Beantwoord

Slechte en super trage wifi verbinding

• 1 augustus 2020
  • 157 reacties
  • 3212 keer bekeken

Toon eerste bericht

157 Reacties

Reputatie 7
Badge +6

@Be rt vraag mij echt af of dit het maximum is bij mij hier.Test op ongeveer max.3 m van de connectbox moden compal in de woonkamer hier ( compal modem en aop in de meterkast hiernaast  ) modem wifi op 2,4 ghz resultaat met jou aanbevolen testmethodes...speedtest 22/22.....test op5ghz...wifi 52/23.Mijn abonnement is 250/25 dan zou ik toch ook eigenlijk hogere wifisnelheid moeten kunnen halen lijkt mij toch? Wifianalyzer testen doe ik regelmatig hier en optimaliseren van het wifikanaal...nog ideeën Bert en of tips....🤔 verder weg wordt het nog minder en in de Serre uiteraard ook op 8 tot 10m afstand nog veel minder 8/21 ....vandaar dat ook ik de wifi accespoint of te wel de wifiboster ook besteld ben benieuwd.

@mathhein afhankelijk van de specificaties van de client en diverse instellingen moet jij zeker meer halen.

Gebruik je in je connect box wel 2 of 3 banden bij de kanaal breedte namelijk 20/40/80 en staat de modus wel op gemengd? Bij 2,4 ghz is enkel 20/40 beschikbaar.

Ik heb zelf alles op 20 staan 1 band want je gaat elkaar als buren flink in de weg zitten als je dit niet doet.

@Peppes een hogere ping is nooit goed. Het plaatje van je laatste reactie was een speedtest niet de interne verbinding, dat vind je meestal bij de verbindings eigenschappen van de telefoon of tablet zelf waar je dit bij ios vind weet ik niet.

Reputatie 7
Badge +6

@mathhein afhankelijk van de specificaties van de client en diverse instellingen moet jij zeker meer halen.

Gebruik je in je connect box wel 2 of 3 banden bij de kanaal breedte namelijk 20/40/80 en staat de modus wel op gemengd? Bij 2,4 ghz is enkel 20/40 beschikbaar.

Ik heb zelf alles op 20 staan 1 band want je gaat elkaar als buren flink in de weg zitten als je dit niet doet.

@Peppes een hogere ping is nooit goed. Het plaatje van je laatste reactie was een speedtest niet de interne verbinding, dat vind je meestal bij de verbindings eigenschappen van de telefoon of tablet zelf waar je dit bij ios vind weet ik niet.

Top dank je wel na de F1 race ga ik dit eens verder bekijken thanks kom ik op terug....😀

Dat is een goeie @RoWi. , daar had ik even niet aan gedacht, bij mij staat ook 2,4 GHz op n en 5 op ac, dan valt hij niet terug naar b.v. naar een tragere snelheid zoals op 2,4 GHz naar b of g en valt hij niet terug bij 5 GHz naar a of n.

Dit kan alleen als het apparaat waar je wifiverbinding mee maakt dit aan kan.

Reputatie 7
Badge +6

hier ook zo….

Draadloos signaal

2,4 GHz frequentieband

radio-box-checked.png

Schakel 2,4 GHz in

radio-box-default.png

Schakel 2,4 GHz uit

Wifi-modus

802.11b/g/n gemengd                                802.11n                802.11g/n gemengd                

Kanaal radio-box-default.png

Handmatig

radio-box-checked.png

Automatisch

Kanaal 1Kanaal 2Kanaal 3Kanaal 4Kanaal 5Kanaal 6Kanaal 7Kanaal 8Kanaal 9Kanaal 10Kanaal 11Kanaal 12Kanaal 13

Kanaalbreedte

20 MHz                 20/40 MHz             

5 GHz frequentieband

radio-box-checked.png

Schakel 5 GHz in

radio-box-default.png

Schakel 5 GHz uit

Wifi-modus

802.11a/n/ac gemengd                        802.11n/ac gemengd                        802.11ac                        

Kanaal radio-box-default.png

Handmatig

radio-box-checked.png

Automatisch

Kanaal 36Kanaal 40Kanaal 44Kanaal 48Kanaal 52Kanaal 56Kanaal 60Kanaal 64Kanaal 100Kanaal 104Kanaal 108Kanaal 112Kanaal 116Kanaal 120Kanaal 124Kanaal 128Kanaal 132Kanaal 136Kanaal 140

Kanaalbreedte

20 MHz                         20/40 MHz                         20/40/80 MHz       

Reputatie 7
Badge +6

maar helpt niets snelheid matig zoals ik hier met de test aangaf tips  …?

