gd.de.waard

Level 1
  • 5Posts
  • 1Oplossingen
  • 2Likes

Smart TV met kabel verbinden met de modem

Ik ben in bezit van een Samsung TV EU48JS9000 die met een Cat6 datakabel direct is gekoppeld aan de UPC-modem TC7200. Als ik verbinding met internet wil maken, lukt dit niet en meldt de tv dat de DNS van de provider niet automatisch kan worden gevonden en dat ik de DNS van de provider moet opvragen en handmatig moet invoeren.

Een internetverbinding via Wifi lukt wel, maar Wifi is erg instabiel en valt ook vaak weg, dus gaat de voorkeur uit naar een bekabelde verbinding.

Wat is de DNS van Ziggo 

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
gd.de.waard
Topicstarter
Level 1
  • 5Posts
  • 1Oplossingen
  • 2Likes

Inmiddels is de nieuwe modem ontvangen, geplaatst en aangesloten.

Direct na het aansluiten, nu ca 1 week geleden, kon ik de TV via de datakabel een verbinding laten maken met internet. Sinds dat moment heb ik een goede, stabiele internetverbinding met de smart TV en is ook de Wi-Fi verbinding beter geworden.

Bij deze mijn dank voor uw antwoord en uw medewerking die tot deze oplossing heeft geleid.

Bekijk in context

17 Reacties 17
RoWi.

Level 20
  • 18189Posts
  • 761Oplossingen
  • 6199Likes

Bij DNS kan je 1.1.1.1 (cloudflare) invullen of 8.8.8.8 (Google)

Staat IP op automatisch en gaat dat wel goed? 

Deze vraag krijg je enkel bij een bekabelde aansluiting? Dat is wel vreemd, de TC7200 staat niet in bridge mode? Omdat je wel een Wifi verbinding kan maken verwacht ik dit niet.

Tom.

Level 18
  • 5481Posts
  • 205Oplossingen
  • 1222Likes

Zou je wat foto's kunnen maken van je aop en wat daar op aangesloten zit?

(Bijvoorbeeld Splitter, Kabels,Modem, Signaal versterker)

(Zit bij veel mensen in de meterkast)

Hier 'n paar voorbeelden hoe het aop eruit kan zien:

 

 

RoWi.

Level 20
  • 18189Posts
  • 761Oplossingen
  • 6199Likes

@Tom. Goed bedoeld dat zal hier niet meespelen verwacht ik.

Tom.

Level 18
  • 5481Posts
  • 205Oplossingen
  • 1222Likes

Aangezien de wifi vaak weg valt zou het nuttig kunnen zijn.

Misschien worden er wel niet/niet goed afgeschermde materialen gebruikt.

RoWi.

Level 20
  • 18189Posts
  • 761Oplossingen
  • 6199Likes

Dat klopt, dat kan nooit kwaad om te checken. Een instabiele wifi is van veel zaken afhankelijk, als er met de connectie bedraad een probleem is dan is wat je noemt van groter belang.

De vraag gaat om de DNS server daar moet de TV niet eens om vragen, tevens is het vreemd dat bij een wifi verbinding niet om de DNS wordt gevraagd dat duidt op een mogelijk verkeerde handeling ergens.

Mogelijk kan @gd.de.waard ons daar antwoord opgeven en of de genoemde DNS servers worden geaccepteerd door de TV.

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75187Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21927Likes

Het UPC-modem TC7200 is ook een gedateerd modem wat maar op 1 wifiband tegelijk kan zenden.

Mocht je meer wifi mogelijkheden willen met een hedendaags modem, dan kan Ziggo dit modem omruilen.

In veel apparatuur kun je 0.0.0.0 invullen en dan wordt de DNS van de gateway opgepakt.

Ziggo IPv4 DNS-servers: 84.116.46.22, 84.116.46.23

RoWi.

Level 20
  • 18189Posts
  • 761Oplossingen
  • 6199Likes

Het UPC-modem TC7200 is ook een gedateerd modem wat maar op 1 wifiband tegelijk kan zenden

 

Dat verklaart al weer de instabiele wifi.

0.0.0.0 is bij smart TV's default setting vandaar mijn verbazing.

gd.de.waard
Topicstarter
Level 1
  • 5Posts
  • 1Oplossingen
  • 2Likes

Allereerst bedankt voor het meedenken en de adviezen. Het probleem dat ik heb is niet mijn tv-ontvangst. Mijn TV is via HDMI aangesloten op de DVR-mediabox van UPC (nu Ziggo) en de DVR-mediabox is direct gekoppeld aan de antennekabel. De TV werkt prima.

Het probleem is internet. De TV is met Cat 6 datakabel aangesloten op de UPC-modem TC7200 en wil niet automatisch verbinden met internet. De TV vraagt om de DNS van de provider. Als ik de TV via Wifi met de TC7200 verbindt, gaat het wel goed en kan ik normaal het internet op en Netflix. etc. gebruiken, doch Wifi is traag, daarom voorkeur voor koppelen via een datakabel.

