Vraag

Signaal waardes modem lopen op

• 30 oktober 2018
  • 33 Reacties
  • 1813x Bekeken

Toon eerste bericht

33 Reacties

Reputatie 3
Badge +2
Hier ervaar ik precies het zelfde probleem, na het verwijderen van het analoge signaal zijn mijn downstream Vermogen waardes verdubbeld. van 5/6dBmV naar 12dBmV! Ook zijn er duizenden pre/reed pre post per kanaal... Modem dat spontaan reboot..

@Anne B Ziggo any suggestions?
@King006 Bij jouw al opgelost dit probleem?

Reputatie 5
Badge +3
@Samplex,

Hier is dat probleem niet meer voorgekomen. De waardes staan nu netjes tussen de -1 en 5. Maar voor jouw situatie, hoe zit alles aangesloten? Kun je eens een foto van je AOP posten? Heb je een versterker? Kun je de upstream ook eens posten?
Reputatie 3
Badge +2

@King006 AOP is juist en is voorzien van Braun certified spul tot 1200mhz, kabels zijn ook hirschmann, Heb geen versterker etc. Er is niks aan gewijzigd en heeft altijd goed gewerkt. Zojuist mediabox XL met 2010 error en geen signaal in diagnostics en geen beeld meer op elke zender.

Internet doet het nog wel..
Reputatie 5
Badge +3
@Samplex,

Je upstream waardes zijn in orde, maar je down stream niet net als de vele errors. Ik kan je het beste aanraden om even te chatten met Ziggo voor een monteur. Er staat geen storing open?
Reputatie 3
Badge +2
@King006 Monteur is net geweest en heeft het aan DB's kunnen wat kunnen terug brengen maar nog steeds 12.3 het werd maar niet lager. Dus er komt iemand die een lijn meting gaat doen eerdaags hoop ik!
Hogere positie op de tab in de EV word het signaal sterker, lager op de tab werd het wel wat beter maar de andere posities waren bezet. Het blijft raar dat het op de een of andere dag het is verdubbeld.
Reputatie 5
Badge +3
@Samplex,

Het kan zijn dat een monteur jouw kabel heeft gewisseld met iemand anders in de kast. Het is ook mogelijk dat dit signaal al voor jouw kast vandaan komt. (Dat gebeurde hier)

Ik ben benieuwd naar je bevindingen! Hou je ons op de hoogte?
Reputatie 3
Badge +2
@King006 Wat bedoel je precies met "Het is ook mogelijk dat dit signaal al voor jouw kast vandaan komt. (Dat gebeurde hier)" ?
Reputatie 5
Badge +3
@King006 Wat bedoel je precies met "Het is ook mogelijk dat dit signaal al voor jouw kast vandaan komt. (Dat gebeurde hier)" ?

Bij ons gingen de signaalwaardes niet per definitie in onze eindverdeler omhoog, ergens voor onze eindverdeler (kast ervoor?) ging het dan omhoog met betrekking tot signaal.

Jouw kast zit aan andere kast, die andere kast weer aan een andere kast en zo loopt het door.

Reageer