Beantwoord

Sinds een week s'avonds problemen met stotterend internet

• 8 juni 2018
  • 39 reacties
  • 4180 keer bekeken

Toon eerste bericht
Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, stel dan je vraag in een nieuw topic.

39 Reacties

Reputatie 7
Zojuist weer problemen begonnen om 19:30. Echt elke keer als er problemen zijn dan is het rond deze tijd.
Toevallig al wat bekend over eventuele problemen op de centrale of duurt zoiets een paar weken? ;-)
Nog geen nieuws gekregen hierover, kan inderdaad even duren. Soms is het een kwestie van de wijk herindelen over de beschikbare capaciteit of extra hardware bestellen voor meer capaciteit.
Of ze constateren geen capaciteitsprobleem, maar dan ben ik benieuwd wat er dan wel aan de hand is...
@EgonB Dat kan binnen een uur door op de drie grijze stipjes te klikken en dan op bewerk.
Sorry verkeerde topic.
Reputatie 1
Ik heb je topic even bekeken, maar jij hebt het over problemen tijdens het gebruik van wifi en voornamelijk wegvallende verbindingen. Ik gebruik geen wifi en heb geen last van wegvallende internet. Dus onze problemen zijn totaal niet gelijk.
Verder heb ik goede ervaringen met de ziggo hulp dus ik ga er vanuit dat alles goed komt.
Ja daar heb je weer die signalen die er altijd goed uitzien. Volgens mij zijn dat maar momentopname! Maar ook ik heb last van high ping tijdens het gamen! Mag blij zijn als ik een ping heb van 180! Maar jammer genoeg is de standaard vaker een ping van 240 en hoger!

Vriend van mij heeft glasvezel en die heeft standaard een ping van onder de 10! Zelfde game en tijdstippen!

Ik heb nu al een aantal Topics gelezen en vraag me af of deze mensen überhaupt zijn geholpen...
Reputatie 1
Zojuist weer problemen begonnen om 19:30. Echt elke keer als er problemen zijn dan is het rond deze tijd.
Toevallig al wat bekend over eventuele problemen op de centrale of duurt zoiets een paar weken? 😉
Reputatie 7
Thx, we zijn ermee bezig om jouw centrale te laten onderzoeken op capaciteitsproblemen!
Reputatie 1
Het was een paar dagen goed, maar nu begon het weer rond 20:00 uur. Een half uur later is het weer een stuk beter. En een uur later is alles weer goed. Apart dat het alleen gebeurt zo rond 19-20 uur. Hier in huis wordt er rond die tijd niks anders gedaan dus daar ligt het niet aan.

Speedtest.net als alles goed is:
PING ms
8
DOWNLOAD Mbps
202.67
UPLOAD Mbps
20.54

Tijdens de problemen:
PING ms
20
DOWNLOAD Mbps
47.63
UPLOAD Mbps
9.60

En een screenshot van dlsreport erbij gedaan.
Reputatie 7
Het signaal naar je modem ziet er inderdaad prima uit, daar kan ik geen oorzaak in ontdekken. Er is misschien toch sprake van een capaciteitsprobleem, maar daarvoor heb ik wellicht nog wel wat gegevens van jouw nodig.

Kun je eerst eens op een rustig moment, wanneer je geen problemen ervaart, een speedtest uitvoeren via www.speedtest.net?
Dan ook op een moment wanneer je wél problemen ervaart een zelfde speedtest via www.speedtest.net.

In beide tests zo min mogelijk andere programma's actief op dat moment, sluit spellen/discord even af op dat moment.
Reputatie 1
Ik heb een paar dagen s'avonds niet kunnen gamen en ik had geen problemen ondervonden op de andere momenten, maar zojuist was het weer raak. Nog niet zo erg als de vorige keren maar duidelijk merkbaar.
Dit zijn de waarden nu, maar volgens mij zit er niet heel veel verschil in?
Reputatie 7
Zijn de problemen spontaan opgelost of klink je nog steeds als een robot? 😉
@Kiampp2
Dit ziet er griezelig perfect uit, goed dat je deze geplaatst hebt, kunnen we goed vergelijken als je problemen ervaart.
Reputatie 1
Hier de waarden hoe het nu is en er geen klachten zijn.
Vanavond ben ik er niet, maar ik zal wel morgenavond (als de problemen er weer zijn) weer even een screenshot maken.
Kun je hier uit je modem je downstream en upstream dBmV waarden plaatsen met een screenshot of copy/paste?