Mauser

Level 4
  • 29Posts
  • 0Oplossingen
  • 8Likes

Regelmatig ongeveer een minuut zeer hoge pingtijden en timeouts

Ik heb al een paar maanden last van regelmatig zeer hoge pingtijden. Het lijkt er op dat het ‘s middags en ‘s avonds erger is als ‘s ochtends en ‘s nachts wat betreft de regelmaat.
Gemiddeld zit de ping tussen de 17ms en 23ms… maar ze schieten regelmatig naar de 300ms, 500ms, 700ms en dan één of meerdere timeouts en komt hij langzaam weer terug naar normaal. Vooral ‘s middags tegen etenstijd en ‘s avonds zit er soms maar 10 minuten tussen voordat het weer gebeurt. ‘s Ochtends en vooral ‘s nachts lijkt het veel langer goed te werken. Ik heb hier in huis volgens mij bijna alles al geprobeerd.. router vervangen door een andere om te testen, andere kabels enz.
Soms lijkt het even te helpen als ik het model uit en weer aanzet. Het model staat overigens in bridge modus.

Ik heb al flink wat gelezen hier op het forum, dus heb meest gevraagde screenshots en een foto van mijn AOP vast toegevoegd. Ik hoop dit nu eindelijk eens te kunnen oplossen. 
 

 

 

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Paul
Community Moderator
Community Moderator
  • 19160Posts
  • 1373Oplossingen
  • 7270Likes

Hallo @Mauser,

Er is een Ubee1318ZG (non-wifi) modem naar jou onderweg. Het Connectbox modem kun je kosteloos retour sturen naar onderstaande retouradres.

XPO/Ziggo

Antwoordnummer 1070
5800VB Venray

Vergeet niet het verzendbewijs te bewaren. Mijn advies is om hiervan gelijk even een foto te maken met je smartphone. 
Laat maar weten hoe het modem jou bevalt. Voor de rest moeten we denk ik echt even het storingsticket afwachten. 

Groeten,

Paul 

Bekijk in context

57 Reacties 57
Tom.

Level 18
  • 5481Posts
  • 205Oplossingen
  • 1222Likes

Ik zie heel veel ruis op kanaal 24.

Ook zie ik fouten in de netwerkhistorie die niet gunstig zijn.

Dat komt hoogstwaarschijnlijk door de goud vergulde kabel en de opsteeksplitter.

 

Vraag het volgende kostenloos aan:

POA-01-B splitter ter vervanging van de grote UMU 1006 opsteeksplitter.

 

Modem kabel die op de POA-01-B splitter past (1,5 meter)

 

TV kabel (kostenloos te krijgen tot max 5 meter lang) (keuze uit 1,5 - 3 of 5 meter)

 

Zodra je de materialen binnen hebt dan kun je op deze manier de opsteeksplitter erafhalen:

 

 

Je kunt voor de materialen contact opnemen met Ziggo.

Je kunt ook wachten op een Ziggo moderator:

 

Dit is een klant helpt klant forum waar Ziggo moderators/medewerkers, binnen 1-3 werkdagen langskomen in ieder topic.

Zij hebben Ziggo achter hun naam staan.

Zorg dat je postcode en huisnummer in je Ziggo community profiel staan, deze zijn niet openbaar te zien, dan kunnen gelijk de juiste gegevens erbij gepakt worden.Klik hier om je postcode en huisnummer in je profiel te zetten. 

Op de pagina iets naar beneden scrollen.

Mauser
Topicstarter
Level 4
  • 29Posts
  • 0Oplossingen
  • 8Likes

Bedankt voor de tips. Ik heb mijn profiel aangevuld en probeer Ziggo te bereiken om de materialen aan te vragen, alleen voorlopig reageert er nog niemand op de chat. 
Ik hoop dat dat het is, maar ben toch ook bang dat het in de kabel naar het kastje, of in het kastje zelf in de straat zit.

Willen jullie nog lachen?? Ze hebben laatst de straat hier opgehoogd.
 

\

Inmiddels is hij na een paar weken zo gezeten te hebben omhoog gehaald. 

Henno

Level 17
  • 2620Posts
  • 79Oplossingen
  • 730Likes

Tom.

Level 18
  • 5481Posts
  • 205Oplossingen
  • 1222Likes

?