Reputatie 7
Badge +2

@RoWi. 

Ik kan het ook nergens vinden in de instellingen van de Ipad of Iphone.
Dus ik denk dat ik eerst de nieuwe box afwacht en kijken of dat verbetering brengt.
In elk geval jij ook bedankt voor de hulp!

Ik zie dat je het kanaal op automatisch hebt staan, scheelt het als je deze vast zet op een kanaal met de minste acces points. 3, 6 of 11?

2,4 GHz is simpelweg de drukste alle domotica maakt daar gebruik van. Doorgaans is 5 GHz rustiger en zou je betere snelheden mogen verwachten. 

Algemeen.

Een extra wifi bubbel zal zeker helpen.

Reputatie 7
Badge +6

Ik zie dat je het kanaal op automatisch hebt staan, scheelt het als je deze vast zet op een kanaal met de minste acces points. 3, 6 of 11?

2,4 GHz is simpelweg de drukste alle domotica maakt daar gebruik van. Doorgaans is 5 GHz rustiger en zou je betere snelheden mogen verwachten. 

Algemeen.

Een extra wifi bubbel zal zeker helpen.

Bedankt ga ik morgen uitgebreider testen en op 2,4 een vast kanaal kiezen na wifianalyzer test.…update volgd dan na wederom testen..  🤔😏

Reputatie 7
Badge +6

@Be rt en @RoWi. 

Knip…@RoWi.

k zie dat je het kanaal op automatisch hebt staan, scheelt het als je deze vast zet op een kanaal met de minste acces points. 3, 6 of 11?2,4 GHz is simpelweg de drukste alle domotica maakt……..

Gisteren en vanmorgen uitgebreider getest en handmatig de kanaalkeuze gemaakt voor de 2,4 Ghz. uiteindelijk op kanaal 6 uitgekomen voor het beste resultaat maar scheelt niet echt veel zie de resultaten 5 ghz op kanaal 64 geeft het beste resultaat ….In de woonkamer op ca. 3m va. Modem ...

2,4  …..   20-25 max…
5 …...     50-56 Max ….
verder weg op ca 8-10m in de Serre 2,4..19-22...5ghz.... 46-52..
Is dit het maximum ? 
ben benieuwd op de WIFI booster of hier nog winst mee te behalen valt afwachten dan maar.
De 2,4 ghz resultaten waren hier 100% zeker weten eerder hoger met de Arris modem maar door bliksemschade werd mij een Compalmodem gestuurd en ik vind de WIFI prestaties wat dat betreft dus echt een stuk minder.Nog tips of wat kan er nog voor meer snelheid zorgen Bert ? en RoWi ?…..Mijn Modem hangt in de meterkast op ca. 1,5m hoogte dit is het max. va AOP ivm. kabellengte hierdoor heb ik beter WIFI bereik gekregen dat heb ik alles nog kunnen bereiken verder moet ik het hier mee doen tot de Wifi booster mogelijk morgen komt...ben benieuwd of deze wat verbeterd vooral op de 2,4 ghz...band.

Ik verwacht niet dat een booster dit veel verbetert, de naam suggereert iets anders dan er gebeurt. Je creëert een overlappende wifi bubbel. 

Wellicht zitten die boosters net iets beter in elkaar dan de compal. Buiten een meterkast is altijd beter. Ik ben ook bij jouw benieuwd naar de interne linksnelheden. 

Reputatie 7
Badge +6

Ik verwacht niet dat een booster dit veel verbetert, de naam suggereert iets anders dan er gebeurt. Je creëert een overlappende wifi bubbel. 

Wellicht zitten die boosters net iets beter in elkaar dan de compal. Buiten een meterkast is altijd beter. Ik ben ook bij jouw benieuwd naar de interne linksnelheden. 

:thinking:

Wat bedoel je precies hiermee modem connectbox verklaar nader svp...

@RoWi. schreef: “Ik verwacht niet dat een booster dit veel verbetert, de naam suggereert iets anders dan er gebeurt. Je creëert een overlappende wifi bubbel. “

Dat begrijp ik niet, een overlappende wifi bubbel ???

De Compal wifibooster is een op zichzelf staand Access Point en geen wifibooster, zoals de benaming ook bij een repeater gebruikt wordt, die het wifi signaal verder doorgeeft en weer terug via wifi, die halveren minstens de wifisnelheid, dat doet de Compal juist niet.

