Pauliendr

Level 1
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Samsung smart tv niet (meer) verbonden met internet

Mijn tv maakt geen connectie meer met internet. Er is niets veranderd, niets verplaatst, alleen plotseling maakt details geen verbinding meer. Ik krijg de melding dat er wel verbinding met het netwerk wordt gemaakt, maar dat er geen internetverbinding is. 

Er is verder wel internetverbinding mogelijk op alle andere apparaten in huis.

 

Ik heb de tv wel kunnen verbinden met min hotspot van m'n telefoon, dus het ligt specifiek aan de connectie met Ziggo. 

 

Ik heb smarthub al gereset, ik heb de hele tv gereset, ik heb de modem gereset. Alles van stroom gezet maar nog steeds hetzelfde probleem. help 🙂

 

 

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Mark
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 5774Posts
  • 655Oplossingen
  • 1963Likes

Om te kijken of er een verband is tussen jullie meldingen willen we graag zo veel mogelijk informatie. Hebben jullie bijvoorbeeld allemaal dezelfde TV (serie), hebben jullie allemaal hetzelfde wifi modem, of misschien is er een andere overeenkomt? Zo lang we geen verband kunnen ontdekken blijven dit individuele gevallen waar we geen verklaring voor hebben. Misschien is het een Samsung probleem, misschien is het een Ziggo probleem, daarvoor weten we nog te weinig.

Ervaar jij ook dat je Samsung smart TV ineens geen verbinding meer kan maken met internet, maar werken alle andere apparaten in huis wel goed? Vermeld dat in ieder geval de volgende informatie:

  • Het modelnr van je tv
  • De softwareversie op de tv
  • Wifi-modem of router waarmee de tv verbinding maakt
    • Heb je instellingen in de router aangepast? Gebruik je bijvoorbeeld een ander subnet dan standaard of heb je een aparte DNS configuratie?
    • Heb je nog andere netwerkapparatuur in huis? Bijvoorbeeld een 2e router, een Mediabox XL (Horizon), accespoints, Wifiboosters, etc.?
  • Heb je de verbinding ook getest via een utp-kabel?
    • Zo ja, werkt dat wel goed?
  • Heb je een manier gevonden om de verbinding (tijdelijk) te herstellen?

Bekijk in context

34 Reacties 34
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75178Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

Hoe maakt de TV verbinding met het modem? Via wifi of een netwerkkabel?

Gianna
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2553Posts
  • 180Oplossingen
  • 346Likes

Goedemiddag @Pauliendr

Welkom op de Community! 

Hoe staat het er momenteel voor? 

Miia

Level 1
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Hoi, ik heb hetzelfde probleem met de wifi en tv.

Smart tv van Samsung. Ook de tv en smarthub gereset.

Tv een nacht met de stekker eruit.

Modem idem.

Probleem blijft. Soms heel even een verbinding maar dan ziet het elkaar ineens niet meer. 

Mijn tablet ook van Samsung gooit de wifi er ook constant uit. Verificatie probleem.

Eigenlijk problemen met alle Samsung apparatuur en de wifi opeens.

Overige apparatuur doet het prima op de wifi en via een kabel.

Alex
Community Moderator
Community Moderator
  • 8992Posts
  • 1059Oplossingen
  • 4003Likes

Hi @Pauliendr en @Miia,

Wat ontzettend gek dat vanuit het niets de TV's niet meer kunnen verbinden (en bij jou ook de tablet dus Miia). Ik heb beide modems gecontroleerd en zie bij jullie allebei geen bijzonderheden. Is de TV verbonden via een internetkabel of draadloos? Mocht het modem in de buurt staan, dan raad ik altijd aan om er een kabeltje tussen te plaatsen.

Indien het draadloos is, raad ik aan om eens handmatig van de 5Ghz-verbinding gebruik te maken via deze stappen.

Miia

Level 1
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Hi Alex,

De tv is draadloos verbonden, althans dat is de bedoeling.
De wifi hapert gewoon ontzettend tot totaal geen verbinding. Maar alleen bij alle Samsung ineens. Heel vreemd.

De tv eet geen 5ghz. 

