Met de functie voor automatische suggesties kun je je zoekresultaten snel verfijnen doordat mogelijke overeenkomsten wordt voorgesteld terwijl je typt.
Ik heb al een paar maanden last van regelmatig zeer hoge pingtijden. Het lijkt er op dat het ‘s middags en ‘s avonds erger is als ‘s ochtends en ‘s nachts wat betreft de regelmaat. Gemiddeld zit de ping tussen de 17ms en 23ms… maar ze schieten regelmatig naar de 300ms, 500ms, 700ms en dan één of meerdere timeouts en komt hij langzaam weer terug naar normaal. Vooral ‘s middags tegen etenstijd en ‘s avonds zit er soms maar 10 minuten tussen voordat het weer gebeurt. ‘s Ochtends en vooral ‘s nachts lijkt het veel langer goed te werken. Ik heb hier in huis volgens mij bijna alles al geprobeerd.. router vervangen door een andere om te testen, andere kabels enz. Soms lijkt het even te helpen als ik het model uit en weer aanzet. Het model staat overigens in bridge modus.
Ik heb al flink wat gelezen hier op het forum, dus heb meest gevraagde screenshots en een foto van mijn AOP vast toegevoegd. Ik hoop dit nu eindelijk eens te kunnen oplossen.
Er is een Ubee1318ZG (non-wifi) modem naar jou onderweg. Het Connectbox modem kun je kosteloos retour sturen naar onderstaande retouradres.
XPO/Ziggo
Antwoordnummer 1070
5800VB Venray
Vergeet niet het verzendbewijs te bewaren. Mijn advies is om hiervan gelijk even een foto te maken met je smartphone.
Laat maar weten hoe het modem jou bevalt. Voor de rest moeten we denk ik echt even het storingsticket afwachten.
Bedankt voor de tips. Ik heb mijn profiel aangevuld en probeer Ziggo te bereiken om de materialen aan te vragen, alleen voorlopig reageert er nog niemand op de chat. Ik hoop dat dat het is, maar ben toch ook bang dat het in de kabel naar het kastje, of in het kastje zelf in de straat zit.
Willen jullie nog lachen?? Ze hebben laatst de straat hier opgehoogd.
Inmiddels is hij na een paar weken zo gezeten te hebben omhoog gehaald.
Inmiddels heeft iemand toen ik vanochtend nog lag te slapen de materialen besteld. Als het goed is komen ze binnen enkele werkdagen binnen. Alvast bedankt Ziggo support! Ik hoop dat het gaat helpen, maar als je ziet hoe dat kastje mishandeld is, dan kan het ook goed een connector zijn die slecht contact maakt. Tijdens hele dagen thuiswerken gaan je dingen opvallen… soms lijkt het namelijk ook wel of het erger is wanneer ze de nieuwe straat aan het aantrillen zijn, maar dat kan ook verbeelding zijn. Ik heb al maanden last, maar ze zijn ook al maanden bezig met ophogen in de wijk. Aan de andere kant heb ik er ook last van als ze niet aan het aantrillen zijn.
Ik heb net post ontvangen van Ziggo. Het is helaas alleen een modemkabel en geen POA-01-B splitter en geen kabel voor de TV. @Tom. wat voor aansluitingen heeft de POA-01-B trouwens? Op plaatjes op internet zie ik Coax (IEC) mannelijk, maar de kabel die ik heb gekregen is een Technetix kabel met aan beide zijden een F-connector.
Zou de splitter en tv-kabel apart verstuurd worden, of moet ik weer contact opnemen met Ziggo?
De bestelde items komen elk in een afzonderlijk pakket bij je thuis. Er zijn her en der leveringsproblemen, dus het kan dus zijn dat je later nog email ontvangt met T&T.
Ook fijn dat er al met je is meegedacht om de pingtijden lager te krijgen 🙂
Ook top dat er al nieuwe aansluitmaterialen zijn aangevraagd en de straatkast buiten is opgehoogd 😉 Ik zie dat er vanmiddag nog materialen van ons worden geleverd door PostNL.
Kun je die materialen aansluiten en daarna de nieuwe up- en downstreamwaardes delen?
