1
Vraag
2
Reacties
B.E.R

Level 4
  • 35Posts
  • 1Oplossingen
  • 6Likes

"Reserved IP addresses / Reserved list" is leeg of empty.

Nadat ik van ziggo nieuwe conectbox heb gekregen, wat een ander model is namelijk een arris.
Is het aleleen maar drama. Eerst kost het uren om de DHCP weer te configureren zodat het werkt met netwerk hier.

Vervolgens wil ik vandaag verbinding maken met me humax, wat ook niet meer lukt. kan wifi probleem zijn, maar kan niet checken welk ip het krijgt droor buggy ziggo modem
Blijkt "Reservered list" te hangen op "update in progress" en "Attached devices" is complete empty.

Het is nog gekker dat (gelukkig) de reserved ip adresses die ik heb ingevoerd nog wel gebruikt worden. Alleen ik kan niks controleren nu.

Word een beetje gestoort van dit nieuwe modem,. De hele connectbox serie is zeg maar rustig een drama.
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75173Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21922Likes
Het Arris probleem is bekend en in onderzoek.
Hier ook tijden wachten tot alles in te vullen is.
Ook de reserveringen zijn niet meer terug te zien en leeg.
De apparaten blijven wel het IP adres houden.

Goed dat je het hier aangeeft, hoe meer berichten, hoe duidelijker het probleem wordt.

Ik heb ergens gelezen dat er een update aan zit te komen die eind juli uitgerold lijkt te gaan worden.

https://community.ziggo.nl/internetverbinding-102/interface-pagina-connectbox-arris-tg2492lg-geeft-problemen-op-dhcp-pagina-40148?postid=401031

Mark Ziggo wrote:
Hoi allemaal, sinds mijn vorige update is er het één en ander gebeurd. We hebben het probleem nu ook op kantoor in UPC gebied kunnen reproduceren en op locatie bij onze software engineers. Zij hebben ditzelfde issue ook proberen te reproduceren met de volgende firmwareversie.
Het goede nieuws is dat in de volgende firmware geen trage werking van de DHCP pagina meer optreedt!Het minder goede nieuws is dat we deze firmware eind juli verwachten uit te rollen, maar die datum ligt nog niet vast.

Bekijk in context

5 Reacties 5
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75173Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21922Likes
Het Arris probleem is bekend en in onderzoek.
Hier ook tijden wachten tot alles in te vullen is.
Ook de reserveringen zijn niet meer terug te zien en leeg.
De apparaten blijven wel het IP adres houden.

Goed dat je het hier aangeeft, hoe meer berichten, hoe duidelijker het probleem wordt.

Ik heb ergens gelezen dat er een update aan zit te komen die eind juli uitgerold lijkt te gaan worden.

https://community.ziggo.nl/internetverbinding-102/interface-pagina-connectbox-arris-tg2492lg-geeft-problemen-op-dhcp-pagina-40148?postid=401031

Mark Ziggo wrote:
Hoi allemaal, sinds mijn vorige update is er het één en ander gebeurd. We hebben het probleem nu ook op kantoor in UPC gebied kunnen reproduceren en op locatie bij onze software engineers. Zij hebben ditzelfde issue ook proberen te reproduceren met de volgende firmwareversie.
Het goede nieuws is dat in de volgende firmware geen trage werking van de DHCP pagina meer optreedt!Het minder goede nieuws is dat we deze firmware eind juli verwachten uit te rollen, maar die datum ligt nog niet vast.
B.E.R
Topicstarter
Level 4
  • 35Posts
  • 1Oplossingen
  • 6Likes
Vandaag nog eens verder gekeken.
Nog steeds geen reserved IP adressen terug.

Dan maar stap 1, modem herstarten. Dat ging al niet echt soepel.
Maar wat veel erger is , ijn pc krijgt niet reserved ip adres.
Dat verklaard waarom mijn humax niks heeft.

In mijn geval zijn gewoon ALLE ! reserved ip adressen
er helemaal uit gegoot en ik zit weer terug op dhcp ip's wat hier niet werkt met hardware.
Ik kan niet weken wachten voordat ik mijn spullen kan benaderen. Dat had niet eens mogen voorkomen an had allang opgelost moeten zijn. Ben nu gewoon weer terug bij af

Hier is niet mee te werken. Denk dat ik maar overstap op
bridge mode en een oude router er achter hang voor nu.
connectbox is toch al ene modem waar je niks kan instellen !

Hup, weer paar uur kwijt door ziggo.

Het lijkt er trouwens op dat het wel iets beter werkt met reserved ip reservation in connectbox dit keer. Alleen het vertrouwen is een beetje weg.

Wordt trouwens doodmoe van de belachelijk korte sessie tijd. Echt een ergenis. Je blijft password invoeren. Connectbox == rommel

Nu heb ik net deze pc een reserved ip gegeven. En de ellende begint weer.
"Someone else is currently logged into the settings page.
Only one session at a time is allowed. Please try again later."
Ja leuk ziggo. maar dat slaat nergens op. ondersteun teminste 2x login zodat je instellingen kan doen op DHCP pagina zonder je hoofd te stoten tegen deze onzin !

Hoe dact ziggo dat ik kan uitloggen op IP A als mijn ip veranderd omdat het modem update naar nieuwe IP. Echt prustwerk van ziggo ! Meer sessies ondersteunen !
B.E.R
Topicstarter
Level 4
  • 35Posts
  • 1Oplossingen
  • 6Likes
Zooi gata in brige mode, ben er nu mee bezig met ziggo.
Wat een verademing als ik in me eigen router inlog en je kan wat instellen !
Met eigen router teminste weer vertrouwde instellingen , je bent weer baas over je eigen netwerk.

Nog heel even en we zijn van ziggo router af.
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75173Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21922Likes
Dat ben je nu toch al?
B.E.R
Topicstarter
Level 4
  • 35Posts
  • 1Oplossingen
  • 6Likes
Ja, dol blij dat ik nu van ziggo router af ben en het in bridge mode staat. en het weer gewoon een modem is. Werkt 100% beter dan wat ziggo er van bakt.
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic