1
Vraag
2
Reacties
AbelWei

Level 1
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Siemens keukenapparatuur via HomeConnect geeft wegvallende internetverbinding via Arris Connectbox

hoi allemaal,

Ongeveer 2 maanden geleden is er een nieuwe ziggo modem geplaatst omdat internet snelheid vaak laag is. Sindsdien hebben we continu problemen met de Connector Box die om de 1-2 dagen uitvalt (geen wifi signalen en geen internet via LAN kabel). Na meerdere chat sessies en monteur bezoeken zijn er aantal zaken aangepakt/aangepast:

  • 2 Apple airports (routers) uitgezet
  • AOP vervangen
  • kabel tussen AOP naar Connector Box vervangen
  • coax kabel tussen AOP naar Mediabox vervangen
  • Connector Box vervangen

Uitlezen van signaalsterkte in de meterkast liet geen probleem zien.

Het probleem: om de dag of 2 valt de wifi signalen uit (van 2,5 en 5) en geen internet via LAN. Er brandt geen andere lampje op de Connector Box dan de witte onderaan. Ziggo klantenservice (per telefoon en per chat) kunnen de storing niet zie op het moment zelf. Ze zien dat de modem off line is. 

 

Onder netwerk historie zie ik dat er vaak dezelfde foutmeldingen rond de tijd van de storing: 

  • No Ranging Response received - T3 time-out
  • NOTICE ATOM is restarted as part of Self Healing Mechanism 

Weet iemand wat de oorzaak kan zijn?

 

***Mod. edit***

< Klik hier voor de oplossing >

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75177Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21923Likes

@AbelWei Het is aan te bevelen on eens één voor één de apparaten eraf te halen en kijken wat er gebeurt, soms komt je dan tot de oorzaak.

Te beginnen met de Siemens Oven via HomeConnect, er worden vaak problemen gemeld met Bosch Siemens, zij hebben een geheel eigen wijze van netwerk verbinding.

Om je signaal en andere vaak voorkomende zaken uit te sluiten?

Om je signaal te kunnen beoordelen, kun je hier uit je modem de volledige pagina's van downstream en upstream waarden plaatsen met een screenshot en de laatste dagen Netwerk historie?

Waar vind ik de up- en downstreamwaardes van mijn modem?
https://community.ziggo.nl/deel-je-tip-91/waar-vind-ik-de-up-en-downstreamwaardes-van-mijn-modem-292... 

En kun je een foto hier plaatsen van de eerste plaats waar Ziggo je huis binnenkomt met eventuele splitters en versterkers op de foto?

Bekijk in context

16 Reacties 16
charlesderidder

Level 4
  • 36Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

wat voor apparaten heb je allemaal aan je netwerk hangen?

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75177Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21923Likes

Om je signaal te kunnen beoordelen, kun je hier uit je modem de volledige pagina's van downstream en upstream waarden plaatsen met een screenshot en de laatste dagen Netwerk historie?

Waar vind ik de up- en downstreamwaardes van mijn modem?

https://community.ziggo.nl/deel-je-tip-91/waar-vind-ik-de-up-en-downstreamwaardes-van-mijn-modem-292... 

En kun je een foto hier plaatsen van de eerste plaats waar Ziggo je huis binnenkomt met eventuele splitters en versterkers op de foto?

AbelWei
Topicstarter
Level 1
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
charlesderidder wrote:

wat voor apparaten heb je allemaal aan je netwerk hangen?

We hebben oa:

Atag One thermostaat

Siemens Oven via HomeConnect

3 slimme stekkers

2 iPads, 2 Apple laptops, 4 iPhones 

 

 

De storing van de modem is niet getriggerd door het gebruik van een apparaat  

 

is er iets dat je specifiek zoekt?

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75177Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21923Likes

@AbelWei Het is aan te bevelen on eens één voor één de apparaten eraf te halen en kijken wat er gebeurt, soms komt je dan tot de oorzaak.

Te beginnen met de Siemens Oven via HomeConnect, er worden vaak problemen gemeld met Bosch Siemens, zij hebben een geheel eigen wijze van netwerk verbinding.

Om je signaal en andere vaak voorkomende zaken uit te sluiten?

Om je signaal te kunnen beoordelen, kun je hier uit je modem de volledige pagina's van downstream en upstream waarden plaatsen met een screenshot en de laatste dagen Netwerk historie?

