Vraag

Slechte verbinding (wifi en bedraad)

  • 5 juni 2020
  • 68 reacties
  • 1467 keer bekeken

Ik heb sinds geruime tijd problemen met mijn internet verbinding van Ziggo. Het probleem zit in de verbinding die regelmatig wegvalt en niet kunnen gamen online (COD warzone). Ook met werken levert dit problemen op doordat videobellen wegvalt. 

Apparatuur:

  • Ziggo connect box in de metercast
  •  WIFI router: Deco Mesh (momenteel als accespoint).

Ik heb meerdere malen met de Ziggo helpdesk gebeld daarbij het volgende gedaan:

  • WIFI router ingesteld als accespoint
  • Connect box weer ingesteld als router (voorheen in brigde modus). Wifi staat uit.
  •  Verbinding heb ik getest bedraad rechtstreeks op output modem connectbox (Zelfde problemen)
  •  Uit speedtest etc komen prima waarden (50mbs etc)
  •  Nieuwe splitter gekregen van ziggo. Signaalsterkte op de modem was te sterk volgens iemand van de helpdesk. Heeft het probleem niet verholpen.
  •  Nieuwe kabel gekregen tussen versterker wanddoos en modem
  •  Ik heb een nieuwe internetkabel, ook geen verandering.

Al mijn problemen doen ook voor bedraad rechtstreeks op de modem van Ziggo.

Ik heb weer met Ziggo gebeld. Mijn modem log geeft ook foutmeldingen (deel ik zo). Ze willen geen monteur langs sturen, blijkbaar is het niet ernstig genoeg. Maar ondertussen kan ik niet goed thuiswerken (videobellen), ik werk gezien corona volledig thuis. Ook lukt gamen niet. Wat mij betreft onacceptabel. Ik zal zo e.e.a. vanuit de log toevoegen, hopelijk kan iemand bij helpen.


68 Reacties

 

 

 

 

Reputatie 7

Weer een Arris Cadant CMTS die zorgt voor ranging problemen met de aangesloten modems (de T3 en T4 meldingen) waardoor de verbinding tussen modem en CMTS onstabiel is en tijdelijk uitvalt. Verder meldt het modem regelmatig wegvallende downstream kanalen (de RCS meldingen) en problemen met het ontvangen van DOCSIS management packets via de primary downstream (de MDD en SYNC meldingen). Als het modem SYNC problemen heeft dan kan het ook geen gebruik maken van de upstream kanalen totdat de tijd synchronisatie tussen modem en CMTS weer hersteld is.

 

Daarnaast zien we afwijkende upstream kanaal frequenties wat een aanduiding is dat de CMTS jouw modem regelmatig instructies stuurt dat de zend frequenties aangepast moeten worden omdat de CMTS moeite heeft met het ontvangen van de door jouw modem verzonden packets via de upstream kanalen. Dat duidt ook op upstream problemen.

 

 

 Bedankt @ArChie.DVB voor je reactie. Enig idee hoe deze problemen zijn te verhelpen? Ik denk dat iemand van ziggo moet meekijken?

Voor de volledige informatievoorziening is de modem ook gereset naar fabrieksinstellingen en meerdere malen van het stroom afgeweest. 

Nogmaals geprobeerd, dezelfde problemen

 

 

http://www.dslreports.com/speedtest/64395332

 

 

Dit is een klant helpt klant forum waar Ziggo moderators, zij hebben Ziggo achter hun naam staan, vrijwel iedere werkdag langskomen in ieder topic en dieper in de systemen kunnen kijken om een mogelijke oorzaak te vinden.

Zorg dat je postcode en huisnummer in je Ziggo community profiel staan, deze zijn niet openbaar te zien, dan kunnen gelijk de juiste gegevens erbij gepakt worden.

Klik hier om je postcode en huisnummer in je profiel te zetten.
Op de pagina iets naar beneden scrollen.

@Be rt bedankt voor je reactie. Postcode en huisnummer staan reeds in mijn profiel dus die informatie is voor ziggo beschikbaar. 

Nog meer meldingen, ook uit 1970.

 

 

 

1970 wil zeggen dat je of zelf het modem opnieuw hebt opgestart of het heeft zichzelf opnieuw opgestart en heeft nog geen tijd gegevens uitgewisseld met de Ziggo servers.

