Beantwoord

Slechte en super trage wifi verbinding

• 1 augustus 2020
  • 157 reacties
  • 3431 keer bekeken

Toon eerste bericht

157 Reacties

Reputatie 6
Badge +7

Wat ik wel vreemd blijf vinden is hoe de wifi booster sneller is dan de wifi van het ziggo modem, met dezelfde instellingen. Ze zien er zelfs hetzelfde uit. 

Ze zijn niet hetzelfde, het uiterlijk misschien De WIFI  modem/router heeft maar 2 antennes en dus een maximum van 866MHz, de booster heeft 3 antennas en een maximum van 1300 MHz. Dit is nu wel sterk afhankelijk van het apparaat dat je gebruikt.

maximum b.v een macbook air heeft ook 2 antennes (866MHz).

een macbook pro heeft  3 antennas  via de booster 1300 MHz en “maar” 866MHz via de router ideale condities 

Heb ook een prive bericht ontvangen dat ik de verkeerde keus zou hebben gemaakt met de wifi booster? Ik was, volgens de schrijver, veel beter afgeweest met het Mesh booster set?

Kan natuurlijk waar zijn maar kan hij het ook waarmaken?

Tegenwoordig wordt alles simpel beschreven klik en nog eens klik, maar als het niet werk is niemand thuis!

Ik kan/wil je best verder helpen.

@Peppes Ik wacht zeker nog een tijd met mesh, totdat de kinderziektes goed bekend zijn en eruit gehaald zijn en helemaal als het met de huidige apparatuur, zonder regelmatige problemen, goed werkt.

Over een jaar of wat, dan heb je weer veel betere en snellere en met wifi 6 en goedkoper.

Reputatie 7
Badge +6

Ik ben echt super tevreden met de Wifibooster...lees accespoint..top bereik en ook in de tuin.Snelheid wifi 5g super nu zoals ik hier in dit draadje uitvoerig heb uitgelegd.Bert deze booster is toppi absoluut blij mee en ook het modem met de aangepaste instellingen werkt lekker snel nu alles alleen nog op 5ghz...top de 2,4 gebruik ik niet meer.@Peppes zet in je mijn ziggo account de ootie van  wifi ziggo hotspot op uit geeft ook een boost tenminste hier wel dan start het modem opnieuw op klaar...succes.

Reputatie 7
Badge +6

Wat ook opvalt sinds ik de Wifibooster hier in de Serre heb aangesloten en mijn Desktop PC via deze bekabelt ( Lan ) dat mijn hele internet browsen ook een boost heeft gekregen echt super snel nu.( Duidelijk sneller als eerst de lanverbinding via het Compal Modem )….:grinning:  

Conclusie is dus helder de Wifibooster is duidelijk sneller niet alleen qua WIFI maar ook bekabeld na mijn PC toe blij mee.

Dat kan natuurlijk niet. Er moet iets aan de hand zijn geweest met de directe LAN-verbinding aan de Compal.

Je hebt nu een indirecte verbinding. PC - Booster - Compal. Als die in orde is dan levert die dezelfde prestaties als een goede verbinding PC-Compal.
Voor een Internet speedtest moet je gelijke resultaten te zien krijgen. Zo rond de 250/25 snelheid van je Internet Complete abo. Dat heb je toch?

Ik heb een wat ingewikkelder bekabeld netwerk. De verbinding van mijn PC met mijn Modem/Router verloopt via 3 Switches. Als alles in orde is, merk je daar niets van. Zo hoort een UTP netwerk nu eenmaal te werken.

Toen ik de boel net had aangelegd zat er een fout aangemaakte kabel in de verbindngsweg,die 100 Mbps leverde ipv de te verwachten 1 Gbps. Dat was snel gevonden. Een UTP-connector nog eens stevig aanknijpen loste het probleem op.
Zelf Connectors op UTP-kabels zetten blijft een zorgvuldig werkje, waar je alleen als ambachtsman echt goed in kan worden om dit snel te kunnen doen met een score van 99.9%.

Reputatie 7
Badge +6

@hanh Nee Han laat ik het verduidelijken, ik heb geen ingewikkelde verbinding omdat ik 3 echt goede Gb switches van Netgear ertussen heb.Klopt helemaal dat speedtests exact hetzelfde resultaat geven en gaven Yep.

Maar verbinding ( oud ) Modem compal > Lan cat 6 > PC  
Nieuw > Lan >Booster>Lan cat6 > PC. en toch is nu het hele surfen sneller met Chrome en Firefox  yep 100% meetbaar speedtesten niet eens.Beiden ervoor en erna  max van mijn abonnement gaf ik hier eerder de resultaten al van in dit draadje :wink: de pagina's openen razend snel nu echt sneller surfen dus mijn conclusie is bekabeld moet er ook merkbaar wat verbeterd zijn mogelijk niet qwa snelheidsmetingen.En niets in Chrome gewijzigd en regelmatig zoals ik al jaren doe geschiedenis verwijderen, en zelfs nu ik bekabeld altijd surf via mijn beveiligde VPN verbinding top. 

Ok. Het werkt nu goed, Dat is het belangrijkste.

Reageer