na de verhoging?
Gen echt slechte ping, maar wel nogal variërend.
Ik zie wel dat downstream de bufferbloat erg hoog is, tot waarden van ruim 1200 ms! Maar de downloadsnelheid is dan wel weer ruim 500 Mbps.
Upstream heb ik een bufferbloat van slechts een paar ms, maar de uploadsnelheid laat dan wel weer te wensen over en blijft met enige regelmaat op 20 à 30 Mbps steken waar het 40 zou moten zijn.
@weileton Hmm Upstream ziet er goed uit. Ik miste eerst 3 van de 4 kanalen en kreeg bij de speedtest iets als jij 500/20. Geen ConnectBox overigens. Dat euvel ging ineens weg.
Het lijkt er op dat men soms nog wat aan finetuning doet. Even aanzien of het zich bij jou gaat herstellen.
Reputatie 4
Badge +4
Ik heb genoeg in principe aan 40 Mbps maar heb nu 50 Mbps dus 10 Mbps erbij gekregen is niet erg veel merkbaar in gebruik mag ik merken maar het is wel fijn dat ik het gekregen heb natuurlijk. Daarbij vraag ik me ook af of al deze mensen die het er niet mee eens zijn of wat dan ook en klagen of die wel altijd het volle snelheid nodig hebben, ik niet om eerlijk te zijn. Hieruit blijkt voor mij dat veel mensen niet tevreden zijn met wat ze nu hebben. Mocht je meer nodig hebben neem dan een snellere snelheid tegen de kosten die ervoor staan en klaag dan niet zo.
@hanh dat is de warning dat als je van browserpagina's wisselt tijdens het testen je afwijkende resultaten krijgt...en dus niet kloppend en reeel...
Reputatie 2
Badge +1

Zou hem door Ziggo in Bridge zetten. Nee je krijgt stabieler internet. ip adressen blijven gelijk. hoogstwaarschijnlijk 5 minuten zonder internet. Vroeger kon je het zelf doen. Tegenwoordig doet ziggo het.Ziggo zet 'm niet in meer in Bridge. Moet je zelf doen. OK dan ;)

Snelheden blijven niet optimaal in bridge modus nu... 322.5/38.5 (Konig kabel; DSLreport); 318.30/39.78 en 351/40.49 via Ookla Speedtest met CAT5 kabel (merkloos).

Default settings op TP-Link switch, laatste firmware ook. Verbonden met een Belkin CAT6 naar mijn desktop.

Vanuit wandcontactdoos is de Konig CAT6 kabel naar switch.

Ligt het aan de Konig kabel?
Welk (merk) en type CAT6/5E kan ik het beste aanschaffen om de connectie tussen wandcontactdoos en switch te maken?

Btw, er gaat ook een Konig CAT6 kabel, zelfde type - 10 meter, zelf geplugd met een kabeltang aan de wandcontactdoos vanuit modem.

Hoe zijn de kabels afgewerkt ,zoals het hoort ?? netwerk tester er aan gehad ?
@hanh dat is de warning dat als je van browserpagina's wisselt tijdens het testen je afwijkende resultaten krijgt...en dus niet kloppend en reeel...
Sorry. Dit begrijp ik niet.
@hanh die warning is alleen een waarschuwing met wat ik vertaald heb naar het Nederlands; Dat als je tijdens de test wisselt tussen browserpagina's dit je testresultaat beïnvloed wat heel logisch is, net zo goed als je bijv. tijdens de test op de achtergrond van je pc zware programma's hebt lopen...of bestanden aan het kopieëren bent..naar je NAS bijvoorbeeld!
@Holliebal
Ja dat snap ik. Ik krijg die Warning nooit te zien. Mijn conclusie: er is tijdens de test van Tab gewisseld, dat werd gedetecteerd en dan komt de Warning pas in beeld.

Verschilt niets ten opzichte van vorige! Deze test net gedaan...
Reputatie 2
Badge +1

Zou hem door Ziggo in Bridge zetten. Nee je krijgt stabieler internet. ip adressen blijven gelijk. hoogstwaarschijnlijk 5 minuten zonder internet. Vroeger kon je het zelf doen. Tegenwoordig doet ziggo het.Ziggo zet 'm niet in meer in Bridge. Moet je zelf doen. OK dan ;)

Snelheden blijven niet optimaal in bridge modus nu... 322.5/38.5 (Konig kabel; DSLreport); 318.30/39.78 en 351/40.49 via Ookla Speedtest met CAT5 kabel (merkloos).

