Beantwoord

Slechte en super trage wifi verbinding

• 1 augustus 2020
  • 157 reacties
  • 3431 keer bekeken

Toon eerste bericht

157 Reacties

Reputatie 7
Badge +6

@Ronihd ik test alles met mijn samsung android smartphone van een paar weeken oud A51...en ik gebruik een TabA eveneens van samsung tablet...Geen laptop alleen een vaste dektop PC bekabeld aan gesloten.Nieuw dus de Wifibooster accespoint compal vandaag ontvangen en geïnstalleerd, hier op rechtstreeks via cat 6 va. de compal modem naar de booster en van daaruit lanverbinding na de pc.Speedtest.net Okla...en ziggospeedtest en app android speedtest allen geven nagenoeg dezelfde resultaten.Bekabeling lanverbindingen alles cat 5e encat 6 sowieso bekabeld volle 250 mbit/s mijn abbonement he.Hoop dat jij hier iets mee kan.. tips oplossingen ??...eerst een Arris modem later vervangen door Compal ivm. Bliksemschade...

Reputatie 7
Badge +14

@Ronihd ik test alles met mijn samsung android smartphone van een paar weeken oud A51...en ik gebruik een TabA eveneens van samsung tablet...Geen laptop alleen een vaste dektop PC bekabeld aan gesloten.Nieuw dus de Wifibooster accespoint compal vandaag ontvangen en geïnstalleerd, hier op rechtstreeks via cat 6 va. de compal modem naar de booster en van daaruit lanverbinding na de pc.Speedtest.net Okla...en ziggospeedtest en app android speedtest allen geven nagenoeg dezelfde resultaten.Bekabeling lanverbindingen alles cat 5e encat 6 sowieso bekabeld volle 250 mbit/s mijn abbonement he.Hoop dat jij hier iets mee kan.. tips oplossingen ??...eerst een Arris modem later vervangen door Compal ivm. Bliksemschade...

lastig ….. in jou geval met je smartfoon naar familie en of buren met soortgelijke abonnement ga naast het modem staan en test op 2.4 en 5 ghz de snelheden , ook niet goed dan is je smartfoon rot ? Wel goed dan is je modem in mijn optiek niet in orde.

iets anders kan ik nu ff niet bedenken , testen is het toverwoord 😁

Reputatie 7
Badge +6

lastig ….. in jou geval met je smartfoon naar familie en of buren met soortgelijke abonnement ga naast het modem staan en test op 2.4 en 5 ghz de snelheden , ook niet goed dan is je smartfoon rot ? Wel goed dan is je modem in mijn optiek niet in orde.

iets anders kan ik nu ff niet bedenken , testen is het toverwoord 😁

Heb ik gisteren gedaan naast de modem gestaan yep geen enkele verbetering en ook niet naast de accespoint in de serre zelfde resultaat.Nee ligt niet aan mijn A51 ook met de tablet hetzelfde resultaat....en eerder ook met een laptop van mijn zoon dus.😬

@mathhein je bevestigd helaas voor jouw mijn vermoeden. Dat het bereik beter is dat klopt je hebt nu een toegangspunt dichterbij. 

Ik zou nu normaliter zeggen het zit in je interne bekabeling maar bedraad haal je wel de juiste waardes. Als de diverse instellingen niet helpen kan het bijna alleen het aantal wificlients om je heen zijn dus ook bij de buren, of de door jou gebruikte clients wat ik eerlijk gezegd niet verwacht. 240Mb op 5 ghz zou nog kunnen, 50Mb is werkbaar als je die bandbreedte niet met meer dan 2 gebruikers hoeft te delen.

Laatste vraag of tip koppel alles af of zet het uit en gebruik slechts 1 enkel toestel bij een wifi test. Zorg er bij een smartfoon voor dat je zeker weet dat je enkel via de wifi verbonden bent de data verbinding moet uit zijn.

Ps niet handig zo'n dubbel topic.

@mathhein Mogelijk heb ik dit al eerder geplaatst hier, maar ik weet het niet meer.

Staan deze instellingen, als je ze hebt in je modem, op deze manier?

1. Log in op de modem
2. Ga naar 'Geavanceerde instellingen'
3. Klik op 'DHCP'
4. Vink bij automatische instellingen onder 'DHCPv6 Server' Stateful aan
5. Klik eronder op 'Wijzigingen toepassen'

@Be rt wat voor invloed heeft dat op het wifi signaal en of de verbinding naar buiten? Als mathhein bedraad wel de juiste waardes haalt begrijp ik niet wat dit veranderd voor het wifi signaal.

Wat ik van het hele ipv6 en stateless vs statefull  begrijp heeft dat weinig tot geen invloed op snelheden.

Als je enkel ipv4 websites bezoekt of de eigen hardware geen ipv6 ondersteuning heeft maakt die setting bij mijn weten het verschil niet.

Reputatie 7
Badge +2

Het heeft even geduurd, lukte me niet gisteravond. De installatie bleef steeds hangen op “wifi gegevens overnemen” of zoiets? Dat wil niet lukken. Heb vanochtend die optie gewoon overgeslagen. Weet niet of dit verstandig is? Maar kan de optie ook nergens meer terug vinden in het menu van de booster.
MAAR!!…..Zie de resultaten!! Ik heb geen idee wat er mis was, maar wat het ook was de problemen lijken hier opgelost!. Buiten de namen van wifi heb ik niets aan de instellingen veranderd.

Reputatie 7
Badge +2

PS, wat ik ook probeer, de upload blijft achter lopen

@Be rt wat voor invloed heeft dat op het wifi signaal en of de verbinding naar buiten? Als mathhein bedraad wel de juiste waardes haalt begrijp ik niet wat dit veranderd voor het wifi signaal.

Wat ik van het hele ipv6 en stateless vs statefull  begrijp heeft dat weinig tot geen invloed op snelheden.

Als je enkel ipv4 websites bezoekt of de eigen hardware geen ipv6 ondersteuning heeft maakt die setting bij mijn weten het verschil niet.

@RoWi. Voor de uitleg, lees het volgende topic, van Stateless naar Statefull heeft al in honderden situaties allerlei verbindings- en snelheidsproblemen opgelost met Android en bepaalde Apple apparaten.

https://community.ziggo.nl/internetverbinding-102/problemen-met-je-verbinding-op-android-met-ipv6-foutcode-303-bekijk-de-mogelijke-workaround-19644

Dat is vrij normaal, je hebt geen synchrone snelheid, zoals bij een FttH glasvezel verbinding.

Dat is vrij normaal, je hebt geen synchrone snelheid, zoals bij een FttH glasvezel verbinding.

De upload zou 40+ moeten zijn bij @mathhein  @RoWi. 

Reputatie 7
Badge +6

@Peppes Luky you hier niets kwa snelheid gewonnen en blijkbar heeft niemand voor mij een oplossing treurig maar waar zeer teleurgesteld wat dat betreft.Het bereik is zoals aangegeven super in de hele achtertuin top blij mee.
Betreffende de installatie hier het zelfde werkte voor geen meter overnemen van de modem instellingen klopt eens, ook ik heb dat overgeslagen en dan in de WIFI instellingen ingelogd met http:\\wifi.booster ...enter...dan bij wifi alles zo ingesteld als ook in de compal modem incl...wachtwoord dit heb ik iets veiliger gemaakt op beiden...klaar werk prima maar helaas geen snelheids- verbetering nop niks nada blijft op 2,4 25 tot max 33 en op 5G  max 52 mbit\s...helaas.kan jij blij zijn Peppes en blijkbaar iedereen behalve ik heb dit ? Heren Netwerkexperts hoe kan dat dit moet toch ergens aan liggen ?   

@Be rt ik reageer op de 30 upload die Peppes meet, dat zou uiteraard ook hoger moeten zijn zeker niet lager. De ping lijkt mij ook te hoog of zijn die waardes voor kabel internet acceptabel?

@mathhein ik ben zeker geen expert enkel door expirementeren en uitproberen ervaring opgedaan. Ik ben van mening dat het moet werken punt. Helaas wijst de praktijk anders uit, mooie uitdaging voor de power promis monteurs petje af als deze het wel voor elkaar krijgen.

De IPv6 staat ingesteld zoals Bert heeft laten zien?

Reputatie 7
Badge +6

@Be rt ik reageer op de 30 upload die Peppes meet, dat zou uiteraard ook hoger moeten zijn zeker niet lager. De ping lijkt mij ook te hoog of zijn die waardes voor kabel internet acceptabel?

@mathhein ik ben zeker geen expert enkel door expirementeren en uitproberen ervaring opgedaan. Ik ben van mening dat het moet werken punt. Helaas wijst de praktijk anders uit, mooie uitdaging voor de power promis monteurs petje af als deze het wel voor elkaar krijgen.

De IPv6 staat ingesteld zoals Bert heeft laten zien?

Yep absoluut al een hele tijd geleden....alles geoptimaliseerd zeker weten.Als ik bekabeld meet met div. speedtests allen nagenoeg gelijk geen probleem Lan max 256/26 bij mijn 250/25 abonnement niks mis mee.Maar ik vraag mij af indd. de powerpromis wat mag ik normaal verawchten verwachten dat is de vraag ik ben van mening echt hogere waardes.Zoveel wordt in dit draadje gemeld van behoorlijk hoge snelheden met Wifi en hier ? tja ik heb heel veel computerervaring  onder andere en weet best wel wat van mijn netwerk en instellingen en ja ik weet het veele vaktoren speelen een rol maar alles kul. Als ik direct aan het modem of het accespoint test...meet en er zit niets tussen kwa muren glas of wat voorstoorfactoren dan ook met als resultaat niets sneller....2,4 max 32...5 max 55 mbit/s en nu ziggo powerpromis aan me hoella...nee dit klopt niet en dan kan iedereen vertellen wat hij of zij wil maar oplossinggezocht!🤔😬😬😬 komop Ziggo en experts ....

Reputatie 7
Badge +2

@mathhein 

Ik zou willen dat ik je kon helpen, maar ik heb geen idee waarom het hier wel een verbetering is en bij jou niet :neutral_face:

Reputatie 7
Badge +14

@mathhein 

Direct bij het modem is het dus……….

Mijn eerdere vraag was heb je het al een keer geprobeerd bij iemand anders thuis op zijn WIFI ?

Zo niet zou ik dat zeker doen, ik vind het ook vervelend voor je en snappen doe ik het ook niet verder met mijn technische kennis.

Er kunnen mogelijk tig verstorende signalen rondzingen bij jou adres maar die kans acht ik klein.

Maar ik weet wel dat er apparaten zijn zoals een magnetron of ander uitzendende bronnen die kunnen verstoren.

Al een wifi analyzer geprobeerd ? en heb je de Ziggo wifi app al een keer geprobeerd ?  

https://play.google.com/store/apps/details?id=nl.ziggo.wifiassistant

https://apps.apple.com/nl/app/ziggo-wifi-assistant/id1465892058

Reputatie 7
Badge +6

@mathhein

Direct bij het modem is het dus……….

Mijn eerdere vraag was heb je het al een keer geprobeerd bij iemand anders thuis op zijn WIFI ?

Zo niet zou ik dat zeker doen, ik vind het ook vervelend voor je en snappen doe ik het ook niet verder met mijn technische kennis.

Er kunnen mogelijk tig verstorende signalen rondzingen bij jou adres maar die kans acht ik klein.

Maar ik weet wel dat er apparaten zijn zoals een magnetron of ander uitzendende bronnen die kunnen verstoren.

Al een wifi analyzer geprobeerd ? en heb je de Ziggo wifi app al een keer geprobeerd ?  

https://play.google.com/store/apps/details?id=nl.ziggo.wifiassistant

https://apps.apple.com/nl/app/ziggo-wifi-assistant/id1465892058

Yep alles al een tijd geleden gedaan ook wifi app...ga jou tip eens proberen met de smartphone van mijn vrouw….

Reputatie 7
Badge +6

@Ronihd Nop het  zelfde resultaat als met mijn smartphone.....🤔

Reputatie 7
Badge +14

@Ronihd Nop het  zelfde resultaat als met mijn smartphone.....🤔

Schiet mij maar lek………

Echt op een volledige andere locatie ( ander huis andere straat ;-)  )  dezelfde trage verbinding via wifi ? 

Ik begrijp dit niet echt waarom……….

Welkom in de wondere wereld der Wifi signalen. 

Ik zie nog wel eens vooral met smartphone's dat iemand denkt via een wifi verbinding te testen dan blijkt dit uiteindelijk toch om een data verbinding te gaan. Ik heb er alle vertrouwen in dat het wel goed gaat tijdens het meten.

@mathhein ik ben nog wel benieuwd naar de interne linksnelheid, de snelheid tussen de smartfoon of tablet en de toegangspunten. Ik meen dat je dit nog niet hebt genoemd, zo ja dan heb ik er over heen gelezen. En daarnaast de veldsterkte de dBm.

Je kan dit bij Android via instellingen bij de wifi verbinding terug vinden. Of via de diverse netwerk analyzer apps.

Wat ik me namelijk afvraag of die cijfers wel of niet overeenkomen met wat het hoort te zijn. Dat kan de telefoon of tablet uitsluiten en zit echt in het systeem zelf.

Ik zou bijna zeggen doe eens een volledige systeem herstel voor zover dat nog niet is gedaan.

Reputatie 7
Badge +14

Welkom in de wondere wereld der Wifi signalen. 

Ik zie nog wel eens vooral met smartphone's dat iemand denkt via een wifi verbinding te testen dan blijkt dit uiteindelijk toch om een data verbinding te gaan. Ik heb er alle vertrouwen in dat het wel goed gaat tijdens het meten.

@mathhein ik ben nog wel benieuwd naar de interne linksnelheid, de snelheid tussen de smartfoon of tablet en de toegangspunten. Ik meen dat je dit nog niet hebt genoemd, zo ja dan heb ik er over heen gelezen. En daarnaast de veldsterkte de dBm.

Je kan dit bij Android via instellingen bij de wifi verbinding terug vinden. Of via de diverse netwerk analyzer apps.

Wat ik me namelijk afvraag of die cijfers wel of niet overeenkomen met wat het hoort te zijn. Dat kan de telefoon of tablet uitsluiten en zit echt in het systeem zelf.

Ik zou bijna zeggen doe eens een volledige systeem herstel voor zover dat nog niet is gedaan.

Ja en je zou je bijna gaan afvragen of de ingebouwde wifi netwerk kaartjes wel voldoen en of de juiste snelheden kunnen halen. N ac en zo

Dat zit zover ik weet goed voor de gebruikte toestellen. Daar is eerder al naar gevraagd instellingen staan ook goed zover bekend, blijft bijna enkel het wifi gedeelte van zowel de nieuwe toegangspunt en de modem/router zelf over.

De door Matthein genoemde A51 heeft prima specs dat zal het niet zijn.

Ik ben ook wel benieuwd wat een niet Ziggo toegangs punt zal doen. Mits die via via geleend kan worden.

Reputatie 7
Badge +14

Dat zit zover ik weet goed voor de gebruikte toestellen. Daar is eerder al naar gevraagd instellingen staan ook goed zover bekend, blijft bijna enkel het wifi gedeelte van zowel de nieuwe toegangspunt en de modem/router zelf over.

Ik ben ook wel benieuwd wat een niet Ziggo toegangs punt zal doen. Mits die via via geleend kan worden.

Maar @mathhein geeft aan dat hij het op een ander adres heeft geprobeerd met hetzelfde resultaat, dan zou je bijna denken dat de foon een probleem heeft ware het niet dat hij aangeeft het ook op een tablet te ervaren.

Mee eens. Dan moet op een ander adres wel minimaal eenzelfde snelheid worden afgenomen liefst nog meer. 

Ik heb zelf genoeg aan mijn 50/5 verbinding en al weet ik dat wifi niet de primaire taak van providers is zou ik bij een upgrade de bijbehorende snelheden ook via wifi willen halen.

Reputatie 7
Badge +6

@Ronihd en @RoWi. misverstand ik heb niet op een andere locatie getest heren nop mogelijk kan ik dit binnenkort wel eens testen bij mijn zoon in de nieuwe woning vandaag woord alles door de ziggo monteur aangesloten update volgt ….:thinking:

Betreffende de linksnelheid en veldsterkte Op 5G geeft mijn WIFI Network Signal Info APP: -39 wisselend en soms -42 dbm aan op korte afstand van het Accespoint aan mijn Buro hier in de Serre .WIFI Speed 351-433 Mbps.

Op 2,4G : Veldsterkte -37 dbm  tot -44 wisselend en WIFI speed 72mbps.

Modem herstart en ook de Accespoint blijft het zelfde….

Reageer