Mark Ziggo wrote:
Om te kijken of er een verband is tussen jullie meldingen willen we graag zo veel mogelijk informatie. Hebben jullie bijvoorbeeld allemaal dezelfde TV (serie), hebben jullie allemaal hetzelfde wifi modem, of misschien is er een andere overeenkomt? Zo lang we geen verband kunnen ontdekken blijven dit individuele gevallen waar we geen verklaring voor hebben. Misschien is het een Samsung probleem, misschien is het een Ziggo probleem, daarvoor weten we nog te weinig.
Ervaar jij ook dat je Samsung smart TV ineens geen verbinding meer kan maken met internet, maar werken alle andere apparaten in huis wel goed? Vermeld dat in ieder geval de volgende informatie:
- Het modelnr van je tv
- De softwareversie op de tv
- Wifi-modem of router waarmee de tv verbinding maakt
- Heb je instellingen in de router aangepast? Gebruik je bijvoorbeeld een ander subnet dan standaard of heb je een aparte DNS configuratie?
- Heb je nog andere netwerkapparatuur in huis? Bijvoorbeeld een 2e router, een Mediabox XL (Horizon), accespoints, Wifiboosters, etc.?
- Heb je de verbinding ook getest via een utp-kabel?
- Zo ja, werkt dat wel goed?
- Heb je een manier gevonden om de verbinding (tijdelijk) te herstellen?
Wij hebben dit probleem ook sinds enkele weken. Soms gaat het een dag goed (gisteren) en soms een hele dag niet (tot nu toe vandaag nog geen een keer Netflix kunnen opstarten). De afgelopen maanden ging het prima, dus ergens is iets veranderd tussen Samsung en Ziggo. Het gebeurt i.d.d. ook met tablet en telefoon (van Samsung)
Model: Samsung UE49MU800
Softwareversie: T-KTMDEUC-1280.5, BT-S (laatste versie)
Modem: Nee geen aanpassingen gedaan. Er is in huis een (tweede) router aanwezig, maar die staat ver van de TV af (andere kant van huis) en is niet binnen bereikbaar van de TV. Daarnaast hangt er een Horizon box aan de TV, maar ook dat is niet recent veranderd.
Met kabel getest: nee, te veel gedoe
Tijdelijk herstellen: nee, het is totaal willekeurig wanneer het wel/niet werkt.
Ik hoop dat jullie een oplossing kunnen vinden.