mari

Level 1
  • 39Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Smart TV via kabel internet geen ip-adres

Ik heb in huis twee smart tvs, waarvoor ik via wifi boosters bekabeld aansluiting heb. Ik heb via ziggo de startersset wifiboosters middels stopcontact en een uitbreiding. De startset werkt prima, de tv in de woonkamer kan goed netflix ontvangen.
Boven in de slaapkamer niet, ik heb wel internet verbinding via de kabel, dat geeft de tv ook aan, maar bij aanmelden kan er geen ip adres worden ingesteld.
Ik weet niet zo goed hoe ik dit kan oplossen. Handmatig instellen wordt voorgesteld maar hoe dan?

Bij mijn vorige set wifiboosters heb ik dat probleem nooit gehad. Als ik een kabel rechtstreeks van tv naar modem aansluit dan zijn er ook geen problemen en kan ik gewoon netflixkijken. Dus het zit echt in de uitbreidingsset van de wifibooster.

Iemand suggesties?
8 Reacties 8
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 74988Posts
  • 5137Oplossingen
  • 21836Likes
"Handmatig instellen wordt voorgesteld maar hoe dan?"

Dat hangt geheel af van welke TV dit is.
Graag merk, model, letters en cijfers.
mari
Topicstarter
Level 1
  • 39Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
H bert,

Ik weet hoe ik op de v naar het juiste scherm moet, de vraag is meer welk ip adres, gateway etc. Als Ik nl de foutmelding krijg dan krijg ik een lijstje met ip adres macadres enzo, maar ook bijvoorbeeld gateway met allemaal nullen.
Dave!

Level 20
T.E.A.M.
  • 23557Posts
  • 1049Oplossingen
  • 7481Likes
Kan je TV ook gebruik maken van Wifi en zoals Be rt wat is het Merk, welk jaartal komt hij en wat voor model.
hanh

Oud Community-lid
  • 17054Posts
  • 661Oplossingen
  • 3463Likes
Als je een ConnectBox hebt in standaard instelling dan zo:

address 192.168.178.x kies x uit 2 ..... 9
gateway: 192.168.178.1
subnet mask: 255.255.255.0
DNS 1: 1.1.1.1
DNS 2: 1.0.0.1

Bij de meeste andere Ziggo kastjes gaat dit ook wel goed.
Algemeen: let er op dat het adres dat je kiest buiten de Range ligt van de DHCP Server van je Ziggo kastje. Kijk daar even naar.
De DNS Servers zijn van Cloudflare. Een andere keuze kan ook.
Bv de DNS Servers die je Ziggo kastje met DHCP uitdeelt aan systemen in je netwerk. Check this out.
Of een andere Publieke DNS dienst dan Cloudflare.
https://www.lifewire.com/free-and-public-dns-servers-2626062
Sander
Community Developer
Community Developer
  • 2769Posts
  • 290Oplossingen
  • 2168Likes
mari, hulp uit alle hoeken maar de vraag is natuurlijk hoe het er momenteel voor staat met de ip-adressen. Laat je het weten?
robbo

Level 20
T.E.A.M.
  • 17406Posts
  • 727Oplossingen
  • 4132Likes
TIP!: Vaak bij meerdere merken tv's helpt het als je even de verbinding vergeet/verwijderd. Dan de tv echt stroomloos zetten. 5 a 10 minuten. ( stroom stekker er uit) Ondertussen even de modem resetten. ( in 1e instantie knopje uit/aan achter op modem) uitzetten voor 3 a 5 minuten. Als alles weer stroom heeft de internet instellingen opnieuw instellen.
cameraatje

Level 6
  • 106Posts
  • 5Oplossingen
  • 49Likes
hanh wrote:
Als je een ConnectBox hebt in standaard instelling dan zo:

address 192.168.178.x kies x uit 2 ..... 9
gateway: 192.168.178.1
subnet mask: 255.255.255.0
DNS 1: 1.1.1.1
DNS 2: 1.0.0.1

Bij de meeste andere Ziggo kastjes gaat dit ook wel goed.
Algemeen: let er op dat het adres dat je kiest buiten de Range ligt van de DHCP Server van je Ziggo kastje. Kijk daar even naar.
De DNS Servers zijn van Cloudflare. Een andere keuze kan ook.
Bv de DNS Servers die je Ziggo kastje met DHCP uitdeelt aan systemen in je netwerk. Check this out.
Of een andere Publieke DNS dienst dan Cloudflare.https://www.lifewire.com/free-and-public-dns-servers-2626062


hanh
Hallo, ik vond dit (oudere) berichtje, maar wel interessant omdat ik ook problemen heb om mijn TV bekabeld aan te sluiten. Ik moet echter steeds 3 cijfers invullen. Kan ik dan voorloopnullen gebruiken?
Bijv. gateway: 192.168.178.001 en DNS 1: 001.001.001.001
Dank voor uw reactie alvast!
hanh

Oud Community-lid
  • 17054Posts
  • 661Oplossingen
  • 3463Likes
Doe het zoals je laat zien. Dan moet het goed gaan.

Uitgelicht topic