gjb84

Level 1
  • 12Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Slechte internet/wifi verbinding

Hallo weet iemand toevallig iets van een niet werkende wifi verbinding? Ik ben sinds kort klant bij ziggo en heb nog geen werkende wifi verbinding via de connectbox. Geeft wel vol bereik en bij de speedtest is er ook nix aan de hand,85down en 20 up ongeveer.Maar apps laden duurt erg lang en de ziggo go app krijg ik al helemaal niet opgestart..krijg na lang laden deze melding..zie foto. Denk zelf dat er dan toch iets mis is met coaxkabel of zijn er instellingen aan te passen in de connectbox? Hoop dat iemand mij hiermee kan helpen. Grt Gerrit
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75177Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes
Misschien helpen deze stappen: Problemen met trage/slechte verbinding op Android met IPv6?

Ik vermoed dat je een Android toestel hebt en dan moet er een instelling anders staan dan standaard, zie topic hierboven hoe uit te voeren.

Bekijk in context

23 Reacties 23
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75177Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes
Misschien helpen deze stappen: Problemen met trage/slechte verbinding op Android met IPv6?

Ik vermoed dat je een Android toestel hebt en dan moet er een instelling anders staan dan standaard, zie topic hierboven hoe uit te voeren.
gjb84
Topicstarter
Level 1
  • 12Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Bedankt Be rt. Dit werkt inderdaad! Kan ik deze instelling ook op mijn mediabox doen? Zodat daar de wifi ook beter werkt en netflix niet zolang hoeft te laden.
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75177Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes
Een Mediabox XL aangesloten aan een modem geeft vrijwel altijd direct of op den duur problemen met beeld en vooral Netflix door een bug in de software van de Mediabox XL.

Daarnaast komen er ook internet verbinding problemen voor doordat er dan 2 DHCP servers actief zijn in je netwerk, één van de Mediabox XL en één van het modem.

Daarnaast heeft de Mediabox XL een eigen IP adres via de coax kabel voor replay, apps zoals Netflix, de gids en on-demand.
Dat is dan netwerk nummer 3 en dat geeft problemen.

Volg de stappen in het volgende topic en laat SVP weten of de problemen met Netflix ook tot het verleden behoren:
Thuisnetwerk storing of werkt niet of niet te installeren op Mediabox XL.
gjb84
Topicstarter
Level 1
  • 12Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Ok heb even gekeken maar de mediabox xl staat nu in gate way modus. Hij is ook niet verbonden met de connectbox en heb de wifi uitgezet op de mediabox.

Heb pas sinds vorige week de connectbox omdat ik dus ook problemen had met de wifi op de mediabox xl die ook diende als modem.

Na installatie van de connectbox dus nog steeds dezelfde problemen tot uw tip over de instelling van de connectbox.

Nu vraag ik me af kan ik deze instelling ook doen in de mediabox zodat ik in principe de connectbox niet meer nodig heb en netflix ook beter werkt. Of heeft deze stateful instelling alleen maar betrekking over mijn Android apparaten en wifi?
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75177Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes
Statefull is alleen voor de Android en vergelijkbare systeemsoftware van apparaten die via je modem internet verbinding maken.

De Mediabox XL heeft deze instelling niet, voor zover ik weet als hij al een IPv6 adres heeft en kan nu ook niet het internet op, behalve via Ziggo voor gebruik van apps.
gjb84
Topicstarter
Level 1
  • 12Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Hallo nu de wifi goed werkt sinds de statefull aanpassing in de connectbox heb ik nu het probleem dat elke keer nadat ik thuis kom er een uitroepteken bij mn wifi signaal staat met de tekst internet misschien niet beschikbaar.

Moet dan het modem aan/ uit zetten wil ik weer wifi verbinding krijgen. Wat is hier aan te doen? Dit is trouwens niet het geval met een iPhone..
Evert

Level 18
T.E.A.M.
  • 6906Posts
  • 788Oplossingen
  • 1997Likes
Vaak helpt het dan om een ander wifi kanaal te kiezen.
Hier wordt uitgelegd hoe dat gedaan moet worden 🙂
gjb84
Topicstarter
Level 1
  • 12Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Gedaan vanavond maar blijft helaas hetzelfde..?
Evert

Level 18
T.E.A.M.
  • 6906Posts
  • 788Oplossingen
  • 1997Likes
Welke kanalen heb je gekozen?
En gebeurt dit bij de 2,4Ghz, 5Ghz of beide?

Wanneer de namen nog gelijk zijn van de 2,4 en 5Ghz, maak ze dan verschillend om erachter te komen 🙂
gjb84
Topicstarter
Level 1
  • 12Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Had ze al verschillend gemaakt. Heb kanaal 1 en 36 gekozen. Waren de beste volgens wifi anyl.. Maar het is wel vreemd dat het bij laptop en iphone wel blijft werken maar bij Android apparaten niet sinds stateful aanpassing. Dit terug draaien is ook geen optie want dan werkt internet nauwelijks meer op Android apparaten..Weet het ook niet meer zo..terug naar vorige provider is misschien beste oplossing
Evert

Level 18
T.E.A.M.
  • 6906Posts
  • 788Oplossingen
  • 1997Likes
Ik heb dat uitroepteken ook af en toe bij mijn Samsung, dan probeer ik een aantal kanalen totdat het wel werkt.

Krijg je die uitroeptekens bij zowel de 2,4 als de 5Ghz?
gjb84
Topicstarter
Level 1
  • 12Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Ja bij beide, kan dan ook niet op internet. Moet eerst de connectbox aan en uit..maar dat moest gisteravond bijv al 3 keer
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75177Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes
Ik ga nog even een stap terug, zit er nog een UTP/netwerkkabel tussen het modem en de Mediabox XL?
gjb84
Topicstarter
Level 1
  • 12Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Nee zit er niet tussen Bert..
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75177Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes
Dan als laatste optie wat mij te binnen schiet is de SSID en de beveiligingssleutel alleen met HOOFLETTERS kleine letter en cijfers.
Er zijn apparaten die niet goed omgaan met vreemde tekens.

Helaas ken ik Android te weinig om verder iets zinnigs over te zeggen.
Lycke
Community Moderator
Community Moderator
  • 14027Posts
  • 1177Oplossingen
  • 6122Likes
Hey gjb84 . Welkom bij Ziggo en welkom op de Ziggo Community! Zo te zien heb je niet bepaald een vliegende start gehad. Hoe gaat het nu?
gjb84
Topicstarter
Level 1
  • 12Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Nee dat klopt Lycke. Vandaag is er monteur geweest dus even afwachten of het allemaal werkt nu..
Lycke
Community Moderator
Community Moderator
  • 14027Posts
  • 1177Oplossingen
  • 6122Likes
Ah, goed dat er iemand is langsgekomen :smiley:. We horen graag van je hoe het de komende dagen gaat!
gjb84
Topicstarter
Level 1
  • 12Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Het blijft allemaal ruk. Na 3e monteur en nieuw modem nog steeds zelfde verhaal..zie foto.

Baal hier egt van,betaal je 56euro pm en zitten we hier met zn allen op de wifi van de buurman.

Ik neem aan dat ik nu wel kosteloos kan overstappen naar kpn?

Uitgelicht topic