Beantwoord

[Sea of Thieves] Lavenderbeard & Strawberrybeard

• 4 april 2019
  • 90 Reacties
  • 4625x Bekeken

Reputatie 2
Goedemiddag,
In het spel Sea of Thieves is er recent een update geweest, hierna kwam ik niet meer op de servers. Er staat dat de servers tijdelijk niet beschikbaar zijn, terwijl de servers goed werken. Ik heb dit nagevraagd en bleek niet de enigste, iedereen die dit zelfde probleem heeft was ook Nederlands en had Ziggo als internetprovider. Er is één uitzondering om erop te komen, dit kan door een VPN te gebruiken. Ik heb het ook geprobeerd zonder Firewall + Virusscanner aan. Wij vermoeden dat dit te maken heeft met Ziggo, en stel daarom de vraag hier in the community: "Hebben jullie ook dit probleem?"
Mvg,
Maikel

icon

Best beantwoord door Mark Ziggo 25 april 2019, 17:41

We denken de oplossing te hebben gevonden en zullen het dataverkeer vanaf dinsdag weer over de nieuwe kaarten te sturen. Natuurlijk zijn we dan stikbenieuwd of het ook werkt en daarbij hebben we jullie hulp nodig!

Wie is er dinsdag vroeg wakker?

We zijn op zoek naar vroege vogels die aanstaande dinsdag 30 april, tussen 06:00 en 08:00 de verbinding met Sea of Thieves opnieuw zouden kunnen testen. Post het resultaat met een nieuwe traceroute (naar 40.117.35.49) in dit topic.

@Netail @TomKauw @kidsjvs @driaq @Torchwood93 @madda @GuidoBlees@DenniskuhhAjax @fiddlemynizzle @Donlef @NukeLane @Erik65 @Rory @Tinus81 @NukeLane
Bekijk origineel

90 Reacties

Reputatie 7
Hallo Maikel,

Welkom op de Ziggo Community,

Maar zwaar * als games het niet meer doen, zit je net klaar... ik ken het.
Echter, ik heb ook Sea of Thieves + Ziggo en nergens last van. Naar aanleiding van je post heb ik even zitten testen en rondneuzen, maar dit leek een tijdelijk issue.
Heb je hier nog steeds last van?

Heb je ook een link naar de fora of plek waar je dit hebt nagevraagd?

Yarr,
Reputatie 2
Hallo Maikel,

Welkom op de Ziggo Community,

Maar zwaar * als games het niet meer doen, zit je net klaar... ik ken het.
Echter, ik heb ook Sea of Thieves + Ziggo en nergens last van. Naar aanleiding van je post heb ik even zitten testen en rondneuzen, maar dit leek een tijdelijk issue.
Heb je hier nog steeds last van?

Heb je ook een link naar de fora of plek waar je dit hebt nagevraagd?

Yarr,

Ja, ik zit hier nog steeds mee.
Ik heb dit onder andere aan mensen gevraagd op Reddit en Discord.
Een vriend van mij heeft ook Ziggo, maar hij had dit probleem dan weer niet (Kan aan region's liggen?)
Reputatie 1
Ik heb hetzelfde probleem. Ik heb sea of thieves om hulp gevraagd en zij zeggen ook dat zij meerdere problemen hebben ontvangen over dit probleem
Dit is wat ze mij terug hebben gemaild. Ik wacht nog op antwoord.

Ahoy there,

Our team have noticed an influx in Lavenderbeard reports, majority of which are from players based in the Netherlands with the ISP Ziggo.

I will keep this support ticket active and when I hear more from the current on-going investigations that are taking place I will be back in touch.

Thanks for your patience.

Regards,
Sea of Thieves - Player Support

Gekke vraag misschien: kun je de volgende sites goed bereiken?
www.ibinder.nl
www.pknleersum.nl

Als ze goed zijn te bereiken, vergeet dan de rest van dit verhaal.

Als dat niet zo is, dan is er een verband met dit Topic.
https://community.ziggo.nl/internetverbinding-102/specifieke-website-niet-te-benaderen-via-een-ziggo-netwerk-38510
Het gaat hier over een Routeringsprobleem voor het externe Router Ip van sommige klanten naar Server hosts in het Microsoft Network.

Weet iemand Ip of hostname van de Game Server die bereikt moet worden?

Han
Reputatie 2
www.ibinder.nl
www.pknleersum.nl

Als dat niet zo is, dan is er een verband met dit Topic.https://community.ziggo.nl/internetverbinding-102/specifieke-website-niet-te-benaderen-via-een-ziggo-netwerk-38510Het gaat hier over een Routeringsprobleem voor het externe Router Ip van sommige klanten naar Server hosts in het Microsoft Network.

