Hallo, ik heb een Ziggo abonnement voor oa. internet. Met de connectbox haalt ik op mijn Iphone een stabiele 200MBs. Dat is ook waar ik voor betaal. Op mijn Imac haalde ik in het verleden draadloos ook ongeveer die waarden. Sinds kort valt hij terug naar 30MBs en soms knalt hij eruit. Soms na het opnieuw verbinden is het sneller maar het is dan erg instabiel. Ik heb er met Ziggo over gechat en ook met Apple. Ben niet echt veel wijzer anders dan dat ik nu een heleboel tips heb ter verbetering. Nog niet uitgevoerd. De Mac is 3 jaar oud en is upto date met de laatste update. Via de diagnostische informatie kwam er onder andere uit dat de landcode van mijn router niet overeenstemt met het land waar hij zich in bevind (NL). Bij Ziggo kon de helpdesk dat niet veranderen. Geen idee of daar de oorzaak ligt want de nieuwe Iphone heeft er dus geen last van. Iemand tips? Bedraad gebruiken ligt voor de hand maar ik wil het gewoon goed draadloos hebben, er is een stopcontactversterker op de eerste verdieping....Groet, Marcel