city67

Level 6
  • 109Posts
  • 2Oplossingen
  • 28Likes

Slechte Ziggo verbinding

Dagelijks valt alles uit, geen internet, geen wifi, geen telefoon en slechte TV verbinding.

15 Reacties 15
Arnold1310

Level 14
  • 1006Posts
  • 51Oplossingen
  • 260Likes

Hoe zit je aop er uit? Kun je een foto plaatsen hoe alles aangesloten is?

city67
Topicstarter
Level 6
  • 109Posts
  • 2Oplossingen
  • 28Likes

 

Alex
Community Moderator
Community Moderator
  • 8992Posts
  • 1059Oplossingen
  • 4003Likes

Hi @city67,

Wat zuur dat je verbinding telkens wegvalt! En ook alles tegelijkertijd begrijp ik? Ik heb je signaal gecontroleerd en zie inderdaad wel wat schommelingen af en toe. Niet heel extreem, maar mogelijk wel genoeg voor die korte onderbreking(en). 

Kun je aangeven hoe vaak het gebeurt en zou het mogelijk zijn tijdelijk je modem rechtstreeks op je AOP aan te sluiten om te controleren of het dan ook gebeurt? Op die manier sluiten we je versterker (en andere aansluitingen) uit namelijk.

city67
Topicstarter
Level 6
  • 109Posts
  • 2Oplossingen
  • 28Likes

Valt dagelijks 5-10 uit. Mijn modem was rechtstreeks aangesloten, maar toen viel ook alles uit (wel minder vaak)

Op advies van ziggo paar weken geleden zo aangesloten met een nieuwe kabel en een nieuwe stekker naar het modem.

Ook telefoon met draad gekregen van Ziggo om dit ook uit te sluiten. Alles bij elkaar een week gewerkt en nu al weken valt alles uit. 

Met de mail ook advies gekregen om alles opnieuw aan te sluiten. Dacht zelf ook om de modem dan maar weer rechtstreeks aan te sluiten.

 

 

Jan F.

Level 20
  • 17046Posts
  • 1330Oplossingen
  • 2617Likes
city67 wrote:

 

Op advies van ziggo paar weken geleden zo aangesloten met een nieuwe kabel en een nieuwe stekker naar het modem.

 Hm.. normaal wordt de modem op een AOP aangesloten via de ene uitgang van een splitter. Op de andere uitgang van die splitter komen dan de TV's, al dan dan niet via de versterker. 

city67
Topicstarter
Level 6
  • 109Posts
  • 2Oplossingen
  • 28Likes

Ja inmiddels ligt heel de zolder vol met verschillende aansluit mogelijkheden, iedere monteur wil het weer anders aansluiten. Aan de telefoon krijg je ook iedere keer andere meningen, resetten door de stekker, door de aan en uit knop en door het knopje met paperclip. Nu hier op dit forum wordt ik er na dagen ook niet veel wijzer van. Tis een hoop bla bla bla. Zouden ook 50 Gb op het Vodafone abo van mijn vrouw plaatsen om te gebruiken als hotspot. Tijdens thuiswerken en examens van mijn kids hebben we maar meer Gb ingekocht bij Tele 2 abo om te gebruiken als hotspot. Heb nu de laatste factuur van Ziggo terug laten storten op mijn bankrekening. Antwoord dat ik zelf toch alles maar weer opnieuw moet aansluiten en melden dat ik wel op tijd moet betalen. We zullen zien hoelang het duurt voordat ik wordt afgesloten zolang ik niet betaal. Niet erg klantvriendelijk naar iemand die al 30 jaar klant is van Ziggo. Nu al paar dagen alleen het modem aangesloten zonder radio en tv. App gedownload om WiFi te testen. Maar blijft uitvallen. Was ook een storing op onze postcode. Tis altijd wel wat met Ziggo. Heb er soms een dagtaak aan. Maar als ik andere mensen hoor dan is het bij andere providers hetzelfde liedje. Moet maar ingaan op het voorstel dat ik een Vodafone abo aanschaf waarbij we dan voldoende Gb hebben om te gebruiken tijdens het uitvallen van internet. Zou bijna denken dat ze de verbinding slecht maken zodat je met heel gezin naar Ziggo/Vodafone moet gaan. Wordt vervolgtVr. Gr. 

city67
Topicstarter
Level 6
  • 109Posts
  • 2Oplossingen
  • 28Likes

Nu heb ik mijn reactie als antwoord aangevinkt, was niet de bedoeling. Kan dit niet ongedaan maken?