Han

Ik kan ze alle twee bereiken.
Reputatie 2
Ahoi daar!

Zelf ben ik even niet op mijn eigen adres (ik kan de URL's dus ook even niet testen), maar wij hebben in Utrecht dus ook al 1,5 week last van precies dit probleem. Hier bij mijn ouderlijk huis (evenals op het Ziggo-netwerk) lijkt de game nog wel te werken, gek genoeg.

Belangrijk detail lijkt mij dat wij niks veranderd hebben aan onze set-ups/modem/router/instellingen toen het probleem plots is ontstaan. Dat terwijl wij met z'n tweeën al ruim een jaar heel veel plezier hebben in die game.

Sindsdien heb ik het proberen te verhelpen door NAT-poorten open te gooien, de games te herinstalleren, firewalls uit te schakelen en routers/modems restten (+ IPv6 uit te schakelen op alle apparaten). Dat hielp allemaal niks; we hebben nog steeds drie verschillende pc's, een Xbox One en een Xbox One X die voortdurend dezelfde foutmeldingen geven. Hetzelfde geldt overigens ook voor de afgesloten Insider Build van het spel, op alle apparaten.

Van Rare heb ik dezelfde berichtgeving ontvangen die Guido hier heeft gedeeld; dat meer Ziggo-gebruikers hier problemen mee hebben.

Mochten we ergens mee kunnen helpen om dat proces te versnellen, hoor ik het uiteraard graag. Daarnaast hoop ik dat Ziggo (dan wel Rare) mogelijk een verklaring kan geven voor hoe dit plots is gebeurd - of hoe de communicatie tot dusver verloopt tussen beide partijen.

Cheers!

Tom
Reputatie 1

www.ibinder.nl
www.pknleersum.nl

Als dat niet zo is, dan is er een verband met dit Topic.https://community.ziggo.nl/internetverbinding-102/specifieke-website-niet-te-benaderen-via-een-ziggo-netwerk-38510Het gaat hier over een Routeringsprobleem voor het externe Router Ip van sommige klanten naar Server hosts in het Microsoft Network.

Han
Ik kan ze alle twee bereiken.

Ik kan zo ook alle twee bereiken.
Reputatie 7
@Netail @TomKauw @GuidoBlees - Is de route ook te analyseren tussen jullie en de SoT servers? Is er bijvoorbeeld met een ip-adres van de server bekend waar je een traceroute/mtr naartoe kunt uitvoeren?
Reputatie 2
@Netail @TomKauw @GuidoBlees - Is de route ook te analyseren tussen jullie en de SoT servers? Is er bijvoorbeeld met een ip-adres van de server bekend waar je een traceroute/mtr naartoe kunt uitvoeren?

Heel eerlijk gezegd, weet ik niet of een traceroute bekend is. Kan me ook voorstellen dat de meeste spelontwikkelaars dat het liefst niet opengooien (in verband met hackers/cheaters), maar goede kans dat ik dat helemaal fout heb.

Sea of Thieves is onderdeel van het Xbox-merk en gebruikt qua servers dus ook die van Xbox Live, naar mijn weten. Ik weet alleen dat die doorgaans het beste werken als er juiste port forwarding heeft plaatsgevonden in het netwerk.

In hoeverre meer (benodigde) informatie voorhanden is, geen idee. Zou het helpen als ik die vragen even opgooi bij Rare? We hebben nu toch contact met het support-team daar.
Port Forwarding of gebruik van UPnP kan een rol gaan spelen bij Multi Player Games. Dan moeten buitenstaanders kunnen aanschuiven via een externe port die open is gezet.
Hier gaat het over helemaal niet kunnen bereiken. Is toch iets anders.
Wat, is me duister.

Ik gooide een balletje op over bestaande issues met 2 niet bereikbare Servers voor Web Sites. Vermoedelijk te wijten aan een Routeringsprobleem met het Microsoft network vanaf sommige Ziggo lokaties.
No luck. Er is geen directe overeenkomst vast te stellen met die andere problemen.

