VoiletSoul

Level 1
  • 25Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes

Slechte Verbinding van Internet/Wifi

Zie hier mij Gebeurtenissen van mijn Modem :
TijdPrioriteitOmschrijving21/08/2019 16:34:8Let op!RCS Partial Service;CM-MAC=48:d3:43:47:88:0b;CMTS-MAC=00:01:5c:71:86:67;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;21/08/2019 16:34:8criticalSYNC Timing Synchronization failure - Loss of Sync;CM-MAC=48:d3:43:47:88:0b;CMTS-MAC=00:01:5c:71:86:67;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;21/08/2019 16:34:8Let op!RCS Partial Service;CM-MAC=48:d3:43:47:88:0b;CMTS-MAC=00:01:5c:71:86:67;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;21/08/2019 16:34:8criticalSYNC Timing Synchronization failure - Loss of Sync;CM-MAC=48:d3:43:47:88:0b;CMTS-MAC=00:01:5c:71:86:67;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;21/08/2019 16:34:12Let op!Lost MDD Timeout;CM-MAC=48:d3:43:47:88:0b;CMTS-MAC=00:01:5c:71:86:67;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;21/08/2019 16:46:42criticalNo Ranging Response received - T3 time-out;CM-MAC=48:d3:43:47:88:0b;CMTS-MAC=00:01:5c:71:86:67;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;21/08/2019 16:47:25criticalRanging Request Retries exhausted;CM-MAC=48:d3:43:47:88:0b;CMTS-MAC=00:01:5c:71:86:67;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;21/08/2019 16:47:25criticalUnicast Maintenance Ranging attempted - No response - Retries exhausted;CM-MAC=48:d3:43:47:88:0b;CMTS-MAC=00:01:5c:71:86:67;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;21/08/2019 16:59:12criticalNo Ranging Response received - T3 time-out;CM-MAC=48:d3:43:47:88:0b;CMTS-MAC=00:01:5c:71:86:67;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;21/08/2019 16:59:55criticalRanging Request Retries exhausted;CM-MAC=48:d3:43:47:88:0b;CMTS-MAC=00:01:5c:71:86:67;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;21/08/2019 16:59:55criticalUnicast Maintenance Ranging attempted - No response - Retries exhausted;CM-MAC=48:d3:43:47:88:0b;CMTS-MAC=00:01:5c:71:86:67;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;21/08/2019 16:59:57criticalRanging Request Retries exhausted;CM-MAC=48:d3:43:47:88:0b;CMTS-MAC=00:01:5c:71:86:67;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;21/08/2019 16:59:57criticalUnicast Maintenance Ranging attempted - No response - Retries exhausted;CM-MAC=48:d3:43:47:88:0b;CMTS-MAC=00:01:5c:71:86:67;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;21/08/2019 17:00:18criticalRanging Request Retries exhausted;CM-MAC=48:d3:43:47:88:0b;CMTS-MAC=00:01:5c:71:86:67;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;21/08/2019 17:00:18criticalUnicast Maintenance Ranging attempted - No response - Retries exhausted;CM-MAC=48:d3:43:47:88:0b;CMTS-MAC=00:01:5c:71:86:67;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;21/08/2019 17:00:19criticalNo Ranging Response received - T3 time-out;CM-MAC=48:d3:43:47:88:0b;CMTS-MAC=00:01:5c:71:86:67;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;21/08/2019 17:01:57criticalSYNC Timing Synchronization failure - Loss of Sync;CM-MAC=48:d3:43:47:88:0b;CMTS-MAC=00:01:5c:71:86:67;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;21/08/2019 17:01:57Let op!RCS Partial Service;CM-MAC=48:d3:43:47:88:0b;CMTS-MAC=00:01:5c:71:86:67;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;21/08/2019 17:01:57criticalSYNC Timing Synchronization failure - Loss of Sync;CM-MAC=48:d3:43:47:88:0b;CMTS-MAC=00:01:5c:71:86:67;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;21/08/2019 17:01:57Let op!RCS Partial Service;CM-MAC=48:d3:43:47:88:0b;CMTS-MAC=00:01:5c:71:86:67;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;

