johan_star

Level 2
  • 47Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Slechte verbinding (wifi en bedraad)

Ik heb sinds geruime tijd problemen met mijn internet verbinding van Ziggo. Het probleem zit in de verbinding die regelmatig wegvalt en niet kunnen gamen online (COD warzone). Ook met werken levert dit problemen op doordat videobellen wegvalt. 

Apparatuur:

  • Ziggo connect box in de metercast
  •  WIFI router: Deco Mesh (momenteel als accespoint).

Ik heb meerdere malen met de Ziggo helpdesk gebeld daarbij het volgende gedaan:

  • WIFI router ingesteld als accespoint
  • Connect box weer ingesteld als router (voorheen in brigde modus). Wifi staat uit.
  •  Verbinding heb ik getest bedraad rechtstreeks op output modem connectbox (Zelfde problemen)
  •  Uit speedtest etc komen prima waarden (50mbs etc)
  •  Nieuwe splitter gekregen van ziggo. Signaalsterkte op de modem was te sterk volgens iemand van de helpdesk. Heeft het probleem niet verholpen.
  •  Nieuwe kabel gekregen tussen versterker wanddoos en modem
  •  Ik heb een nieuwe internetkabel, ook geen verandering.

Al mijn problemen doen ook voor bedraad rechtstreeks op de modem van Ziggo.

Ik heb weer met Ziggo gebeld. Mijn modem log geeft ook foutmeldingen (deel ik zo). Ze willen geen monteur langs sturen, blijkbaar is het niet ernstig genoeg. Maar ondertussen kan ik niet goed thuiswerken (videobellen), ik werk gezien corona volledig thuis. Ook lukt gamen niet. Wat mij betreft onacceptabel. Ik zal zo e.e.a. vanuit de log toevoegen, hopelijk kan iemand bij helpen.

69 Reacties 69
johan_star
Topicstarter
Level 2
  • 47Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

 

johan_star
Topicstarter
Level 2
  • 47Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

 

johan_star
Topicstarter
Level 2
  • 47Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

 

johan_star
Topicstarter
Level 2
  • 47Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

 

ArChie.DVB

Level 1
  • 1306Posts
  • 19Oplossingen
  • 552Likes

Weer een Arris Cadant CMTS die zorgt voor ranging problemen met de aangesloten modems (de T3 en T4 meldingen) waardoor de verbinding tussen modem en CMTS onstabiel is en tijdelijk uitvalt. Verder meldt het modem regelmatig wegvallende downstream kanalen (de RCS meldingen) en problemen met het ontvangen van DOCSIS management packets via de primary downstream (de MDD en SYNC meldingen). Als het modem SYNC problemen heeft dan kan het ook geen gebruik maken van de upstream kanalen totdat de tijd synchronisatie tussen modem en CMTS weer hersteld is.

 

Daarnaast zien we afwijkende upstream kanaal frequenties wat een aanduiding is dat de CMTS jouw modem regelmatig instructies stuurt dat de zend frequenties aangepast moeten worden omdat de CMTS moeite heeft met het ontvangen van de door jouw modem verzonden packets via de upstream kanalen. Dat duidt ook op upstream problemen.

 

 

johan_star
Topicstarter
Level 2
  • 47Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

 Bedankt @ArChie.DVB voor je reactie. Enig idee hoe deze problemen zijn te verhelpen? Ik denk dat iemand van ziggo moet meekijken?

johan_star
Topicstarter
Level 2
  • 47Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Voor de volledige informatievoorziening is de modem ook gereset naar fabrieksinstellingen en meerdere malen van het stroom afgeweest. 

johan_star
Topicstarter
Level 2
  • 47Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Nogmaals geprobeerd, dezelfde problemen

 

 

johan_star
Topicstarter
Level 2
  • 47Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75182Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

Dit is een klant helpt klant forum waar Ziggo moderators, zij hebben Ziggo achter hun naam staan, vrijwel iedere werkdag langskomen in ieder topic en dieper in de systemen kunnen kijken om een mogelijke oorzaak te vinden.