Het kan best dat er in dit geval ook een Route probleem zou kunnen zijn.
Daarvoor heb je een traceroute nodig naar een Game Server waarvan Ip of naam bekend is.
Achter het Ip kun je thuis wel komen met bv Wireshark. Is advanced stuff.
https://www.wireshark.org/
Dat de Ips van de Game Servers min of meer geheim worden gehouden door de Game industrie, snap ik niet. Je hebt ze soms nodig voor troubleshooting.
Reputatie 7
Even Googlen brengt mij op deze pagina: The solution for Strawberrybeard sufferers
Dezelfde reset (voor Xbox) wordt geadviseerd als oplossing voor de Lavenderbeard error

Hebben jullie dat al geprobeerd?
Reputatie 2
Even Googlen brengt mij op deze pagina: The solution for Strawberrybeard sufferersDezelfde reset (voor Xbox) wordt geadviseerd als oplossing voor de Lavenderbeard error

Dit hebben we geprobeerd op het systeem van mijn vriendin; leek niets te doen. Sowieso is dat een oplossing voor een single system probleem, terwijl het hier echt om het hele netwerk lijkt te gaan.

Ik denk dat dat destijds een andere issue was die ze onder Lavenderbeard en Strawberrybeard hebben geplaatst. Ook tijdelijk geband worden of out-of-date builds runnen, pinnen ze bijvoorbeeld daaronder.
Reputatie 1

@Netail @TomKauw @GuidoBlees - Is de route ook te analyseren tussen jullie en de SoT servers? Is er bijvoorbeeld met een ip-adres van de server bekend waar je een traceroute/mtr naartoe kunt uitvoeren?Heel eerlijk gezegd, weet ik niet of een traceroute bekend is. Kan me ook voorstellen dat de meeste spelontwikkelaars dat het liefst niet opengooien (in verband met hackers/cheaters), maar goede kans dat ik dat helemaal fout heb.

Sea of Thieves is onderdeel van het Xbox-merk en gebruikt qua servers dus ook die van Xbox Live, naar mijn weten. Ik weet alleen dat die doorgaans het beste werken als er juiste port forwarding heeft plaatsgevonden in het netwerk.

In hoeverre meer (benodigde) informatie voorhanden is, geen idee. Zou het helpen als ik die vragen even opgooi bij Rare? We hebben nu toch contact met het support-team daar.

Poort forwarding heb ik geprobeerd omdat dat idd gevraagd werd door rare, maar dat hielp niet.
Goedendag, ik heb hetzelfde probleem als Maikel, ik zoek een oplossing, ook de Sea of Thieves support geeft mij het bericht dat het probleem niet aan hun kant ligt.
Reputatie 1
Goedendag, ik heb hetzelfde probleem als Maikel, ik zoek een oplossing, ook de Sea of Thieves support geeft mij het bericht dat het probleem niet aan hun kant ligt.
dat het niet aan hun ligt weet ik niet helemaal, want het is gebeurd na een update volgens mij.
Ja klopt, zou goed kunnen, het enige dat ik weet is dat ik een oplossing zoek, en geen kan vinden.
Reputatie 7
Ja klopt, zou goed kunnen, het enige dat ik weet is dat ik een oplossing zoek, en geen kan vinden.
Je zoekt een oplossing, maar je hebt een onderzoek gevonden. Helaas nog geen oplossing bekend zoals je leest.

Ik heb nog geen enkele overéénkomst kunnen ontdekken tussen jullie accounts, behalve dat jullie allemaal bij Ziggo zitten en op IPv4 draaien. Verder hebben jullie verschillende type modems, wonen in jullie andere regio's dus zit je achter verschillende centrales. Zonder concrete informatie van de SoT server(s) kunnen we de verbinding daarnaartoe ook niet verder analyseren.

Nu heeft een aantal van jullie een ticket geopend bij Rare, maar dat lukt mij niet omdat ik me niet kan registreren vanaf mijn werk-laptop. Heeft Rare behoefte aan contact met Ziggo? Dan mag je ze wel doorverwijzen naar ons e-mailadres (community@vodafoneziggo.com) t.a.v. "Mark Lavenderbeard 38626".
NB: willekeurige serviceverzoeken naar ons e-mailadres zullen niet worden behandeld, je kunt je vraag op de Community plaatsen of contact opnemen met de Ziggo Klantenservice.
Reputatie 2

Ja klopt, zou goed kunnen, het enige dat ik weet is dat ik een oplossing zoek, en geen kan vinden.Je zoekt een oplossing, maar je hebt een onderzoek gevonden. Helaas nog geen oplossing bekend zoals je leest.

Ik heb nog geen enkele overéénkomst kunnen ontdekken tussen jullie accounts, behalve dat jullie allemaal bij Ziggo zitten en op IPv4 draaien. Verder hebben jullie verschillende type modems, wonen in jullie andere regio's dus zit je achter verschillende centrales. Zonder concrete informatie van de SoT server(s) kunnen we de verbinding daarnaartoe ook niet verder analyseren.