De tv aan de internetkabel hangen was mijn laatste optie eigenlijk, aangezien er dan het een en ander verplaatst dient te worden. Maar het gaat het naar uitzien dat dit de enige mogelijkheid nog is.

 

 

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75178Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

Mogelijke oplossing: @Pauliendr 

Als je 2,4 en 5 GHz wifipunten dezelfde naam hebben, geef ze dan eens aparte namen met alleen Hoofdletters, kleine letters en cijfers, zonder vreemde tekens en spaties.

SharonVr

Level 1
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Ik hetzelfde probleem.. ook een samsung smart tv. Soms wel verbinding maar meestal niet. We dachten het opgelost te hebben door met de 5ghz te verbinden maar helaas was dat van korte duur. Daarvoor deed de wifi het vaak wel maar deed alleen videoland het niet en moest er bizar lang geladen worden om te netflixen..

is er al een oplossing?

 

robbo

Level 20
T.E.A.M.
  • 17423Posts
  • 727Oplossingen
  • 4145Likes

Bij de 5ghz zet de instelling van het modem handmatig op kanaal 44 of 48. Deze werkt bij mij samsung tv stabiel.

Vera82

Level 1
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Sinds ca 2 weken krijg ik standaard de volgende foutmelding wanneer ik bv Netflix wil gaan kijken. 
Het enige wat helpt is dan mijn netwerk resetten en het wachtwoord opnieuw invoeren. Dan werkt alles weer…..

Overigens hebben alle andere apparaten wel gewoon WiFi/ internet dus volgens mij ligt het daar niet aan. 
 

Heb de router gereset, de stekkers eruit gehaald maar de melding blijft iedere keer terugkomen. 
 

Wie weet wat het probleem is en kent de permanente oplossing?! 
Tv is ca 6 maanden oud. 
 

Epke1900

Level 1
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Hoi!

Mijn Samsung smart tv maakt van de 1 op andere dag geen verbinding meer met internet. Draadloos althans. Niks veranderd maar kan ook na opnieuwe het wachtwoord invoeren geen verbinding maken.

Modem en tv al gereset maar geen resultaat.

Help!

Mark
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 5774Posts
  • 655Oplossingen
  • 1963Likes

Om te kijken of er een verband is tussen jullie meldingen willen we graag zo veel mogelijk informatie. Hebben jullie bijvoorbeeld allemaal dezelfde TV (serie), hebben jullie allemaal hetzelfde wifi modem, of misschien is er een andere overeenkomt? Zo lang we geen verband kunnen ontdekken blijven dit individuele gevallen waar we geen verklaring voor hebben. Misschien is het een Samsung probleem, misschien is het een Ziggo probleem, daarvoor weten we nog te weinig.

Ervaar jij ook dat je Samsung smart TV ineens geen verbinding meer kan maken met internet, maar werken alle andere apparaten in huis wel goed? Vermeld dat in ieder geval de volgende informatie:

  • Het modelnr van je tv
  • De softwareversie op de tv
  • Wifi-modem of router waarmee de tv verbinding maakt
    • Heb je instellingen in de router aangepast? Gebruik je bijvoorbeeld een ander subnet dan standaard of heb je een aparte DNS configuratie?
    • Heb je nog andere netwerkapparatuur in huis? Bijvoorbeeld een 2e router, een Mediabox XL (Horizon), accespoints, Wifiboosters, etc.?
  • Heb je de verbinding ook getest via een utp-kabel?
    • Zo ja, werkt dat wel goed?
  • Heb je een manier gevonden om de verbinding (tijdelijk) te herstellen?
Thomasslabbers

Level 1
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Ik heb sinds vorige week exact het zelfde probleem. Had nooit problemen maar heb nu sinds ik vorige week het nieuwe modem van Ziggo heb gekregen (connect box) geen WiFi verbinding meer tussen de tv (Samsung UE49MU7000L) en modem. 
 

De WiFi lijkt heel even op de tv te werken maar valt er steeds voor 2/3 sec uit en dan doet die het weer een minuut. Hierdoor is het onmogelijk om Netflix te kijken. WiFi op alle andere apparaten werkt wel in huis en is mega snel, haal overal ruim 200mb! 
 

Ik heb niks qua instellingen in het modem aangepast en heb verder geen andere apparatuur in huis.

Carolien_87

Level 1
  • 12Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
  • Het modelnr van je tv
  • Samsung [tv]UE46ES8090
  • De softwareversie op de tv
  • T-ECPDEUC-2022.0, BT - G
  • Wifi-modem of router waarmee de tv verbinding maakt
    • Heb je instellingen in de router aangepast? Nee
    • Gebruik je bijvoorbeeld een ander subnet dan standaard of heb je een aparte DNS configuratie? Nee
    • Heb je nog andere netwerkapparatuur in huis? Bijvoorbeeld een 2e router, een Mediabox XL (Horizon), accespoints, Wifiboosters, etc.?
    • Mediabox XL
  • Heb je de verbinding ook getest via een utp-kabel?
    • Zo ja, werkt dat wel goed?
    • Ja, televisie heeft nu bekabeld internet maar werkt nog steeds niet. 
  • Heb je een manier gevonden om de verbinding (tijdelijk) te herstellen? Nee

Na mijn verhuizing 3 maanden geleden kreeg ik een nieuwe modem, de connectbox. Een en al ellende met internet op tv. Uren gespendeerd om de oplossing te vinden. Ook hier op het forum. Kwam maar niet verder. Toen maar tv aangesloten op bekabeld internet. Eerste 3 weken nergens last van en nu weer hetzelfde probleem, verbonden met (kabel)netwerk, maar niet met internet...

JamesFR12

Level 2
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Hetzelfde probleem:

 

  • Het modelnr van je tv
  • UE40JU6000
  • De softwareversie op de tv
  • 1550
  • Wifi-modem of router waarmee de tv verbinding maakt 
    • Heb je instellingen in de router aangepast? Gebruik je bijvoorbeeld een ander subnet dan standaard of heb je een aparte DNS configuratie?
    • alleen andere SSID, 2.4GHZ uit
    • Heb je nog andere netwerkapparatuur in huis? Bijvoorbeeld een 2e router, een Mediabox XL (Horizon), accespoints, Wifiboosters, etc.?
    • Horizon heb ik maar gebruik ik alleen voor de TV, heb de witte modem/router(ziggo) voor m’n internet
  •  
  • Heb je de verbinding ook getest via een utp-kabel? 
    • Zo ja, werkt dat wel goed?
    • Ja
  • Heb je een manier gevonden om de verbinding (tijdelijk) te herstellen?

 

JamesFR12

Level 2
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
JamesFR12 wrote:

Hetzelfde probleem:

 

  • Het modelnr van je tv
  • UE40JU6000
  • De softwareversie op de tv
  • 1550
  • Wifi-modem of router waarmee de tv verbinding maakt 
    • Heb je instellingen in de router aangepast? Gebruik je bijvoorbeeld een ander subnet dan standaard of heb je een aparte DNS configuratie?
    • alleen andere SSID, 2.4GHZ uit
    • Heb je nog andere netwerkapparatuur in huis? Bijvoorbeeld een 2e router, een Mediabox XL (Horizon), accespoints, Wifiboosters, etc.?
    • Horizon heb ik maar gebruik ik alleen voor de TV, heb de witte modem/router(ziggo) voor m’n internet
  •  
  • Heb je de verbinding ook getest via een utp-kabel? 
    • Zo ja, werkt dat wel goed?
    • Ja
  • Heb je een manier gevonden om de verbinding (tijdelijk) te herstellen?

Ondertussen heeft de Ziggo support een aantal dingen geprobeerd; modem naar fabrieksinstellingen, firmware update en terug naar ip4. WiFi blijft het overal (goed) doen behalve op de tv 

Hisuhn

Level 1
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Mark Ziggo wrote:

Om te kijken of er een verband is tussen jullie meldingen willen we graag zo veel mogelijk informatie. Hebben jullie bijvoorbeeld allemaal dezelfde TV (serie), hebben jullie allemaal hetzelfde wifi modem, of misschien is er een andere overeenkomt? Zo lang we geen verband kunnen ontdekken blijven dit individuele gevallen waar we geen verklaring voor hebben. Misschien is het een Samsung probleem, misschien is het een Ziggo probleem, daarvoor weten we nog te weinig.

Ervaar jij ook dat je Samsung smart TV ineens geen verbinding meer kan maken met internet, maar werken alle andere apparaten in huis wel goed? Vermeld dat in ieder geval de volgende informatie:

  • Het modelnr van je tv
  • De softwareversie op de tv
  • Wifi-modem of router waarmee de tv verbinding maakt
    • Heb je instellingen in de router aangepast? Gebruik je bijvoorbeeld een ander subnet dan standaard of heb je een aparte DNS configuratie?
    • Heb je nog andere netwerkapparatuur in huis? Bijvoorbeeld een 2e router, een Mediabox XL (Horizon), accespoints, Wifiboosters, etc.?
  • Heb je de verbinding ook getest via een utp-kabel?
    • Zo ja, werkt dat wel goed?
  • Heb je een manier gevonden om de verbinding (tijdelijk) te herstellen?

Wij hebben dit probleem ook sinds enkele weken. Soms gaat het een dag goed (gisteren) en soms een hele dag niet (tot nu toe vandaag nog geen een keer Netflix kunnen opstarten). De afgelopen maanden ging het prima, dus ergens is iets veranderd tussen Samsung en Ziggo. Het gebeurt i.d.d. ook met tablet en telefoon (van Samsung)


Model: Samsung UE49MU800

Softwareversie: T-KTMDEUC-1280.5, BT-S (laatste versie)

Modem: Nee geen aanpassingen gedaan. Er is in huis een (tweede) router aanwezig, maar die staat ver van de TV af (andere kant van huis) en is niet binnen bereikbaar van de TV. Daarnaast hangt er een Horizon box aan de TV, maar ook dat is niet recent veranderd.

Met kabel getest: nee, te veel gedoe

Tijdelijk herstellen: nee, het is totaal willekeurig wanneer het wel/niet werkt.

 

Ik hoop dat jullie een oplossing kunnen vinden.

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75178Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

Als je een nieuw modem van Ziggo hebt gekregen, kunnen sommige instellingen soms problemen veroorzaken met bepaalde apparatuur.

1. Log in op de modem
2. Ga naar 'Geavanceerde instellingen'
3. Klik op 'DHCP'
4. Vink bij automatische instellingen onder 'DHCPv6 Server' Stateful aan
5. Klik eronder op 'Wijzigingen toepassen'

 

Ook 2,4 en 5 GHz verschillende namen geven wil wel eens helpen voor een stabiele wifi verbinding.

Geef de SSID namen bij voorkeur een naam met Hoofdletters, kleine letters of cijfers en geen spaties of vreemde tekens, daar kunnen sommige apparaten ook niet goed mee omgaan.

Hisuhn

Level 1
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Be rt wrote:

Als je een nieuw modem van Ziggo hebt gekregen, kunnen sommige instellingen soms problemen veroorzaken met bepaalde apparatuur.

1. Log in op de modem
2. Ga naar 'Geavanceerde instellingen'
3. Klik op 'DHCP'
4. Vink bij automatische instellingen onder 'DHCPv6 Server' Stateful aan
5. Klik eronder op 'Wijzigingen toepassen'

 

Ook 2,4 en 5 GHz verschillende namen geven wil wel eens helpen voor een stabiele wifi verbinding.

Geef de SSID namen bij voorkeur een naam met Hoofdletters, kleine letters of cijfers en geen spaties of vreemde tekens, daar kunnen sommige apparaten ook niet goed mee omgaan.

Ik heb dit modem al jaren. Dus ook dat is niet het probleem. 

hanh

Oud Community-lid
  • 17054Posts
  • 661Oplossingen
  • 3463Likes

Ik heb dit modem al jaren. Dus ook dat is niet het probleem. 

Een hachelijke uitspraak @Hisuhn .Ihb Dus.
Heb je je Modem/Router al tot de orde geroepen? Hoe?

En de suggestie over de SSIDs. Is die al getest?

Niks proberen, zal niet helpen. Het is niet anders.

Met kabel getest: nee, te veel gedoe

Tsja. Je wilt geen probleem onderzoeken, om daarna een mogelijke oplossing te kunnen vinden.
Da’s lastig helpen voor anderen, die je al bij probeerden te staan.

Uitgelicht topic