Waar vind ik de up- en downstreamwaardes van mijn modem?
https://community.ziggo.nl/deel-je-tip-91/waar-vind-ik-de-up-en-downstreamwaardes-van-mijn-modem-292... 

En kun je een foto hier plaatsen van de eerste plaats waar Ziggo je huis binnenkomt met eventuele splitters en versterkers op de foto?

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75177Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21923Likes

@AbelWei Zie dit topic over keukenapparatuur van Bosch Siemens.

https://community.ziggo.nl/thuisnetwerk-software-101/connectbox-arris-compal-valt-uit-met-siemens-bo...

Na van alles geprobeerd te hebben en 2x monteur, kwam er toevallig een Siemens monteur over de vloer. Die vroeg direct of ik geen slechte ervaring had met aansluiting op Ziggo netwerk. Die gaf aan dat het een bekend probleem is dat die Siemens HomeConnect met de modems van Ziggo niet (goed) werken.

AbelWei
Topicstarter
Level 1
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Ik heb de topic over Siemens keukenapparaat en Ziggo gedeeltelijk gelezen. Er is geen direct verband tussen uitval van de Connector Box en het gebruiken van Siemens Oven. Ik zal de WiFi op de oven even uitzetten voor het weekend. 

 

De waardes van up-/download stream ga ik vanavond opzoeken en posten. 

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75177Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21923Likes

Ik vermoed toch een verband, vanwege de tekst die daar staat als beste reactie:

“Ik heb onlangs ook mijn Siemens apparatuur op het Ziggo netwerk aangesloten en…. internet viel meerdere keren uit. Alle getest en nu blijkt dat zodra ik bijvoorbeeld mijn afzuigkap aansluit op Ziggo WiFi-netwerk, de boel klapt. Moet ik modem weer opnieuw opstarten.

Na van alles geprobeerd te hebben en 2x monteur, kwam er toevallig een Siemens monteur over de vloer. Die vroeg direct of ik geen slechte ervaring had met aansluiting op Ziggo netwerk. Die gaf aan dat het een bekend probleem is dat die Siemens HomeConnect met de modems van Ziggo niet (goed) werken.

Ik heb alle apparatuur eraf gehaald en hoppa… geen problemen meer. Gisteren toevallig weer aangesloten en weer opnieuw uitval internet. Ik heb nu dus allemaal Siemens apparatuur met home connect die ik niet heb kunnen aansluiten.”

Cecilia
Community Moderator
Community Moderator
  • 8055Posts
  • 2393Oplossingen
  • 3927Likes

Welkom op de Ziggo Community @AbelWei. Leuk dat je hier eens komt kijken. 

Ontzettend irritant dat jouw internetverbinding regelmatig wegvalt op jouw Arris Connectbox. De vraag van @charlesderidder was een hele belangrijke vraag, zodat we zicht hebben op de aangesloten apparaten. Het antwoord van @Be rt is precies hoe het in elkaar steekt. Het is bij ons bekend dat het Arris en Compal modem vastloopt wanneer Bosch Siemens keukenapparatuur draadloos verbonden is. Er is dan geen dataverbinding meer. Ik wil je dan ook aanraden om jouw Siemens oven via HomeConnect los te koppelen. We zijn aan het onderzoeken hoe dit probleem opgelost moet worden. Er is dus wel degelijk een verband tussen beide. Na het loskoppelen van de Siemens oven moet de verbinding stabiel blijven. Laat je ons na het weekend weten of de verbinding niet meer is weggevallen na het loskoppelen van de Siemens Oven?

AbelWei
Topicstarter
Level 1
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Voor de technici zijn hier de upstream/downstream informatie uit de connector box. De wifi van de Siemens Oven heb ik 1 dag geleden uitgezet. Ik wacht nog een paar dagen af om te kijken of het goed gaat. 

 

Kanaal Frequentie (Hz) Vermogen (dBmV) SNR (dB) Modulatie Kanaalnummer
1 300000000 4.9 38 256 qam 10
2 228000000 3.7 38 256 qam 1
3 236000000 3.7 38 256 qam 2
4 244000000 3 38 256 qam 3
5 252000000 2.5 38 256 qam 4
6 260000000 2.7 38 256 qam 5
7 268000000 3.5 38 256 qam 6
8 276000000 3.7 38 256 qam 7
9 284000000 4.4 38 256 qam 8
10 292000000 4.5 38 256 qam 9
11 308000000 5 38 256 qam 11
12 316000000 5 38 256 qam 12
13 324000000 5 38 256 qam 13
14 332000000 5.5 38 256 qam 14
15 340000000 6.1 38 256 qam 15
16 348000000 6.4 38 256 qam 16
17 356000000 6.5 38 256 qam 17
18 364000000 6.4 38 256 qam 18
19 372000000 5.5 38 256 qam 19
20 380000000 4.9 38 256 qam 20
21 388000000 4.9 38 256 qam 21
22 396000000 4.5 38 256 qam 22
23 404000000 4.1 38 256 qam 23
24 412000000 4.4 38 256 qam 24