Default settings op TP-Link switch, laatste firmware ook. Verbonden met een Belkin CAT6 naar mijn desktop.

Vanuit wandcontactdoos is de Konig CAT6 kabel naar switch.

Ligt het aan de Konig kabel?
Welk (merk) en type CAT6/5E kan ik het beste aanschaffen om de connectie tussen wandcontactdoos en switch te maken?

Btw, er gaat ook een Konig CAT6 kabel, zelfde type - 10 meter, zelf geplugd met een kabeltang aan de wandcontactdoos vanuit modem.

Ik heb contact gehad met ziggo maar de techniclolor zetten ze nog in brigde
Ondanks enkele resetpogingen nog geen 50/5 maar nog steeds de 40/4

Hoe zijn de kabels afgewerkt ,zoals het hoort ?? netwerk tester er aan gehad ?

Ja, standaard kabels, niet zelf afknipt en bewerkt.
Netwerktester er (nog) niet aangehad... is een apart apparaat voor nodig die ik niet heb 😞
https://www.allekabels.nl/netwerk-kabel-tester/187/2231/netwerk-kabeltester.html
Is goed genoeg.
RJ45 Connector monteren blijft een werkje waar je handig in moet worden.
Heb zelf ook missers gehad.
Reputatie 1
Badge
Wij halen de 600/50 niet hij blijf steken op 478/48
modem al paar keer van stroom gehad.
@Pierre van Lierop
Zou kunnen liggen aan een ongelukkige automatische keuze van de Server.
Gebruik de eerder aanbevolen zeer betrouwbare:http://www.dslreports.com/speedtestDan vallen gemelde resultaten in dit Topic beter met elkaar te vergelijken.

http://www.dslreports.com/speedtest/48654419
@Pierre van Lierop
Aan de link die je geeft heb je niets.
Kijk zelf maar.
Maak een screenshot van de test, zoals in onderstaaand plaatje.
Normaal zou de link voldoende info geven.
Na afloop van de eigenlijke test, worden nog wat dingetjes gedaan voor de samenvatting.
Dat gaat op dit moment niet goed. Heb dit bij DSL Reports gemeld. Nog geen reaktie.
@Pierre van Lierop
Aan de link die je geeft heb je niets.
Kijk zelf maar.
Maak een screenshot van de test, zoals in onderstaaand plaatje.
Normaal zou de link voldoende info geven.
Na afloop van de eigenlijke test, worden nog wat dingetjes gedaan voor de samenvatting.
Dat gaat op dit moment niet goed. Heb dit bij DSL Reports gemeld. Nog geen reaktie.

@Pierre van Lierop
Thanks. Klopt natuurlijk niet.

Maar ook dit. De DSL Reports speedtest is de beste.
Altijd 400/40 bij mij en daarna 500/40. Andere tests rammelen.
Nu ff bij mij ineens ruim 400 om 40 ipv 500/40. Ook niet goed, maar beter dan bij jou.
Dat is raar. Wat ik hier precies van moet denken, weet ik nog niet.
Meer tests nodig.
Ziggo probleem? Speedtest doet gek?

Mijn Up-/Downstream waarden van het Modem zijn nog steeds ok.
Hoe zit dit bij jou?
https://community.ziggo.nl/deel-je-tip-91/waar-vind-ik-de-up-en-downstreamwaardes-van-mijn-modem-29212
Laat ook weten hoe lang je Modem/Router Up is sinds de laatste Reset.
Is te bekijken op de algemene Status Page. Hangt af van welke Modem/Router je in gebruik hebt, waar die te vinden is. Meestal bij Beheer>Informatie.
Reputatie 2
Badge +2
@EnergieBoy en andere apple gebruikers, gaat het bij jullie ook zo prachtig mooi? (Zie foto) Wifi+ipad+airport?

Reputatie 7
@EnergieBoy en andere apple gebruikers, gaat het bij jullie ook zo prachtig mooi? (Zie foto) Wifi+ipad+airport?

Yep, zekers
Het is geweldig 😁👍

Reageer