blueline

Level 1
  • 35Posts
  • 1Oplossingen
  • 5Likes

Rare problemen na verhuizing

Heren, en dames. 

Zal het probleem proberen uit te leggen. 

Ik heb op verschillende devices de volgende problemen:

  • Mobiel (android 9) 
    • Email sync werkt niet met Wifi (wel met 4g verbinding) 
    • 9gag app zegt nieuwe post maar laat niets zien wel, laad icoon blijft draaien (lukt wel met 4g verbinding). 
    • Marktplaats app blijft laden, laat niets zien (lukt wel met 4g verbinding). 
    • PostNL laat zien dat de bezorger komt in een notificatie, als je hier op klikt laat de app niets zien, blijft laden. (lukt wel met 4g verbinding) 
  • Mediabox Next
    • Bewaarde programma laat nadat er gekozen is voor een aflevering van een willekeurige serie 4-6 minuten een zwart scherm zien. Hierna is het gewoon goed. Ook het voorruit spoelen gaat dan goed. 
  • Laptop
    • Openen van een pagina duurt lang. Wachten op de verbinding van de webpagina. Willekeurige pagina's. 
    • Pagina staat er wel, maar bijvoorbeeld deze pagina “Wachten op *.cloudfront.net”. Dit blijft wel een paar minuten doorgaan. Pagina staat er wel maar is bezig met laden. 
  • Ipad
    • Dezelfde verschijnselen als op de telefoon. 
    • Trager internet.

Acties die ik reeds het uitgevoerd. 

  • Modem factory reset. 
  • Verschillende wifi SSID's aangemaakt. (probleem doet zich voor op zowel 2,4 Ghz als 5 Ghz.
  • Wifi booster aangeschaft, identieke problemen. 
  • Andere telefoon (via werk), identieke problemen.
  • Telefonisch contact gehad met Ziggo, maar persoon snapte mijn probleem niet (mede omdat ik reeds gefrustreert was en wou met email programma opnieuw instellen en mijn wifi kanaal veranderen). 

Wat werkt er wel 🙂 

  • Bereik is super. 
  • Internet snelheid is super.

Oh ja, om het nog maar bijzonder te maken. Nadat de modem is gereset doen de problemen zich niet meer voor maar na een tijdje (volgende dag) weer wel. Email komt niet meer binnen en bepaalde programma's functioneren niet meer goed, switch ik dan weer over naar b.v. 4g (data dus) dan komen al mijn mails binnen (vooral in de ochtend) en werken de applicaties ook weer naar behoren. 

 

Misschien zie ik iets over het hoofd ? ? ? 

Help. 

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75177Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21923Likes

Dat zou het probleem kunnen zijn, dat werkt nog niet lekker en heb je ook eigenlijk niet nodig als je er niet specifiek iets mee doet.

Mogelijke oplossing: je modem op IPv4 only.

Dit is een klant helpt klant forum waar Ziggo moderators, zij hebben Ziggo achter hun naam staan, vrijwel iedere paar werkdagen langskomen in ieder topic.

Zorg dat je postcode en huisnummer in je Ziggo community profiel staan, dan kunnen gelijk de juiste gegevens erbij gepakt worden, deze zijn niet openbaar te zien.

Neem even contact op met Ziggo via de chat als je niet zo lang wilt wachten.
De chatbox (24 uur per dag/365 dagen per jaar te gebruiken) komt vanzelf midden in het scherm of rechts onderin van de pagina hieronder, maar alleen als er iemand beschikbaar is, soms een tijdje wachten met de pagina in beeld.
https://www.ziggo.nl/klantenservice/contact 

 

Bekijk in context

10 Reacties 10
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75177Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21923Likes

Zie je hier een IPv4 adres en een IPv6 adres? https://www.whatismyip.com

blueline
Topicstarter
Level 1
  • 35Posts
  • 1Oplossingen
  • 5Likes
Be rt wrote:

Zie je hier een IPv4 adrs en een IPv6 adres? https://www.whatismyip.com/

Ja. Zowel een ip4 en een ip6 adres. Ook staat ip6 aan, ingesteld in de modem. 

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75177Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21923Likes

Dat zou het probleem kunnen zijn, dat werkt nog niet lekker en heb je ook eigenlijk niet nodig als je er niet specifiek iets mee doet.

Mogelijke oplossing: je modem op IPv4 only.

Dit is een klant helpt klant forum waar Ziggo moderators, zij hebben Ziggo achter hun naam staan, vrijwel iedere paar werkdagen langskomen in ieder topic.

Zorg dat je postcode en huisnummer in je Ziggo community profiel staan, dan kunnen gelijk de juiste gegevens erbij gepakt worden, deze zijn niet openbaar te zien.

Neem even contact op met Ziggo via de chat als je niet zo lang wilt wachten.
De chatbox (24 uur per dag/365 dagen per jaar te gebruiken) komt vanzelf midden in het scherm of rechts onderin van de pagina hieronder, maar alleen als er iemand beschikbaar is, soms een tijdje wachten met de pagina in beeld.
https://www.ziggo.nl/klantenservice/contact 

 

blueline
Topicstarter
Level 1
  • 35Posts
  • 1Oplossingen
  • 5Likes

Na het lezen van : https://community.ziggo.nl/internetverbinding-102/problemen-met-trage-slechte-verbinding-op-android-...

Ga ik nu ip6 op Statefull zetten. Misschien is dat deels de oplossing van mijn probleem. 

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75177Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21923Likes

Ik lees graag de vorderingen en succes gewenst.

blueline
Topicstarter
Level 1
  • 35Posts
  • 1Oplossingen
  • 5Likes
blueline wrote:

Na het lezen van : https://community.ziggo.nl/internetverbinding-102/problemen-met-trage-slechte-verbinding-op-android-...

Ga ik nu ip6 op Statefull zetten. Misschien is dat deels de oplossing van mijn probleem. 

 

Nu net ingesteld. Wifi signaal valt hierna weg (waarschijnlijk word de modem geherstart of alleen het Wifi gedeelte) maar komt automatisch weer terug. Ik ga dit nu testen en kom hier zo snel mogelijk op terug. 

blueline
Topicstarter
Level 1
  • 35Posts
  • 1Oplossingen
  • 5Likes

Lijkt nu goed te gaan. Email komt gewoon binnen. Postnl app doet het zoals het hoort. De rest van de apparaten ga ik nog testen. 

blueline
Topicstarter
Level 1
  • 35Posts
  • 1Oplossingen
  • 5Likes

Vooralsnog blijkt het allemaal weer te werken, rest van de apparaten gaan ook allemaal goed. 

Alleen het probleem van de mediabox blijft nog staan. (deze piept ook 😞 )

Hopelijk is dit met een software update opgelost. 

 

Dus al met al ben ik weer een stuk blijer met Ziggo 🙂 

blueline
Topicstarter
Level 1
  • 35Posts
  • 1Oplossingen
  • 5Likes

Problemen zijn nu anders geworden.

Alle communicatie op ipv6 gaat dus niet lekker. Veel timeouts. Terwijl alle communicatie op ipv4 goed gaat. Gaat dus over communicatie naar buiten. Dus website's / ftp etc.

Is dit opgelost als je de modem in laat stellen op ipv4 only ? 

blueline
Topicstarter
Level 1
  • 35Posts
  • 1Oplossingen
  • 5Likes

Uitgelicht topic