Het Compal Acces Point heeft zelfstandige wifizenders die het ethernetsignaal via een netwerkkabel krijgt van het modem en je kunt hem op een ander wifi kanaal zetten, wat geen invloed heeft op de andere wifi signalen, op 5 meter afstand heb ik er al een download mee van altijd minstens 350 Mbit/s.

Reputatie 7
Badge +6

@RoWi. schreef: “Ik verwacht niet dat een booster dit veel verbetert, de naam suggereert iets anders dan er gebeurt. Je creëert een overlappende wifi bubbel. “

Dat begrijp ik niet, een overlappende wifi bubbel ???

De Compal wifibooster is een op zichzelf staand Access Point en geen wifibooster, zoals de benaming ook bij een repeater gebruikt wordt die het wifi signaal verder doorgeeft en weer terug via wifi, die halveren minstens de wifisnelheid, dat doet de Compal juist niet.

Het Compal Acces Point heeft zelfstandige wifizenders die het ethernetsignaal via een netwerkkabel krijgt van het modem en je kunt hem op een ander wifi kanaal zetten, wat geen invloed heeft op de andere wifi signalen, op 5 meter afstand heb ik er al een download mee van altijd minstens 350 Mbit/s.

Prezies gaf ik ook hier aan dit is een accespoint yep….maar Bert met WIFI op 5m  350 Mbit/s ( 500/50 abbo na ik aanneem toch ) 

Nou dan begrijp ik het nu helemaal niet meer met al mijn kennis ben geen netwerkspezialist zoals jullie maar warom haal ik dan belabberde 20 Mbti/s gemiddeld ? dan klop hier en zeker ook bij Peppes echt iets niet toch ? 

Reputatie 7
Badge +11

Nou dan begrijp ik het nu helemaal niet meer met al mijn kennis ben geen netwerkspezialist zoals jullie maar warom haal ik dan belabberde 20 Mbti/s gemiddeld ? dan klop hier en zeker ook bij Peppes echt iets niet toch ? 

Ga ook eens experimenteren met andere wifi drivers. Kan ook een hoop schelen. De nieuwste zijn niet altijd de beste/snelste. Vergt wel enig zoekwerk.

Reputatie 7
Badge +6

Ga ook eens experimenteren met andere wifi drivers. Kan ook een hoop schelen. De nieuwste zijn niet altijd de beste. Vergt wel enig zoekwerk.

Max wifi drivers voor de Compal connectbox modem van ziggo ? he...:thinking: nee he dit zal je wel niet bedoelen ...voor de smartphone samsung A51 en mijn Tab A van samsung ? bedoel jij dat…..

Reputatie 7
Badge +11

Ga ook eens experimenteren met andere wifi drivers. Kan ook een hoop schelen. De nieuwste zijn niet altijd de beste. Vergt wel enig zoekwerk.

Max wifi drivers voor de Compal connectbox modem van ziggo ? he...:thinking: nee he dit zal je wel niet bedoelen ...voor de smartphone samsung A51 en mijn Tab A van samsung ? bedoel jij dat…..

Eh, eigenlijk niet nee. Van de laptop. Maar indien je het ook bij android devices hebt is het weer een ander verhaal. De Compal is sowieso slechter dan de Arris versie.

Het hele wifi gebeuren is een keten van verschillende apparatuur en verschillende instellingen en vergt onderzoek naar wat je in huis hebt en hoe dit het beste ingesteld kan worden.

Als alle fabrikanten / hardware makers en softwareschrijvers van systeemsoftware en stuurprogramma's zich netjes aan de afgesproken regels zouden houden, dan zou dit een fluitje van een cent zijn, maar helaas zo werkt het niet, behalve met bepaalde apparatuur van bepaalde merken gaat het behoorlijk goed en die zitten vrijwel altijd in het duurdere en/of  bedrijfsmatige segment.

Ik heb 8 jaar op locatie ICT troubleshooting gedaan met aansluitingen, netwerken en wifi en er kunnen een heel bos vol met redenen zijn waarom wifi het niet lekker doet.

@MaxH Gaf ook al een heel goede tip, wifidrivers kunnen heel vervelend doen.

Ik gooi er nog wat tips bij:

1. Log in op de modem
2. Ga naar 'Geavanceerde instellingen'
3. Klik op 'DHCP'
4. Vink bij automatische instellingen onder 'DHCPv6 Server' Stateful aan
5. Klik eronder op 'Wijzigingen toepassen'

https://community.ziggo.nl/deel-je-tips-en-suggesties-91/wifi-verbindingsproblemen-met-android-mogelijke-oplossingen-44813

En zo zijn er nog een berg mogelijkheden, maar het is een lastige via tekst op een forum, op locatie kun je per direct zien wat er gebeurd als je andere instellingen gebruikt en hoe de hele situatie opgebouwd is en reageert.

