MRijnders

Level 2
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

Sinds 6 weken is Internet een en al drama.

Hallo, goede morgen.

Na vele maanden zonder problemen met de verbinding , hebben we hier de laatste 6 weken alleen maar gedoe. We moeten de CB echt 1 of 2 keer per dag resetten. Niet handig tijdens thuiswerken en de online lessen van mijn kinderen. 

De wifi valt weg, en ook de vaste verbinden vallen weg en krijgen zelfs geen DHCP meer.

In de logging zie ik dit:

Tijd Prioriteit Omschrijving
27/06/2020 10:49:44 notice LAN login Success;CM-MAC=18:35:d1:07:22:cb;CMTS-MAC=00:01:5c:87:e2:4a;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
01/01/1970 00:01:35 critical No Ranging Response received - T3 time-out;CM-MAC=18:35:d1:07:22:cb;CMTS-MAC=00:01:5c:87:e2:4a;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
27/06/2020 10:32:19 notice NOTICE ATOM is restarted as part of Self Healing Mechanism;CM-MAC=18:35:d1:07:22:cb;CMTS-MAC=00:01:5c:87:e2:4a;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
24/06/2020 20:43:43 notice LAN login Success;CM-MAC=18:35:d1:07:22:cb;CMTS-MAC=00:01:5c:87:e2:4a;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
24/06/2020 20:12:57 Let op! RCS Partial Service;CM-MAC=18:35:d1:07:22:cb;CMTS-MAC=00:01:5c:87:e2:4a;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
24/06/2020 20:12:1 Let op! Lost MDD Timeout;CM-MAC=18:35:d1:07:22:cb;CMTS-MAC=00:01:5c:87:e2:4a;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
24/06/2020 20:11:56 critical SYNC Timing Synchronization failure - Loss of Sync;CM-MAC=18:35:d1:07:22:cb;CMTS-MAC=00:01:5c:87:e2:4a;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
24/06/2020 20:11:55 Let op! RCS Partial Service;CM-MAC=18:35:d1:07:22:cb;CMTS-MAC=00:01:5c:87:e2:4a;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
24/06/2020 20:11:55 critical SYNC Timing Synchronization failure - Loss of Sync;CM-MAC=18:35:d1:07:22:cb;CMTS-MAC=00:01:5c:87:e2:4a;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
24/06/2020 20:11:55 Let op! RCS Partial Service;CM-MAC=18:35:d1:07:22:cb;CMTS-MAC=00:01:5c:87:e2:4a;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
20/06/2020 14:36:13 critical No Ranging Response received - T3 time-out;CM-MAC=18:35:d1:07:22:cb;CMTS-MAC=00:01:5c:87:e2:4a;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
20/06/2020 14:27:17 notice LAN login Success;CM-MAC=18:35:d1:07:22:cb;CMTS-MAC=00:01:5c:87:e2:4a;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
01/01/1970 00:01:36 critical No Ranging Response received - T3 time-out;CM-MAC=18:35:d1:07:22:cb;CMTS-MAC=00:01:5c:87:e2:4a;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
12/06/2020 19:29:41 notice LAN login Success;CM-MAC=18:35:d1:07:22:cb;CMTS-MAC=00:01:5c:87:e2:4a;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
01/01/1970 00:01:36 critical No Ranging Response received - T3 time-out;CM-MAC=18:35:d1:07:22:cb;CMTS-MAC=00:01:5c:87:e2:4a;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
11/06/2020 09:47:34 notice NOTICE ATOM is restarted as part of Self Healing Mechanism;CM-MAC=18:35:d1:07:22:cb;CMTS-MAC=00:01:5c:87:e2:4a;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
09/06/2020 22:48:7 notice LAN login Success;CM-MAC=18:35:d1:07:22:cb;CMTS-MAC=00:01:5c:87:e2:4a;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
08/06/2020 19:58:59 critical No Ranging Response received - T3 time-out;CM-MAC=18:35:d1:07:22:cb;CMTS-MAC=00:01:5c:87:e2:4a;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
07/06/2020 13:25:59 notice LAN login Success;CM-MAC=18:35:d1:07:22:cb;CMTS-MAC=00:01:5c:87:e2:4a;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;

