Beste communityleden,
Onlangs heb ik een Ziggo internetpakket aangeschaft.
Deze bestond in eerste instantie alleen uit de Connectbox.
Omdat de hoofdaansluiting van het internet niet op onze woonetage ligt (wij wonen op de eerste verdieping) heb ik er een WiFi-Booster bij besteld.
Na deze geïnstalleerd te hebben dacht ik eindelijk te kunnen genieten van het nieuwe internet.
Wat blijkt nou:
Het internet werk. De via de UTP-kabel aangesloten Booster werkt prima op mijn eigen Windows laptop en Android telefoon.
Echter blijkt het voor mijn huisgenoten behoorlijk lastig om een goede, consistente internetverbinding te ontvangen en te gebruiken.
Het gaat om 2 iPhone 6'en en een MacBook Pro 13 inch Mid 2012.
Ze zijn wel verbonden met het internet, al ik kan niet altijd zien via de routerinstellingen.
Als ze verbonden zijn, is de internetsnelheid en -verbinding nauwlijks werkt, heel soms heel goed (zoals op mijn Android-toestel) maar grotendeels niet (oneindig lang laden van een pagina, 5 minuten later Whatsappberichten ontvangen, etc).
Heeft iemand op dit forum dezelfde problemen ervaren, of heeft iemand een idee waar dit aan kan liggen?
Ik hoor het graag!
Groet,
Bram