Reputatie 7

Goedemiddag @johan_star en welkom op de Community,

Wat ontzettend vervelend dat je internetverbinding regelmatig wegvalt! Ik kan mij voorstellen dat je hier net op zit te wachten al je net een potje Call of Duty Warzone speelt. 
Ik heb de verbinding tussen het modem en ons netwerk gecontroleerd, en daar zie ik zo op het eerste gezicht geen problemen. Heb je ook gekeken of je last hebt van uitval 
als je het modem eens rechtstreeks aansluit op het aansluitpunt, eventueel met een andere coaxkabel? 

Sluit daarna ook eens een andere netwerkkabel tussen je PC/Laptop of gameconsole en het modem aan. Als je alles binnenshuis al hebt nagelopen en uitgesloten, lijkt het mij verstandig
om ene monteur in te plannen op het moment dat deze problemen aan blijven houden. Kun je dan laten weten op welke data een afspraak het beste schikt?

@Paul Ziggo dank voor je reactie.

 

in het kort:

  • modem is rechtstreeks aangesloten met nieuwe kabel (met oude kabel zelfde probleem)

een monteur inplannen is goed, ik ben in principe alle dagen thuis aan het werk dus geef maar aan.

 

Enig idee wat de reden kan zijn? Er zitten veel foutmeldingen in het modem dit is voor jullie ook uitleesbaar neem ik aan?

 

Bedankt alvast voor het inplannen, laat maar weten wanneer de monteur komt.

Reputatie 7

Goed dat je dit ook al gecontroleerd hebt @johan_star ! Er kunnen verschillende redenen zijn waardoor dit probleem veroorzaakt wordt.
Het lijkt mij goed dat we er een monteur naar laten kijken. Kun je ter verificatie een Pb sturen met je geboortedatum en laatste vier cijfers van je rekeningnummer?
Dan kijk ik voor je wanneer er een monteur kan langskomen. 

@Paul Ziggo gedaan dank bij voorbaat

Reputatie 7

Goedemiddag Johan,

De monteur is inmiddels geweest en ik lees een aantal dingen terug in zijn monteursrapport. Het aansluitpunt was verouderd, en er waren in de binnenhuisinstallatie ook enkele kabels en connectoren niet in orde.
Ik zie dat de monteur dit allemaal heeft aangepast. Wat zijn tot dusver je bevindingen? Ik ben heel benieuwd!

Groeten,

Paul

@Paul Ziggo 

ja de monteur is inderdaad langs geweest dat is mooi snel geregeld.

 

ik ervaar echter nog steeds dezelfde problemen nu, online gamen werkt nog nog steeds niet goed.

Balen, dan weer hetzelfde liedje, omdat de situatie nu veranderd is.

Om je signaal te kunnen beoordelen, kun je hier uit je modem de volledige pagina's van downstream en upstream waarden plaatsen met een schermafbeelding en de laatste dagen Netwerk historie?

En kun je een foto hier plaatsen van de eerste plaats waar Ziggo je huis binnenkomt met eventuele splitters en versterkers op de foto?

Ververs gegevens

Gebundelde downstream-kanalen

Kanaal Frequentie (Hz) Vermogen (dBmV) SNR (dB) Modulatie Kanaalnummer
1 786000000 9.5 38 256 qam 24
2 602000000 9.3 38 256 qam 1
3 610000000 9.5 38 256 qam 2
4 618000000 9.5 38 256 qam 3
5 626000000 9.9 38 256 qam 4
6 634000000 10 38 256 qam 5
7 642000000 9.6 39 256 qam 6
8 650000000 9.1 38 256 qam 7
9 658000000 9.3 38 256 qam 8
10 666000000 9.4 40 256 qam 9
11 674000000 9.5 38 256 qam 10
12 682000000 9.6 38 256 qam 11
13 690000000 9.9 38 256 qam 12
14 698000000 9.8 38 256 qam 13
15 706000000 9.5 38 256 qam 14
16 714000000 9.5 38 256 qam 15
17 722000000 9.1 38 256 qam 16
18 730000000 8.9 38 256 qam 17
19 738000000 8.8 38 256 qam 18
20 746000000 9 38 256 qam 19
21 754000000 9.3 38 256 qam 20
22 762000000 9 38 256 qam 21
23 770000000 9 38 256 qam 22
24 778000000 9.4 38 256 qam 23
 

Gebundelde downstream-kanalen

Kanaal Locked Status RxMER (dB) Fouten voor RS Fouten na RS
1 Locked 38.9 26 0
2 Locked 38.9 37 0
3 Locked 38.9 30 0
4 Locked 38.6 28 0
5 Locked 38.9 31 0
6 Locked 38.6 24 0
7 Locked 40.3 41 0
8 Locked 38.9 34 0
9 Locked 38.9 55 0
10 Locked 40.3 36 0
11 Locked 38.9 28 0
12 Locked 38.9 31 0
13 Locked 38.9 44 0
14 Locked 38.9 29 0
15 Locked 38.9 37 0
16 Locked 38.9 40 0
17 Locked 38.9 37 0
18 Locked 38.9 54 0
19 Locked 38.9 33 0
20 Locked 38.9 48 0
21 Locked 38.9 29 0
22 Locked 38.6 57 0
23 Locked 38.6 50 0
24 Locked 38.9 46 0

Gebundelde upstream-kanalen

Kanaal Frequentie (Hz) Vermogen (dBmV) Symbol Rate (ksps) Modulatie Kanaalnummer
1 44499885 4.15 5120 64 qam 2
2 58800018 4.275 5120 64 qam 4
3 35999970 4.125 5120 64 qam 3
4 52000095 4.225 5120 64 qam 1
 

Gebundelde upstream-kanalen

Kanaal Kanaal soort T1 Timeouts T2 Timeouts T3 Timeouts T4 Timeouts
1 ATDMA 0 0 0 0
2 ATDMA 0 0 0 0
3 ATDMA 0 0 0 0
4 ATDMA 0 0 0 0

 

Ververs gegevens

Algemene configuratie

Netwerk toegang Toegang tot internet
Maximaal aantal apparaten 2
Standaard beveiliging Ingeschakeld
DOCSIS-Modus Docsis30
Config bestand bac10100010648d343d114eb
 

Primaire Downstream Service Flow

SFID 183151
Maximale snelheid 53500000
Maximum Traffic Burst 96000
Minimale snelheid 0
 

Primaire Upstream Service Flow

SFID 183150
Maximale snelheid 5350000
Maximum Traffic Burst 10000
Minimale snelheid 0
Maximum Concatenated Burst 10000
Roostertype BestEffort
Tijd Prioriteit Omschrijving
11/06/2020 12:51:58 notice LAN login Success;CM-MAC=48:d3:43:d1:14:eb;CMTS-MAC=00:01:5c:b2:ac:4a;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
11/06/2020 12:51:44 Let op! LAN login FAILED : Incorrect Username / Password / ConnectionType;CM-MAC=48:d3:43:d1:14:eb;CMTS-MAC=00:01:5c:b2:ac:4a;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
10/06/2020 20:28:6 notice LAN login Success;CM-MAC=48:d3:43:d1:14:eb;CMTS-MAC=00:01:5c:b2:ac:4a;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
10/06/2020 20:27:36 Let op! LAN login FAILED : Incorrect Username / Password / ConnectionType;CM-MAC=48:d3:43:d1:14:eb;CMTS-MAC=00:01:5c:b2:ac:4a;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
01/01/1970 00:06:19 critical No Ranging Response received - T3 time-out;CM-MAC=48:d3:43:d1:14:eb;CMTS-MAC=00:01:5c:b2:ac:4a;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
10/06/2020 10:08:15 critical Received Response to Broadcast Maintenance Request, But no Unicast Maintenance opportunities received - T4 time out;CM-MAC=48:d3:43:d1:14:eb;CMTS-MAC=00:01:5c:b2:ac:4a;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
10/06/2020 10:06:0 Let op! Lost MDD Timeout;CM-MAC=48:d3:43:d1:14:eb;CMTS-MAC=00:01:5c:b2:ac:4a;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
10/06/2020 10:05:56 Let op! RCS Partial Service;CM-MAC=48:d3:43:d1:14:eb;CMTS-MAC=00:01:5c:b2:ac:4a;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
10/06/2020 10:05:56 critical SYNC Timing Synchronization failure - Loss of Sync;CM-MAC=48:d3:43:d1:14:eb;CMTS-MAC=00:01:5c:b2:ac:4a;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
10/06/2020 10:05:55 Let op! RCS Partial Service;CM-MAC=48:d3:43:d1:14:eb;CMTS-MAC=00:01:5c:b2:ac:4a;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
10/06/2020 10:05:55 critical SYNC Timing Synchronization failure - Loss of Sync;CM-MAC=48:d3:43:d1:14:eb;CMTS-MAC=00:01:5c:b2:ac:4a;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
10/06/2020 10:05:55 Let op! RCS Partial Service;CM-MAC=48:d3:43:d1:14:eb;CMTS-MAC=00:01:5c:b2:ac:4a;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
09/06/2020 23:25:24 critical No Ranging Response received - T3 time-out;CM-MAC=48:d3:43:d1:14:eb;CMTS-MAC=00:01:5c:b2:ac:4a;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0

Reageer