Vanmiddag heb ik inderdaad nog een Radio/TV splitter POA-1IEC-NL gekregen. Deze heb ik er nog niet tussen gezet, want radio gebruik ik bijna nooit via de kabel. Ik heb gisteren de UMU 1006 eraf gehaald en de POA-01-B er direct opgezet zonder het plastic kapje voor de zekerheid. Op de één van de twee aansluitingen heb ik de ontvangen Technetix kabel van IEC naar F-connector op het modem aangesloten en op de andere mijn bestaande IEC naar mijn bestaande Hirschman versterker voor de TV. De problemen zijn er helaas nog steeds… het lijkt wel iets minder vaak en de ruis op kanaal 24 lijkt ook minder, alhoewel het modem nu ook pas sinds gistermiddag weer aan staat natuurlijk. Ook is er nu lichte ruis op kanaal 23.
Wat me verder opvalt is dat het vermogen een stuk hoger is bij de Downstream. Waarschijnlijk te hoog?? Ook zie ik nog steeds de “No Ranging Response received - T3 time-out” en de “RCS Partial Service” meldingen. Wat ik ook vreemd vind is dat het modem (in bridge) regelmatig een tijdje helemaal niet berijkbaar is op 192.168.100.1, dat zie je ook aan de lege plekken inde screenshot uit SmokePing. Het lijkt er op dat als ik het modem herstart het altijd even iets beter gaat, want dan zie ik een aantal uur geen lege plekken in SmokePing.
@Erik P Ziggo waarom krijg ik een mailtje dat mijn reactie, dat het helaas nog niet is opgelost, is geselecteerd als het beste antwoord in dit topic? Inmiddels zijn de aansluit materialen dus vervangen, maar het probleem is er helaas nog steeds. Kan er niet een meting verricht worden op mijn aansluiting, of de connecties in de straatkast gecontroleerd worden op corrosie? De straatkast is inmiddels zo “mishandeld” door derden (verplaats, ingegraven, uitgegraven enz.) dat het geen overbodige luxe is denk ik om de connecties enz. even te controleren in deze kast.
Hier heb ik hetzelfde probleem al sinds april. Elk kwartier wordt ik er wel uitgegooid, waardoor ik opnieuw moet inloggen op mn werk.
9 monteurs langs geweest.
3x een nieuw ziggo-modem.
Meestal geen probleem met de download, maar het ligt vooral aan de upload die geregeld wegvalt. Ik heb begrepen dat het een capaciteitsprobleem is.
Ik las op een forum bij KPN dat zij er ook last van hebben/hadden en dat dit te maken had met het vollopen van het buffer in het modem en waardoor de latency heel erg toenam.
Dus misschien heeft ziggo ook iets aan deze informatie.
Als het een capaciteitsprobleem in de wijk is, dan moet goed gekeken worden naar de wijkaansluiting.
Ik hoop dat ziggo het probleem hier bij mij en bij iedereen kan oplossen.
Ontzettend vervelend dat de verbinding ondanks alle aanpassingen nog niet lekker werkt! Zo te zien is het downstream signaal aan de hoge kant. Dit i.c.m. ruis op het signaal kan voor problemen zorgen voor wat betreft de werking van onze diensten. Gezien de zaken die je al hebt nagelopen en uitgesloten lijkt het mij verstandig om een netwerkmonteur in te plannen die alles op locatie door komt meten. Op welke data zou een afspraak het beste uitkomen?
Alleen volgende week maandag en dinsdag kan ik niet, voor de rest maakt het niet zoveel uit. Ik werk toch thuis. Maar ik hoor het wel graag even van te voren, dan zorg ik dat alles makkelijk toegankelijk is.
Dankjewel voor de reactie. Ik heb een afspraak met een netwerkmonteur voor je geregeld op woensdag 2 december 2020 tussen 08:00 uur en 13:00 uur. Laat je na het monteursbezoek weten wat je bevindingen zijn?
Via Marktplaats en andere tweedehands platformen worden de zeshoekige
SmartWifi pods van Ziggo regelmatig aangeboden. Wat op het eerste
gezicht een mooie deal lijkt, blijkt het toch vaak een spreekwoo...