Beantwoord

Slechte en super trage wifi verbinding

• 1 augustus 2020
  • 157 reacties
  • 3430 keer bekeken

Toon eerste bericht

157 Reacties

Reputatie 7
Badge +2

@hanh 

Sja zo kan je het ook zien. Ik ben een beetje raar, maar als ik een mercedes koop ga ik niet eerst een cursus bij de ANWB volgen. Ik ga er gewoon van uit dat hij het doet. Doet hij het niet ga ik terug naar de garage waar ik hem gekocht heb.

Snap ik helemaal. Doe zelf niks anders met mijn auto. Het echte probleem onstaat pas als je het gevoel hebt, dat je in het ootje wordt genomen. Of in een andere stituatie denkt: hier klopt iets niet helemaal. Etc. Dan zul je je wat meer moeten verdiepen in het probleem.

Interessante diskussie, hoor, maar laten we maar niet teveel van het Topic afdwalen.  Toch?:wink:

Stuur anders een PM met zonodig dodelijk commentaar.:wink:

@Be rt knip

..belabberde wifi snelheid dit moet aan het compal modem liggen . .zelf als ik op 1/2m afstand met mijn smartphone test blijft het traag en lansame wifi...dus ?knip

De wifi chip kan zeker een defect hebben. Ik sluit dat niet uit. Bij Peppes kan het om iets heel anders gaan.

Peppes en Mathhein.

Hoe ziet de rest van beide netwerken er uit? Zit er ergens een switch of ander netwerk gerelateerd apparaat die geen igmp ondersteuning heeft? In geval van peppes de Apple Airport bijvoorbeeld?

Reputatie 7
Badge +2

@RoWi. 

Heb even moeten googlen. IMGP is aanwezig op de Apple.

https://www.onemorething.nl/community/topic/igmp-snooping-wat-houdt-het-in/?utm_source=google&utm_medium=organic

Reputatie 6
Badge +7

@Peppes 

Plaats een schermafdruk van je maninstellingen (iMac of MacBook)

Onder het appeltje > Over deze mac >systeem report > Netwerk > Wifi

zie onderstaand plaatje

Mac wifi

Current netwerk information is je  huidige verbinding met je wifi station

PHY mode 802.11n ( maximaal 300MHz link speed met 40 MHz band breedte  (Channel 100,1) 5Ghz band . In bovenstaand voorbeeld is de TX snelheid 270 MHz, Is je bandbreedte maar 20MHz dan is je link maximaal 150MHz  en maakt dus geen verschil met 2,4 GHz.

Wat is het model van je Apple airport? Bv (airport extreme , time capsule , airport express)

Reputatie 7
Badge +6

Peppes en Mathhein.

Hoe ziet de rest van beide netwerken er uit? Zit er ergens een switch of ander netwerk gerelateerd apparaat die geen igmp ondersteuning heeft? In geval van peppes de Apple Airport bijvoorbeeld?

3 Netgear GB switches Pro Safe GS 105 uiteraard met IGMP yep ...Modem Connectbox in meterkast eerste GS 105 > Alarmsysteem Zonnepanelen omvormer enz.

CAT 6 Lankabel rechtstreeks vanuit Modem > PC Desktop Serre.

2e > uit na TV en Receiver en mediaplayer cat 5E.

3e in Serre voor PC en andere Lan verbindingen voor aansluiten Pc's en laptops …..

WIFI test op 10 cm van het compal modem 2,4 Ghz…..32 mbit/s
5 ghz…… 52 mbits/s 

dit kan toch niet kloppen moet toch echt sneller ….straks komt het accespoint ...de WIFI booster ben benieuwd wat dit brengt...

Reputatie 7
Badge +2

@jarielcapitain 

Hierbij mijn screenshot. Ik heb de extreme met ingebouwde HD voor backup’s via timecapsule.

Reputatie 6
Badge +7

Op basis van het bovenstaande is je TX linksnelheid 866MHz,

Het signaal dat je ontvangt > -51 (-42) dit is ook goed voor 866MHz. 

Op  je Macbook Pro noet je met gemak 500 MHz halen via de time capsule.

Er zijn een aantal posten met slechte snelheid met een macbook pro en de compal connectbox .  

Doe  een andere speedtest met de huidige opzet. Indien de test is kleiner dan 100MHz controleer in de compal connectoct bij verbonden apparaten de netwerk aansluiting, deze hoort 1000Mb/s te zijn. Indien 100Mb/s is je Ethernet kabel defect of niet geschikt.

zie voorbeeld 

Reputatie 7
Badge +2

@jarielcapitain 

Ik krijg de compal, als het goed is, eind van de middag binnen. Dus kan het dan pas uit testen?