 

Gebundelde downstream-kanalen 

Kanaal Locked Status RxMER (dB) Fouten voor RS Fouten na RS
1 Locked 38.6 15 0
2 Locked 38.9 128736 0
3 Locked 38.9 14 0
4 Locked 38.6 27 0
5 Locked 38.9 28 0
6 Locked 38.9 66 0
7 Locked 38.9 16 0
8 Locked 38.9 15 0
9 Locked 38.9 19 0
10 Locked 38.9 15 0
11 Locked 38.9 20 0
12 Locked 38.6 17 0
13 Locked 38.9 16 0
14 Locked 38.6 28 0
15 Locked 38.9 27 0
16 Locked 38.9 34 0
17 Locked 38.9 36 0
18 Locked 38.6 27 0
19 Locked 38.6 11 0
20 Locked 38.9 15 0
21 Locked 38.6 18 0
22 Locked 38.9 12 0
23 Locked 38.6 13 0
24 Locked 38.6 19 0
AbelWei
Topicstarter
Level 1
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

en hier zijn de upstream data

 

Gebundelde upstream-kanalen 

Kanaal Frequentie (Hz) Vermogen (dBmV) Symbol Rate (ksps) Modulatie Kanaalnummer
1 44499985 4.6 5120 64 qam 6
2 52000000 4.625 5120 64 qam 5
3 36000050 4.6 5120 64 qam 7
4 58800000 4.65 5120 64 qam 8


 

Gebundelde upstream-kanalen 

Kanaal Kanaal soort T1 Timeouts T2 Timeouts T3 Timeouts T4 Timeouts
1 ATDMA 0 0 0 0
2 ATDMA 0 0 0 0
3 ATDMA 0 0 0 0
4 ATDMA 0 0 0 0
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75177Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21923Likes

Je signaalwaarde en signaal ruis verhouding is ruim binnen de grenzen, daar zie ik geen afwijkingen.

Je Siemens apparatuur zit in je lokale netwerk en dat lokale netwerk schijnt over de rooie te gaan door bepaalde data van de Siemens apparatuur.

AbelWei
Topicstarter
Level 1
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Het begint erop te lijken dat de combi van Siemens homeconnect WiFi apparaten en Connector Box het probleem is. Het is al ruim 2 dagen zonder probleem en dat is zeer uitzonderlijk. 

 

Natuurlijk willen we de WiFi functie va onze Siemens oven gebruiken. Het lijkt dat de enige oplossing is de Connector Box in Bridge Mode te zetten en de 2 Apple AirPorts aansluiten. 

AbelWei
Topicstarter
Level 1
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Bedankt aan iedereen die meegeholpen heeft. De WiFi valt niet meer weg en blijft stabiel. Fijne feestdagen!

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75177Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21923Likes

Dank voor je update, dit maakt het heel duidelijk.

Hopelijk komt er toch veel lekkers uit de oven.

 

rsOverkleeft

Level 1
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Ik heb een Arris Connectbox en al minimaal een jaar een Siemens wasmachine aangesloten via HomeConnect. Nooit problemen gehad.

Nu een paar weken geleden een nieuwe Siemens vaatwasser aangesloten via HomeConnect. 
Sindsdien valt het modem regelmatig uit met een critical No Ranging Response received - T3 time-out melding. Modem moet dan herstart worden.

Ik ga nu ook testen wat het resultaat is als de vaatwasser weer als een dom apparaat ingesteld staat. 
Het ziet er dus naar uit dat niet alle Siemens apparaten het netwerk laten crashen.
Wordt vervolgt …..

rsOverkleeft

Level 1
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Ik heb nu een week lang mijn siemens vaatwasser uit het wifi netwerk gehaald.

Resultaat : Ik heb weer een keurig stabiel netwerk.
Het ligt dus inderdaad aan de vaatwasser 🙂

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic