Vraag

Samsung A70 geen wifi verbinding met Ubee EVW321B

• 8 juni 2019
  • 7 Reacties
  • 704x Bekeken

• Gedreven Ontdekker
  • 9 reacties
Hallo,

Heb hetzelfde probleem met geen wifi icm met EVW321B en Samsung A70. Naar hier gelezen te hebben gelijk klantenservice gebeld maar wil er niet aangeloven dat de modem het probleem is. Kan ik hier een nieuwe type bestellen of wat te doen??

Mvg,
V.Serra.

7 Reacties

Reputatie 7
Badge +35
Mogelijke oplossing, probeer deze stappen eens @Vser
Problemen met trage/slechte verbinding op Android met IPv6?
@Be rt Nee werkt ook niet blijft maar proberen te verbinden. Op modem bij kennis werkt de wifi op telefoon wel dus zou het de telefoon niet zijn.
Reputatie 7
Badge +35
Dit is een klant helpt klant forum waar Ziggo moderators vrijwel iedere paar werkdagen langskomen in ieder topic.
Mogelijk kunnen zij iets voor je doen. @Vser
Reputatie 7
Hi @Vser, jij hebt niet hetzelfde probleem (originele topic), je hebt namelijk een heel ander telefoontoestel. Misschien is de oorzaak hetzelfde, maar dat zullen we eerst moeten onderzoeken.

Ik zie in je modem dat de 5GHz wifi is uitgeschakeld, waarom is dat? Die techniek geeft namelijk een veel snellere wifi verbinding dan de oudere 2.4GHz en je modem kan ze beide tegelijk uitzenden.
Wellicht heb je daarnaast nog andere wijzigingen gedaan die de werking niet bevorderen, zou je voor de zekerheid het modem terug naar fabrieksinstellingen willen zetten en dan nogmaals proberen de nieuwe telefoon met de wifi te verbinden?

Ik ben benieuwd!
@Mark Ziggo heb nu een oude Linksys router op de Ziggo modem aangesloten en daar werkt de Wi-Fi wel op i.c.m de Samsung A70 zodoende heb ik 5ghz uitgedaan op de Ziggo modem. Beide apparaten heb ik een reset gedaan maar wil niet lukken om Wi-Fi via de Ziggo modem 2.4 en 5ghz te krijgen op de A70.
Reputatie 7
Inmiddels heb je nog weer andere instellingen aangepast zie ik (WEP in plaats van WPA), dat komt de veiligheid van je wifi netwerk niet ten goede. Ik zou te allen tijde WPA2-PSK blijven gebruiken.
Heb je de WPA/WPA2 Encryption instellingen ook al eens aangepast? Standaard staat deze op AES, maar misschien werkt een andere optie beter icm de Samsung A70?
Had hetzelfde probleem: zelfde modem, zelfde model telefoon (SamsungA70).
Heb als tijdelijke workaround een ziggo hotspot geinstalleerd op de A70, dat werkt wel prima. Samsung schijnt ook aan een software-update te werken voor de A70 (gebeld met ze)

Reageer