Ik weet niet wat er mis is, maar ziek wordt ik er wel van en ik plan van over te stappen als dit niet gemaakt kan worden. Ik ben geen technicus dus hou het simpel voor mij want als er moeilijke taal gesproken wordt. Heb ik geen flauw benul, dus hou het makkelijke voor mij.
Bedankt voor het inlezen van dit bericht.
37 Reacties 37
Ronihd

Level 18
T.E.A.M.
  • 8181Posts
  • 311Oplossingen
  • 3210Likes
VoiletSoul wrote:
Zie hier mij Gebeurtenissen van mijn Modem :
TijdPrioriteitOmschrijving21/08/2019 16:34:8Let op!RCS Partial Service;CM-M
Ik weet niet wat er mis is, maar ziek wordt ik er wel van en ik plan van over te stappen als dit niet gemaakt kan worden. Ik ben geen technicus dus hou het simpel voor mij want als er moeilijke taal gesproken wordt. Heb ik geen flauw benul, dus hou het makkelijke voor mij.
Bedankt voor het inlezen van dit bericht.


Ik zal jip en janneke praten 🙂

Los van de log file die je net hier hebt geplaatst , wat voor problemen ervaar je ? leg dat even uit .
VoiletSoul
Topicstarter
Level 1
  • 25Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes
Net nog een medewerker aan de lijn gehad van Ziggo, die vertelde mij dat mijn modem een reset uitvoert.

Mijn ervaringen zijn dat mijn internet grofweg uitvalt en mijn wifi ook, maar mijn vaste telefoon verbinding werkt op dat moment gewoon nog.

Gister is er bij mij een Storingsmonteur langs geweest en zei tegen mij dat het aan mijn Netwerk kaart ligt. Wat ik daarin tegen raar vind is dat als mijn internet uitvalt, dat mijn wifi ook uitvalt. Daarmee kun je al concluderen dat het niet mijn Netwerkkaart is die problemen geeft, want dan zou mijn Wifi toch gewoon moeten werken als het daadwerkelijk mijn netwerkkaart zou zijn.

Ik zit met mijn handen in het haar met dit probleem.

Maar goed mijn probleem is hiermee nog niet opgelost, en Ziggo zelf is er vrij Laks onder als je het mij vraagt. Ik sta onder bewindvoering en ik moet via mijn bewindvoerder maar een monteur regelen.

Mijn antwoord daarop is, ik zoek wel een andere provider als dit geintje voor dit weekend niet is opgelost. Ik kam al met problemen met mijn internet connectie sinds September 2018, daarvoor nooit problemen gehad.
Ronihd

Level 18
T.E.A.M.
  • 8181Posts
  • 311Oplossingen
  • 3210Likes
VoiletSoul wrote:
Net nog een medewerker aan de lijn gehad van Ziggo, die vertelde mij dat mijn modem een reset uitvoert.

Mijn ervaringen zijn dat mijn internet grofweg uitvalt en mijn wifi ook, maar mijn vaste telefoon verbinding werkt op dat moment gewoon nog.

Gister is er bij mij een Storingsmonteur langs geweest en zei tegen mij dat het aan mijn Netwerk kaart ligt. Wat ik daarin tegen raar vind is dat als mijn internet uitvalt, dat mijn wifi ook uitvalt. Daarmee kun je al concluderen dat het niet mijn Netwerkkaart is die problemen geeft, want dan zou mijn Wifi toch gewoon moeten werken als het daadwerkelijk mijn netwerkkaart zou zijn.

Ik zit met mijn handen in het haar met dit probleem.

Maar goed mijn probleem is hiermee nog niet opgelost, en Ziggo zelf is er vrij Laks onder als je het mij vraagt. Ik sta onder bewindvoering en ik moet via mijn bewindvoerder maar een monteur regelen.

Mijn antwoord daarop is, ik zoek wel een andere provider als dit geintje voor dit weekend niet is opgelost. Ik kam al met problemen met mijn internet connectie sinds September 2018, daarvoor nooit problemen gehad.