Wil bij deze iedereen bedanken voor de reacties en eventueel meedenken en testen. Vr. Gr.

Sander
Community Developer
Community Developer
  • 2769Posts
  • 290Oplossingen
  • 2180Likes

Alle problemen die je omschrijft duiden op een signaal probleem. Of dit binnenshuis ligt of daarbuiten is soms lastig te bepalen. Wanneer is er bij jou een monteur geweest om de problemen te analyseren of is dit nog niet eerder gebeurd? 

city67
Topicstarter
Level 6
  • 109Posts
  • 2Oplossingen
  • 28Likes

Er is een monteur geweest op 16 augustus 2019. Deze heeft alles opnieuw aangesloten met een extra versterker voor tv signaal. Hij heeft ook alles getest en alles bleef daarna aardig in de lucht. Nu heb ik dit jaar op 22-4-2020 en 30-5-2020 contact gehad en telefonisch alles anders aan moeten sluiten en daarna ging alles een paar weken goed. Laatste contacten zijn geweest op 25-6-2020, 28-6-2020 en 5-8-2020. Antwoord was om alles opnieuw aan te sluiten, aangesloten op advies vanuit dit forum volgens de manier zoals de laatste monteur het gedaan heeft. Verder niet veel verbetering, valt regelmatig weg.

Paul
Community Moderator
Community Moderator
  • 19178Posts
  • 1373Oplossingen
  • 7281Likes

Goedemiddag @city67 

Vervelend dat je steeds problemen ondervindt met de verbinding! Ook bij jou behoren onze diensten fatsoenlijk te werken. Kun je anders je huisnummer ook zetten in je profielgegevens ? Ik werp dan gelijk even een blik op je verbinding zodat ik de vervolgstappen 

kan bepalen. 

city67
Topicstarter
Level 6
  • 109Posts
  • 2Oplossingen
  • 28Likes

Huisnummer staat erbij.

 

city67
Topicstarter
Level 6
  • 109Posts
  • 2Oplossingen
  • 28Likes

Kan internet, wifi en telefoon vaak uitvallen door het radio signaal wat terug wordt gestuurd door een coax kabel naar de versterker?

city67
Topicstarter
Level 6
  • 109Posts
  • 2Oplossingen
  • 28Likes

Hoi, hier werkte alles vanaf het monteur bezoek vorig jaar augutus 2019 perfect.

Laatste paar maanden, met thuiswerken, tentamens en gamen viel alles uit.

Zowel met draad, wifi signaal, telefoon en tv met blokken. Heel veel telefonisch contact en op allerlei manieren opnieuw aan moeten sluiten en resetten. Nu monteur geweest en heeft veel moeten vernieuwen. Maar het grootste probleem was de upstream van een oude radio coax kabel. Deze heeft de monteur gewoon afgesloten. Het werkt nu prima. Blijft het wel vreemd vinden dat niemand dit vooraf kon zien. Of is dit om 50 euro in rekening te kunnen brengen?  

**Aangepast door mod: Verplaatst naar eigen topic**

city67
Topicstarter
Level 6
  • 109Posts
  • 2Oplossingen
  • 28Likes

Ik had ergens een antwoord gezet zodat die Ziggo klant er zijn voordeel mee kon doen maar nee antwoord verplaatst

 

hier veel Vragen van experts, maar weinig antwoorden

Paul
Community Moderator
Community Moderator
  • 19178Posts
  • 1373Oplossingen
  • 7281Likes

Goedemiddag @city67,

Ontzettend vervelend dat de internetverbinding nog niet lekker werkt ondanks de hier gegevens adviezen. Ik heb even een blik geworpen op de verbinding en die ziet er verder op het oog
prima uit. Je kan nog een nagaan hoe het modem werkt als je het apparaat rechtstreeks op het aansluitpunt verbindt zonder de coaxversterker. Zo sluit je nog een eventueel probleem met de versterker uit. 

Als je de binnenhuisinstallatie al hebt nagelopen, lijk het mij verstandig om een monteur in te plannen die op locatie alles door komt meten. Ik hoor graag op welke data
een afspraak met een monteur jou het beste uitkomt. 

Uitgelicht topic