Ben net terug van vakantie, ga nu bovengenoemde adviezen proberen. Bedankt.  

RoWi.

Level 20
  • 18189Posts
  • 761Oplossingen
  • 6199Likes

DNS is in principe niet provider gebonden de door mij genoemde werken vaak beter.

Laat je de TV bekabeld automatisch verbinding maken? De DNS vraag zou je via beide verbindings methoden moeten krijgen.

Ik vermoed dat @Be rt de beste optie noemt de TC7200 laten vervangen.

gd.de.waard
Topicstarter
Level 1
  • 5Posts
  • 1Oplossingen
  • 2Likes

Inmiddels heb ik de DNS voorstellen 0.0.0.0 , 1.1.1.1 en 8.8.8.8  geprobeerd, maar krijg alleen maar een verbinding met de modem TC7200 en na de modem staat een kruis in de verbinding met Internet. Geen verbinding dus via een kabel. Overzicht: IP-adres staat op  ‘Automatisch’, ingevuld wordt: 192.168.0.108, Subnetmasker 255.255.255.0, Gateway 192.168.0.1 en DNS-server staat nu weer op 'Automatisch', ingevuld. wordt 62.179.104.196.

Draadloos verbindt de modem de TV wel met internet en ‘bedraad’ niet.

 

 

RoWi.

Level 20
  • 18189Posts
  • 761Oplossingen
  • 6199Likes
gd.de.waard wrote:

Draadloos verbindt de modem de TV wel met internet en ‘bedraad’ niet.

 

Dit is vreemd. Een laptop bedraad aangesloten of pc werkt wel?

@Be rt klopt dat gateway adres met dit model modem/router? De dns server lijkt ook af te wijken van wat jij aangeeft.

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75187Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21927Likes

@RoWi. Ziggo heeft een hele stapel DNS servers, als je dit IP adres invult in Google dan komt die ook naar voren als DNS server.

 

Ik begin even helemaal opnieuw met de analyse van het probleem.

De TC7200 is een niet meer hedendaags modem en wordt uitgefaseerd, hij kan ook alleen maar wifi op de 2,4 Ghz- of 5 GHz-frequentieband activeren.

De huidige modems kunnen wifi op de 2,4 Ghz- en 5 GHz-frequentieband tegelijk gebruiken.

@gd.de.waard Gezien de leeftijd van het modem, zal de aansluiting ook aan vervanging toe zijn.

Kun je hier een foto plaatsen van de eerste plaats waar Ziggo je huis binnenkomt, dan kan Ziggo je nieuwe aansluit materialen sturen alsmede een nieuw modem.

Zorg dat je postcode en huisnummer in je Ziggo community profiel staan, deze zijn niet openbaar te zien, dan kunnen gelijk de juiste gegevens erbij gepakt worden.

Klik hier om je postcode en huisnummer in je profiel te zetten.
Op de pagina iets naar beneden scrollen.

gd.de.waard
Topicstarter
Level 1
  • 5Posts
  • 1Oplossingen
  • 2Likes
Bij deze de opstelling antenneaansluiting en de door upc geleverde splitser en modem

 

Erik P
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 3232Posts
  • 585Oplossingen
  • 769Likes

Goedemorgen @gd.de.waard, welkom op de Community!
Zo te lezen is er al goed met je meegedacht; heel fijn!

Ook bedankt voor het sturen van de foto.
Goed om te zien de het modem niet op de versterker is aangesloten.
Een gratis nieuw modem en ander aansluitmateriaal is onderweg.
Probeer -als het kan- deze zonder de connectoren aan te sluiten.

Houd je ons op de hoogte?

gd.de.waard
Topicstarter
Level 1
  • 5Posts
  • 1Oplossingen
  • 2Likes

Inmiddels is de nieuwe modem ontvangen, geplaatst en aangesloten.

Direct na het aansluiten, nu ca 1 week geleden, kon ik de TV via de datakabel een verbinding laten maken met internet. Sinds dat moment heb ik een goede, stabiele internetverbinding met de smart TV en is ook de Wi-Fi verbinding beter geworden.

Bij deze mijn dank voor uw antwoord en uw medewerking die tot deze oplossing heeft geleid.

Tom.

Level 18
  • 5481Posts
  • 205Oplossingen
  • 1222Likes

Fijn om te horen dat het opgelost is!?

Erik P
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 3232Posts
  • 585Oplossingen
  • 769Likes

@gd.de.waard Kijk eens aan, heel mooi! Top dat dit daadwerkelijk de oplossing was.
Ook bedankt voor deze terugkoppeling.

Als je in de toekomst een andere vraag hebt, dan weet je ons te vinden 🙂

Uitgelicht topic