 

Gebundelde downstream-kanalen

Kanaal Frequentie (Hz) Vermogen (dBmV) SNR (dB) Modulatie Kanaalnummer
1 666000000 1.4 38 256 qam 9
2 602000000 0.7 38 256 qam 1
3 610000000 0.5 38 256 qam 2
4 618000000 0.2 38 256 qam 3
5 626000000 0.4 38 256 qam 4
6 634000000 0.4 38 256 qam 5
7 642000000 0.7 38 256 qam 6
8 650000000 0.9 38 256 qam 7
9 658000000 1.2 38 256 qam 8
10 674000000 1 38 256 qam 10
11 682000000 0.7 38 256 qam 11
12 690000000 0.5 38 256 qam 12
13 698000000 0.5 38 256 qam 13
14 706000000 0.5 38 256 qam 14
15 714000000 0.7 38 256 qam 15
16 722000000 0.7 38 256 qam 16
17 794000000 -0.5 38 256 qam 25
18 802000000 -0.7 38 256 qam 26
19 810000000 -0.5 38 256 qam 27
20 818000000 -0.7 38 256 qam 28
21 826000000 -0.9 38 256 qam 29
22 834000000 -1 38 256 qam 30
23 842000000 -1.2 38 256 qam 31
24 850000000 -1.2 38 256 qam 32


 

Gebundelde downstream-kanalen

Kanaal Locked Status RxMER (dB) Fouten voor RS Fouten na RS
1 Locked 38.9 4 0
2 Locked 38.9 0 0
3 Locked 38.9 5 0
4 Locked 38.6 4 0
5 Locked 38.6 4 0
6 Locked 38.6 5 0
7 Locked 38.6 5 0
8 Locked 38.9 4 0
9 Locked 38.9 5 0
10 Locked 38.6 0 0
11 Locked 38.6 6 0
12 Locked 38.9 6 0
13 Locked 38.9 5 0
14 Locked 38.9 4 0
15 Locked 38.6 5 0
16 Locked 38.9 7 0
17 Locked 38.6 5 0
18 Locked 38.6 5 0
19 Locked 38.6 6 0
20 Locked 38.6 5 0
21 Locked 38.6 3 0
22 Locked 38.6 5 0
23 Locked 38.6 0 0
24 Locked 38.6 0

0

 

Gebundelde upstream-kanalen

Kanaal Frequentie (Hz) Vermogen (dBmV) Symbol Rate (ksps) Modulatie Kanaalnummer
1 36000000 5.1 5120 64 qam 3
2 52000000 5.1 5120 64 qam 1
3 44500000 5.1 5120 64 qam 2
4 58800000 5.1 5120 64 qam 4


 

Gebundelde upstream-kanalen

Kanaal Kanaal soort T1 Timeouts T2 Timeouts T3 Timeouts T4 Timeouts
1 ATDMA 0 0 0 0
2 ATDMA 0 0 0 0
3 ATDMA 0 0 0 0
4 ATDMA 0 0 0

0

 

Arris CB

 

Lijkt mij dat de box problemen heeft. De CB staat op minimale afstand waar de kabel het huis binnenkomt. Op 40 cm afstand. En wat is zeg, maanden zonder problemen, en geen aanpassingen gedaan.

 

IS er iemand die ons kan helpen.

 

Met vriendelijke groet,

 

Marc

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
hanh

Oud Community-lid
  • 17054Posts
  • 661Oplossingen
  • 3463Likes

Nee dat heb ik niet. Zover ik uit andere Topics globaal weet, komt dit bv voor als je Bosch/Siemens keukenapparatuur op je netwerk aansluit.
In hoeverre dit specifiek alleen met die keukenapparatuur gebeurt, weet ik niet.
Laat staan dat ik zou weten dat er niet ook andere oorzaken zouden kunnen zijn & wat die dan zijn.

Bekijk in context

12 Reacties 12
hanh

Oud Community-lid
  • 17054Posts
  • 661Oplossingen
  • 3463Likes

Je Upstream dBmV is te hoog en dat geeft problemen.
Is de Connectbox op een Coax-versterker aangesloten?