Nu heeft een aantal van jullie een ticket geopend bij Rare, maar dat lukt mij niet omdat ik me niet kan registreren vanaf mijn werk-laptop. Heeft Rare behoefte aan contact met Ziggo? Dan mag je ze wel doorverwijzen naar ons e-mailadres (community@vodafoneziggo.com) t.a.v. "Mark Lavenderbeard 38626".NB: willekeurige serviceverzoeken naar ons e-mailadres zullen niet worden behandeld, je kunt je vraag op de Community plaatsen of contact opnemen met de Ziggo Klantenservice.

Ik heb het naar ze verstuurd. Nu nog even wachten totdat ze reageren.
Reputatie 1

Ja klopt, zou goed kunnen, het enige dat ik weet is dat ik een oplossing zoek, en geen kan vinden.Je zoekt een oplossing, maar je hebt een onderzoek gevonden. Helaas nog geen oplossing bekend zoals je leest.

Nu heeft een aantal van jullie een ticket geopend bij Rare, maar dat lukt mij niet omdat ik me niet kan registreren vanaf mijn werk-laptop. Heeft Rare behoefte aan contact met Ziggo? Dan mag je ze wel doorverwijzen naar ons e-mailadres (community@vodafoneziggo.com) t.a.v. "Mark Lavenderbeard 38626".NB: willekeurige serviceverzoeken naar ons e-mailadres zullen niet wordenBehandels, je kunt je vraag op de Community plaatsen of contact opnemen met de Ziggo Klantenservice.

Dit heb ik gestuurd naar de helpdesk..ik hoop dat zo contact met je opnemen Mark.

Hello again,

On the community of ziggo we were told if you guys want contact with ziggo to help us out, you can contact Mark.

(community@vodafoneziggo.com) t.a.v. "Mark Lavenderbeard 38626".

Guido (Hunter VTR)
Reputatie 2
Even Googlen brengt mij op deze pagina: The solution for Strawberrybeard sufferersDezelfde reset (voor Xbox) wordt geadviseerd als oplossing voor de Lavenderbeard error

Voor het maken van deze forum heb ik alles al geprobeerd (alles wat Rare ltd. aanraden en de community), zonder succes.
Reputatie 7
Ik heb inmiddels contact met Rare, dank voor het doorspelen van onze info. Hopelijk komen we samen snel achter de oorzaak en kunnen we het voor iedereen oplossen.

Hierbij heb ik mogelijk nog wel jullie hulp nodig (voor traceroutes e.d.), dus houd dit topic nog even in de gaten.

Update: traceroutes gewenst!
Reputatie 2
Ik heb inmiddels contact met Rare, dank voor het doorspelen van onze info. Hopelijk komen we samen snel achter de oorzaak en kunnen we het voor iedereen oplossen.

Hierbij heb ik mogelijk nog wel jullie hulp nodig (voor traceroutes e.d.), dus houd dit topic nog even in de gaten.

Aye-aye! Goed om te horen dat er nu een direct lijntje loopt.

Nu nog maar hopen dat het allemaal verholpen en wel is voordat de grote update van 30 april aanmeert, maar ik neem aan dat dat wel goed gaat komen. 🙂

We horen het wel als er verder nog iets van ons benodigd is.
Reputatie 7
Zouden jullie een traceroute kunnen doen naar het volgende ip-adres: 40.117.35.49
Pingplotter of MTR resultaten zijn nog beter, maar als je daar niet bekend mee bent hoeft dat niet.

Ook van mensen die géén problemen ervaren met SoT wil ik graag een paar traceroutes hebben om ze met elkaar te kunnen vergelijken. Geef in je reactie dus ook duidelijk aan of je wel/geen last hebt van de Lavenderbeard error.

Mocht je niet weten hoe je een traceroute uitvoert, hier vind je instructies voor MacOS en Windows.

Er komt dan zoiets uit als dit:C:\Users\...>tracert 40.117.35.49

Tracing route to 40.117.35.49 over a maximum of 30 hops

1 3 ms 2 ms 1 ms 192.168.178.1
2 * * * Request timed out.
3 * * * Request timed out.
4 15 ms 17 ms 17 ms nl-ams14a-ri1-ae8-0.aorta.net [84.116.135.38]
5 20 ms 15 ms 15 ms ae61-0.amb-96cbe-1b.ntwk.msn.net [104.44.13.122]
6 102 ms 104 ms 101 ms be-62-0.ibr01.amb.ntwk.msn.net [104.44.9.134]
7 100 ms 104 ms 101 ms be-7-0.ibr01.ams.ntwk.msn.net [104.44.5.33]
8 105 ms 102 ms 104 ms be-10-0.ibr02.dub08.ntwk.msn.net [104.44.16.227]
9 102 ms 101 ms 102 ms be-3-0.ibr02.sxl71.ntwk.msn.net [104.44.16.118]
10 105 ms 100 ms 100 ms be-4-0.ibr02.ewr30.ntwk.msn.net [104.44.17.154]
11 101 ms 102 ms 102 ms be-7-0.ibr04.bl7.ntwk.msn.net [104.44.16.16]
12 102 ms 101 ms 102 ms be-3-0.ibr04.bl20.ntwk.msn.net [104.44.16.180]
13 102 ms 100 ms 101 ms ae162-0.icr02.bl20.ntwk.msn.net [104.44.21.234]
14 * * * Request timed out.
15 * * * Request timed out.
16 * * * Request timed out.
17 * * * Request timed out.
18 ^C
C:\Users\...>

Ook vanaf een niet Ziggo verbinding krijg ik time-outs op dit ip-adres. Het eindpunt van de trace lijkt dus niet op pings te reageren. Waarschijnlijk zullen al jullie traces eindigen in een reeks time-outs, maar dat is normaal (zo lang je maar eindigt op het ...ntwk.msn.net netwerk).

NB: Onze Community kan "kleiner dan" tekens niet goed aan, deze staan nog wel eens in de resultaten. Deze kun je simpelweg deleten/backspacen.
Reputatie 2
Dit is de traceroute vanaf ons netwerk waar we dus al even geen Sea of Thieves meer op kunnen spelen. Wij krijgen zowel Lavenderbeard als Strawberrybeard foutmeldingen.

code:

1 1 ms 1 ms 1 ms 192.168.178.1
3 8 ms 7 ms 10 ms mnd-rc0001-cr101-ae106-0.core.as9143.net [213.51.175.137]
4 * * 8 ms asd-rc0001-cr101-be105-2.core.as33915.net [213.51.6.30]
5 8 ms * * nl-ams14a-ri1-ae50-0.aorta.net [213.51.64.58]
6 9 ms 9 ms 11 ms ae61-0.amb-96cbe-1b.ntwk.msn.net [104.44.13.122]
7 * 91 ms 112 ms be-62-0.ibr01.amb.ntwk.msn.net [104.44.9.134]
8 * 100 ms * be-7-0.ibr01.ams.ntwk.msn.net [104.44.5.33]
9 * 94 ms * be-10-0.ibr02.dub08.ntwk.msn.net [104.44.16.227]
10 95 ms * * be-3-0.ibr02.sxl71.ntwk.msn.net [104.44.16.118]
11 * 94 ms 94 ms be-4-0.ibr02.ewr30.ntwk.msn.net [104.44.17.154]
12 93 ms 94 ms * be-7-0.ibr04.bl7.ntwk.msn.net [104.44.16.16]
13 93 ms 100 ms * ae160-0.icr01.bl7.ntwk.msn.net [104.44.21.214]
14 * * * Request timed out.
...
30 * * * Request timed out.

Trace complete.
Reputatie 2
Op dit netwerk kan ik ook geen Sea of Thieves spelen en krijg ook beide meldingen.

code:

1 1 ms 1 ms 1 ms 192.168.178.1
3 8 ms 8 ms 8 ms mnd-rc0001-cr101-ae98-0.core.as9143.net [213.51.175.201]
4 9 ms 8 ms 8 ms asd-rc0001-cr101-be105-2.core.as33915.net [213.51.6.30]
5 13 ms 8 ms 8 ms nl-ams14a-ri1-ae50-0.aorta.net [213.51.64.58]
6 8 ms 8 ms 8 ms ae61-0.amb-96cbe-1b.ntwk.msn.net [104.44.13.122]
7 95 ms 94 ms 94 ms be-62-0.ibr01.amb.ntwk.msn.net [104.44.9.134]
8 96 ms 95 ms 95 ms be-7-0.ibr01.ams.ntwk.msn.net [104.44.5.33]
9 97 ms 94 ms 94 ms be-10-0.ibr02.dub08.ntwk.msn.net [104.44.16.227]
10 95 ms 93 ms 94 ms be-3-0.ibr02.sxl71.ntwk.msn.net [104.44.16.118]