Ik tag even een moderator die je misschien beter kan helpen als ik Mark Ziggo kan jij er iet mee ?

Even geduld
Evert

Level 18
T.E.A.M.
  • 6906Posts
  • 788Oplossingen
  • 1997Likes
Als je onder bewindvoering staat, mag je zelf geen monteur inplannen. Dit omdat er een kans bestaat dat die monteur geld kost. Hij hoeft geen geld te kosten, maar de kans bestaat, dus moet het via de bewindvoerder. Dit is overigens bij elke provider. De bewindvoerder gaat over de geldzaken, daar hoort dit dus ook bij.

VoiletSoul Kun je ook screenshots plaatsen van de up- en downstream waardes?
Waar je die kunt vinden, wordt hier uitgelegd.

Gelieve hier screenshots van te maken, anders is het bijna onmogelijk om ze te lezen.
VoiletSoul
Topicstarter
Level 1
  • 25Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes
Hierbij lever ik om de gevraagde Screenshots.
Ik denk dat mijn bewindvoerder geen probleem, als ik zelf vraag om een monteur, want ik bespreek altijd alles met hem wat betrekken tot eventuele kosten.

Enige wat ik hoop is van het probleem af te komen.
En als je dan Ziggo belt, en je maar rare antwoorden krijgt gaan bij mij de vraagtekens branden hoor. Want dat een Ziggo Medewerker mij niet kan vertellen of het nou wel of niet aan mijn Netwerkkaart ligt van ik wel heel opmerkelijk te noemen gezien dit hun vakgebied en kennis is 😉
Evert

Level 18
T.E.A.M.
  • 6906Posts
  • 788Oplossingen
  • 1997Likes
Sja, maar als Ziggo/een bedrijf een monteur inplant (kosten in rekening brengt) en achteraf blijkt de bewindvoerder het niet goed te vinden, heeft het bedrijf een probleem. Zij hebben dan tegen beter weten in de regels niet gevolgd. Ik snap dat het vervelend is voor jou, maar helaas ontkom je er niet aan. :disappointed_relieved: Het is in ieder geval met de beste bedoelingen zo ingesteld!

De signaalsterktes zien er op zich goed uit. De downstream is wat aan de hoge kant, maar nog wel ruim binnen de perken. Is het modem aangesloten achter een versterker?

Wel zie ik relatief gezien veel Post Reed Solomon Errors op de screenshot. Hoelang stond het modem aan toen je deze screenshots maakte? Dat kun je zien bij Beheer > Informatie als je ingelogd bent in het modem.
VoiletSoul
Topicstarter
Level 1
  • 25Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes
Alsjeblieft !
VoiletSoul
Topicstarter
Level 1
  • 25Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes
Ik laat mij bewindvoerder evengoed bellen morgen, want overstappen ben ik zeker van plan als deze issue niet wordt opgelost en dan mij vertellen dat het aan mijn Netwerkkaart ligt vind ik vergezocht hoor. Want dan zou alleen de internet moeten wegvallen op mijn pc en dat is niet het geval !
Evert

Level 18
T.E.A.M.
  • 6906Posts
  • 788Oplossingen
  • 1997Likes
Hij stond 6 uur lang aan, dat is kort voor al die fouten.
Het ligt dan zeer waarschijnlijk niet aan de netwerkkaart, maar er is dan nog steeds een signaalprobleem.

Ik denk dat je dus alsnog een monteur nodig hebt.
Maar vooraf, kun je een foto plaatsen van het AOP? Dat is de plek waar Ziggo binnen komt. Ik ben benieuwd hoe het daar aangesloten is. Wie weet zien we dan het euvel 🙂

En ik ben weinig tot geen problemen hier op de community tegen gekomen die niet opgelost worden, dus heb goede hoop :blush: Mochten we er niet uit komen, dan zijn er ook nog Ziggo moderators aanwezig die erg bekwaam zijn en veel kunnen 🙂

Ps, VoiletSoul Ik zou even het laatste plaatje weghalen. Je IP-adres staat er ook op, nu kunnen anderen daar misbruik van maken. Als je binnen een uur na het plaatsen van het bericht op de 3 puntjes rechtsonder in het bericht klikt, zie je de optie Bewerk. Daarna kun je het plaatje weghalen :slight_smile:
VoiletSoul
Topicstarter
Level 1
  • 25Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes
Ik laat er wel een monteur weer naar Kijken en als dat monteur het niet kan oplossen stap ik alsnog over, ik heb al deze probleem sinds September 2018. Daarvoor nooit problemen gehad, heb in Juli een nieuwe modem gekregen die gewoon bagger is en niet naar toebehoren werkt volgens mij. Daarnaast betaal ik nu wel 65 euro per Maand voor internet dat er vaker uitvliegt dan dat ik er plezier van heb. Dat is voor mij 780 euro op Jaarbasis en eerlijk gezegd ga dat ik heel erg zonde van mijn Geld vinden !
Evert

Level 18
T.E.A.M.
  • 6906Posts
  • 788Oplossingen
  • 1997Likes
Prima als je een monteur laat komen. Maar mocht je in de tussen tijd met de community verder willen kijken, je moet namelijk toch wachten op de monteur, dan ben ik benieuwd naar die foto 🙂
VoiletSoul
Topicstarter
Level 1
  • 25Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes
Evert Leuk en aardig maar waar heb je die Foto voor nodig als ik vragen mag ?

Al hoewel mijn geduld is grofweg op te noemen, ik wordt nu regelmatig offline gegooid en krijg hier een storingsmonteur die mij vertelt dat er niks mis is met de verbinding bij mij in de straat en dat het allemaal goed zou werken... Vervolgens nog mijn Windows als zowel Netwerkkaart aankijken als boosdoener van deze probleem...

Ten eerste als het echt mijn Netwerkkaart is dan zou mijn wifi niet op dezelfde moment mogen uitvallen als mijn kabel connectie op de pc uitvalt. Maar helaas valt beide tegelijkertijd uit maar mijn vaste telefoonlijn werkt gewoon nog....

Ten tweede werd er tegen mij aangegeven dat ik ipv6 moet uitzetten op mijn Netwerkkaart en dat heeft hij ook gedaan maar het probleem komt nog steeds voor...

Nou heb ik zelf even een Leuke test uitgevoerd door alleen connectie te maken met internet via ipv4 en ipv6 om uit te sluiten of dat daadwerkelijk zo is. Wat blijkt als ik via ipv6 het internet op gaat is dat sommige websites niet werken omdat de website geen ondersteuning biedt voor ipv6.

Dus ook dat kan de issue niet zijn en tevens denk ik dat het Problemen kan geven als ik het daadwerkelijk uitzet als websites of gameservers geen gebruik meer maakt van ipv4. Dus deze conclusie van de monteur die ik gehad heb is vrij laks te noemen als je het mij vraagt...

Dus als je het mij vraagt heb ik gewoon een modem die kut te noemen is met DT !
Evert

Level 18
T.E.A.M.
  • 6906Posts
  • 788Oplossingen
  • 1997Likes
Op de foto kan ik zien of alles correct is aangesloten. Ik vermoed dat dat gedaan is, omdat de monteur al langs geweest is.

Ik snap dat je geduld op raakt, maar wat moet ik als medeklant voor je doen? Ik probeer je zoveel mogelijk te helpen, zodat het probleem straks zo snel mogelijk opgelost is.
Meer kan ik niet doen.

Voor de helderheid, als ik je goed begrijp: wanneer de wifi wegvalt, dan heb je op een ander apparaat, die bekabeld verbonden is, ook geen internet?
VoiletSoul
Topicstarter
Level 1
  • 25Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes
Evert wrote:
Op de foto kan ik zien of alles correct is aangesloten. Ik vermoed dat dat gedaan is, omdat de monteur al langs geweest is.

Ik snap dat je geduld op raakt, maar wat moet ik als medeklant voor je doen? Ik probeer je zoveel mogelijk te helpen, zodat het probleem straks zo snel mogelijk opgelost is.
Meer kan ik niet doen.