Zorg dat je postcode en huisnummer in je Ziggo community profiel staan, deze zijn niet openbaar te zien, dan kunnen gelijk de juiste gegevens erbij gepakt worden.

Klik hier om je postcode en huisnummer in je profiel te zetten.
Op de pagina iets naar beneden scrollen.

johan_star
Topicstarter
Level 2
  • 47Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

@Be rt bedankt voor je reactie. Postcode en huisnummer staan reeds in mijn profiel dus die informatie is voor ziggo beschikbaar. 

johan_star
Topicstarter
Level 2
  • 47Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Nog meer meldingen, ook uit 1970.

 

 

johan_star
Topicstarter
Level 2
  • 47Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

 

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75182Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

1970 wil zeggen dat je of zelf het modem opnieuw hebt opgestart of het heeft zichzelf opnieuw opgestart en heeft nog geen tijd gegevens uitgewisseld met de Ziggo servers.

Paul
Community Moderator
Community Moderator
  • 19178Posts
  • 1373Oplossingen
  • 7279Likes

Goedemiddag @johan_star en welkom op de Community,

Wat ontzettend vervelend dat je internetverbinding regelmatig wegvalt! Ik kan mij voorstellen dat je hier net op zit te wachten al je net een potje Call of Duty Warzone speelt. 
Ik heb de verbinding tussen het modem en ons netwerk gecontroleerd, en daar zie ik zo op het eerste gezicht geen problemen. Heb je ook gekeken of je last hebt van uitval 
als je het modem eens rechtstreeks aansluit op het aansluitpunt, eventueel met een andere coaxkabel? 

Sluit daarna ook eens een andere netwerkkabel tussen je PC/Laptop of gameconsole en het modem aan. Als je alles binnenshuis al hebt nagelopen en uitgesloten, lijkt het mij verstandig
om ene monteur in te plannen op het moment dat deze problemen aan blijven houden. Kun je dan laten weten op welke data een afspraak het beste schikt?

johan_star
Topicstarter
Level 2
  • 47Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

@Paul Ziggo dank voor je reactie.

 

in het kort:

  • modem is rechtstreeks aangesloten met nieuwe kabel (met oude kabel zelfde probleem)

een monteur inplannen is goed, ik ben in principe alle dagen thuis aan het werk dus geef maar aan.

 

Enig idee wat de reden kan zijn? Er zitten veel foutmeldingen in het modem dit is voor jullie ook uitleesbaar neem ik aan?

 

Bedankt alvast voor het inplannen, laat maar weten wanneer de monteur komt.

Paul
Community Moderator
Community Moderator
  • 19178Posts
  • 1373Oplossingen
  • 7279Likes

Goed dat je dit ook al gecontroleerd hebt @johan_star ! Er kunnen verschillende redenen zijn waardoor dit probleem veroorzaakt wordt.
Het lijkt mij goed dat we er een monteur naar laten kijken. Kun je ter verificatie een Pb sturen met je geboortedatum en laatste vier cijfers van je rekeningnummer?
Dan kijk ik voor je wanneer er een monteur kan langskomen. 

johan_star
Topicstarter
Level 2
  • 47Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

@Paul Ziggo gedaan dank bij voorbaat

Paul
Community Moderator
Community Moderator
  • 19178Posts
  • 1373Oplossingen
  • 7279Likes

Goedemiddag Johan,

De monteur is inmiddels geweest en ik lees een aantal dingen terug in zijn monteursrapport. Het aansluitpunt was verouderd, en er waren in de binnenhuisinstallatie ook enkele kabels en connectoren niet in orde.
Ik zie dat de monteur dit allemaal heeft aangepast. Wat zijn tot dusver je bevindingen? Ik ben heel benieuwd!

Groeten,

Paul

Uitgelicht topic