Ik vergelijk het altijd met een auto, ik ben geen automonteur en ga met de auto naar de garage en de garage liet mij komen om de computers en het netwerk goed werkend in te stellen.

Het is een vak waar behoorlijk wat kennis en ervaring bij komt kijken, voor je veel netwerk / wifi / internetverbinding / provider verbinding en aansluiting situaties op kunt lossen.

Reputatie 7
Badge +6

Eh, eigenlijk niet nee. Van de laptop. Maar indien je het ook bij android devices hebt is het weer een ander verhaal. De Compal is sowieso slechter dan de Arris versie.

Nee alleen Android divices yep...en een vaste PC met lan geen wifi verbinding op deze desktop..ben niet zo voor een laptop...🤔Eens de compal is echt slechter....pff

Reputatie 7
Badge +2

@Be rt 

Ik hoop dat je nu begrijpt waarom ik hier af en toe behoorlijk kriegel kan worden? :slight_smile:
Ik, als volslagen leek, moet “mijn kennis” hebben van internet of van verschillende mensen.
Nu ook weer zie ik 2 mensen over exact hetzelfde product praten met twee volkomen tegenovergestelde meningen.
Maar ik wacht af, tot het ding hier is, en zie het dan vanzelf :slight_smile:

@Be rt de termen booster of versterker zijn fout, dat hoef ik je niet uit te leggen.

Met meerdere wifi toegangspunten creër je overlappende wifi signalen dat noem ik die bubbels.

@mathhein wat ik bedoelde is hoe zit een booster technisch in elkaar net iets betere antennes bijvoorbeeld.

Ik heb hier thuis een eigen router als accespunt ingesteld, deze heeft een groter bereik op beide banden dan de Compal router die ik van Ziggo heb.

Punt blijft al plaats je nog zoveel toegangspunten toch is dat geen garantie dat de snelheid die je haalt via wifi omhoog gaat.

Reputatie 7
Badge +6

@Be rt alles al een heele tijd geleden zo ingesteld als jij in jou tips aangeeft noppes nul verbetering....belabberde wifi snelheid dit moet aan het compal modem liggen . .zelf als ik op 1/2m afstand met mijn smartphone test blijft het traag en lansame wifi...dus ? MAX yep de compal is slechter e daar zit de crux voor mij....wacht nu fftot het accespoint er is de wifi booster🤔😄 en dan testen anders moet er echt watmethet modem zijn.

Reputatie 7
Badge +11

@Be rt alles al een heele tijd geleden zo ingesteld als jij in jou tips aangeeft noppes nul verbetering....belabberde wifi snelheid dit moet aan het compal modem liggen . .zelf als ik op 1/2m afstand met mijn smartphone test blijft het traag en lansame wifi...dus ? MAX yep de compal is slechter e daar zit de crux voor mij....wacht nu fftot het accespoint er is de wifi booster🤔😄 en dan testen anders moet er echt watmethet modem zijn.

Daarom mij (Arris) Connectbox in bridge. 1 UTP naar de 2e verdieping aan de ASUS wifi router. Prima wifi(ca 400/41) beneden en op zolder. Zelfs de Next via UTP weer naar beneden, samen met de Denon op een switch. 

Reputatie 7
Badge +2

Dat denk ik niet. Want ik gebruik nu (voor wifi) mijn apple en die is net zo traag. Het lijkt me sterk dat beide apparaten “kapot” zouden zijn?
Ik wacht gewoon af.

@Peppes Als je gedoe met Wifi hebt, kun je eigenlijk niet aan de kantlijn blijven als zelf verklaarde absolute leek. Eigen inzicht is nodig om een goed oordeel te kunnen vellen over de wellicht onzinnige suggesties van anderen.
Dit beperkt zich niet tot It-gerelateerde kwesties.
Het gaat ook zo als je kranten leest of van sociale media gebruik maakt over wat dan ook.

Dat is nu eenmaal zo. Daar valt helemaal niets aan te veranderen.
Wat blinder vertrouwen schenk je aan een gerenommeerde deskundige die een goede score bij je kreeg.

Je kunt natuurlijk geloven dat de aarde plat is. Bronnen genoeg. Etc.

Reageer