 

Mauser
Topicstarter
Level 4
  • 29Posts
  • 0Oplossingen
  • 8Likes
Mauser wrote:

...voorlopig reageert er nog niemand op de chat. 

Inmiddels heeft iemand toen ik vanochtend nog lag te slapen de materialen besteld. Als het goed is komen ze binnen enkele werkdagen binnen. Alvast bedankt Ziggo support!
Ik hoop dat het gaat helpen, maar als je ziet hoe dat kastje mishandeld is, dan kan het ook goed een connector zijn die slecht contact maakt. Tijdens hele dagen thuiswerken gaan je dingen opvallen… soms lijkt het namelijk ook wel of het erger is wanneer ze de nieuwe straat aan het aantrillen zijn, maar dat kan ook verbeelding zijn. Ik heb al maanden last, maar ze zijn ook al maanden bezig met ophogen in de wijk. Aan de andere kant heb ik er ook last van als ze niet aan het aantrillen zijn.

Mauser
Topicstarter
Level 4
  • 29Posts
  • 0Oplossingen
  • 8Likes

Ik heb net post ontvangen van Ziggo. Het is helaas alleen een modemkabel en geen POA-01-B splitter en geen kabel voor de TV.
@Tom. wat voor aansluitingen heeft de POA-01-B trouwens? Op plaatjes op internet zie ik Coax (IEC) mannelijk, maar de kabel die ik heb gekregen is een Technetix kabel met aan beide zijden een F-connector.

Zou de splitter en tv-kabel apart verstuurd worden, of moet ik weer contact opnemen met Ziggo?

KBX458

Oud Community-lid
  • 8462Posts
  • 377Oplossingen
  • 2929Likes

De bestelde items komen elk in een afzonderlijk pakket bij je thuis. Er zijn her en der leveringsproblemen, dus het kan dus zijn dat je later nog email ontvangt met T&T.

Tom.

Level 18
  • 5481Posts
  • 205Oplossingen
  • 1222Likes

Je hebt zoiezo de verkeerde modem kabel ontvangen die kan een moderator na het weekend nasturen.

Erik P
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 3232Posts
  • 585Oplossingen
  • 769Likes

Goedemiddag @Mauser,

Welkom op de Community!

Ook fijn dat er al met je is meegedacht om de pingtijden lager te krijgen 🙂

Ook top dat er al nieuwe aansluitmaterialen zijn aangevraagd en de straatkast buiten is opgehoogd 😉
Ik zie dat er vanmiddag nog materialen van ons worden geleverd door PostNL.

Kun je die materialen aansluiten en daarna de nieuwe up- en downstreamwaardes delen?

Mauser
Topicstarter
Level 4
  • 29Posts
  • 0Oplossingen
  • 8Likes

Goedenavond @Erik P Ziggo,

Vanmiddag heb ik inderdaad nog een Radio/TV splitter POA-1IEC-NL gekregen. Deze heb ik er nog niet tussen gezet, want radio gebruik ik bijna nooit via de kabel.
Ik heb gisteren de UMU 1006 eraf gehaald en de POA-01-B er direct opgezet zonder het plastic kapje voor de zekerheid. Op de één van de twee aansluitingen heb ik de ontvangen Technetix kabel van IEC naar F-connector op het modem aangesloten en op de andere mijn bestaande IEC naar mijn bestaande Hirschman versterker voor de TV.
De problemen zijn er helaas nog steeds… het lijkt wel iets minder vaak en de ruis op kanaal 24 lijkt ook minder, alhoewel het modem nu ook pas sinds gistermiddag weer aan staat natuurlijk. Ook is er nu lichte ruis op kanaal 23.

Wat me verder opvalt is dat het vermogen een stuk hoger is bij de Downstream. Waarschijnlijk te hoog?? Ook zie ik nog steeds de “No Ranging Response received - T3 time-out” en de “RCS Partial Service” meldingen.
Wat ik ook vreemd vind is dat het modem (in bridge) regelmatig een tijdje helemaal niet berijkbaar is op 192.168.100.1, dat zie je ook aan de lege plekken inde screenshot uit SmokePing. Het lijkt er op dat als ik het modem herstart het altijd even iets beter gaat, want dan zie ik een aantal uur geen lege plekken in SmokePing.

Hier volgen de screenshots:

 

Tom.