Zo ja. Pas dan een Splitter toe op het AOP (centrale Ziggo aansluitpunt) voor aparte aansluiting van de Comectbox en versterker.. Gratis te bestellen bij Ziggo.
Wat levert dit op?
 


 

MRijnders
Topicstarter
Level 2
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

Dank. De CB zit na de splitter aangesloten. Dus zit geen actieve componenten tussen.

 

De foto van de splitter klopt, die heb ik hier ook.

 

Marc

Jan F.

Level 20
  • 17046Posts
  • 1330Oplossingen
  • 2617Likes

Kunt u een foto laten zien van het AOP? Zoals @hanh stelt is het upstreamsignaal te hoog. Meldt dat eens aan de helpdesk, waarschijnlijk moet een monteur de l ijn van uw naar de straatkast eens doormeten of een kijkje in die kast gaan nemen.

hanh

Oud Community-lid
  • 17054Posts
  • 661Oplossingen
  • 3463Likes

Hmm jammer.

Je kunt nog proberen de Connectbox tijdelijk rechtstreeks op het AOP aan te sluiten en de waarden nog eens te bekijken.

Eerlijk gezegd verwacht ik hier niet veel van, want je bent dan de demping van de Splitter kwijt. Dat zal juist hogere waarden geven voor de Upstream.
Maar goed: niet geschoten is altijd mis. Je weet maar nooit.

Jan, hier boven, geeft een betere Tip, zag ik later.

MRijnders
Topicstarter
Level 2
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

Even een foto erbij.

De kabel naar de CB box zit links in de splitter. Groen-rode kabel.

 

De andere kabel gaat naar een versterker voor de tv's in het huis.

 

MRijnders
Topicstarter
Level 2
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

Uit de log komt ook deze vaak voor:

NOTICE ATOM is restarted as part of Self Healing Mechanism;CM-MAC=18:35:d1:07:22:cb;CMTS-MAC=00:01:5c:87:e2:4a;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;

 

Is dat normaal? Hebben jullie die ook?

hanh

Oud Community-lid
  • 17054Posts
  • 661Oplossingen
  • 3463Likes

Nee dat heb ik niet. Zover ik uit andere Topics globaal weet, komt dit bv voor als je Bosch/Siemens keukenapparatuur op je netwerk aansluit.
In hoeverre dit specifiek alleen met die keukenapparatuur gebeurt, weet ik niet.
Laat staan dat ik zou weten dat er niet ook andere oorzaken zouden kunnen zijn & wat die dan zijn.

MRijnders
Topicstarter
Level 2
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

Ik heb inderdaad een Siemens vaatwasser sinds een paar weken. Dus dat kan dan kloppen. Ik ga daarvan de wifi uitschakelen. En eens kijken of dat überhaupt verschil maakt. Om dingen uit te sluiten.

Lycke
Community Moderator
Community Moderator
  • 14026Posts
  • 1177Oplossingen
  • 6122Likes

Hey @MRijnders . We zijn inmiddels een flinke poos verder. Hoe gaat het nu? 🙂 

MRijnders
Topicstarter
Level 2
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

Ik heb idd de vaatwasser van het Wifi gehaald. Dat scheelde al. En ik heb de CB wifi volledig uitgeschakeld. De wifi laat ik nu via een unifi accesspoint lopen. Waardoor de algehels wifi beter is en ik zelfs op zolder super ontvangst heb. Nu de jongens geen school meer hebben ga ik de vaatwasser weer aan wifi koppelen en kijken of het via het nieuwe accesspoint blijft werken. Maar het is voor mij nu zeker dat de vaatwasser het initiele probleem was. Iedereen bedankt.

Henno

Level 17
  • 2620Posts
  • 79Oplossingen
  • 730Likes

@MRijnders geef even het specifiek model Siemens vaatwasser, dan valt er op te Googlen.

MRijnders
Topicstarter
Level 2
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

Natuurlijk:

Siemens sn678x36te/74

Sd6pwis

Uitgelicht topic