Voor de helderheid, als ik je goed begrijp: wanneer de wifi wegvalt, dan heb je op een ander apparaat, die bekabeld verbonden is, ook geen internet?



Alles is Correct aangesloten, alle Kabels zijn ook Prima in orde geen knik in of andere rare dingen die je internet kan verstoren en mijn Ethernetkabel is ook prima in orde en sluit ook prima aan op modem en pc. En ja als mijn Wifi Wegvalt valt ook op mijn PC de Internet weg, al is wel zo dat ik het sneller merk op mijn pc dan op mijn Wifi. Maar ik gebruik mijn pc dat met draad is aangesloten op internet dan ook veel meer. Maar als mijn internet op pc wegvalt heb ik ook geen wifi verbinding meer. Dus dan ligt het ook niet aan mijn netwerkkaart zoals ik al zei, want mijn Mobiel staat toch in verbindingen met mijn Modem die de Wifi uitstraalt. Dus kun je daarmee uitsluiten dat het niet mijn Netwerkkaart is. En ook heb ik even in mijn Windows Logboek gekeken of er foutmeldingen in staan met betrekking tot mijn Netwerkkaart en daarin tref ik geen verdachte situaties voor mijn Netwerkkaart dat om mijn aandacht zou vragen. Want Windows registreert elke fout dat er in jou Windows voorkomt.

Dus ja ik kan er een foto maken maar voor zover ik weet zit alles goed aangesloten.

Ik snap dat je mij verder wilt helpen en daar ben ik je zeer dankbaar voor hoor maar gezien ik toch al weer een monteur nodig heb, zie ik er het niet meer van in om daar nog een foto van te plaatsen.

Enige wat ik heb kunnen doen is uitsluiten dat het niet aan mijn Netwerkkaart of Windows ligt, zoals de monteur bij mij aangaf.


Dus ja ik weet niet zo goed meer wat ik het beste kan doen anders dan maar weer een monteur te bestellen, want ja bij Ziggo komen is er zelf blijkbaar ook niet uit en de laatste keer dat ik ziggo belde kreeg ik te horen dat mijn Modem grofweg uit zijn eigen reset !

Daarmee bleek ik ook niet de enige te zijn en daarnaast moet ik zeggen dat die witte Connectbox van Ziggo of hoe het ook heten mag. Er zijn duizenden die dezelfde modem hebben en er problemen ermee onder vinden dus, wordt het niet eens dat er bij Ziggo zelf een lampje gaat branden die zegt : Ow misschien werkt onze modem niet naar toebehoren en regent het klachten erover. Sterker nog het is bij de Consumenten Programma Kassa ter spraken geweest !
VoiletSoul
Topicstarter
Level 1
  • 25Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes
Nou erg leuk als Ziggo mijn Berichten gewoon grofweg verwijderd. Bedankt ziggo, bang dat je een slechte naam krijgt ffs !
VoiletSoul
Topicstarter
Level 1
  • 25Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes
Wederom viel net weer mijn Internet eruit en mijn Wifi ligt nog steeds plat, geeft aan Vertificatie fout....
VoiletSoul
Topicstarter
Level 1
  • 25Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes
Ik denk dat ik maar de Media erbij moet halen zoals het Programma Kassa die de Connect Box van ziggo al besproken heeft en daarom is mijn Bericht verwijderd omdat ik dat aangaf in mijn laatste Berichtgeving want Ziggo is gewoon bang voor Slechte Mond op Mond Reclame, die zij nota benen zelf veroorzaken !
VoiletSoul
Topicstarter
Level 1
  • 25Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes
Ja ik ben eruit, Ziggo kan van mij de POT op, ik ga wel overstappen jullie zijn mij Kwijt als Klant...

Slechte internet verbinding, slechte medewerking van de helpdesk die mij gewoon grofweg niet eens verder helpt....


Erg Fantastisch gedaan Ziggo met jullie klote Connect Box dat voor geen METER werkt !
VoiletSoul
Topicstarter
Level 1
  • 25Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes
En nu ken ik niet eens inloggen op mijn Modem, wat is er toch in VREDESNAAM aan de HAND. ZIEK wordt ik er van....

Uitgelicht topic