Level 18
  • 5481Posts
  • 205Oplossingen
  • 1222Likes

Dat is inderdaad niet het resultaat waar op gehoopt werd.

Het is nu even afwachten tot een moderator weer langskomt?

Mauser
Topicstarter
Level 4
  • 29Posts
  • 0Oplossingen
  • 8Likes

@Erik P Ziggo waarom krijg ik een mailtje dat mijn reactie, dat het helaas nog niet is opgelost, is geselecteerd als het beste antwoord in dit topic?
Inmiddels zijn de aansluit materialen dus vervangen, maar het probleem is er helaas nog steeds. Kan er niet een meting verricht worden op mijn aansluiting, of de connecties in de straatkast gecontroleerd worden op corrosie? De straatkast is inmiddels zo “mishandeld” door derden (verplaats, ingegraven, uitgegraven enz.) dat het geen overbodige luxe is denk ik om de connecties enz. even te controleren in deze kast.   

Mauser
Topicstarter
Level 4
  • 29Posts
  • 0Oplossingen
  • 8Likes

Ik durf het bijna niet te vragen, maar hoe lang duurt het ongeveer totdat er een moderator langs komt? 


Ik werk hele dagen thuis en het is wel heel vervelend dat de verbinding een paar keer per uur even weg is. 

KBX458

Oud Community-lid
  • 8462Posts
  • 377Oplossingen
  • 2929Likes

Ik vermoed dat je door de grote drukte aan de aandacht bent ontglipt.

Ik heb de mods zojuist een reminder gestuurd.

RemyChambone

Level 1
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Hier heb ik hetzelfde probleem al sinds april.  Elk kwartier wordt ik er wel uitgegooid, waardoor ik opnieuw moet inloggen op mn werk.

9 monteurs langs geweest.

3x een nieuw ziggo-modem.

Meestal geen probleem met de download, maar het ligt vooral aan de upload die geregeld wegvalt. Ik heb begrepen dat het een capaciteitsprobleem is. 

Ik las op een forum bij KPN dat zij er ook last van hebben/hadden en dat dit te maken had met het vollopen van het buffer in het modem en waardoor de latency heel erg toenam.

Dus misschien heeft ziggo ook iets aan deze informatie.

 

Als het een capaciteitsprobleem in de wijk is, dan moet goed gekeken worden naar de wijkaansluiting.

 

Ik hoop dat ziggo het probleem hier bij mij en bij iedereen kan oplossen.

Mauser
Topicstarter
Level 4
  • 29Posts
  • 0Oplossingen
  • 8Likes
KBX458 wrote:

Ik vermoed dat je door de grote drukte aan de aandacht bent ontglipt.

Ik heb de mods zojuist een reminder gestuurd.

 

Bedankt! Ik wacht vol smart. 

 

Paul
Community Moderator
Community Moderator
  • 19160Posts
  • 1373Oplossingen
  • 7270Likes

Goedenavond @Mauser,

Ontzettend vervelend dat de verbinding ondanks alle aanpassingen nog niet lekker werkt! Zo te zien is het downstream signaal aan de hoge kant. Dit i.c.m. ruis op het signaal kan voor problemen zorgen voor wat betreft
de werking van onze diensten. Gezien de zaken die je al hebt nagelopen en uitgesloten lijkt het mij verstandig om een netwerkmonteur in te plannen die alles op locatie door komt meten. 
Op welke data zou een afspraak het beste uitkomen?

Mauser
Topicstarter
Level 4
  • 29Posts
  • 0Oplossingen
  • 8Likes

Hoi @Paul Ziggo,

Alleen volgende week maandag en dinsdag kan ik niet, voor de rest maakt het niet zoveel uit. Ik werk toch thuis.   Maar ik hoor het wel graag even van te voren, dan zorg ik dat alles makkelijk toegankelijk is.

Paul
Community Moderator
Community Moderator
  • 19160Posts
  • 1373Oplossingen
  • 7270Likes

Goedenavond @Mauser,

Dankjewel voor de reactie. Ik heb een afspraak met een netwerkmonteur voor je geregeld op woensdag 2 december 2020 tussen 08:00 uur en 13:00 uur. 
Laat je na het monteursbezoek weten wat je bevindingen zijn? 

Groeten,

Paul 

Uitgelicht topic