Beantwoord

Slechte internet/wifi verbinding


Hallo weet iemand toevallig iets van een niet werkende wifi verbinding? Ik ben sinds kort klant bij ziggo en heb nog geen werkende wifi verbinding via de connectbox. Geeft wel vol bereik en bij de speedtest is er ook nix aan de hand,85down en 20 up ongeveer.Maar apps laden duurt erg lang en de ziggo go app krijg ik al helemaal niet opgestart..krijg na lang laden deze melding..zie foto. Denk zelf dat er dan toch iets mis is met coaxkabel of zijn er instellingen aan te passen in de connectbox? Hoop dat iemand mij hiermee kan helpen. Grt Gerrit

icon

Best beantwoord door Be rt 10 februari 2019, 15:45

Misschien helpen deze stappen: Problemen met trage/slechte verbinding op Android met IPv6?

Ik vermoed dat je een Android toestel hebt en dan moet er een instelling anders staan dan standaard, zie topic hierboven hoe uit te voeren.

Bekijk origineel

23 Reacties

Reputatie 7
Badge +31
Misschien helpen deze stappen: Problemen met trage/slechte verbinding op Android met IPv6?

Ik vermoed dat je een Android toestel hebt en dan moet er een instelling anders staan dan standaard, zie topic hierboven hoe uit te voeren.
Bedankt Be rt. Dit werkt inderdaad! Kan ik deze instelling ook op mijn mediabox doen? Zodat daar de wifi ook beter werkt en netflix niet zolang hoeft te laden.
Reputatie 7
Badge +31
Een Mediabox XL aangesloten aan een modem geeft vrijwel altijd direct of op den duur problemen met beeld en vooral Netflix door een bug in de software van de Mediabox XL.

Daarnaast komen er ook internet verbinding problemen voor doordat er dan 2 DHCP servers actief zijn in je netwerk, één van de Mediabox XL en één van het modem.

Daarnaast heeft de Mediabox XL een eigen IP adres via de coax kabel voor replay, apps zoals Netflix, de gids en on-demand.
Dat is dan netwerk nummer 3 en dat geeft problemen.

Volg de stappen in het volgende topic en laat SVP weten of de problemen met Netflix ook tot het verleden behoren:
Thuisnetwerk storing of werkt niet of niet te installeren op Mediabox XL.
Ok heb even gekeken maar de mediabox xl staat nu in gate way modus. Hij is ook niet verbonden met de connectbox en heb de wifi uitgezet op de mediabox.

Heb pas sinds vorige week de connectbox omdat ik dus ook problemen had met de wifi op de mediabox xl die ook diende als modem.

Na installatie van de connectbox dus nog steeds dezelfde problemen tot uw tip over de instelling van de connectbox.

Nu vraag ik me af kan ik deze instelling ook doen in de mediabox zodat ik in principe de connectbox niet meer nodig heb en netflix ook beter werkt. Of heeft deze stateful instelling alleen maar betrekking over mijn Android apparaten en wifi?
Reputatie 7
Badge +31
Statefull is alleen voor de Android en vergelijkbare systeemsoftware van apparaten die via je modem internet verbinding maken.

De Mediabox XL heeft deze instelling niet, voor zover ik weet als hij al een IPv6 adres heeft en kan nu ook niet het internet op, behalve via Ziggo voor gebruik van apps.
Hallo nu de wifi goed werkt sinds de statefull aanpassing in de connectbox heb ik nu het probleem dat elke keer nadat ik thuis kom er een uitroepteken bij mn wifi signaal staat met de tekst internet misschien niet beschikbaar.

Moet dan het modem aan/ uit zetten wil ik weer wifi verbinding krijgen. Wat is hier aan te doen? Dit is trouwens niet het geval met een iPhone..
Reputatie 7
Badge +25
Vaak helpt het dan om een ander wifi kanaal te kiezen.
Hier wordt uitgelegd hoe dat gedaan moet worden 🙂
Gedaan vanavond maar blijft helaas hetzelfde..😤
Reputatie 7
Badge +25
Welke kanalen heb je gekozen?
En gebeurt dit bij de 2,4Ghz, 5Ghz of beide?

Wanneer de namen nog gelijk zijn van de 2,4 en 5Ghz, maak ze dan verschillend om erachter te komen 🙂
Had ze al verschillend gemaakt. Heb kanaal 1 en 36 gekozen. Waren de beste volgens wifi anyl.. Maar het is wel vreemd dat het bij laptop en iphone wel blijft werken maar bij Android apparaten niet sinds stateful aanpassing. Dit terug draaien is ook geen optie want dan werkt internet nauwelijks meer op Android apparaten..Weet het ook niet meer zo..terug naar vorige provider is misschien beste oplossing
Reputatie 7
Badge +25
Ik heb dat uitroepteken ook af en toe bij mijn Samsung, dan probeer ik een aantal kanalen totdat het wel werkt.

Krijg je die uitroeptekens bij zowel de 2,4 als de 5Ghz?
Ja bij beide, kan dan ook niet op internet. Moet eerst de connectbox aan en uit..maar dat moest gisteravond bijv al 3 keer
Reputatie 7
Badge +31
Ik ga nog even een stap terug, zit er nog een UTP/netwerkkabel tussen het modem en de Mediabox XL?
Nee zit er niet tussen Bert..
Reputatie 7
Badge +31
Dan als laatste optie wat mij te binnen schiet is de SSID en de beveiligingssleutel alleen met HOOFLETTERS kleine letter en cijfers.
Er zijn apparaten die niet goed omgaan met vreemde tekens.

Helaas ken ik Android te weinig om verder iets zinnigs over te zeggen.
Reputatie 7
Hey @gjb84 . Welkom bij Ziggo en welkom op de Ziggo Community! Zo te zien heb je niet bepaald een vliegende start gehad. Hoe gaat het nu?
Nee dat klopt Lycke. Vandaag is er monteur geweest dus even afwachten of het allemaal werkt nu..
Reputatie 7
Ah, goed dat er iemand is langsgekomen 😃. We horen graag van je hoe het de komende dagen gaat!
Het blijft allemaal ruk. Na 3e monteur en nieuw modem nog steeds zelfde verhaal..zie foto.

Baal hier egt van,betaal je 56euro pm en zitten we hier met zn allen op de wifi van de buurman.

Ik neem aan dat ik nu wel kosteloos kan overstappen naar kpn?

Reputatie 7
Hey @gjb84 . Je bent, zie ik, niet de enige in de wijk die deze problemen heeft. Momenteel staat er een storingsmelding open en wordt er gewerkt aan een update van het netwerk. Zullen we de komende dagen nog heel eventjes aankijken hoe het gaat? Natuurlijk kijken we dan ook naar een vergoeding voor de periode dat de diensten niet hebben gewerkt zoals zou moeten.
Ok Lycke doen we. Hoop dat snel opgelost word. Die periode is bij mij al vanaf start abonnement januari..vandaar dat ik er ook onderhand moedeloos van word!!
Hoi Lycke, de storing is verholpen maar ik heb nog steeds hetzelfde probleem!! Wat nu?
Reputatie 7
Dan lijkt het me toch verstandig opnieuw een monteur in te plannen, @gjb84 . het wordt nu wel echt tijd voor een oplossing! Wil je mij een privébericht sturen voor een afspraak?

Reageer