1
Vraag
2
Reacties
Frensek1

Level 1
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Router: wachtwoord resetten

Goedenavond, Ziggo community


Ik heb momenteel de Ziggo Mediabox XL en de Ziggo Mediabox + . Ook heb ik nog 1 andere router aangeslotten binnen dat netwerk.

Lang geleden heb ik het wachtwoord van de router veranderd van User: admin Password: admin naar iets anders. Het probleem zit er helaas in dat ik deze combinatie niet meer weet. Ik heb al geprobeer de Mediabox te reseten via het TV- menu maar dit heeft niet geholpen. Ik zou graag weer toegang tot de router willen zodat ik de DNS kan veranderen naar het IP van mijn Raspberry Pi, die de Ad-Block software Pi-Hole draait. Dit bericht verstuur ik dan ook van af een Raspberry Pi.

Mijn vraag is, hoe reset ik de router volledig naar fabrieks instellingen, zodat ik er weer met de standaard gebruikersnaam en wachtwoord in kan? Als ik hier zelf geen toegang toe heb, is het dan mogelijk dat iemand het via een afstand doet?


Al vast bedankt,
-Frenske
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75167Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21920Likes
Probeer het via de chat, zij kunnen mogelijk het modem van de Mediabox XL naar de fabrieksinstellingen zetten.

De chatbox (24 uur per dag/365 dagen per jaar te gebruiken) komt rechtsonder in beeld van de pagina hieronder, als er iemand beschikbaar is, soms even wachten:
https://www.ziggo.nl/chat

Bekijk in context

3 Reacties 3
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75167Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21920Likes
Probeer het via de chat, zij kunnen mogelijk het modem van de Mediabox XL naar de fabrieksinstellingen zetten.

De chatbox (24 uur per dag/365 dagen per jaar te gebruiken) komt rechtsonder in beeld van de pagina hieronder, als er iemand beschikbaar is, soms even wachten:
https://www.ziggo.nl/chat
Frensek1
Topicstarter
Level 1
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Dan u wel ik zal het proberen
Michael Z1
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2609Posts
  • 346Oplossingen
  • 522Likes
Welkom op de Community, Frensek1. Is het nog gelukt of kan ik je hiermee nog helpen?
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic