Ik heb sinds geruime tijd problemen met mijn internet verbinding van Ziggo. Het probleem zit in de verbinding die regelmatig wegvalt en niet kunnen gamen online (COD warzone). Ook met werken levert dit problemen op doordat videobellen wegvalt.
Apparatuur:
- Ziggo connect box in de metercast
- WIFI router: Deco Mesh (momenteel als accespoint).
Ik heb meerdere malen met de Ziggo helpdesk gebeld daarbij het volgende gedaan:
- WIFI router ingesteld als accespoint
- Connect box weer ingesteld als router (voorheen in brigde modus). Wifi staat uit.
- Verbinding heb ik getest bedraad rechtstreeks op output modem connectbox (Zelfde problemen)
- Uit speedtest etc komen prima waarden (50mbs etc)
- Nieuwe splitter gekregen van ziggo. Signaalsterkte op de modem was te sterk volgens iemand van de helpdesk. Heeft het probleem niet verholpen.
- Nieuwe kabel gekregen tussen versterker wanddoos en modem
- Ik heb een nieuwe internetkabel, ook geen verandering.
Al mijn problemen doen ook voor bedraad rechtstreeks op de modem van Ziggo.
Ik heb weer met Ziggo gebeld. Mijn modem log geeft ook foutmeldingen (deel ik zo). Ze willen geen monteur langs sturen, blijkbaar is het niet ernstig genoeg. Maar ondertussen kan ik niet goed thuiswerken (videobellen), ik werk gezien corona volledig thuis. Ook lukt gamen niet. Wat mij betreft onacceptabel. Ik zal zo e.e.a. vanuit de log toevoegen, hopelijk kan iemand bij helpen.