Reputatie 7
Badge +2

PS

Ik heb de handleiding gedownload en zag dat er 2 mogelijkheden waren om de compal te installeren. Als nieuw wifi netwerk, met eigen naam, of op het bestaande “Peppes” wifi netwerk. Wat is eigenlijk het beste?

Reputatie 6
Badge +7

Ik bedoel wifi>airport extreme(timecapsule) > macbook pro ==speedtest

EDIT

Er is de Compal/Connectbox (in de meterkast) modem/router + wi-fi

en de compal/access_point/switch (nog te leveren )

Reputatie 7
Badge +2

@jarielcapitain 

Reputatie 6
Badge +7

Heb je gekeken in de connectbox?

Op de macbook pro » safari »  enter 192.168.178.1

Ga naar verbonden apparaten 

Reputatie 7
Badge +2

@jarielcapitain 

Bedoel je dit?

airport-time-capsule-van-peppes 24:A2:E1:E6:DB:5C 192.168.178.88/24 1000 Ethernet 2
Reputatie 6
Badge +7

Dit ziet er allemaal goed uit

Link mac book pro -- Time capsule  -- perfect 

Link Time-Capsule modem perfect.

Waarom je download het zo laag is kan ik niet verklaren het is droevig

Kan je misschien de up/ downstream waardes van je waardes plaatsen?

upstream waarden

Kijk  ook even onder beheer

Wanneer je het accesspoint binnenkrijgt geef dit in eerste instantie een aparte naam. 

Reputatie 7
Badge +14

@Peppes 

Ik heb het niet helemaal goed gevolgd , de door jou geposte snelheden zijn wifi of netwerk ? 

Doe eens een test op www.speedtest.net  en verander 1e de server waarvandaan je download in KPN Amsterdam.

Test dan even de bekabelde en wifi snelheid

Reputatie 6
Badge +7

Net even geprobeerd met de ziggo server, deze werkt momenteel niet

Probeer bovenstaande

@Ronihd e.a

De beste Server voor de Ookla test kan afhankelijk zijn van de regio waarin je woont. De (meestal) beste Server van Bert (Brabant) zit bv in Antwerpen.
Het is een minpuntje van deze test dat de automatische keuze niet altijd even goed uitvalt, Die keuze is niet echt slecht, hoor, maar je wilt weten of het te behalen maximum goed overeenstemt met je abo snelheid. Toch?.

Het is verder zo dat de beste Ookla Server van ‘vandaag’ een andere kan zijn dan die van ‘morgen’. Het is overall een prima test, als je weet hoe je hem het beste kan gebruiken om achter je max speed te kunnen komen.
By the way. De Ziggo speedtest met een wondelijke nogal wisselende reputatie, werkt met Ookla software, zonder eigen Server keuze.

Het aardige van de Ookla test is, dat je ook iets te weten kan komen over effectieve snelheden in de dagelijkse praktijk op het Web/Internet. Dat is iets anders dan een max Speedtest onder zo ideaal mogelijke omstandigheden. Kies bij Ookla maar ‘s een Server in Alaska bv.

Tenslotte. Gebruik bij voorkeur: http://www.dslreports.com/speedtest 

Dan zit je altijd goed, zonder na te hoeven denken over een Server-keuze.

Reputatie 7
Badge +14

@hanh 

Ik ben het voor een groot deel met je eens maar ik kies graag voor altijd dezelfde server , ik vind dat ik dan een betrouwbaarder beeld krijg.

En overzee kan het ook erg wisselend zijn maar kijk eens hieronder dat is qua afstand niet echt verkeerd.

Alleen de ping tijd is hoger, normaal zit ik tussen 7 en 9 ms

Test modem > Asus router > switch 8 porten > deze desktop pc bekabeld gemeten.

Reputatie 7
Badge +14

Ik moet er wel bij vermelden dat ik met een Test modem met een iets verhoogde upload deze metingen doe.

Ok Aan een uitgebreide diskussie over Speedtest vergelijkende tests ga ik niet beginnen.
Dat voert te ver. Daar wordt niemand vrolijk van. Het ziet er bij jou alllemaal goed uit.

PS. Je Bufferbloat bij DSL is niet al te best. Zal wel komen omdat er ook ander Internetverkeer over je lijn loopt. En let op: als je op alle fronten (Games!) een goede Internetbeleving hebt, dan zijn dit soort dingen zinloos technisch geneuzel voor, uh, freaks.
Je weet: een stevige opinie is me niet vreemd.

Reputatie 7
Badge +6

@all Netwerk-spezialisten en expert Bert...Hanh….RoWi en wie zich nog geroepen voelt te reageren advies gevraagd svp.

WIFI Booster ...Accespoint geïnstalleerd hier achter in de Serre 'Test: 2,2 ghz...27 tot max 29 mbit/s Bereik was buiten de Serre en in de tuin heel slecht nu heel goed in de hele tuin top zeer tevreden mee wat dat betreft, maar helaas geen enkele snelheids- verbetering tov. de Compal connectbox zie mijn eerdere tests hier terug.

Dit is echt niet tegeloven waarom heb ik 0 snelheidswinst?
Op 5ghz. …..49-51 mbit/s. ook geen verbetering dit is eveneens teleurstellend :grin:

Bereik top verbetering absoluut waar blij mee maar de WIFI snelheid nog steeds teleurstellend,betreffende de configuratie en instellingen van de WIFI booster heb ik de zelfde instellingen van de Compal connectbox modem mbt. Wachtwoord en alle andere instellingen exact zo ingesteld, en nu ? wie weet wat ik nog moet doen om snelheidsverbetering voor WIFI te krijgen hier.Uiteraard is van de Modem rechtstreeks een Lan Cat 6 verbinding rechtstreeks na de poort ingang van de Booster gemaakt.

Reputatie 7
Badge +6

@all Netwerk-spezialisten en expert Bert...Hanh….RoWi en wie zich nog geroepen voelt te reageren advies gevraagd svp.

WIFI Booster ...Accespoint geïnstalleerd hier achter in de Serre 'Test: 2,2 ghz...27 tot max 29 mbit/s Bereik was buiten de Serre en in de tuin heel slecht nu heel goed in de hele tuin top zeer tevreden mee wat dat betreft, maar helaas geen enkele snelheids- verbetering tov. de Compal connectbox zie mijn eerdere tests hier terug.

Dit is echt niet tegeloven waarom heb ik 0 snelheidswinst?
Op 5ghz. …..49-51 mbit/s. ook geen verbetering dit is eveneens teleurstellend :grin:

Bereik top verbetering absoluut waar blij mee maar de WIFI snelheid nog steeds teleurstellend,betreffende de configuratie en instellingen van de WIFI booster heb ik de zelfde instellingen van de Compal connectbox modem mbt. Wachtwoord en alle andere instellingen exact zo ingesteld, en nu ? wie weet wat ik nog moet doen om snelheidsverbetering voor WIFI te krijgen hier.Uiteraard is van de Modem rechtstreeks een Lan Cat 6 verbinding rechtstreeks na de poort ingang van de Booster gemaakt.

Kleine aanvulling na wat testen en experimenteren met de 2,4 wifi kanalen uiteindelijk vsn 6 naar kanaal 11 handmatig in de wifi booster ingesteld....resultaat lichte wifisnelheidsverbetering van 5 mbit/s. .niet spectaculair maar toch.

Reputatie 7
Badge +14

@mathhein 

3 Netgear GB switches Pro Safe GS 105 uiteraard met IGMP yep ...Modem Connectbox in meterkast eerste GS 105 > Alarmsysteem Zonnepanelen omvormer enz.

CAT 6 Lankabel rechtstreeks vanuit Modem > PC Desktop Serre.

2e > uit na TV en Receiver en mediaplayer cat 5E.

3e in Serre voor PC en andere Lan verbindingen voor aansluiten Pc's en laptops …..

WIFI test op 10 cm van het compal modem 2,4 Ghz…..32 mbit/s
5 ghz…… 52 mbits/s 

dit kan toch niet kloppen moet toch echt sneller ….straks komt het accespoint ...de WIFI booster ben benieuwd wat dit brengt…

Ik heb je laatste post in deze draad gelezen , waarmee heb je bovenstaande snelheden meer gemeten , laptop ? smartfoon ? of andere , kan je merk en type nummers even posten.

3e uitgang hangt daar nu je wifi booster op ? 

Kan je bekabeld met je laptop testen in de zin van 1e laptop  op modem uitgang 3 speedtest doen , daarna aan het eind van de kabel voor wat er achter zit ook speedtest doen en wederom vergelijken en zo door gaan tot de kabel die in de wifi booster gaat , dus alles even nalopen/speedtesten…..

Dit heb ik uiteraard ook gelezen : Lan Cat 6 verbinding rechtstreeks na de poort ingang van de Booster gemaakt.  Maar testen en testen tot dat je zeker weet dat alles bekabeld goede resultaten geeft .

Reageer