1
Vraag
2
Reacties
Spannies1970

Level 1
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Slechte wifi-verbinding op Apple apparaten/Philips smart tv

Hallo,
ik heb sinds kort problemen met de wifi op mijn iphone 8 en ipad en al wat langere tijd met de wifi op de philips smart tv. Op andere samsung apparaten is er verder niks aan de hand. Meestal als ik de modem reset doet alles het weer, echter gebeurt het de laatste tijd erg vaak en is de wifi ook een stuk trager. Zou ik dit zelf makkelijk op kunnen lossen?

groeten Daan
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75178Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes
Ik zag al aan de waarden dat je modem achter een versterker aangesloten zit.
Dit is niet aan te bevelen.
Het werd vroeger wel gedaan, maar door de vele problemen is de standaard nu:

Op een hedendaags Abonnee Overname Punt een splitter met één kabel naar een modem en één kabel naar de TV of een versterker als er meer dan 10 meter coax in je huis ligt.

Gezien de leeftijd van de versterker met 2 aansluitingen aan de achterkant in het AOP, is de AOP ook niet meer hedendaags en mogelijk geeft ook deze niet goede afscherming tegen allerlei zenders zoals 4G enz. een combinatie van mogelijke problemen dus.

Als eerste alles op orde brengen.
Neem contact op met Ziggo en vraag om een monteur, deze komt gratis het AOP vervangen en nog wat kleine spullen eromheen.
Mocht je toch nog een versterker nodig hebben is die voor je eigen kosten, het is na het AOP.
Ziggo monteurs hebben die bij zich en dat is tegen kostprijs, het aansluiten ook.

Je kunt contact opnemen met Ziggo via de chat of op een andere manier op de contactpagina beschreven.
De chatbox (24 uur per dag/365 dagen per jaar te gebruiken) komt vanzelf midden in het scherm of rechts onderin van de pagina hieronder, maar alleen als er iemand beschikbaar is, soms even wachten.
https://www.ziggo.nl/klantenservice/contact

Bekijk in context

9 Reacties 9
Spannies1970
Topicstarter
Level 1
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Het probleem op de iphone is dat het netwerk soms switcht tussen 4G en wifi, en dat de verbinding soms gewoon wegvalt waardoor ik bijv zelfs geen appjes meer kan versturen.
Op de ipad gebeurt het ook soms, maar niet zo vaak als op de iphone.
Bijna elke keer als de tv wordt opgestart geeft hij aan dat hij niet is verbonden met het wifinetwerk, en als de modem dan gereset wordt doet hij het weer wel.
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75178Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes
Kun je hier uit je modem de volledige pagina's van downstream en upstream waarden plaatsen met een screenshot en het onderste deel van de Netwerk historie?

Waar vind ik de up- en downstreamwaardes van mijn modem?
https://community.ziggo.nl/deel-je-tip-91/waar-vind-ik-de-up-en-downstreamwaardes-van-mijn-modem-29212

En kun je een foto hier plaatsen van de eerste plaats waar Ziggo je huis binnenkomt met eventuele splitters en versterkers op de foto?
Spannies1970
Topicstarter
Level 1
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Spannies1970
Topicstarter
Level 1
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Spannies1970
Topicstarter
Level 1
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Spannies1970
Topicstarter
Level 1
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Spannies1970
Topicstarter
Level 1
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75178Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes
Ik zag al aan de waarden dat je modem achter een versterker aangesloten zit.
Dit is niet aan te bevelen.
Het werd vroeger wel gedaan, maar door de vele problemen is de standaard nu:

Op een hedendaags Abonnee Overname Punt een splitter met één kabel naar een modem en één kabel naar de TV of een versterker als er meer dan 10 meter coax in je huis ligt.

Gezien de leeftijd van de versterker met 2 aansluitingen aan de achterkant in het AOP, is de AOP ook niet meer hedendaags en mogelijk geeft ook deze niet goede afscherming tegen allerlei zenders zoals 4G enz. een combinatie van mogelijke problemen dus.

Als eerste alles op orde brengen.
Neem contact op met Ziggo en vraag om een monteur, deze komt gratis het AOP vervangen en nog wat kleine spullen eromheen.
Mocht je toch nog een versterker nodig hebben is die voor je eigen kosten, het is na het AOP.
Ziggo monteurs hebben die bij zich en dat is tegen kostprijs, het aansluiten ook.

Je kunt contact opnemen met Ziggo via de chat of op een andere manier op de contactpagina beschreven.
De chatbox (24 uur per dag/365 dagen per jaar te gebruiken) komt vanzelf midden in het scherm of rechts onderin van de pagina hieronder, maar alleen als er iemand beschikbaar is, soms even wachten.
https://www.ziggo.nl/klantenservice/contact
ArChie.DVB

Level 1
  • 1306Posts
  • 19Oplossingen
  • 552Likes
Spannies1970 wrote:

Een bijzonder patroon in deze log. Het modem dropped een INPUT packet (dus een packet dat ontvangen wordt via één van downstream kanalen) en binnen een minuut wordt er ook een T3 timeout gelogd. Dergelijke timeouts logt het modem omdat er geen DOCSIS ranging response van de CMTS wordt ontvangen via één van de downstream kanalen. Relatie? Buggy firmware?
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic