Yasemin

Level 1
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Ring deurbel en camera kunnen niet verbinden met de wifi van de Connectbox

Mijn ring deurbel en ring camera kunnen geen verbinding maken met wifi..

Wat ik ook geprobeerd heb probleem blijft zich voordoen.. 

 

9 Reacties 9
Cool1946

Level 12
  • 651Posts
  • 16Oplossingen
  • 301Likes

Deze al gezien ??

Succes

Steefb

Level 20
  • 15868Posts
  • 2991Oplossingen
  • 7264Likes
Yasemin
Topicstarter
Level 1
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Cool1946 wrote:

Deze al gezien ??

Succes

Ja ik heb deze al gezien..maar krijg elke keer melding dat er geen verbinding gemaakt kan worden

Yasemin
Topicstarter
Level 1
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Steefb wrote:

Vertel even wat je geprobeerd hebt, nu is er alleen algemene info te geven..

https://community.ziggo.nl/search?q=ring

 

https://community.ziggo.nl/topic/show?tid=33638&fid=101

https://community.ziggo.nl/topic/show?tid=49708&fid=91

https://community.ziggo.nl/topic/show?tid=36458&fid=97

https://community.ziggo.nl/topic/show?tid=47235&fid=101

 

Ik had hiervoor internet via kpn, en de deurbel heeft het altijd gedaan.

Alleen sinds ik ziggo heb doet hij het niet optimaal.

Ik heb meerdere malen harde resset uitgevoerd, de modem gereset en opnieuw geprobeerd.. 

Het blijft gewoon aangeven dat er geen verbinding gemaakt kan worden 

hanh

Oud Community-lid
  • 17054Posts
  • 661Oplossingen
  • 3463Likes

Probeer je contact te maken met de Wifi van je Modem/Router of met een ander Wireless Access Point?
Welke Modem/Router heb je?
Je geeft te weinig details.

Ik ga er maar ff vanuit dat je inderdaad de Wifi van je Modem/Router wilt gebruiken.
Bekijk de SSIDs (netwerknamen) voor 2.4 en 5 Ghz Wifi.
Die zijn standaard vaak gelijk. Maak ze verschillend en probeer de Ring opnieuw te installeren.
Hier staat hoe je een SSID kunt bekijken en wijzigen: https://www.ziggo.nl/klantenservice/wifi/netwerknaam-wijzigen/

 

Yasemin
Topicstarter
Level 1
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
hanh wrote:

Probeer je contact te maken met de Wifi van je Modem/Router of met een ander Wireless Access Point?
Welke Modem/Router heb je?
Je geeft te weinig details.

Ik ga er maar ff vanuit dat je inderdaad de Wifi van je Modem/Router wilt gebruiken.
Bekijk de SSIDs (netwerknamen) voor 2.4 en 5 Ghz Wifi.
Die zijn standaard vaak gelijk. Maak ze verschillend en probeer de Ring opnieuw te installeren.
Hier staat hoe je een SSID kunt bekijken en wijzigen: https://www.ziggo.nl/klantenservice/wifi/netwerknaam-wijzigen/

 

Ik maak contact via wifi van modem.

Ik heb een witte modem die staat. Naam weet ik niet..

Ik gebruik de verbinding via 5 ghz want bij de 2.4 is internet heel erg slecht. Maar ik heb ze toch allebei getest.. ik heb speedtest gedaan en via de ring app de opties gebruikt om internet te verbeteren. 

Rikst
Community Moderator
Community Moderator
  • 5181Posts
  • 488Oplossingen
  • 1663Likes

Hoi @Yasemin 

Welkom op de Community! Wat irritant dat je Ring deurbel en -camera geen verbinding kunnen maken. Ik zie bij je gegevens dat je contact hebt gehad met de Klantenservice omdat er überhaupt wat verbingsproblemen zijn. Mijn collega heeft een monteur aangestuurd voor je. Laten je ons of alles werkt na zijn bezoek?

Harrie Lammers

Level 1
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Hoi,

 

ik heb hetzelfde probleem gehad.

Onderstaande Engelse tekst op internet gevonden, en dit werkte:

  1. in de router van ziggo het 2,4 en 5 ghz netwerk een verschillende naam gegeven.
  2. 2,4 netwerk op vast kanaal gezet.
  3. telefoon opnieuw opgestart en daarna verbonden met het 2.4 netwerk van het ziggo modem.
  4. de oranje knop op de ring 30 seconden ingedrukt tbv reset.
  5. de app ring geopend en de setup opnieuw doorlopen.

hierna werkt de bel wel. ik hoop dat je er iets aan hebt.

 

originele Engelse tekst:

After a few failed setup attempts the device seems to become non-responsive not allowing a phone to connect to its network.

After a frustrating hour we found out what the problem was and how to fix it.

How to fix it!

1. Check that the Wi-fi network you are trying to connect to is on 2.4Ghz – Ring only works with 2.4Ghz, unless you have the Ring Pro.

2. Press the orange button on the reverse of Ring for 30 seconds – this is a factory reset and broke the loop of ‘unable to join’ and allows you to start the process again form scratch.

3.  Check your Wi-Fi is on channel 1 – 11 as Ring does not support 12 or 13.  This is not mentioned anywhere in their literature however we found it hidden away on their website.

4. If your Wi-Fi is on channel 11 or 12 change it to a channel 1 – 11. You will need to connect to your hub/routers admin page to change the channel – don’t worry it’s very easy to do and will not ‘break’ anything.

Just make sure you check for congestion on that channel prior to choosing it or you could experience other issues. (see our guide on How to choose the best Wi-Fi channel here.)

5. Your Ring Video Door Bell should now see you Wi-Fi network and you can continue setup!

kruijf

Level 3
  • 296Posts
  • 4Oplossingen
  • 72Likes

Ring heeft een goed wifi signaal nodig om goed te kunnen werken, en het is zeker aan te raden om een vast kanaal te gebruiken.

Wat ik hier ook al een keer tegen ben gekomen met iemand die een ring cam had, en geen connectie kon krijgen. Hij heeft toen alles wat via verbonden was de verbinding laten verbreken, en daarna de ring ingesteld dat heeft toen geholpen.

Ik heb zelf ook een Ring doorbel en merk dat ze niet de beste wifi chip hebben gebruikt, bij ons is de afstand niet heel ver tussen router en ring. Maar toch vind ik hem best hoog in het signaal zitten, met een vast wifi kanaal zit die wat lager en stabieler.

 

Ik heb ook een ip camera van een ander merk en die hangt verder weg, maar daar is het signaal veel beter van. Het is echt even uitzoeken met de ring en anders over wegen om een chime te nemen denk ik, of iets wat het zelfde als een chime doet.

Uitgelicht topic