Marcel0911

Level 1
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Slecht Wifi signaal op Imac - tips?

Hallo, ik heb een Ziggo abonnement voor oa. internet. Met de connectbox haalt ik op mijn Iphone een stabiele 200MBs. Dat is ook waar ik voor betaal. Op mijn Imac haalde ik in het verleden draadloos ook ongeveer die waarden. Sinds kort valt hij terug naar 30MBs en soms knalt hij eruit. Soms na het opnieuw verbinden is het sneller maar het is dan erg instabiel. Ik heb er met Ziggo over gechat en ook met Apple. Ben niet echt veel wijzer anders dan dat ik nu een heleboel tips heb ter verbetering. Nog niet uitgevoerd. De Mac is 3 jaar oud en is upto date met de laatste update. Via de diagnostische informatie kwam er onder andere uit dat de landcode van mijn router niet overeenstemt met het land waar hij zich in bevind (NL). Bij Ziggo kon de helpdesk dat niet veranderen. Geen idee of daar de oorzaak ligt want de nieuwe Iphone heeft er dus geen last van. Iemand tips? Bedraad gebruiken ligt voor de hand maar ik wil het gewoon goed draadloos hebben, er is een stopcontactversterker op de eerste verdieping....Groet, Marcel
4 Reacties 4
Steefb

Level 20
  • 15868Posts
  • 2991Oplossingen
  • 7264Likes
Marcel0911 wrote:
. Ben niet echt veel wijzer anders dan dat ik nu een heleboel tips heb ter verbetering. Nog niet uitgevoerd.


Welke tips en waarom niet geprobeerd ? Wat verwacht je hier, het magische toverstokje?
Lycke
Community Moderator
Community Moderator
  • 14027Posts
  • 1177Oplossingen
  • 6122Likes
Hey @Marcel0911. Welkom hier!
Je vraagt om tips, maar geeft ook al direct aan dat je een hoop tips gekregen hebt die je nog niet uitgevoerd hebt.
Het lijkt me niet handig om je dezelfde tips te geven die je wellicht al gehad hebt, dus ben ik eigenlijk wel heel erg benieuwd welke tips je al gekregen hebt. Wellicht hebben we dan nog een goede toevoeging ^^.

Ook ben ik natuurlijk heel erg benieuwd naar hoe het gaat wanneer je deze tips wel uitgevoerd hebt. Wellicht zit "de" tip er al tussen!


We horen graag van je ^^
Ronihd

Level 18
T.E.A.M.
  • 8181Posts
  • 311Oplossingen
  • 3210Likes
Marcel0911 hoe snel is de draadloze adapter in je imac ? en kan je daar ook de drivers van vernieuwen ?

Tevens zit je op de 2.4 ghz of op de 5ghz verbinding ?

En hoe ver zit je bij het modem vandaan ?
KBX458

Oud Community-lid
  • 8462Posts
  • 377Oplossingen
  • 2929Likes
Het volgende al uitgevoerd?: https://www.appletips.nl/standaard-netwerkinstellingen-herstellen-bij-problemen/
Het niet uitproberen is als het niet vervangen van een autoband bij lekkage; hij blijft leeglopen. :wink:

Uitgelicht topic